Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:50

haha idd
Ben M springen, Z dressuur
en rij al 20 jaar in het bos en straat en ken wel de fatsoensnormen met mijn paard...
Wat zou de meer waarde zijn als ik (en zo dus heel veel met mij) het zou moeten halen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:52

LindaD schreef:
als jij al 20 jaar lekker buiten
rijd. En ineens een snotneus naar je toe komt die je ff komt
vertellen dat jij je ruiterbewijs maar moet gaan halen. Na dat vind
ik toch wat overdreven.

Dat vind ik nog niet zo'n probleem. Veel mensen denken dat zij het allemaal wel weten, en kijken daarom veel te weinig kritisch naar zichzelf. Als je vindt dat 'een snotneus jou niet hoeft te vertellen dat...' zit je al in die gevarenzone.

Maar het punt is dat het ruiterbewijs in de huidige vorm gewoon slecht is, en alleen maar geld kost voor helemaal niets.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:05

Binckydenice schreef:
Je kan er in ieder geval nooit op achteruit gaan als je deze gaat halen toch?

weer een examen dat geld kost...... Het kost wel geld en heeft geen meerwaarde, dus ga je er (financieel) op achteruit als je het gaat halen met reeds 20+ ervaring.
edit: dan vergeet ik nog dat het tijd kost die je leuker had kunnen besteden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:10

runningkawa schreef:
haha idd
en rij al 20 jaar in het bos en straat en ken wel de fatsoensnormen met mijn paard...
Wat zou de meer waarde zijn als ik (en zo dus heel veel met mij) het zou moeten halen?

Voor jou zal het dan ook geen probleem zijn om het te halen dus ook niet zo veel kosten als die figuren die er 100 keer over moeten gaan doen....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:13

Financieel op achteruit gaan vindt ik ook wel erg ver gaan hoor... Pfff je spreekt hier niet over het halen van je rijbewijs van minimaal 1000 euro....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:15

ik vind het een goed idee om dat verplicht te maken. MITS het gratis is. velen rijden al zoveel jaren paard en weten de regels van het verkeer ook wel. ik vind dat het voor beginners verplicht moet worden. of onder de 18 jaar verplicht. maar dan een stuk goedkoper of zelfs vergoed door de overheid

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:18

ja maar wanneer is iemand beginner dan?
ik ken een aantal beginners die heel verantwoordelijk bezig zijn en al best aardig rond hobbelen en ik ken mensen die al jaren rijden waarvan ik denk nou.. ga jij nog maar eens een lesje volgen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:22

Jolandaa_ schreef:
ik vind het een goed idee om dat verplicht te maken. MITS het gratis is. velen rijden al zoveel jaren paard en weten de regels van het verkeer ook wel. ik vind dat het voor beginners verplicht moet worden. of onder de 18 jaar verplicht. maar dan een stuk goedkoper of zelfs vergoed door de overheid

Ja, ik wil mijn autorijbewijs ook alleen als het gratis is hahahah sorry hoor voor niets gaat de zon op.

En je doet alsof alle mensen boven de 18 wel alle verantwoordelijkheden weten, nou mooi niet dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:23

Binckydenice schreef:
runningkawa schreef:
haha idd

Voor jou zal het dan ook geen probleem zijn om het te halen dus ook niet zo veel kosten als die figuren die er 100 keer over moeten gaan doen....

Het halen lijkt me idd geen probleem
Maat gaat me wel geld kosten waar ik ook liever wat anders mee doe
Laat staan de onnodig verlenging elke 2 jaar...

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:26

Binckydenice schreef:
Financieel op achteruit gaan vindt ik ook wel erg ver gaan hoor... Pfff je spreekt hier niet over het halen van je rijbewijs van minimaal 1000 euro....

ik denk dat je moet rekenen dat het je een eurootje of 200-300 gaat kosten incl lessen..
dan moet je nog elke 2 jaar verlengen voor ik dacht 30 euro
correct me if i'm wrong ik weet de preciese prijzen niet
stel je voor je hebt dat ding 20 jaar lang, kost je 300 euro plus 300 euro om telkens te verlengen
is 600 euro, nou dat vind ik een hoop geld voor iets waar je werkelijk niks aan hebt
en paardrijden is al duur genoeg dacht ik zo

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:27

Voor die 45 euro krijg ik wel elke keer paard en co (een blad) binnen en wordt op de hoogte gehouden van regels die veranderen. Dat kost ook geld om dit te maken en op te sturen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:28

Binckydenice schreef:

Moet het dan over een groot bedrag gaan? Het kost geld en ik ga me er geen steek beter of slechter van gedragen. Elke euro die het kost had ik aan iets anders uit kunnen geven waar ik wel het nut van inzie (C- of E-rijbewijs bijvoorbeeld of een goed boek) en daarbij kost het tijd die ik graag leuker of nuttiger besteed.
Gratis vind ik niet realistisch, je zult toch moeten toetsen en dat kost geld. Dat geld moet ergens vandaan komen, dus de kans is groot dat je het toch gewoon zelf betaald via belasting of lidmaatschap van één of andere club.

En dat blad Paard en Co stonden meer fouten in dan feiten, dus daar heb ik ook geen geld voor over. Je krijgt nu trouwens niet meer de Paard en Co, maar een aparte versie van Paard en Sport.
Laatst bijgewerkt door Waratje op 14-05-07 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:28

Laat die bomen daarvoor maar staan Lachen
Als ik oud papier wil ga ik wel ergens onder wat ik ook echt wil Knipoog
Met andere woorden, zit niet op dat blad te wachten

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:29

Sentido schreef:
Binckydenice schreef:

ik denk dat je moet rekenen dat het je een eurootje of 200-300 gaat kosten incl lessen..
dan moet je nog elke 2 jaar verlengen voor ik dacht 30 euro
correct me if i'm wrong ik weet de preciese prijzen niet
stel je voor je hebt dat ding 20 jaar lang, kost je 300 euro plus 300 euro om telkens te verlengen
is 600 euro, nou dat vind ik een hoop geld voor iets waar je werkelijk niks aan hebt
en paardrijden is al duur genoeg dacht ik zo

Sorry maar ik heb dat hele bewijs gehaald voor 175 euro, dat zal nu dan (aantaljaren verder) 250 zijn geworden. En voor de 45 euro per twee jaar betaal je alleen maar voor de verlenging en voor het boekje dat je binnen krijgt. Dus jou schatting is wel erg overdreven...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:30

verlenging moet 'officieel elke 2 jaar maar kan nog geloof ik 10 jaar na dato haha.
Ik heb ook ruiterbewijs maar verleng hem ook nooit Tong uitsteken daarbij zegt dat ding mij geen fluit want goed rijden kan ik niet Clown En ik kan ook niet met elk paard over weg En ik heb dat ruiterbewijs niet op een makkelijke pony gehaald op verschillende pony's heb ik dat ooit gehaald in delen toets 1 tot 6 en dan examen Knipoog Moesten buiten ritten maken parcourtje springen zowel in bak als buiten (op het land) Langs obstakels verkeersregels toepassen (en geloof me hele klus op onze manege paarden die bijna nooit buiten komen Clown ) euhm giftige planten leren en ik weet de helft niet meer Clown Euhm dat ding zegt niets over hoe je bent /reageert in een noodgeval!

Vindt het onzin , Dat ze vaardigheid toetsen alla maar zo'n bewijs zegt niets

edit hmm ja die bladen en de paard en sport heb ik ook niets aan lol , Maar dat komt dat ik nog lid ben van KNHS Dus weet niet of ik dat van SRR of KNHS krijg

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:32

ehm zoals jij nu zegt
is mijn schatting zelfs nog te weinig..
als het 45 per twee jaar zou voor 20 jaar betekenen 450 euro
en als het dan 250 euro zou zijn is dat 700 euro
700 voor een periode van 20 jaar..
je moet wel even goed lezen Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:38

Zonde als je hem wel hebt en hem niet te gaan verlengen want als deze dan wel verplicht wordt kost het je weer meer geld....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:40

Sentido schreef:
ehm zoals jij nu zegt
is mijn schatting zelfs nog te weinig..
als het 45 per twee jaar zou voor 20 jaar betekenen 450 euro
en als het dan 250 euro zou zijn is dat 700 euro
700 voor een periode van 20 jaar..
je moet wel even goed lezen Knipoog

Ik vindt het goed, laat iedereen dat ding maar verplicht laten halen. Kan iedereen alleen maar beter van worden en hopelijk scheelt dit een hoop ongelukken met paarden.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:41

Binckydenice schreef:
runningkawa schreef:
haha idd

als je het 100 keer over moet doen wil dat zeggen dat je er dus wel iets van leert Knipoog

en zo erg is het niet om te doen, verstandige dingen die ze daar vertellen, ook veel over ziektes wat nooit onaardig is om te weten en tsja ik ben er ook niet zoveel wijzer van geworden qua rijden(heb het ook al een aantal jaren) maar het principe is heel goed, want er zijn nu eenmaal heel veel mensen die paardrijden en zodoende ook een heleboel die er gewoon weinig/ te weinig vanaf weten om fatsoenlijk buiten te kunnen rijden en de algemene verzorging die je daar leert (denk aan ziektes omgaan met het paard basiskennis harnachement enzo) is voor sommige ook niet weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:41

Wordt het niet beter van
Mensen die aso zijn, voetgangers voorbij galloperen om maar wat te noemen doen dat dadelijk nog Lachen

Er rijden ook mensen door rood met de auto Lachen

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:44

het wordt hier volgens mij zo langzamer hand een zinloze discussie..
ik blijf erbij dat het geen ene donder uitmaakt of ze dit papiertje verplichten
om de simpele reden dat je niet kunt leren buitenrijden op zo'n manier, dat gaat over een periode van jaren. waarbij je onder begeleiding leert. en zo'n papiertje verbetert dat heus niet in een keer.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:45

Ik heb hier nog steeds niet 1 goed argument gelezen waarom ik dat ding alsnog zou gaan halen, buiten het feit om dat ik mijn paard bitloos ga rijden en dus niet eens mee mag doen. Daarbij rij ik al 20 jaar buiten en ik weet al heel wat over ziektes, giftige planten, omgang met je paard etc., dus het voegt totaal niets toe. Het kost me alleen maar een hoop geld. Clown
(en dan niet alleen het examen, maar ook nog eens de huur van de trailer en auto met trekhaak om mijn paard naar het 'examenterrein' te brengen). Mij niet gezien dus.

Dat geld besteed ik dan liever aan een andere meer leerzame cursus samen met mijn paard. Ja

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:46

runningkawa schreef:
Wordt het niet beter van
Mensen die aso zijn, voetgangers voorbij galloperen om maar wat te noemen doen dat dadelijk nog Lachen

Er rijden ook mensen door rood met de auto Lachen

maar er zijn ook gewoon een hoop onervaren waarvoor het handig is als ze gewoon meer over paarden leren, voor onervaren mensen die bv net een paard kopen of mensen die gewoon geen paardenmensen zijn is zoiets heel handig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:48

met dat nivo van wat het ruiterbewijs is?

jaaa.... daar moet je erg ervaren voor zijn.... Nors opkijken

En wat heeft een algemene verplichting dan voor zin, behalve geld kloppen? Lachen

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:49

nee dat is het niet, je leert nou eenmaal niet in een korte periode hoe je voor paarden moet zorgen.
dat moet je op een manege lessen gaan nemen.
hoe denk je dat alle "ervaren" mensen hier hebben leren rijden, door tien lesjes en dan een examen?
nee zij hebben jaren ervaring opgebouwd en veel begeleiding gehad waardoor ze nu kunnen zeggen dat ze buiten kunnen rijden.
en niet omdat ze zo'n stom papiertje hebben maar omdat ze gewoon verantwoordelijk zijn en nadenken.

edit: RK je was me net voor Knipoog