[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:47

Josien ik heb misschien wel intresse om die rit mee te rijden :j

mijn dochter en ik(met nog 3 vriendinnen) hebben zondag de Fosheirit gereden van ruim 26 km
was georganiseerd door de Kinrooise paarden vrienden
prachtig weer gehad, heerlijk in T-shirt gereden

ik merk wel dat mijn dochter en ik gewend zijn op tempo te rijden, niet overdreven maar wel lekker door
ze worden wat vervelend als ze de hele tijd langzamer moeten of veel stappen

komende zondag is er de smokkelrit in Budel, gaan daar nog mensen heen?

Josien_

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:42

Ik heb inmiddels al een maatje maar je kunt altijd inschrijven en evt samen rijden hoor :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:12

Vanavond nog 10km rondje gedaan..

Score:dik zwijntje en 1 ree.
*\o/*

(en 2 paardjes die elkaar opfokten...)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:16

Anoniem schreef:
Vanavond nog 10km rondje gedaan..

Score:dik zwijntje en 1 ree.
*\o/*

(en 2 paardjes die elkaar opfokten...)

Haha, een dik zwijntje nog wel :D

Ik heb gisteravond nog een rondje van zo'n 15 kilometer gedaan. Drie reeën, een stel ganzen en een hoop hazen. Bij de eerste haas (vlak bij het Safaripark) dacht ik heel even dat het om een walibi ging :') Wat was dat beest GROOT!!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:29

Wij zijn ook weer lekker op dreef , 's ochtends maken we lekkere ritjes en afgelopen maandag hebben we les gehad ook tijdens een buitenrit en wat dressuurmatig aan de slag geweest !

Ik las in de krant dat er een wolf is gesignaleerd in Drenthe op de grens van Duitsland , hopelijk spotten we die binnenkort niet op een vroege zondagochtend :D :D maar houden we het bij de hertjes en eekhoorntjes ! Zwijnen zijn hier wel maar tot nu toe nog niet gezien !

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:08

Lijkt me toch ook wel weer heel gaaf om een wolf tegen te komen! Maar ja, ligt er een beetje aan hoe die wolf het dan vindt om mij en mijn paard tegen te komen :')

Vandaag een heerlijke training gehad! Ik had als doelstelling om voor het eerst 20 kilometer te gaan rijden met Alanda in haar eentje. Zo'n grote afstand hadden we nog niet gedaan zonder ander paard er bij. En qua tijd vond ik dat ik daar twee uur over mocht doen, aangezien de gemiddelde snelheid al een tijdje rond de 10 a 11 kilometer per uur zit.

De 20 kilometer hebben we in 1 uur en 48 minuten gedaan :D De laatste twee kilometer lekker uit gestapt, en in totaal iets meer dan 22 kilometer in 2 uur en 7 minuten.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:11

Wat fijn om allemaal over jullie buitenritjes te lezen.

Breez zoolzweer is er gisteren uitgesneden. Mooi rijp, makkelijk te vinden. Helaas heeft ie nog een olifanten been en loopt liever niet dan wel. Gelukkig belast hij z'n hoef wel weer. Ook is ie behoorlijk afgevallen de laatste dagen, heb 't met 'm te doen, arm dier. Hopelijk springt hij over een paar dagen weer rond zonder pijntjes :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:23

Hier voor het eerst weer alleen een rit gemaakt,geen idee hoe lang..denk rond de 20 km?
Was weer eens een klein beetje verdwaald maar het viel mee.

Arm paard psydoxy, hopenlijk knapt hij snel op..

snadrem,klinkt als een fijne rit!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:02

Kim, leuk nieuws maar dus ook met een minder leuke beslissing eraan vast.
2 paarden trainen/onderhouden lukt niet? Dat vosje is echt een leukerd! Heb je gezien in Ysselsteyn.

Esther, arme Breez! Start je nog in Ermelo?

Snadrem, weer lekker gereden. Wat een mooi en warm weer he. Toch niet te geloven dat het weer kouder gaat worden...

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:30

Attitude schreef:
Kim, leuk nieuws maar dus ook met een minder leuke beslissing eraan vast.
2 paarden trainen/onderhouden lukt niet? Dat vosje is echt een leukerd! Heb je gezien in Ysselsteyn.

Esther, arme Breez! Start je nog in Ermelo?

Snadrem, weer lekker gereden. Wat een mooi en warm weer he. Toch niet te geloven dat het weer kouder gaat worden...

Ik heb nu Upset, het vosje dus, en ik vind hem ook echt leuk, voor mij is hij bijzonder, en ik wordt er vaak aan herinnert dat ik niet snel nog eens zo'n leuk (braaf!) paard tegen ga komen...
Máár...ik heb in de Eifel ook nog een 10 mnd oude merrie staan, het was de bedoeling dat zij mijn toekomstige endurance paard zou worden.
Dus nog een derde paard erbij is eigenlijk geen optie. Zeker omdat ik nog op school zit, na volgend jaar naar de universiteit wil, en niet werk.
Maar aan de andere kant is dit een kans die ik maar 1 keer krijg, dus ik zit met een groot dilemma :?

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:32

Fijn DC, weer aan het rijden! Heeft 'ie helemaal geen last meer?

Hier was een tijd geleden ook een 'wolf' gesignaleerd. Bleek later de hond van verderop te zijn, Tjechoslowaakse wolfshond (?) haha.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:35

Lastig Kim... ik zou dan denk ik neigen naar het verkopen van de merrie in de Eiffel, aangezien je daar voorlopig toch nog niet mee aan de slag kunt. Maar het is wel een moeilijke keuze. En een kans die je waarschijnlijk maar één keer aangeboden krijgt. Het zou jammer zijn als je je dan later moet afvragen hoe het zou zijn gegaan als je de kans wel had genomen.

Succes met je keuze! Hoe staan je ouders er tegenover?

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:49

Psydoxy schreef:
Wat fijn om allemaal over jullie buitenritjes te lezen.

Breez zoolzweer is er gisteren uitgesneden. Mooi rijp, makkelijk te vinden. Helaas heeft ie nog een olifanten been en loopt liever niet dan wel. Gelukkig belast hij z'n hoef wel weer. Ook is ie behoorlijk afgevallen de laatste dagen, heb 't met 'm te doen, arm dier. Hopelijk springt hij over een paar dagen weer rond zonder pijntjes :(:)

fijn dat hij eruit is gesneden! en dat het weer wat beter gaat met je paardje!
vandaag komt de hoefsmid, ben benieuwd, ben er goed ziek van geweest afgelopen week... vanmiddag gaan we het horen!
gisteravond een lekker rondje bos gemaakt, ze hadden er zin in! eerst z'n hoef ingetaped zodat er geen steentjes in z'n gat komen. hij was er helemaal blij van oortjes erop en lekker druk doen, die ouwe gek, zo ken ik m weer!
tijdens de rit bij de snackbar op een vakantiepark ff een stop gemaakt, wat te drinken genomen. die man achter het luikje is wel wat gewend met ons... maar er waren ook vakantiegasten die vonden het zo speciaal paarden bij de snacktent dat er 1 van z'n fiets viel :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:58

Henkje schreef:
Fijn DC, weer aan het rijden! Heeft 'ie helemaal geen last meer?

Hier was een tijd geleden ook een 'wolf' gesignaleerd. Bleek later de hond van verderop te zijn, Tjechoslowaakse wolfshond (?) haha.

Je merkt het nog een tikje,als ie flink stuk gedraafd heeft, of zoals gisteren een lang pad in galop, dan heeft hij iets sneller de neusvleugels wijd.
Maar hij hoest niet,hij rochelt niet en heeft geen knijpende flank ademhaling meer.

Dus, kom de volgende keer richting Loenen!!!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:06

Superrr DC !!!
Wat weer heerlijke ritjes allemaal ... het zonnetje schijnt hier heerlijk ... fijne dag allemaal !

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:26

Snadrem schreef:
Lastig Kim... ik zou dan denk ik neigen naar het verkopen van de merrie in de Eiffel, aangezien je daar voorlopig toch nog niet mee aan de slag kunt. Maar het is wel een moeilijke keuze. En een kans die je waarschijnlijk maar één keer aangeboden krijgt. Het zou jammer zijn als je je dan later moet afvragen hoe het zou zijn gegaan als je de kans wel had genomen.

Succes met je keuze! Hoe staan je ouders er tegenover?

Dankje, het wordt inderdaad een moeilijke keuze.
Als ik voor die merrie ga kan ik verder met de endurance, en kan ik me kwalificeren voor de Young Riders.
Met oog op de endurance in de jaren nadat ik 21 ben geworden en dus te oud ben voor de YR zou ik aan mijn jonge merrie in de Eifel (in theorie) een hele goeie hebben... en daar kan ik over een paar jaar dan mee beginnen.

En wat betreft mijn ouders...tja ook niet onbelangrijk :o... die vinden de merrie wel een heel interessante kans, en zij vinden dat als ik echt verder wil met de endurance ik daar nu helemaal voor moet gaan. Aan de andere kant vinden zij mijn huidige pony ook echt leuk, en dan heb ik ook nog een zusje van 14 die mijn huidige pony ook rijdt, en die wil hem echt niet kwijt. Maar ik weet niet in hoeverre ik dat serieus moet nemen, want m'n zusje wil bijvoorbeel maximaal 3 dagen per week naar stal, als ze zich te moe of te ziek voelt gaat ze niet, etc. Dan heb ik zoiets van: 'als je een paard hebt moet je er ook voor willen zorgen, en niet maximaal 3 dagen per week, ook als je moe bent of als het regent, het beestje heeft toch aandacht en verzorging nodig.'

Ik ben me nu al voorzichtig aan het oriënteren op een nieuw plekje voor mijn pony, maar ik wil nog geen advertentie plaatsen, want dan is het zo definitief ;(

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:27

Maar je kunt met Upset niet verder komen? Die optie mis ik nog nl :D

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:42

Staat jouw merrie ook bij Eifelopfok Kim?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:45

Hallo allemaal :D
Heb de eerste 22 pagina's gelezen, en wil graag jullie buitenrij-avonturen blijven volgen! Want ik ben een kilometervreter-in-wording.
Toen ik mijn paard net had hebben we veel op strand en duinen gereden, dat was naast de deur. Door een aantal verhuizingen werden de uitrijmogelijkheden steeds minder... en nu zit ik sinds een paar maanden echt in een dip. Ik mis het zo ontzettend, en ik doe mijn paard geen plezier met rondjes in een bak rijden. Dus na lang twijfelen, piekeren en rekenen de knoop doorgehakt en gaan zoeken naar een plek dichtbij strand, bos en duinen.
Eind mei vertrekt mijn paard naar een heerlijke plek naast de zee, met een enorm bos-duingebied en het strand aan de overkant van de weg. Vanaf dan gaan we niet meer depressief rondjes sjokken, maar heerlijk genieten van al het moois dat deze omgeving te bieden heeft.
Het is een eind weg van waar ik zelf woon, maar ik denk dat alle mooie ritjes dat allemaal goed gaan maken. Ik kan niet wachten!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:46

Ik hoop zaterdag weer een mooie rit te kunnen maken :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:47

Lastige keuze kim, sterkte!!
Wat n wind hé mensen? Morgen ga ik sinds een lange tijd weer rijden op hopelijk mn nieuwe aanwinst :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:51

Fijn, DC, dat je pony weer opgeknapt is! Is dat sinds je verhuizing?

Lastige keus, Kim! Succes met het maken van de juiste!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:00

Djilna schreef:

Tsja, dat ligt denk ik aan de agenda van Emile.

Kim, ik denk dat je moet bedenken wat jouw ambitie is (en wat je nodig hebt om daar te komen) en wat de wens van een ander is in dit verhaal.
Hoe is eigenlijk je wedstrijd gegaan zondag?

Hier is tijden even niet mogelijk, maar is het weer wel steeds beter voor de revalidatiewandelingetjes die we wel mogen maken. Dat scheelt ook al een hoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:23

Welkom 4EverHobbes!
Strand lijkt me ook gaaf om eens te rijden.

marije_jiplover, ja,sinds hij weer lekker dag en nacht buitenstaat gaat het goed met hem.
Hij is nog wel wat snel moe,maar knijpt niet meer met ademhalen en hoest niet meer.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:38

Djilna schreef:

Haha, dat zou ik toch bijna vergeten. O:)

Nee Upset is een gaaf paard, en tot nu toe kan hij heel goed meekomen, maar hij haalt niet de snelheid die nodig is om een wedstrijd van 80+ te kunnen winnen.
Althans, daar lijkt het nu op, wie weet hoe hij zich ontwikkelt, hij ging vorig jaar gedurende het seizoen steeds beter lopen, maar voor de Young Riders is hij niet goed genoeg.
Ik twijfel er niet aan dat hij een 120 of misschien zelfs een 160 zou kunnen uitlopen, maar niet echt op snelheid.
Daar doe ik hem ook geen plezier mee, dat merk ik zelf ook.
Hij is sgw gefokt, en daar maak je hem echt het gelukkigst mee, zijn hele voorkomen verandert als je hem ziet springen of ziet crossen.
Daarom moet ik ook kiezen: wil ik door met de sport of met Upset.