[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:27

Attitude schreef:
Ola!

Iedereen weer lekker bezig, wat een mooi weer he! Echt genieten.

Wij hebben gister onze 2e endurancerit uitgereden en ook nog als 2e geplaatst.
Super trots weer, vond het pittig terein ( zijn wij helemaal niet gewend ) en voor het eerst in z'n uppie, heeft zich prima gedragen en leert echt om te luisteren en zich te beheersen.

Wat goed! Gefeliciteerd met je goed uitgereden rit en je 2e plaats!

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:45

Attitude schreef:
Ola!

Iedereen weer lekker bezig, wat een mooi weer he! Echt genieten.

Wij hebben gister onze 2e endurancerit uitgereden en ook nog als 2e geplaatst.
Super trots weer, vond het pittig terein ( zijn wij helemaal niet gewend ) en voor het eerst in z'n uppie, heeft zich prima gedragen en leert echt om te luisteren en zich te beheersen.

Gefeliciteerd! Fijn dat het in z'n uppie zo goed gaat!

Zijn er meer mensen hier die aankomend weekend in Emst starten (TREC) of vrijwlligen?

Ik heb de laatste tijd gelukkig ook weer wat meer KM kunnen maken! Nu eens kijken aankomend weekend of dat zijn vruchten afwerpt, TREC-Emst.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:58

ikke schreef:
Aan welke kant van de snelweg? Volgens mij bedoel jij een andere waterplas dan ik.

Ik moet er een viaduct voor over :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:59

Josien_ schreef:
ikke schreef:
Aan welke kant van de snelweg? Volgens mij bedoel jij een andere waterplas dan ik.

Ik moet er een viaduct voor over :)

Dan hebben we het over verschillende waterplassen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:03

Jij bedoeld die van 't Keelven of niet Ikke?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:14

Psydoxy schreef:
Jij bedoeld die van 't Keelven of niet Ikke?

Nope. Dat gebied ken ik wel (vrij goed zelfs) maar daar ben ik maar drie of vier keer geweest met de paarden.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:32

Daar kun je echt zwemmen. Vriendin van me heeft 't vorig jaar nog geprobeerd. Haar paard van 1.70 kon de bodem niet meer bij.

XxLMMxX

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:03

Ik heb zaterdag lekker gelest, gister een behoorlijke buitenrit gehad, en vandaag een wat kleiner rondje.
Ik vind het heerlijk dat de temperaturen weer wat omhoog gaan.
Paarden blijven nu ook snachts buiten ipv op stal.
Fijn.
Zwemmen klinkt goed, wil ik ook nog eens proberen.
Pony is geen superheld als het om water gaat.
Afspuiten etc geen probleem, maar een meertje ofzo is toch wat anders

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:39

gisteren weer een ritje gemaakt, maar niet te ver omdat ik mijn haf niet vertrouwde qua fitheid. wilde onder het poetsen niet eten. beetje hooi. normaal dus wel. met rijden ging ze wel lekker, en daarna wel gewoon eten. zal het weer wel geweest zijn. de rest van de morgen was thuis dikke vette pech. kat naar kliniek en als toetje ook nog band van auto kapot op bandje bij een rotonde. gelukkig was de kliniek om de hoek. (kat maakt het goed).

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:01

Iedereen weer lekker gereden, mooi zo!
De endurance ruiter die ik groomde was gelukkig mooi klaar voor de hitte, man, wat werd het ineens heet.
En hij is eerste geworden, altijd goed hihi.

Vandaag alle paardjes weer geënt, morgenavond maar weer rijden denk ik!

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:53

wij hebben zondag weer een heerlijke rit gemaakt, helaas heeft lex weer last van een hoefzweer dus niet te ver geweest en alleen gestapperd, hij heeft zich goed ingehouden! (normaal knapt er een steekje in z'n hoofd als we in het bos komen :+ )knapperd!
maar volgens de hoefsmid konden we prima rijden, is juist goed voor de doorbloeding van z'n hoeven.
donderdag kan de hoefsmid zien of het hoornzuil is of een diepliggende hoefzweer, gatverdamme... maar het gaat nu aardig goed met m gelukkig, iedere dag in de biotex, hoef droogmaken en wat betadine in het gat en intapen.
woensdag of donderdag ga ik met m'n vriendin lekker klein rondje bos doen!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:04

Balen zeg, nikkie722! Hopelijk valt het mee met de hoefsmid.

Net als iedereen hier geniet ook ik van het heerlijke weer. Vandaag een rondje gemaakt van bijna 18 kilometer met Alanda. Ze doet het echt super in haar eentje! Stoer paard :)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:59

Hier nog een zoolzweer wachter. Helaas kan ik niet eens met 'm stappen.... hij gaat echt niet op z'n been staan. Morgen avond de hoefsmid en hopelijk rent ie woensdag weer als een idioot rond :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:07

Ik misschien morgenavond, of morgenmiddag ff rijden...
Ga eens even zoeken naar hoe gps op mijn telefoon werkt,haha.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:19

Iedereen weer lekker aan het rijden hier, zo te lezen.
Ik ben sinds een week of twee ook eindelijk weer lekker aan het rijden. Eind februari een periode van erg weinig energie en weer dat mij even niet uitnodigde tot rijden.
Daarna werd ik ziek en ben ik ruim 3 weken helemaal niet op een paardenrug geklommen, af en toe heel eventjes rondslingeren en dat was het wel.
Nu sinds een week of 2 wee aan de slag en Jip heeft er zin an!
Vorige week 2 korte ritjes, van een km of 8 hooguit.
Gisteren 13,5 km gereden, nog wel heel veel gestapt, met die ouwe sok van mij moet ik na zo'n 6 weken weinig tot niks doen echt weer even conditie opbouwen.
Vandaag even flink aan het werk gehad aan de longeerlijn, en was tevreden over mijn ventje.
En nu het weer ook weer echt meewerkt én de avonden weer langer licht blijven, zijn de mogelijkheden om lekker te rijden ook weer flink uitgebreid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:51

Kent iemand hier de garmin forerunner 305?
Is dat iets??
Zie ze goed betaalbaar op MP staan,alleen zelf totaal dus geen ervaring met een gps...
Als ik de weg kan terugvinden,en eventueel een route kan opslaan zodat ik thuis kan zien wat ik gereden heb en hoe snel het tempo enzo,dat kan die??

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:53

Ik heb de 205, het broertje van de 305. Prima horloge! Return to start functie, je kan je gereden route zien op zowel het horloge als op de pc, maar hij toont geen "maps" als in ruiterroutes/wegen etc. Voor mij werkt het prima en ik maak toch redelijk wat km's als endurance ruiter :) Kan idd ook je gem snelheid, afstand, tijd , hoogte etc terugzien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:10

Maps hoef ik niet perse te zien...al vind ik het later terugkijkend op de pc wel leuk.
Maar een gps die wel maps laat zien zal erg duur zijn??
Ik gebruik mytracks app op mn telefoon maar vreet batterij en heeft geen return to start oid.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:11

Een gps die wel maps gebruikt past meestal niet om je pols, en dat vond ik juist wel een voorwaarde.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:23

Kim_Evendi schreef:
Ik ben vrijdag + zaterdag in de Belgische Ardennen wezen trainen.
WAT een ervaring!! Wauw, het was echt fantastisch. :D
De mensen waren ontzettend gezellig, ik heb héél veel geleerd en de omgeving was echt prachtig.
Vrijdag hebben we ruim 3 uur gestapt en zaterdag ca. 6 uur.
We moesten door snelstromende beekjes heen, over paden met héél veel stenen en langs smalle paadjes de heuvels op, langs een behoorlijk diepe afgrond :wow:
Af en toe een stukje off-road gegaan, en toen echt een hele steile helling afgedaald en weer beklommen.
Nouja het was eigenlijk helemaal top, wel een weekend met grote gevolgen......maarja, oh en m'n pony ging gedurende de 6-uurs rit steeds enthousiaster stappen :)

Ah jij was bij de perspectievengroep? Leuk :j
En welke grote gevolgen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:29

Ik heb de 310XT, de luxere versie van de 305.
Op dit type kun je inderdaad geen kaart zien, dan moet je de handheld GPS hebben.
Die kun je trouwens prima met een keycord oid om je hals hangen en in je (binnen)zak houden) :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:48

Ik heb ook de 205
Op de pc zie ik dan de route die ik gereden heb en gegevens zoals afstand, snelheid enz.
Ik vind het een ideaal ding :j

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:51

Djilna schreef:
Kim_Evendi schreef:
Ik ben vrijdag + zaterdag in de Belgische Ardennen wezen trainen.
WAT een ervaring!! Wauw, het was echt fantastisch. :D
De mensen waren ontzettend gezellig, ik heb héél veel geleerd en de omgeving was echt prachtig.
Vrijdag hebben we ruim 3 uur gestapt en zaterdag ca. 6 uur.
We moesten door snelstromende beekjes heen, over paden met héél veel stenen en langs smalle paadjes de heuvels op, langs een behoorlijk diepe afgrond :wow:
Af en toe een stukje off-road gegaan, en toen echt een hele steile helling afgedaald en weer beklommen.
Nouja het was eigenlijk helemaal top, wel een weekend met grote gevolgen......maarja, oh en m'n pony ging gedurende de 6-uurs rit steeds enthousiaster stappen :)

Ah jij was bij de perspectievengroep? Leuk :j
En welke grote gevolgen?

Ja klopt, ik vond het echt een leuk en leerzaam weekend.
Wat betreft de gevolgen... ik ben nu 18 en misschien kom ik (over een tijdje) in aanmerking voor de Young Riders...
Emile heeft nu een hele leuke merrie op het oog die ik zou mogen rijden als ik dat wil, die heeft ook al de nodige wedstrijden gelopen, dat vind ik een hele gave kans natuurlijk dus dat ga ik waarschijnlijk doen. *\o/*
Maar dat zou wel betekenen dat mijn huidige pony weg moet, en dat vind ik ook wel weer verschrikkelijk jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:24

Djilna schreef:
Ik heb de 310XT, de luxere versie van de 305.
Op dit type kun je inderdaad geen kaart zien, dan moet je de handheld GPS hebben.
Die kun je trouwens prima met een keycord oid om je hals hangen en in je (binnen)zak houden) :)

iets om mijn nek vind ik met rijden super hinderlijk en meestal heb ik iets aan zonder zakken(sowieso zomers)
dus een horloge zou voor mij handiger zijn..(of telefoon evt,die heb ik wel altijd bij)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:31

Anoniem schreef:
Kent iemand hier de garmin forerunner 305?

Ja geweldig heb hem nu al de nodige jaartjes en zou niet zonder kunnen. *\o/* :j

En past lekker makkelijk om je pols.