Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:28

Nee, geen last van spierpijn, doen we wel vaker, zulke ritjes :)

Ik ga er trouwens nooit af, al moet ik een uur wachten voor ze er langs gaan maar afstappen begin ik niet aan.
Ik maak me ook niet druk, ze mogen alleen niet naar achteren of opzij, alleen stil staan of naar voren.

Zonder zadel begin ik niet aan, niet goed voor mij maar nog minder voor de rug van mijn paard.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:28

Maaiike94 schreef:
macha6 schreef:
Maaike, dat vind ik best een goed idee, start wat op zou ik zeggen :), ik heb vanmorgen ook het eerste deel mee gerend, in de paardrijkleren, cap op en zweepje in de hand hahahaha

Rianne, pas maar op ik haal je zo in muwahaha :+

Bij deze de challenge voor onszelf :D :
http://www.endomondo.com/challenges/14262079

Aanmelden zou leuk zijn :j
Heb hem openbaar gezet, zodat iedereen die mee wil doen zich makkelijk kan aanmelden.

Zou paardrijden eruit halen. Bij mennen verbruik iknamper wat en bij een rekaxed hobbelritje ook, geeft dan helemaal geen reeel beeld.

hier nokte hij er ook weer mee. Heb mn km ff gecheckt op Inet en edit ik m zo ff.
Ben rondje wezen mennen met de poown (nu kan het nog...) Naar t gemeentehuis gereden, hem daar aangebonden en mn verhuizing door gaan geven. Ze vonden t allemaal práchtig en knappe poown was überbraaf :+:

Dais_

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:53

Haha, supergaaf Janneke om zo je verhuizing door te geven :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:52

Ik heb een rit van een zeer indrukwekkende 3 km achter de rug >.<
Zo kom ik nooit omhoog in de lijst als pony niet meewerkt xd

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:04

SuperAssie schreef:

Elke km telt mee hoor, volgende keer beter toch? ;)
Gewoon denken als je opstapt: Nu gaat die goed komen!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:11

Ik heb gister een rit gemaakt van ruim 20 km! ik kwam bij het water aan en daar waaide het ZO hard dat mn cap van mijn hoofd afwaaide _O-. Maar vlug verder gegaloppeerd half liggend op mijn paard, ze moest er hard aan trekken!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:24

Amyyy schreef:
Ik heb gister een rit gemaakt van ruim 20 km! ik kwam bij het water aan en daar waaide het ZO hard dat mn cap van mijn hoofd afwaaide _O-. Maar vlug verder gegaloppeerd half liggend op mijn paard, ze moest er hard aan trekken!

Hoedan haha?
Een cap zit toch vast :P

Wat heeft iedereen veel gereden zeg gisteren!
Dacht oh niemand gaat vandaag rijden vanwege de wind en de regen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:25

ja, maar hij waaide naar achter bij mijn nek en toen hing dat bandje mij bijna op!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:37

Zaterdag heb ik ook een rondje gereden, van 21,69 km
Iets langer dan 2 uur gereden. Bijna alles zonder beugels gereden (Behalve de galop, mevrouw wilt nog wel eens vol in de ankers gaan staan of in ene een kant op springen)
Maar had er behoorlijk wat spijt van toen ik zaterdagavond opstond van de bank haha.

Afbeelding

Ze had er erg veel zin in ondanks de harde wind. Er kwam vaak een tevreden bries er uit. :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:59

xRiiannex schreef:
SuperAssie schreef:

Elke km telt mee hoor, volgende keer beter toch? ;)
Gewoon denken als je opstapt: Nu gaat die goed komen!

Nja dat dacht ik dus vandaag ook, normaal doet hij dat enkel de eerste keer nadat ik met iemand mee ben geweest. Maar vandaag had ie er blijkbaar ook geen zin in.
Morgen doe ik nog een poging!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:07

Zo hier ook weer lekker 20 km erop zitten. :))

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:51

Waarom maken jullie toch zulke grote ritten?
Zo kom ik nooit in de top 10 :P (ben er nog lang niet hoor sta pas op plek 88 met: 91.73 km)
Heb een lichte oorontsteking, dus de aankomende 2/3 dagen wil ik niet rijden en het liefst nog thuis blijven ook. Maar tsja houd dat maar is vol :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:52

Om te trainen voor de wedstrijden haha :))

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:42

Inderdaad voor de wedstrijden! Sta nu op de 11e plaats, maar dat zal niet lang meer duren vrees ik. Volgende week lekker op wintersportvakantie, dus Nap heeft ook even vrij!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:43

Ik sta nu 35 :j

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:49

Ooh vandaar!
Lijkt me zo leuk om endurance te starten, alleen geen persoon die ik ken die trailer mag/wil rijden en paardentaxi word zo ontzettend duur!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:50

Ik moet eerst een zien dat mijn pony niet meer flipt op open velden en ook gewoon zonder paardenvriendjes mee gaat :')
Dan zien wel wel verder lol.
Al lijkt endurance me inderdaad wel echt heel stoer :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:52

Ik ga langzaaaaaaam weer iets hoger.
Plek 24 met ruim 400km

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:55

Ik ben zelfs een plaats gezakt :+

142 nu haha
Hopelijk kan ik binnekort lekker kilometers maken..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:56

Ik ben de afgelopen dagen aan de slag geweest met dressuur- en longeerwerk, dus dat zie je niet terug in de challenge. Komend weekend komen er weer traings- en daardoor dus buitenrijkilometers bij :j

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:22

SuperrAssie, mijn Haf was eerst ook echt niet leuk buiten! Nu wordt hij 8 en beginnen we (weer opnieuw) met alleen buiten rijden.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:27

SuperAssie schreef:
Ik moet eerst een zien dat mijn pony niet meer flipt op open velden en ook gewoon zonder paardenvriendjes mee gaat :')

Misschien een trainingschema bijvoorbeeld:
Dag 1: met rustig paard stappen naar een veld (niet erop maar ernaast) en dan 10 minuten op dat veld heen en weer stappen + af en toe wat eten.
Dag 2: weer met een ander paard erbij, nu laat je het andere paard verder van jullie vandaan lopen. Daarna weer wat heen en weer stappen.
Dag 3: weer met een ander paard (loopt er nog steeds naast) dit keer probeer je een drafje aan de hand. Gaat dit goed? Meteen stoppen en belonen.
Dag 4: zonder ander paard loop je naar een veld. Loopt 1 keer heen en weer gaat dit goed? Stoppen en belonen.
Dag 5: weer zonder ander paard naar een veld, nu blijf je wat langer heen en weer stappen. Gaat dit goed? Ga je weer terug en beloon je.
Dit bouw je bijvoorbeeld langsaam op, hoeft niet dagen achter elkaar te zijn maar kan ook eens in de week zijn ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:35

xRiiannex schreef:
SuperAssie schreef:

Misschien een trainingschema bijvoorbeeld:
Dag 1: met rustig paard stappen naar een veld (niet erop maar ernaast) en dan 10 minuten op dat veld heen en weer stappen + af en toe wat eten.
Dag 2: weer met een ander paard erbij, nu laat je het andere paard verder van jullie vandaan lopen. Daarna weer wat heen en weer stappen.
Dag 3: weer met een ander paard (loopt er nog steeds naast) dit keer probeer je een drafje aan de hand. Gaat dit goed? Meteen stoppen en belonen.
Dag 4: zonder ander paard loop je naar een veld. Loopt 1 keer heen en weer gaat dit goed? Stoppen en belonen.
Dag 5: weer zonder ander paard naar een veld, nu blijf je wat langer heen en weer stappen. Gaat dit goed? Ga je weer terug en beloon je.
Dit bouw je bijvoorbeeld langsaam op, hoeft niet dagen achter elkaar te zijn maar kan ook eens in de week zijn ;)

Weet niet of je mijn topic van laatst misschien gezien hebt maar dit werkt helaas niet..
Hij mocht bij een vroegere bijrijder altijd knoerhard op open velden, en dat is er nooit meer uitgegaan. Zodra hij voet zet op een veld gaat er een knop in die kop om en issie weg. Bokkend, rennend en weet ik wat allemaal.
En dat alleen buiten rijden weet ik nog niet waar die tik vandaan komt. Als ik samen met anderen buitenrij is er nooit niks geen probleem, ga ik de keer erna alleen, gaat hij vol in de staak en omhoogkomen/bokken/achteruit rennen etc. Meestal is het de keer erna weer goed.
Hij word dit jaar 9, dus ben benieuwd :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:46

Neem eens contact op met RianneH hier op bokt. Ze heeft een draver, vroeger kon zd niet normaal galopperen. Als ze in galop ging, ging ze echt kei hard, zonder controle (ook in de bak). Ook iets wat ze daarvoor altijd moest doen van andere personen.
Ik weet dat ze dat nu niet meer doet.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:49

Nja probleem is dus als ik hem in galop zet op een bospad, veldweg of bij wijze van op asfalt, is er geen probleem. Ja er komt wel eens een vreugdebok uit, maar op een open veld is het alleen maar knoerhard rennen en zo hard mogelijk bokken.
Ik heb nog niet de kans gekregen om het weer te oefenen, omdat ik dus tot nu toe het dorp nog niet uit ben gekomen door zijn gestaak. Morgen ga ik weer een poging doen en dan zoek ik de confrontatie met een veld ook bewust op, benieuwd wat hij gaat doen. Blijft hij flippen ga ik toch (strengere) maatregelen nemen.
Hij had zo leuk mee kunnen gaan op kamp in mei, maar als hij zo link blijft doen.. nee bedankt, dan ga ik wel op een ander paard!