Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:00

Stiekem zijn er idd Echt wel best héél veel leuke plekjes in NL :))
Vind het ook erg leuk om af en toe de trailer te pakken en eens in ander gebied te rijden +:)+ LOZ, Kampina, Ginkelse heide, Utrechtse heuvelrug, Veluwe of eens strand enz enz... Ben ook eens met ijslanders richting Reichswald geweest da's ook heerlijk rijden daar :z
Ohh en zou ook nog wel eens verder in Limburg willen :z richting Meinweg of Brunsummer heide, ook leuk :j daar wel al eens gewoon gewandeld maar nog niet met paard :Y)

:o maar hier dus ook al wel echt mazzel ja :z zal ook niet snel naar de polder gaan verhuizen of zo :o :n zal dan bos & heide teveel missen :o :z ben daar ook gewoon echt mee opgegroeid ;)
Helaas zijn ze hier en daar wel steeds wat meer aan t afsluiten >;) maar tot nu toe kunnen we heerlijke korte en lange ritjes door bos & heide maken dus mag niet klagen :P

@grit we zagen volgens mij ook het nieuwe viaduct in de verte :+ kwamen nu ook fietsers over :) maar dus niet van dichtbij gaan bekijken of nu de hekken weg waren. We waren toen al ruim 2u onderweg en hadden er 2 bij die meestal maar een uurtje gaan, die hebben voor hun doen echt een mega actieve rit gemaakt :+ die zullen het wel voelen morgen :=
Laatst bijgewerkt door grid op 02-02-14 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:02

Vandaag ook een ritje gemaakt.
Lekker rustig op een galopje na.
Ponylief wilde een paar mountainbikers voorblijven en ging heel langzaam steeds harder en toen dacht de andere pony dat het een wedstrijdje was.
Toen ging het even heel hard :P .

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:20

grid schreef:
@grit we zagen volgens mij ook het nieuwe viaduct in de verte :+ kwamen nu ook fietsers over :) maar dus niet van dichtbij gaan bekijken of nu de hekken weg waren. We waren toen al ruim 2u onderweg en hadden er 2 bij die meestal maar een uurtje gaan, die hebben voor hun doen echt een mega actieve rit gemaakt :+ die zullen het wel voelen morgen :=
Niks aan gemist, ook met de hekken weg kom je niks verder richting de Herperduin :D Fietsers komen ook niet dichterbij dan de overkant van de weg....... Gemiste kans -O- , stom viaduct :+

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:43

Grit schreef:
Dat is een mooie ronde geweest Grid!

Heeft je paard zich onderweg verstapt horsies5?
Is dat rechterpaard nou zo groot of lijkt dat maar?

Rechterpaard is een Shire.. is maar 10 cm hoger dan mijn paard maar hij oogt veel hoger omdat hij ook veel breeder is haha

Ik weet niet goed wat hij heeft gedaan.. hij mocht even een stukje hard gaan.. toen ik hem terug nam voelde hij niet helemaal lekker.. ben met hem naar huis gestapt maar toen liep hij niet kreupel.. hij liep wel kort en toen was k ff bang voor spierbevangen.. maar als k hem voor meer ruimte gaf (moest inhouden ivm tempo andere paarden) liep hij normaal.. op t harde liep hij overigens ook kort maar op t zachte zag je er niets aan.. voor de zekerheid heb ik hem thuis in de bak even laten lopen.. en toen wou die al niet draven.. en toen in draf idd stokkreupel :(
In die 4 km naar huis stappen heb ik echt niets gezien.. geen pas kreupel.. maar in de bak toen wel.. en daarna was hij in stap ook niet helemaal zuiver meer..
Ben bang dat ie zich met t harder gaan aangetikt heeft ofzo.. hij loopt kreupel op 1 voorbeen.. welke ben k ff vergeten :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:46

Dacht al meteen aan een Shire, maar ik zag geen sokken, dus twijfelde weer :D

Dat is vervelend, kijken hoe hij er morgen op loopt.

MachoPablo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:49

Jeetje dat is vervelend sterkte, hoop dat het mee valt,

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:49

Sokken had ze voor de zekerheid eraf gehaald nu in de winter.. paard staat 24/7 buiten en met de kans op mok ;)
Nu is t weiland waar ze staan toch aardig droog en was t niet nodig geweest.. maar ze dacht mocht hij mok ontwikkelen door de nattigheid, dan is t handig als de sokken er af zijn ivm behandeling..
Van die zomer heeft hij weer prachtige sokken :D

Ja morgen vroeg kijk ik even en voel k nog even aan de benen..
Tja en dinsdag komt de dierenarts sowieso dus dan vraag ik zijn mening ook nog meteen even :Y)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:54

Wat zonde om dat bij voorbaat al te doen, mok komt meestal van binnenuit of door mijt en de sokken geven een goede bescherming tegen invloeden van buitenaf.

Fijn dat de DA dinsdag toch al op de planning staat.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:30

Ik wil best meedoen als dat mag tenminste want ik woon wel in Canada :=
Maar ik train mijn 3 paarden buiten in de winter dus ik maak aantal wat kilometers :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:48

Wauw, wat een gave fotos. 12km is onze normale afstand. Soms 8, maar das wel heel kort. Lang is 20+km.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 08:19

Grit schreef:
Somebitch schreef:
Ah fijn dat hij weer de oude was. :) 12 km is ook best wat hoor. :j
Vind ik ook. Een gewoon ritje voor ons zit zo tussen de 9 en 13 km. Bij slecht weer of tijdgebrek meestal een rondje van zo'n 5 km.
Dit zo'n 1 a 2 keer per week, langzaam maar zeker zakken we wel iets in de ranking (we zitten nu volgens mij op de 24e plaats).

Boven de 15 is voor ons al een langere rit :j Daar moeten we dan ook tijd en zin in hebben.
Doordeweeks maak ik meestal alleen ook nog een rondje, maar die km tellen niet mee.

Ons rijgemiddelde zit meestal net iets boven de 8 km/per uur. Vandaag 9, dat is voor ons dus "hoog". Door het op endemondo bij te houden zijn we wel sneller gaan rijden, daagt toch wat meer uit :D

We draven vooral, maar mijn tinker heeft vanuit zichzelf geen snelle draf. Als hij gewoon door draaft, ga ik hem (en mezelf) niet kwellen met continue meer vragen. Paard van mijn vriend heeft een vlotte gemakkelijke draf, dus Vince en ik halen het gemiddelde naar beneden :Y)
Wij vandaag op 9,5 per uur, dat is langzaam voor ons. :+ normaal als we echt goed fanatiek rijden zitten we met in en uitstappen zo rond de 11 km per uur. In een bos nog harder. Maar ik rij hier continue op de openbare weg dus moet altijd rekening houden met het overige verkeer. :j

Hopelijk knapt ze snel op horsies5

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:54

Was echt super lekker weer gisteren! En zo te zien hebben meerdere mensen daar gebruik van gemaakt :D

In de polder rijden vind ik ook echt niks aan.
Lekker in de bossen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:55

Wij rijden gemiddeld 5 maar ik heb wel een Engelse versie dus weet niet of dat verschilt?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:55

Zou kunnen uitmaken.. ik weet niet hoe je instellingen staan.. geeft hij je snelheid weer in mijl/uur of km/uur?
5 km/uur zou kunnen met rustige ritjes.. maar als het 5 mijl/uur is dan is dat 8 km/uur.. dat is wel logischer als je ook wat ritten maakt met meer draf etc

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:58

horsies5 schreef:
Zou kunnen uitmaken.. ik weet niet hoe je instellingen staan.. geeft hij je snelheid weer in mijl/uur of km/uur?
5 km/uur zou kunnen met rustige ritjes.. maar als het 5 mijl/uur is dan is dat 8 km/uur.. dat is wel logischer als je ook wat ritten maakt met meer draf etc

Oja zie t nu staan km/h is veel stap met af en toe een drafje tussendoor

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:41

als ik veel stap heb ik ook zo'n 5 km/h
Verder rijd ik zo'n gemiddeld 7 km/h

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:37

Wat een mooie gebieden allemaal zeg! :) Er zijn weer flink wat km's gereden van het weekend :D

Vandaag is het ook mooi weer voor een ritje :j Jammer genoeg liggen paard & ik weer even uit de running ivm een peesblessure :\

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:51

Ik ga nu even een lekker kort ritje maken voor de eerste keer in het haarlemermeerse bos :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:35

Het was vandaag ook al zulk lekker weer! Ik heb vanmiddag een klein ritje van 7km gemaakt met een stalgenootje die voor het eerst mee naar buiten ging op sleeptouw. Veel gestapt maar was een heerlijk ritje met het zonnetje erbij

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:36

Hier ook heerlijk, rustig ritje gemaakt. Alleen op strand even paar galopjes mee gepakt, maar zn ijzers zitten nogal los. Dus ff rustig aan.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:52

Ik heb ze allebei even in de bak gereden, maar ook dat was heerlijk met het zonnetje :z

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:18

Lekker kort stap/draf ritje:
Afbeelding

En even ter vergelijking (ik woon bij de rode cirkel hij staat bij de blauwe cirkel)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:23

Ik heb me al even niet gemeld hier.Veel gebeurd afgelopen week en druk met het afsluiten van mijn 1e schooljaar.
Enniewee afgelopen week heb ik besloten Rogan te verhuizen. Hoewel we qua buitenrij mogelijkheden ideaal stonden ergerde ik me steeds meer aan het feit dat ik EN een pokke end moest fietsen EN dat ze niet de wei opgingen maar de blubberpaddock in. Rogan werd steeds schraler..
Gelukkig een stal gevonden wat maar 10 minuutjes fietsen is EN wei. Hij staat er sinds gisteren en hij kijkt al veel blijer. Leuke is dat ik alleen maar hoef over te steken om een klein bosje in te rijden. Iets verder naar de duinen.
Vandaag ons eerste ritje gereden
Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:29

Blingh schreef:
Ik heb me al even niet gemeld hier.Veel gebeurd afgelopen week en druk met het afsluiten van mijn 1e schooljaar.
Enniewee afgelopen week heb ik besloten Rogan te verhuizen. Hoewel we qua buitenrij mogelijkheden ideaal stonden ergerde ik me steeds meer aan het feit dat ik EN een pokke end moest fietsen EN dat ze niet de wei opgingen maar de blubberpaddock in. Rogan werd steeds schraler..
Gelukkig een stal gevonden wat maar 10 minuutjes fietsen is EN wei.
Hij staat er sinds gisteren en hij kijkt al veel blijer. Leuke is dat ik alleen maar hoef over te steken om een klein bosje in te rijden. Iets verder naar de duinen.
Vandaag ons eerste ritje gereden
[ Afbeelding ]

Zelfde precies hier!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:30

Wat lekker dat jullie allebei zo dicht bij jullie paard wonen!

(niet dat ik te klagen heb, 6 km, maar ik fiets niet zo snel denk ik.......)