[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:25

Somebitch

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:28

Ben ook echt super blij met de foto's en die laatste ga ik bestellen en uit laten vergroten. :j :))

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:31

Heeeele gave foto's SB! Zulke wil ik ook wel met mijn paard :D

Henkje, leuk dat de hond mee kon! Gezellig he? Max en Brutus zijn al even niet meer meegeweest, tegenwoordig lukt het me beter om ze terug te sturen. Al is Brutus me nog wel eens te slim af en die rent dan gewoon heel hard voor me uit. Moet ik weer snel een andere route nemen die hij niet kent :')

Met Alanda gaat het goed! Gisteren een rondje van 15 kilometer gedaan met een behoorlijk tempo. Ik had alleen mijn app te laat uit gezet, daardoor klopt er nu helemaal niks meer van :') Van de week oefenen we wel nog een keer. Afgelopen week heb ik rond de 80 kilometer met haar afgelegd!!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:09

Wat super die foto's!! Gaaf man!
1x op het strand geweest met de paarden, had toen eigenlijk ook gewoon een fotograaf moeten regelen.

Wat fijn dat iedereen weer aan het trainen is, hier ook. Moet gewoon uitkijken dat ik niet teveel doe.
Gisteren en eergisteren 2x een grote groep herten tegen gekomen, en de week nog wat zwijnen en reeën. Beesten zien er nog steeds erg mager uit, hopelijk trekken ze snel bij nu het een beetje begint te groeien.

Ik heb Soulmate Build en 2G besteld, mensen hier ervaring mee? Even net dat beetje extra voor de jonkie. Vanavond weer dressuurles... ga liever naar buiten met dit weer hihi.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:10

Iemand vroeg me vanmorgen , goh volgens mij is dat een heel jong paard die nog veel moet leren ... ik heb maar niet gezegd dat ze bijna 25 is :D
Ze is echt helemaal fris , vanmorgen was t helemaal erg ontdeugend en spring in het veld ... nou ja ik hoop dat ze aan haar tweede jeugd is begonnen !

Heerlijk jullie trainingsverhalen te lezen .... vanmorgen weinig wild gezien behalve een paar verdwaasde lakenvelder kalveren !

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:52

Gave foto's Somebitch!

Yenopi wat fijn dat je nu weer van je angst af bent.

De rest verder ook nog lekker naar buiten geweest, het is ook weer ontzettend lekker weer vandaag!

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:37

@darkchrystal
Ziet er erg leuk uit, wat een mooi pad op de 2e foto en wat een uitzicht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:12

Ja super he.
Prijs me altijd weer gelukkig als ik daar rijd...hoewel bos ook heerlijk is,maar de heidevelden geven zo'n
'vrij' gevoel...

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:28

Snap ik helemaal :j , ik vind de hei ook super, het bos is ook super leuk, lekker afwisselend, wrs omdat ik aan de duinen sta (helemaal niet verkeerd) en zo op het strand zit, maar dat gaat me vervelen na een tijdje...ik kan alleen heen en terug naar het strand, in totaal 16 km. En daar mag je zomers niet komen...dus ja.

Heb gisteren trouwens voor het eerst in tijden weer een buitenrit gemaakt puur voor de lol. Was met iemand anders mee en die mocht voorop, meestal moet ik namelijk voorop van stalgenoten, geen idee waarom trouwens, maar mijn pony heeft wel eens zin in wat anders. Dus heerlijk 2 uurtjes achter de ander aangereden, gewoon verstand op 0 en genieten, andere paard wilde graag de heuveltjes op galopperen, dat mag mijn pony anders nooit (altijd in stap, héél soms in draf om z'n billen & hart te trainen) maar gisteren zag ik het voor 1 keer door de vingers.
Resultaat: Heb ik tijden niet meer zo gelachen tijdens een buitenrit, pony werd helemaal jolig, heeft een paar keer gebokt en ik keihard langs het andere paard gevlogen omdat hij er een wedstrijdje van wilde maken, er was nauwelijks nog houden aan :Y) ... ik heb genoten.
Reden dat ik zo blij ben met een hyperactieve en redelijk stoute pony op buitenrit is dat hij de laatste tijd nogal depri leek: wilde niet echt graag lopen, was sloom, keek treurig. Daar was gisteren gelukkig niets meer van te merken.

Zondag endurancewedstrijd van 83 km in Ommen. Dat wordt weer genieten van de prachtige omgeving daar!! *\o/*

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:49

Dark Crystal ik hou ook van weidsheid ... ik rijd toch meestal op de vlakte !
Fijn Kim dat je paardje weer lol had gisteren ... ik heb vanmorgen lekker in de bak gekeuveld met alle paarden. Verder geen ritjes vandaag ...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:47

Prachtige foto's DC!
Sowieso heerlijk weertje afgelopen dagen. Net nog even een wandeling (zonder paard) en een hele groep zwijnen stak vlak voor ons het pad over :)

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:52

ben zo vrolijk *\o/* *\o/* *\o/*

ik ben ook weer buitenritjes aan het maken met me Job!!!! een 9 maanden geleden had ik dat niet eens meer durven dromen... maar vandaag een klein ritje gemaakt van 6km en zelfs 2x een stukje gedraafd :D :D wat heb ik een toppaard!!

we doen het nog steeds heel kalm aan maar we zijn op de goede weg, de meniscus ontsteking is (waarschijnlijk) weg. en nu gaan we beginnen aan de poeders voor artrose maar hij loopt momenteel echt goed en geen pijn!!!

ik ben nu op zoek naar een zadeltas voor aan me engels dressurzadel en het liefst aan de voorkant, iemand tips??

heerlijke foto's en verhalen van iedereen, ik ben blij dat ik ook weer kan met me knollie.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:04

Hier ook weer een heerlijke buitenrit gemaakt vanavond! :)

@bianca. Ik heb gister mijn zadeltas binnen gekregen, zit wel aan de achterkant, maar vind het nu al ideaal! Heb er net voor het eerst mee gereden.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:45

Ik ben maandag het water in geweest met mn pony, was voor mij voor t eerst, pony vond t geweldig.
Verder de hele week nog niet gereden, hoop morgen ff te kunnen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:31

Jimmy krijgt vandaag nieuwe ijzertjes. Weet niet wat er de laatste week mee gebeurd is.....
Gelukkig kunnen we dan weer lekker erop uit :D

Mooie foto's DC :j
Ik verlang meteen weer naar de Veluwe ;)

Nog een maandje, dan mag ik weer :D
Samen met een stamgenootje.
Poging doen om haar ook met het Veluwe/vakantie virus te besmetten haha.
Ze is nog nooit met haar paard op vakantie geweest, volgens mij is ze hartstikke zenuwachtig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:35

Lekker Silence,ga je weer naar Boszicht?

XxLMMxX leuk,was het een plas of een meertje ofzo?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:43

:j

Edit: zie bij mijn vorige post staan stamgenootje. Moet uiteraard stalgenootje zijn haha.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:38

Leuk Silence! Ik zou ook nog wel eens met paardlief op vakantie willen.

Vandaag kort ritje, morgen dressuren en zondag een flinke rit maken :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:01

Josien_ schreef:
Leuk Silence! Ik zou ook nog wel eens met paardlief op vakantie willen.

Vandaag kort ritje, morgen dressuren en zondag een flinke rit maken :)

Ehm, je laadt je bagage op je paard en je bent er weg van.........
Moeilijker is het niet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:42

Ja, volgens jou is alles piece of cake dat weten we. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:48

Josien_ schreef:
Ja, volgens jou is alles piece of cake dat weten we. ;)

Ja maar, het is toch ook niet moeilijker dan dat. Je maakt een afspraak met Silence, rijdt naar haar toe en de volgende dag weer terug.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:17

Je bent welkom hoor ;)

Zo moeilijk is het inderdaad niet.
Ik doe het ook geregeld.
Zadeltas erop en rijden maar. De volgende dag of twee dagen later komen we weer terug.
Of we laden hem op de trailer en rijden naar ergens in Limburg of de Veluwe en blijven daar lekker een paar dagen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:00

Er zijn ook nog wel andere factoren he?

Vervoer / trailer / brandstof / event iemand met een rijbewijs :Y) / tijd / kinderen etc etc...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:03

Attitude schreef:
Er zijn ook nog wel andere factoren he?

Vervoer / trailer / brandstof / event iemand met een rijbewijs :Y) / tijd / kinderen etc etc...

Nee, dat is jouw beperking om in oplossingen te denken.

Als je ECHT wil gaan, zijn daar oplossingen voor. Welke versie je kiest, ligt aan je eigen omstandigheden maar juist hier geldt: kan-ik-niet = wil-ik-niet

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:06

MIJN beperking :')

Sorry Ikke , maar dat slaat echt werkelijk nergens op.

Als mensen het geld niet hebben om een trailer te huren en daarbij vaak ook soms een auto dan kan het gewoon weg niet he :+
En dan niet waar een wil is is een weg, want dat is wel erg kort door de bocht.

Maar desondanks ben ik blij dat jij wel een geldboom in de tuin hebt, een trailer, een auto, een rijbewijs en natuurlijk ook zeeën van tijd, want met die geldboom hoef je natuurlijk ook NIET te werken!