Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
OKHannes schreef:Ik weet dat in bv Spanje ruiters, mountainbikers, wandelaars allemaal van hetzelfde pad gebruikt (moeten) maken. Echt een heel ander situatie. .....
, je bedoelt dat de ruiters hier weten dat voor hen dezelfde regels als voor iedereen gelden, dat onvoorziene omstandigheden een zekerheid zijn en dat zíj voor hun paardbeheersing daarbij verantwoordelijk zijn. Ja, dat klopt.
beantsje schreef:Huertecilla schreef:Reageer gerust op mij de eigen onlust af. Neem met een brede zwaai vriendelijke lachend mijn hoed af terwijl ik er met een boog omheen rij
NEEEE niet zwaaien met die hoed, daar schrikt het paard van!
( levendige fantasie, sorry.)
het kan zijn om die “western ruiters” tegen te komen.
) ook dat is een kwestie van interpretatie, hoe snel gaat iets, en vooral hoe snel kan ik zelf iets verwerken en mij daarop aanpassen. beantsje schreef:maar even zonder gekheid HC ik denk wel dat de situatie bij jou toch anders is dan hier.
De paden zijn hier gewoon te smal om elkaar voorbij te jakkeren.
AlexandraM schreef:ik als iemand die als het ff kan ook western rijd, (maar er zijn nu eenmaal meer bijrijdpaardjes die engels gereden zijn) vind het niet meer als normaal dat je rustig langs iemand gaat zeker als je ziet dat zijn/haar paard dit eng vind! net als dat men als automobilist wat afstrand neemt en niet met 80 langs een paard raast!
hyppolyte schreef:Even ter info, bij ons in het bos mogen wandelaars/hardlopers en fietsers niet op de ruiterpaden komen, dus als ze dat wel doen en ik vriendelijk vraag om dat niet meer te doen en ik een grote bek terugkrijg, dan hebben zij een probleem, niet ik.
Kwam laatst trouwens nog een stel wandelaars tegen op het ruiterpad. Klein kindje van 2 of 3 jaar oud stond midden op het ruiterpad, goddank net waar ik haar kon zien en moeders liep ergens 50 meter hogerop van het pad af te struinen, had niet eens door dat we langskwamen. Als het meisje iets verderop had gestaan hadden we waarschijnlijk al in galop gezeten en dan was daar echt een levensgevaarlijke situatie ontstaan. Niet omdat ik mijn paard niet onder controle heb, maar omdat ik met een onverwachte situatie en met een reactietijd zit (die gelukkig vrij snel is) en weinig ruimte om te ontwijken.
Als iemand daar niet hoort te lopen dan hoef ik daar dus ook niet vanuit te gaan of rekening mee te houden toch?
Ik kan prima normaal ingehaald worden, maar niet in het bos, want daar is geen ruimte voor, dan moet ik namelijk eerst van het pad af, moet ik dan ook een L op mijn rug?
OKHannes schreef:Zeker als die fietster of motorcrosser wel op de paardenpaden mag en ik niet mag uitwijken naar de fietspaden. Ik moet dus wel rekening houden met de regels van andere weggebruikers (logisc als ik van hun deel gebruik maar zij mogen vrijheid/blijheid alles op onze paden....?
En ook ik rij wel eens op met een hardloper, maar dan loopt hij op zijn pad en ik op het mijne.....
bicci schreef:Huertecilla schreef:Voorstel: zo´n blauw bord met ´L´ achterop bij iedereen die niet normaal ingehaald kan worden.
eerlijk = eerlijk...das een goeiuh..
OKHannes schreef:, mijn worst nightmare