Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:33

Nooit hard gevallen nog op buitenrit gelukkig! De haflingers zijn buiten altijd wel fris maar niet bokkerig ofzo, een keer wel bijna toen hing ik er helemaal naast. We gallopeerde de dijk op en toen stond daar een paarse bloem die ze allebei heel eng vonden en dus sprong mambo met mij erop opzij en toen hing ik er dus naast, gelukkig weten ze dat ze bovenaan de dijk moeten gaan stilstaan dus kon ik daar waar recht gaan zitten.

En een keer zijn we op hol geslagen met ponykamp, dat was echt heel eng. Wegen overgestoken onderweg kinderen gevallen, kinderen met pony en al gevallen echt heel eng.
Ze sloegen gewoon uit het niets op hol niemand wist eigenlijk wat er gebeurde, een stuk of 12 pony's + 1 paard met een begleidster er op gingen er vandoor, eerst door het bos toen over een viaduct waar dus een meisje met pony en al over de grond schoven en daarna zijn we nog een kruispunt over gestoken met druk toeterende auto's en mijn vriendin die als voorste ging werd bijna aangereden door een tractor.
Toen na een paar kilometer zag ik dus een goede berm met veel gras en waren alle loslopende pony's voor me en toen ben ik er dus afgeprongen omdat ik anders bang was dat we vroeg of laat samen onder de auto zouden komen.
Van mijn sprong heb ik niks over gehouden en verder was niemand heel erg gewond alleen dat meisje dat met pony en al onderuit was gegaan had een grote wond en haar pony ook want die was later nog ergens in het prikkeldraad gerent.

Wilma_Tris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:24

Ik ben 1 keer eraf gevallen bij een buitenrit, me paard ging er toen vandoor. Een vriendin van mij is er achteraan gegaan met haar paard en het is der gewoon gelukt om mijn paard te vange! ik had dusss zoo geluk!..

Ik ben niet zo snel bang buiten, Waar ik wel heeeel bang voor ben zijn Sloten..!:O.. ik ben er nog nooit ingevallen. Jullie?? en hoe liep dat af??
Gr...

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:25

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:42

Ja ik ook een keer! Was op vakantie, ik reed op een pony en toen we gingen galoperen toen gleed mijn cap voor mijn ogen en toen was het boem Huilen van het lachen deed verder niet zeer ofzo

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:44

Hard viel wel mee, maar ik reed buiten in Oostenrijk, samen met nog 2 Nederlandse meisjes, een paar anderen en een instructrice. We gingen galopperen, en mijn voet vloog uit de beugel en ik viel hard op het grindpad. Gelukkig sprong het paard over me heen.. De 2 Nederlandse meisjes en een andere man met zijn dochter stopten, maar de instructrice galoppeerde gewoon door! Gelukkig had ik maar niets.

Bora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:07

Nee, buiten nog nooit.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:08

Nee, nog nooit.
Wel een paar keer er naast gehangen, maar gelukkig niet gevallen. Vork

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:09

Ben een keer over de kop geslagen met mijn B-pony. We galopeerde over de heide en daar rijden ook altijd tanks van het leger we reden dwars tegen zo`n spoor in en sloegen beide over de kop.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:10

Ja..... Clown Lag er snotverdrie een week door in het ziekenhuis, wat gebroken, dat kapsel in mijn elleboog wat 'alles bij elkaar houd' (klinkt zo gek Clown ) zit bij mij een beetje los, en ik kon 10 weken op fysiotherapie Zij zijn groot en ik is klein!

Heb al een gloeiende gloeiende gloeiende en nog een gloeiende hekel aan buitenritten, daarna was het nog erger Clown

Dinena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:21

ja.. ik had net me pony, en liep langs de weg in de berm, totdat er iemand achter de heg liep over het grind, ze schrok zo erg dat ze omhoog kwam en ik er afviel. ik was zo blij dat het niet druk was op de weg en dat er op dat moment geen trein aan kwam. iemand heeft me opgepikt en zijn erachteraan gereden. uiteindelijk stond ze stil en had een hardloper haar gepakt.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:28

oh ja hoor :p
Vorig jaar ergens geloof ik dat het was... Kging een wandelingetje maken en kwas een handgalopje aan het doen (dus echt rustig en gecontroleerd) en plots, ineens was er toch wel iets heel engs (weet ni wat) waardoor mevrouw op een wip en een knip omdraaide, heb haar nog proberen vast te houden maar dat lukte niet dus is ze op mij gaan staan (met blauwe plekken enzo tot gevolg) en is dan volle galop naar huis gevlogen (snel naar de eigenaar gebeld dat zn paard er aan kwam) en dan maar zelf te voet terug gewandeld (op die moment nog ni veel zeer vd shock enzo) en terug opgestapt en nog even gereden int bos... Paard is nu verkocht omdat ze bleef proberen bij mij en ook de zoon er op wedstrijd wel eens afvloog omdat mevrouw geen zin had... dus Knipoog die is buiten gevlogen... Lachen
voor de rest niks ergs meegemaakt Haha! en da ga ik zo proberen te houden

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 01:59

ik ook Clown

2 keer Lachen

de eerste keer is al weer 4 jaar geleden, we zaten in galop, en plotseling ging mijn zadel schuiven..

op een gegeven moment ging ze alleen maar harder en rende onder het zadel uit..
die dus ging draaien een richting haar buik ging Nagelbijten / Gniffelen

ik kon me niet meer vast houden, dus heb me laten vallen in het zand.

mijn pony ging ervandoor, met t zadel onder haar buik, en 1 beugelriem in mijn hand Nagelbijten / Gniffelen

samen met diegene waarmee ik toen in de duinen was zijn we terug gelopen, ondertussen flink wat mensen gebeld..
mijn pony was toen ook pas 4, en ong een half jaartje bij mij.

toen we weer in de "bewoonde wereld" kwamen, kwam er een politiebusje aanrijden, en die vroeg of ik een paard kwijt was Clown
ze was door iemand gevangen en aan een boom gezet..
bijna 2 km verder van waar t gebeurde, en 1 grote autoweg die ze over heeft moeten steken..

2 ruiters vonden haar aan de boom, en hebben haar meegenomen aan de hand.
mijn zadel was helemaal verrot Nagelbijten / Gniffelen en ergens in de bossen ligt nog een beugelriem..

zelf hadden we gelukkig niks, maar ik rijd voortaan áltijd met borsttuig in de bossen Lachen

de andere keer was pas geleden. ik ging met 2 stalgenootjes naar een meertje, dat ondiep is, en je dus naar de overkant kan lopen.
helaas lag er een boomstam, en struikelde ze, dus lagen we samen in t water.. weer bleef ze niet staan, en rende naar huis.

mijn peesjes dreven halverwege t water Nagelbijten / Gniffelen en mijn telefoon heeft t niet overleefd, maar Zoë en ik hadden weer geluk, en waren ongedeerd op een blauwe plek na Nagelbijten / Gniffelen

Zoë houd nog steeds heel erg van de bossen en om door t water te stampen Haha!
en ook ik vind t nog steeds geweldig Ja

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 02:54

Wat een (pijnlijke) verhalen! Toch wel leuk om te lezen Haha!

2 jaar geleden ging ik met een jong, doch vreselijk braaf paard, een buitenrit maken met een vriendin. Bijna bij stal aangekomen (dus redelijk ontspannen) gaan de paarden in de naast liggende wei aan de kletter. Gevolg: mijn paard schrikt, en springt opzij de weg op, geeft een bok en daar lag ik op mijn rug.. Op straat! Auto die mij tegemoet kwam rijden stopte direct om te kijken hoe het met mij was en om haar excuses aan te bieden. Erg lief, maar door haar deden die paarden niet gek! Nou ja.. half jaar met enkele gekneusde ribben rondgelopen (wat de dokter me na 3 maanden pas wist te vertellen, oliebol ofwel: geen ondraaglijke pijn) maar wel weer even wakker geschud!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:17

Ik heb wel verschillende vallen gehad, maar gelukkig niet echt hard (in iedergeval niet buiten).

De record houder met mij er afgooien is Bowie een eigewijze haflinger bij ons op de manege... Die gaat echt door met bokken tot dat je er af ligt Tong uitsteken. Zo ook bij mij op strand... We sprongen de galop aan en ik wist al dat ie ging bokken dus ik netjes achterover zitten... Maar helaas het mocht niet baten ik hing dr naast en toen besloot ik me maar los te laten want ik wist dat ik niet zo atletisch was om mezelf er weer op te zwaaien Knipoog. Gelukkig val je niet hard op het zand... Alleen wel schaafwond door het grove zand waar ik met mijn arm over heen ging...

De tweede geweldige val was met Omar, ook van de manege... Heeeeel mak paardje. We waren aan het stappen en ik denk dat hij gestoken werd door een vlieg ofzo want ineens spurt ie in galop naar voren geeft een enorme bok (de niet oplettende ik op dat moment vloog dus ineens met een enorme boog over het paard heen) en belande in het zand... Ik kwam niet meer bij van het lachen en Omar stond ook weer rustig te eten... Daarna durfde ineens niemand meer op m Lachen.

De derde val die ik wel grappig vond was met Paco.... Ook een manege paard. Deze schrikt vrijwel overal van en wil het dan op een rennen zetten... Nu schrok hij dus ook en wilde langs degene die voor hem liep (rechts passeren) maar ik blokkeerde hem en hield m dr achter toen probeerde die het maar links en met een bok dr bij dit keer... Nou daar ging ik de bosjes in hoor... En paco dr als nog vandoor... Stukje verder op stond hij weer stil en de voorrijder is hem gaan ophalen. Daarna ben ik weer vrolijk opgestapt en Paco en ik deden net alsof er niks gebeurd was Tong uitsteken.

DanielleR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:44

nou, ik gelukkig nog nooit buiten. Maar als ik deze verhalen lees kan ik blij zijn Knipoog

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:16

Ik ben nu 2x gevallen met een buitenrit, maar nooit echt hard (afkloppen), maar ik denk ook wel dat als ik echt ontzettend hard buiten eraf zou kukelen dat ik dan ook wel angstig zou worden...

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:17

Ik heb buiten 1 keer echt een heel schele actie gehad. We waren rustig aan het draven. Ik als kleintje zat natuurlijk op het grootste paard van de manege, zodat ik alsnog boven iedereen uitstak (iets wat niet vaak gebeurd Tong uitsteken ). We reden over een smal paadje en op een bepaald moment hingen er een heleboel takken over het pad. Ik met mun grote paard moest helemaal langs zijn nek gaan hangen om niks te raken. Denk ik dat we de laatste tak voorbij zijn, dus ik kom omhoog. Nou niet dus! Er hing nog 1 tak en die sloeg me gewoon van mijn paard af Tong uitsteken Ik aan de zijkant erlangs natuurlijk. Niet echt pijn gedaan, er zat alleen een schram op mijn wang van ong. 10 cm die werd onderbroken op de plaats van het bandje van mijn cap Tong uitsteken Was nog heel lang erna te zien trauwens Tong uitsteken
Verder ben ik er op een buitenrit nog niet echt veel vanaf gedonderd geloof ik,,

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:25

Ik ben er buiten 1x afgevallen, samen met mijn zusje Lachen
We waren een rustig ritje gaan maken met mijn tinker en ik had toen net mijn nieuwe tink gekocht. Mijn zusje op de nieuwe en het ging prima. Beide paarden waren hartstikke braaf...
Totdat we een omgevallen boom tegenkwamen op een zandpad. We zaten net in een rustig galopje toen de tink van mijn zusje opeens schrok en opzij sprong. Mijn tinker schrok daar weer van en ging vol in de remmen.
Gevolg: Ik lag midden op het pad met mijn paard nog aan de teugel en mijn zusje lag in een greppel en haar tink stond in een maisveld.
Geen letsel gelukkig, dus na van de schrik te zijn bekomen zijn we opgestapt en verder gereden Lachen

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:51

Wel gevallen maar niet hard.
Het ging ook heel stom.. Mn pony is heel braaf en ik zat er een beetje op te dromen in het zonnetje..
En opeens springt hij opzij omdat er iets toch wel heel engs was. Ik had het nooit opgemerkt en boem daar lag ik.. Ik heb die pony ook nog nooit zo stom naar mij zien kijken..
Hij schrok nog meer van het feit dat ik ernaast lag zo ineens, dan van dat engs waardoor het kwam.
Gelukkig is hij heel braaf en loopt niet weg..
Dat is trouwens wel mn grootste angst dat je paard aan de kletter gaat, zeker omdat ik vaak alleen rij.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:26

Een jaar of 2-3 geleden was ik met een paar meiden aan het buitenrijden langs de dijk. Ineens vloog mn paard midden de weg op, zelfs toen er een auto aan kwam bleef hij staan. Tot grote ergenis ging die auto er door de berm heen langs en raakte het paard aan de kletter. Hij liep bij een boer naar beneden het erf af op van die gladde klinkers richting het land, denk als hij maar doorloopt stopt het wel een keer, maar nee hij draaide om en voor ik wist lag ik onder mn paard. Ik keek opzij en zag hem liggen, schrok me dood. Toen hij omhoog kwam ben ik ook opgestaan en terug gelopen naar stal. Op het moment voelde ik geen pijn en zag ik alleen beetje bloed onder zn peeskappen vandaan komen, die hebben zn benen gered. later kreeg ik toch wel veel pijn in mijn been (niet zo gek met al die kilo's erop) wilde niet naar het ziekenhuis (eigenwijs) heb tijd lang met blauw en dik been gelopen. Had één mazzel, ben niet op me hoofd gevallen, had geen cap op. Sindsdien dus wel altijd Lachen

Annja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:25

ongeveer 4 jkaar geldeen was ik in belgiéé aan`t rijden en toen hadden ze me eene verkeerde fries gegeven
ik moest eigenlijk die van 8 jaar
maar ze waren echt zo stom en hadden ze me eene van 2 jaar gegeven ( dus nog nooit iemand over gezete of zo)
dus ik wouw op stappen en die ging stijgeren alles wat maar gevaarlijk is!!
dus ik nog ff gelongeerd 15 mi
dus ik er wer opna 5 min kwam ik er eindelijk op ! Bloos
en toen ben ik met zoon vrouw een buite rit gaan maken (over de weg gewoon)
en de fries durfde niet over de dremmpel; dus uiteindelijk wel er over heen! Tong uitsteken
en opeens vliegt er een vogel of blaadje ( weet al niet meer haha) vliegt er dus langs en
vol inde achter uit
en toen bokke stijgeren ( ik bleef nog ongeveer 5 min zitte) en toen bokte die me toch ik dacht dat ik in de luch was
aan`t vliegen,
en ik was toen heel erg hard gevallen
en ik kwam in de goot terecht ik had heel erg veel pijn
en die vrouw (dat paard ging er ook vandoor) dus die vrouw vkug dat paard gevangen en toen ik op gestaan!!!
maar de hoef smid was op die prive stal en had die gekeke hoeveel jaar die was ( omdat die ware aan`t prate blablabla)
dus bleek dat paardje 2 jasar tezijn hadden te me de verkeerde gegeven..!!!
mar nu niet denken dat ik bang ben voor paarden !!
nee echt niet ik durf gewoon zo op te stappen op paarden !!
ik heb zelf een haflinger pas ingereden !!
en ikg altijd lekekr met mijn haffy het bos in Bloos Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

maar ik ben wel eens vaeker van het paard(in het bos) af gevallen!! maar dat in belgíéé is tot nu toe het ergste..
maar ja kan gebeuren!! Bloos

Annja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:32

maar nog iets (haha was vergeete te zeggen) maar nog iets ik had geluk gehad dat ik een cap op had!! maar heb wel veel hoofdpijn er van over gehouden!!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:33

Ik ben gelukkig nog nooit gevallen tijdens een buitenrit en dat wil ik graag zo houden Tong uitsteken

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:33

ojee,dit haalt bij mij wat terboven.Toen ik mijn draver net een halve maand hat,vroegen 2 vriendinnen me mee op een buitenrit.ik:nee sorry weet helemaal niet hoe hij buiten is.....pa:jawel ga gewoon mee is goed voor je zelfvertrouwen...nou wij naar buiten toe,het park in..ookal lagen wij 40 meter voor ging het wel goed.Totdat we open een open veldje kwamen,en mijn paard inneens een rare marius-beweging maakte.Paard van m'n vriendin aan de kletter,de andere erachteraan en tot slot marius ook..nou toen vlogen we in volle galop het park door,marius was wel de snelste hihi(sorry binnenpretje) ik bleef goed zitten.Totdat 1 van mijn vriendinnen haar paard tot stilstand wist te krijgen en naar me riep:TREK HEM OP DE NOODREM!!! dit had ik beter niet kunen doen,verloor mijn evenwicht,en jahoor viel eraf(heb eerst aan zijn hals gehangen dus was opzicht niet zo hard,het ergste was dat hij over m'n been heen denderde.Mijn andere vriendin in volle galop van d'r pony afgesprongen,helemaal in paniek en me paps gebeld,die is me komen halen.Intussen stond marius alweer op de manege,geluk dat het hek openstond anders wij hij er tegenaan gerend.Ik: ja hoor pa,suuuuper goed voor mijn zelfvertrouwen(-.-').daarna zijn we stukjes op gaan bouwen en nu kunnen we heerlijk buiten rijden.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:15

Ik ben 1 keer samen met mijn verzorgpaard gevallen tijdens een buitenrit. Toen was het redelijk glad buiten, dus dacht ik ga wel niet galopperen, doe alleen een klein drafje. Maar zelfs dat kleine drafje liep uit de hand, madam ging steeds sneller en op een gegeven moment voelde ik dat ze uitgleed en vielen we samen op de grond. Ben met m'n been onder het paard gekomen, en heb weken last van m'n knie gehad. Babiche had gelukkig niets, was hartstikke bang dat zij er iets aan over zou houden!! Dus wij rijden met vorst vrijwel niet meer buiten, en als het niet anders kan alleen in stap Knipoog
Verder ben ik gelukkig nog nooit hard gevallen tijdens een buitenrit Lachen