[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:38

Lijkt me echt zo lastig, als je die beslissing moet maken...

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:52

Hilli schreef:
Djilna schreef:
Maar je kunt met Upset niet verder komen? Die optie mis ik nog nl :D

Tsja, dat ligt denk ik aan de agenda van Emile.

Kim, ik denk dat je moet bedenken wat jouw ambitie is (en wat je nodig hebt om daar te komen) en wat de wens van een ander is in dit verhaal.
Hoe is eigenlijk je wedstrijd gegaan zondag?

Hier is tijden even niet mogelijk, maar is het weer wel steeds beter voor de revalidatiewandelingetjes die we wel mogen maken. Dat scheelt ook al een hoop!

Ik ga er gewoon héél goed over nadenken, en ik kom vast tot een hele goede beslissing.

Ik heb zondag helaas niet gereden in Leersum. Upset zit al een tijdje in een dipje, hij is niet 100% fit. Inmiddels denk ik dat het komt door zijn verhuizing naar een andere stal, hij staat nu 24/7 buiten in een groep, dat is flink wennen voor hem, dus kost energie. Nieuw voerbeleid en bloedonderzoekje laten doen en dan zien we wel. Zaterdagochtend in overleg met m'n trainer en Emile besloten geen risico te nemen en niet te starten. Dus helaas geen CEI* in Ermelo voor ons. |(

Tijdens de laatste staptraining in de Ardennen ging het eigenlijk al veel beter, hij ging steeds harder en enthousiaster stappen. Dat was zo vreemd, hij kwam daar aan en leek niet helemaal fit, en toen hij daar naar 2 dagen weer wegging was hij veel alerter... Gisteren weer voor het eerst gereden na het weekend, en hij was erg fijn te rijden, meer voer lijkt ook goed aan te slaan.

Nu maar even een nieuwe planning maken voor een wedstrijd over een week of 3 (of later), en wellicht kijken naar een CEI in België of Dld.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:53

Psydoxy schreef:
Staat jouw merrie ook bij Eifelopfok Kim?

Nee, ze staat bij Horserij Hamara. (www.eifelpensioenstal.com)
Dat is echt de mooiste opfok die ik ooit heb gezien! :D

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:39

Aha, daar zijn die van mij op vakantie geweest. Zouden een maand blijven, werden er 2.
Ze hebben het goed naar hun zin gehad tussen de welshpony's :D (Zie profiel)

Heb voor volgende week een weekendje gepland met de Breez naar de Eifel. Ik hoop zo dat hij dan goed loopt. Hij gaat alweer stukken beter op z'n hoef staan, maar loopt nog niet helemaal rad. Z'n been is ook nog opgezwollen, als 't na dit weekend niet goed is wordt 't geen korte vakantie voor ons ;(

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:00

Psydoxy schreef:
Aha, daar zijn die van mij op vakantie geweest. Zouden een maand blijven, werden er 2.
Ze hebben het goed naar hun zin gehad tussen de welshpony's :D (Zie profiel)

Heb voor volgende week een weekendje gepland met de Breez naar de Eifel. Ik hoop zo dat hij dan goed loopt. Hij gaat alweer stukken beter op z'n hoef staan, maar loopt nog niet helemaal rad. Z'n been is ook nog opgezwollen, als 't na dit weekend niet goed is wordt 't geen korte vakantie voor ons ;(

Wat een toeval, leuk!

Waar ga je heen in de Eifel?
Vervelend dat Breezer nog niet helemaal goed loopt, hoop dat hij snel opknapt! :(:)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:45

Oef Kim? Moeilijke beslissing.
Misschien wordt je zusje wel fanatieker als ze er echt alleen voor staat, nu weet ze misschien wel dat er toch voor gezorgd wordt?
Maar als je vertelt dat ie SGW veel leuker vindt dan is het misschien ook wel eerlijker om ervoor te kiezen een ander baasje ( zusje?) voor hm te kiezen.

Beterschap voor Breez :(:)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:21

Attitude schreef:
Oef Kim? Moeilijke beslissing.
Misschien wordt je zusje wel fanatieker als ze er echt alleen voor staat, nu weet ze misschien wel dat er toch voor gezorgd wordt?
Maar als je vertelt dat ie SGW veel leuker vindt dan is het misschien ook wel eerlijker om ervoor te kiezen een ander baasje ( zusje?) voor hm te kiezen.

Beterschap voor Breez :(:)

Ik denk niet dat mijn zusje fanatieker wordt als ze er alleen voor staat...
En inderdaad dat is ook eerlijker voor het paard. Als hij daar eten, weidegang en goede verzorging krijgt zal het hem echt niet uitmaken of dat bij ons is of bij een ander. Dat neemt niet weg dat het een lastige keus is en het wordt verschrikkelijk om afscheid van hem te moeten nemen.

Maar tot ik echt een ander heb ga ik vrolijk door met de wedstrijden, als het goed gaat starten we in Ommen de 28e. :D

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:37

Focus je niet teveel op de paarden/sport er zijn er niet veel die een dikke boterham hiermee verdienen.
Las dat je naar de Uni wilt gaan, neem dat mee in je overweging........................... O god, ik klink als moeders :Y)

Ga een weekendje naar Lisette van Druenen. Als 't allemaal doorgaat. Z'n zoolzweer ziet er perfect uit, die is schoon en hij gaat weer goed op de hoef staan. Z'n been is echter nog wel dik en hij heeft een wondje op z'n hoefbal. Ik weet niet of dat nog een andere verdwaalde zweer is of dat 'Titzilla' te opdringerig geweest hem gescampt heeft. Hij loopt in ieder geval weer stukken beter.

Wel heel toevallig dat je merrie daar staat. Het is inderdaad een superplek voor paarden :j.
Mijn veulen, die ondertussen alweer bijna 2 is staat bij Eifelopfok. Het andere paradijs....

Hopelijk nieuwe aanwinst Dancer....................... hebben we daar al een foto van gezien?

Welkom 4EverHobbes.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:51

Psydoxy schreef:
Focus je niet teveel op de paarden/sport er zijn er niet veel die een dikke boterham hiermee verdienen.
Las dat je naar de Uni wilt gaan, neem dat mee in je overweging........................... O god, ik klink als moeders :Y)

Ga een weekendje naar Lisette van Druenen.

Ik kan je ook alleen maar aanraden om voor je toekomst te kiezen, al kan ik me voorstellen dat het een hele uitdaging is.

Ow als je gaat ben ik heel nieuwsgierig hoe het was. Ik wil daar eind dit jaar of begin volgend jaar ook eens naar toe.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:56

Als ik destijds voor de paarden had gekozen, had ik nu waarschijnlijk geen 3 paarden kunnen onderhouden. :o
Maar dat neemt niet weg dat je wel helemaal 100% voor de sport kan gaan. De ervaring nemen ze je nooit meer af
en je leeft maar 1 keer :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:15

Psydoxy schreef:
Als ik destijds voor de paarden had gekozen, had ik nu waarschijnlijk geen 3 paarden kunnen onderhouden. :o
Maar dat neemt niet weg dat je wel helemaal 100% voor de sport kan gaan. De ervaring nemen ze je nooit meer af
en je leeft maar 1 keer :D

Jawel, dat klopt, maar die sport is een paar jaar en daarna moet je verder met je leven. Kan zinvol zijn als je dan een goed alternatief hebt.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:19

Helemaal mee eens :D

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:54

Psydoxy schreef:

Ga een weekendje naar Lisette van Druenen.

Echt iets voor mijn moeder om te zeggen ja, maar ben het er helemaal mee eens hoor O:)

Ja in combinatie met school moet het ook allemaal maar gaan.
Volgend jaar heb ik wbt school véél tijd over, dus dat wordt absoluut geen probleem, het zou maar 1 jaar zijn wat ik moet zien te overbruggen met 1e jaar uni en laatste jaar YR (als het zover komt natuurlijk :o )

Als ik verder wil bij de Senioren (dus vanaf 21) is er geen tijdsdruk meer, dan kan ik het denk ik goed combineren met school.

Leuk dat je een weekendje naar Lisette gaat! Ik ben ook benieuwd hoe dat is, hoor er iig alleen maar zeer positieve berichten over.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:06

straks weer een lekker bosritje maken, Lexie heeft nu ijzers voor om zijn hoeven/zolen te ontlasten. het was geen hoornzuil, een diepliggende hoefzweer die tegen het leven aan zat, arm paard. ik hoop nog veel ritjes met m te kunnen maken...

zijn er ook mensen hier die in het Speulderbos in Putten rijden?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:16

Hier weer heerlijke buitenritten gehad afgelopen week, kan er altijd enorm van genieten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:23

Wij hebben er ook weer een heerlijke rit op zitten!

Afbeelding

Paard te water!

Nikkie722, hopelijk loopt Lexie nu wat beter nu ze ijzers heeft!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:31

Ik heb vandaag een kort maar fijn ritje gemaakt. Er zat veel energie in bij madam :D

Leuke foto's Snadrem!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:38

Even een snel berichtje... Maar de gene die tegen mij zei dat Endurance verslavend is heeft gelijk gehad. :+ Het was super in Renesse vandaag :D

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:01

Leuk Somebitch! Misschien heb ik je wel gezien?

Heb je je rit goed uitgereden?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:06

Ja 10.24 KM per uur resulteerde in een gedeelde derde plaats met mijn rijmaatje waarmee ik de rit gereden heb. :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:34

Leuk SB! En nette gemiddelde tijd :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:37

Gefeliciteerd met je derde plek :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:21

Wat leuk Somebitch! Gefeliciteerd met je 3e plaats en je goed uitgereden rit :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:14

Mijn vriend had nog een filmpje gemaakt vanaf de fiets vandaag. Leuk om te zien vind ik, zo vaak zie ik mezelf niet voorbij galopperen :')

http://youtu.be/368j7wdXQRU

Morgen weer eens met een stalgenootje afgesproken om te gaan rijden. Dat wordt weer de eerste keer sinds tijden met een ander paard er bij. gaan er hier morgen nog mensen op pad?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 07:07

Ja het blijkt alleen een gedeelde 2e plek geweest te zijn. :') Had niet goed gekeken hahaha.

Veel plezier vandaag Snadrem, die van mij is een dagje vrij. :j