Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:43

Dank je kitlover :)

Vandaag een echte rit gedaan, gewoon van in het begin erop. Alleen de laatste kilometer er naast gelopen want had pijn aan mijn achterwerk :+ Was alleen het k.u.t.-gevoel vergeten als je na je rit ontdekt dat je pony een wonde heeft... In dit geval 2 stuks, 1 van de singel en 1 van een hoefschoen :? Die singel zijn we wel gewend, die andere komt echt uit het niets..

Dus voorlopig is het rijden weer klaar :')

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:05

Wat fijn dat je weer begonnen bent met rijden [***], en gelijk goed fanatiek al, leuk! Jammer van de wondjes, misschien ook weer even eelt kweken na zo'n tijd niet gereden te hebben?

Vanavond nog lekker een ritje voor zonsondergang gemaakt <3 Op de foto twee fotogenieke reetjes (zoek in de richting van de zon), alleen had paard meer oog voor de koeien iets verderop :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:29

Ah, wat leuk <3

Heb geen idee, de singel heeft hij altijd problemen mee eind augustus (denk iets met de vachtwisseling ofzo) dus hoop dat dat gewoon de timing is. Vorig jaar ging het ook "vanzelf" over dus even aankijken maar. In het verleden zoveel dingen geprobeerd dat ik het toch niet meer weet ;) Dat van de schoenen vind ik raar want is niet voor het eerst dat hij ze aan heeft en heb ze met de laatste wandelingen ook aan gehad en nog nooit iets mee gehad. Hij had het ook op exact dezelfde plaats aan zijn voorhoeven, alleen was bij 1 hoef het haar er nog net niet vanaf, bij de andere wel. Heel gek.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:23

Eindelijk begint het weer ergens op te lijken. Na ruim een half jaar zelf herstellende te zijn en mijn pony ook herstellernde, zijn we eindelijk weer fatsoenlijk op pad. Nig niet snel, maar dat mag de pret niet drukken.

Nig geinige paddestoelen gezien en reeën. Altijd leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:39

Mooie rit Fabster! Als je maar geniet de snelheid maakt niet uit :)

Hier een lekker rondje gedaan. Voor het eerst rengalop op het strand met Liberty. Was echt heel erg gaaf! :D Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op het strand kwam er nog een rennende hond op ons af toen wij in galop zaten. Gelukkig bleef Liberty kalm.
Ondanks dat een super fijne rit gehad! <3

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:49

Wat goed dat je er weer opgezeten hebt [***].
Heeft er misschien iets in je hoefschoen gezeten waar je paard een wondje van gekregen heeft?

Chouchou, mooi die foto met de reetjes!

Fabster ook weer lekker op pad :o

Gaaf xRiiannex!

Ik heb vanavond nog een rondje getraind. Zal wel een van de laatste zijn.. het wordt al weer snel donker -O-
Nog wel 20 km kunnen maken vandaag :o

Afbeelding

Afbeelding

Goed voorbereid op pad :))
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:58

Heb nu net de gewoonte om 2x/week een rondje te maken, trapt ie vandaag in het laatste stuk galop een ijzer af -O- Helaas zijn de paden hier echt overal wel met stukken waar steenpuin ligt, dus de velden in zal even on hold moeten tot de smid is geweest.

Rondjes van 10km zijn hier beetje de maatstaf. Ik ben meestal rond 18u aan het weiland, opzadelen en dan rondje van pakweg 1,5u. Dan ben ik rond 20u meestal terug. Ik pak ze vooral mee als extra training, zowel dressuurmatig als conditioneel als algemene opvoeding :P Zo gooide hij vandaag vanuit galop de rem erop omdat ie aan de ingang van het bos door een plas moest. Afgestapt, aan de hand er doorheen in beide richtingen, er weer op en dan nogmaals paar keer er doorheen en dan de weg verder gezet.
Zijn rechtergalop is lang nog niet zo sterk als links (voorkeurskant), dus de paadjes bergop moet ie nu in rechtergalop doen. Duurt vaak paar keer eer hij goed wil aanspringen.

Aangezien het nu inderdaad sneller donker wordt zullen het korte rondjes blijven. Vanaf oktober werk ik weer minder uren (elke dag 4u ipv 6) en kan dan hopelijk overdag weer wat uitbreiden.

xRiiannex

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:18

Handie die lampjes op je cap simone! Hoe heb je deze bevestigd?
Ik baal ook echt dat het vroeger donker word. Kan straks niet meer buitenrijden in het bos (na zonsondergang geen toegang meer)

Ik kan niet wachten tot april/mei wanneer het weer later donker begint te worden :P

Varekaj, oh dat herken ik zo dat op de noodrem gaan voor een plas :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:40

Op het oefenterrein van onze club gaat ie anders wel met dolle pret een kniediepe waterbak door :')
Zou er graag weer wat oefencrosjes mee doen volgend jaar, dan is in galop (of draf op zijn minst) door een plas toch echt wel minimale noodzaak...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:08

Hier even wat rustiger aan. Paardlief is teveel aan het afvallen, dus eerst weer even voer en beweging in balans brengen.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:57

Gisteren ook nog op pad geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Leuk dat je weer op je paard gewandeld hebt, [***]. Wel jammer van het wondje, hopelijk is het snel genezen.

Ja, dat vroeger donker worden vind ik ook vreselijk...

Ik zou willen dat de mijne ook wat zou gaan afvallen, Amanda, alleen is er voorlopig nog niet veel van te zien...
Hopelijk vind je snel het ideale evenwicht!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:55

Zo, ik heb jullie weer terug, had het topic per ongeluk ontstipt.

[***] wat heerlijk dat je weer gereden hebt! Kan me voorstellen dat dat toch wel een fijn gevoel was! +:)+

Mijn haf is momenteel ook erg slank, sportlijntje zit erin. Er gaat ook wel idioot veel voer in, hij staat dan ook wel fors in training voor onze eerste klasse 2 volgende week.
En ons ruwvoer is dusdanig arm dat hij daar onbeperkt van krijgt en er dan nog fors wat bij krijgt om op gewicht te blijven.

Vandaag nog een laatste rondje gereden met oud-stalgenootje. Op de Ginkelse Hei.
Lekker relaxed gereden, aantal deelnemers van endurance Otterlo tegengekomen of door ingehaald.

Elmo voelt fit en loopt heel gemakkelijk momenteel. Ben heel erg benieuwd hoe onze eerste klasse 2 wedstrijd gaat uitpakken.
Hij vond het vandaag iig stom om na 20 km te gaan uitstappen :))

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:37

Afbeelding

Vandaag ook mooi rustig rondje gereden. Waaide wel stevig

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:06

hoorde inderdaad van n vriendin, dat het bovenin NL goed waait.
Vanmorgen hier in t zonnetje ( maar wat is t kkkkkoud in de schaduw) n Klein rondje gedaan.

ga volgende week op vakantie, maar mijn merrie en pony gaan zich niet vervelen en worden door mijn schoonzus en dochter lekker mee naar buiten genomen

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:01

xRiiannex schreef:
Handie die lampjes op je cap simone! Hoe heb je deze bevestigd?
Ik baal ook echt dat het vroeger donker word. Kan straks niet meer buitenrijden in het bos (na zonsondergang geen toegang meer)

Ik kan niet wachten tot april/mei wanneer het weer later donker begint te worden :P

Varekaj, oh dat herken ik zo dat op de noodrem gaan voor een plas :')

Ik heb ze bevestigd met een stuk elastiek. Dan onder de bandjes van mijn cap. Ik zal even een duidelijkere foto maken de volgende keer haha.

Nog meer leuke ritjes komen er voorbij!

Hier waaide het vandaag ook wel hard. Paard wordt daar altijd een beetje wiebelig van :+
Ondanks dat hebben we wel een heerlijk rondje gemaakt vandaag.
Alleen vergeten een oortjes foto te maken.
Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:29

O, heerlijk al die ritjes. Hier is het de hele week er niet van gekomen.
Morgen hopelijk weer.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 00:08

Ik heb vrijdag eindelijk weer is op een goed strand gereden *\o/*. Was ook lekker rustig, alleen bij een strandafrit wat mensen met honden. De meeste lijnden tot m’n verbazing aan.... Kreeg uiteindelijk wel een Ierse setter achter me aan maar gelukkig werkt bij dat type honden het zelf in de aanval gaan (lees naar de hond toe draaien en brul geven, dan verander je van object om op te jagen naar een object wat jaagt, was hondenschool met m’n hond toch ergens goed voor :=).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:14

Mooie ritten hier weer gemaakt allemaal!
Blijft super om al die verschillende omgevingen te zien.

En bedankt voor de leuke reacties die ik tussendoor las :)

Het is nog even kijken, maar denk dat de schoenen toeval is geweest. Was heel raar want hij had aan zijn voorhoeven op exact dezelfde plaats haartjes weg, juist aan de rand van de gaiter (heb scoot boots) aan de buitenkant. Ondanks dat ik met aantrekken niks heb gemerkt denk ik dat de hoeven misschien toch wat lang waren. Dus gisteren voor we op pad gingen even de vijl er over gehaald en zonder wondjes teruggekomen. Nu zaten de haren wel wat rommelig op de hoekpunten, maar dat is altijd wel geweest. Even aankijken maar.

Afbeelding

Hij had er gisteren in ieder geval zin in :')
Afbeelding

Afbeelding

Op een bepaald moment ging het voor meneer niet snel genoeg en dacht hij "baas, trek uw plan, ik ga alvast" En vertrok in een drafje bergop, dan krijg je dus dit als je bijgebeend bent, gelukkig heb ik een lang touw _O-
Afbeelding

Als dit nu ook eens onder het zadel kon zou ik blij zijn 8-)
Vandaag maar eens opzadelen met andere singel (en veel zalf), stukje wandelen en zien of we erop gaan.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:22

Dinsdag weer een halve dagtocht gemaakt nu een keer richting Doorn, sta al 10 jaar op deze stal maar nooit die kant op gegaan

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag een klein ritje gemaakt met alle twee de pony's. Was voor het eerst dat ik er achter aan reed met de sulky en ze reageerde er totaal niet op.

Afbeelding

Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:29

Ben nog niet toegevoegd maar ik las ergens dat het even kan duren. Desondanks vandaag met de wagen weggeweest naar een stuk wat we niet goed kennen wat dus resulteerde in dat we creatief door wat stukken heen moesten :+

Afbeelding

@laura; leuk, je kwam vlak langs onze stal, ziet er uit als een mooie rit :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:37

Heerlijke ritjes!
Wij ook een klein rondje gedaan. Hoop dat we snel gaan stijgen in het klassement :')
Het word al een beetje herfst <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:19

Leuke pony's Laura!

Haha kitlover, ik ben vandaag 'verdwaald' in een stuk waar ik altijd kom. Zat ineens op een heel andere plek dan ik in gedachte had :')

Mooi MissToseland!

Vandaag een rondje gedaan, de singelplekken hebben het overleefd, het schoenwondje niet :+ Heb er maar een topic over geopend.

Afbeelding

Leuk ook die grafiek, vanaf 6 km liep er ineens een koets voor ons, valt het op? _O-

Afbeelding

Ik vond het wel spannend omdat hij echt met een hoog hoofd moest kijken maar het halthouden-knopje werkte nog en ook het achterwaarts gaan (beide niet eens teugels nodig) dus toen besloten dat ik het wel zou overleven ;)

Afbeelding

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:41

@ kitlover haha wat grappig
@ [***] dankje.
Nee hoor valt totaal niet op :+ fijn dat het goed is gegaan weer. Wel jammer van het wondje

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ook een lekker rondje Ermelo gedaan.
Heerlijk weer om te rijden

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:45

Na een week rustig aan doen met kort ritjes, gister weer een lange rit gemaakt. Hij was stikvervelend door het niks doen en enorm blij toen we op pad waren :D

Afbeelding

Heuveltjestraining
Afbeelding

Afbeelding

En gas richting hei
Afbeelding

Afbeelding