[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:24

Attitude schreef:
MIJN beperking :')

Sorry Ikke , maar dat slaat echt werkelijk nergens op.

Als mensen het geld niet hebben om een trailer te huren en daarbij vaak ook soms een auto dan kan het gewoon weg niet he :+
En dan niet waar een wil is is een weg, want dat is wel erg kort door de bocht.

Maar desondanks ben ik blij dat jij wel een geldboom in de tuin hebt, een trailer, een auto, een rijbewijs en natuurlijk ook zeeën van tijd, want met die geldboom hoef je natuurlijk ook NIET te werken!

Zoals ik al schreef, je kunt ook gewoon thuis vertrekken en daar weer terug keren. Ook een trip van twee dagen, 25km enkel is een mooie tocht om te maken.

Trektochten hebben niets met tijdsduur of afstand te maken maar alles met onderweg zijn. Het gebied waar Josien_ staat, biedt daar alle mogelijkheden toe......

Silence

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:35

Inderdaad, als je vanuit thuis vertrekt heb je daar niks mee te maken ;)
Daar heeft ikke wel gelijk in.

Ik merk wel dat mensen vaak "excuses" bedenken.
Ja maar dit, ja maar dat.
Vaak verdenk ik ze er ook van dat ze de stap gewoon niet durven zetten.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:37

Nou Josien_ wat let je ~~}>

Net alsof je daarvoor een excuus zou bedenken :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:46

Attitude schreef:
Nou Josien_ wat let je ~~}>

Net alsof je daarvoor een excuus zou bedenken :')

Yep, daar heeft men tig excuses voor. Sterker nog, het gros wil helemaal niet op stap; die willen er alleen maar over dromen.

Ik was enkele jaren geleden eens onderweg met mijn instructrice en haar paarden (en dus mijn Oogappeltje) en we kwamen meerdere mensen tegen die dan riepen: oh, dat wil ik ook! Maar op ons antwoord: kom, wat let je om mee te gaan, kwam meestal niet eens een antwoord....... Slechts EEN vrouw nam de tijd om een praatje te maken en serieuze vragen te stellen. Zij zal ook echt wel op reis gegaan zijn.

Je hoeft helemaal niet onmiddellijk te vertrekken op het moment dat je het idee krijgt. Natuurlijk moet je enige voorbereidingen treffen en goede zorg voor je achterblijvende gezinsleden hoort daar ook bij.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:54

Ik doelde met op vakantie gaan eigenlijk naar een plek waar je met de trailer naar toe gaat zoals in de buurt van het strand ;) . Vanuit hier kun je zeker naar verschillende plekken rijden om te overnachten, maar ik ga liever geen hele tochten maken op vreemd terrein in mijn eentje. DAT is MIJN beperking zullen we dan maar zeggen he ;) .

Maar ik ga de Eper paardenvierdaagse rijden dus mijn eerste paardenvakantie komt er al wel aan ;) .

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:01

Attitude, iedere communicatie trainer zal je vertellen dat "ja maar...." gelijk staat aan "nee want...."
Ik vraag me af waarom je zo in de verdediging schiet voor Josien, het is haar keuze in welk scenario ze wil denken, de "ja ga ik doen" of de "ja maar". Maar het is wel opvallend hoeveel mensen inderdaad roepen "dat wil ik ook" maar van alles bedenken waarom het niet zou kunnen als iemand het concreet maakt (zoals Ikke hier ook doet). Geeft niets, maar wees wel eerlijk naar jezelf (hoeft niet eens hier op Bokt) als je het eigenlijk niet echt wil doen. Geeft niet, het is hobby, dus het moet leuk zijn ;)

Als alleen gaan het "probleem" is, is daar ook een oplossing voor: de NVVR die weekenden organiseert en waar je dan ook contacten legt voor toekomstige uitstapjes samen. :j
Laatst bijgewerkt door Waratje op 26-04-13 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:03

Josien_ schreef:
Ik doelde met op vakantie gaan eigenlijk naar een plek waar je met de trailer naar toe gaat zoals in de buurt van het strand ;) . Vanuit hier kun je zeker naar verschillende plekken rijden om te overnachten, maar ik ga liever geen hele tochten maken op vreemd terrein in mijn eentje. DAT is MIJN beperking zullen we dan maar zeggen he ;) .

Maar ik ga de Eper paardenvierdaagse rijden dus mijn eerste paardenvakantie komt er al wel aan ;) .

Maar als je niet alleen wil, dan zoek je een maatje die met je mee wil. Je moet je reis maken op een manier die bij jou past.

Oh, enne, er bestaat zelfs een club die dit als kernpunt heeft: http://www.nvvr.info :D Silence weet daar alles van :D

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:12

Waratje schreef:
Attitude, iedere communicatie trainer zal je vertellen dat "ja maar...." gelijk staat aan "nee want...."
Ik vraag me af waarom je zo in de verdediging schiet voor Josien, het is haar keuze in welk scenario ze wil denken, de "ja ga ik doen" of de "ja maar". Maar het is wel opvallend hoeveel mensen inderdaad roepen "dat wil ik ook" maar van alles bedenken waarom het niet zou kunnen als iemand het concreet maakt (zoals Ikke hier ook doet). Geeft niets, maar wees wel eerlijk naar jezelf (hoeft niet eens hier op Bokt) als je het eigenlijk niet echt wil doen. Geeft niet, het is hobby, dus het moet leuk zijn ;)

Als alleen gaan het "probleem" is, is daar ook een oplossing voor: de NVVR die weekenden organiseert en waar je dan ook contacten legt voor toekomstige uitstapjes samen. :j

Uiteraard is een ja maar altijd een vorm van enige twijfel.
Maar ik vind het niet netjes als er klakkeloos aangenomen wordt dat alles haalbaar is, zeker niet in dit topic waar je geen inzicht hebt in de middelen die de mensen hebben en daarmee kan je ook mensen kwetsen. En ik vind het respectloos hoe Ikke hier in dit geval Josien benaderd.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:30

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:18

bianca23 schreef:
ik ben nu op zoek naar een zadeltas voor aan me engels dressurzadel en het liefst aan de voorkant, iemand tips??

Kijk eens op http://www.dabo-design.nl

Dat is de website van iemand van Bokt die zelf allerlei handige dingen maakt voor bij je paard, onder andere zadeltassen voor aan de voorkant van je (engelse) zadel. Ik heb een paar weken geleden een bidonhouder bij haar besteld en ik ben er mega-enthousiast over! Was binnen een paar dagen al in huis en ik ga niet meer zonder bidonhouder aan mijn zadel het erf af sinds ik hem heb :)

Ik wil ook nog een tas bij haar gaan bestellen, maar ik twijfel nog tussen een voortas of een banaantas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 00:33

Ik twijfel ook, al denk ik dat de banaantas teveel zal bewegen...
Twijfel over een voortas(en de bidonhouder)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:10

Attitude schreef:
Waratje schreef:

Maar ik vind het niet netjes als er klakkeloos aangenomen wordt dat alles haalbaar is, zeker niet in dit topic waar je geen inzicht hebt in de middelen die de mensen hebben en daarmee kan je ook mensen kwetsen. En ik vind het respectloos hoe Ikke hier in dit geval Josien benaderd.

Het is idd echt niet zo makkelijk of zwart-wit als nu voorgesteld wordt. Maar iedereen mag denken van wel. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:54

Josien_ schreef:
Attitude schreef:

Het is idd echt niet zo makkelijk of zwart-wit als nu voorgesteld wordt. Maar iedereen mag denken van wel. ;)

Nee, het punt is dat je moet zorgen dat je verantwoordt op stap gaat, zowel voor je paard als je omgeving (inkl je direkte naasten). Daarin zit je voorbereiding en maken omstandigheden soms dat je niet zomaar op je paard kunt stappen en gaan. Maar zelfs al heb je een half jaar (of langer) nodig om dat allemaal in goede banen te leiden, dan NEEM je dat half jaar voorbereiding. Part of the deal. Voorbereiding is de helft van de lol.
Je eigen fantasie is echt je enige beperking hierin.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:43

Anoniem schreef:
Ik twijfel ook, al denk ik dat de banaantas teveel zal bewegen...
Twijfel over een voortas(en de bidonhouder)

Ik heb er eentje van Dabo, maar die beweegt echt teveel voor een intensieve rit.
Die zit ook alleen vast aan de 2 ringen voor aan m'n zadel.

Zag dat Goedhard ook voortassen verkoopt die je vast maakt aan je singelstoot en ring aan je zadel.
Die leken mij een stuk steviger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:15

Dus jij raad die voortas van Dabo niet zo aan?
Scheelt weer uitproberen...wil idd wel dat ie draf en (ren)galop overleeft zonder te drukken of te klapperen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:36

Ik ben ook weer terug uit Berlijn. Paardje mag vandaag weer even lopen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:14

Anoniem schreef:
Scheelt weer uitproberen...wil idd wel dat ie draf en (ren)galop overleeft zonder te drukken of te klapperen.

Volgens mij wil Dabo best dingen "op maat" aanpassen. Zorg dat er een bandje (of veter) aan de onderkant van de tas naar je singelstoot kan en hij klappert niet meer.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:21

ik heb een gasmasker tasje van het leger.

http://www.legerartikelen.nl/legerartik ... askers.jpg

zon ding. ik vind het echt ideaal. er zit een veter aan waarmee je hem om je been kunt binden. je kan hem dan gewoon over je schouder hangen, en dan aan je been zodat hij niet heen en weer blijft zwiepen. Er kan precies een flesje water en wat broodjes in. je paard heeft er geen last van, en jij zelf ook bijna niet. tasjes zijn makkelijk en voordelig te krijgen op marktplaats(inclusief gasmasker :P ).

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:51

Waratje schreef:
Anoniem schreef:

Volgens mij wil Dabo best dingen "op maat" aanpassen. Zorg dat er een bandje (of veter) aan de onderkant van de tas naar je singelstoot kan en hij klappert niet meer.

Zonder een bevestiging aan een singelstoot vliegt ie idd de lucht in.
Wellicht kan Dabo er iets op verzinnen.

Die van Dabo is vrij licht. Ik heb geen waterdichte en dat is toch wel een must.
Weet ook niet of ze dat kan leveren.

Bovenstaand dus zomaar wat tips van een gebruiker :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:22

Ik heb een voortas van dabo, maar herken de opnerkingen van attitude niet. Bij mij blijft hij prima zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:06

Misschien verschillend ook per paard? Hoe hij voor het zadel ligt,zeg maar...
Mijn pony is kort,vrij aanwezige schoft en voor mijn zadel begint vrij vlot al de nek zeg maar.
Je ziet soms ook paarden die wat langer zijn,daar lijkt/is meer ruimte.

het lijken me verder erg handige tasjes.
Neem nu meestal een heuptasje met bidon mee,maar soms trekt dat wat aan mn middel,die bidon.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:18

Ik heb gewoon een soort van rugtasje, scheelt dat ik ook niet rijd maar er naast loop :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:22

Ja,dan kan dat wel.
met rijden is dat echt niet prettig..

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:17

Anoniem schreef:
Misschien verschillend ook per paard? Hoe hij voor het zadel ligt,zeg maar...
Mijn pony is kort,vrij aanwezige schoft en voor mijn zadel begint vrij vlot al de nek zeg maar.
Je ziet soms ook paarden die wat langer zijn,daar lijkt/is meer ruimte.

het lijken me verder erg handige tasjes.
Neem nu meestal een heuptasje met bidon mee,maar soms trekt dat wat aan mn middel,die bidon.

Misschien, al doet e tas hetzelfde op de tinker van een stalgenootje.

En die heeft er ook nog een kaartlezer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:26

Ik durf die gok dan niet zo gauw te nemen,heb een hekel aan iets dat wappert/klappert/niet stil hangt.