Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ga je (weer) met ons mee op vakantie?

Jazeker, ik volg voor de eerste keer
85 (22%)
Jazeker, ik volg (bijna) elk jaar
240 (63%)
Nee, tenzij Gerard uit de kleren gaat :D
51 (13%)

Totaal aantal stemmen: 376

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:46

Praktisch vraagje :P Maar waar laten jullie de stoelen+tafel als jullie onderweg zijn?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:46

Dat ziet er prima uit. Geen dikke camper pal naast de wagen, lekker de ruimte! En zon, hier is het intussen dicht getrokken en is er later op de (mid)dag regen op komst.

nanne02

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:29

Leuk hoor! Volgens mij komt die vakantie helemaal goed, ook met dit weer! Echt heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:33

Jindai schreef:
Praktisch vraagje :P Maar waar laten jullie de stoelen+tafel als jullie onderweg zijn?

In de huifkar? :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:46

Wat een mooie plek! En jullie hebben veel geluk met het weer. Hier in het zuiden hebben we alweer heel veel onweer en regen :=

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:08

Mariska_28 schreef:
Kendra schreef:
Wat leuk! Zie dat jullie ook bij ons voor het huis langskomen op 23 mei. Kunnen jullie over wildroosters?
Die zitten er namelijk wel in...

Goed dat je het zegt. Dit was de oude route, ik heb hem nu aangepast, kijk maar als je op de link klikt. Komen we nog steeds bij je langs nu? Mocht je ons willen ondersteunen tijdens deze zware onderneming, puddingbroodjes zijn altijd goed :D

Ja, jullie komen nog bij ons langs! Wel enorm jammer dat ik de hele dag aan het werk ben, dus kan helaas niet zwaaien (of puddingbroodjes serveren :D ). Maar mocht je water of wat anders nodig hebben, je kunt zo ons erf oprijden in Oudemolen :-). Mocht dat handig zijn, stuur dan even een pb. Krijg je mijn 06 :-).

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 17:34

Nou, net op de fiets Naar Rolde gereden, en meteen even de route voor over een paar dagen bekeken.. En maar goed ook..
En Gerard heeft zijn zin gekregen, hebben net vette hap besteld.. :Y)
"je wou toch niet van koken toch?" >;)

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:39

Ah lekker een vette hap. Wat was er mis met de route dan?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:42

Niks mis met zo af en toe een vette hap toch? Eet smakelijk!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:52

Af en toe moet dat kunnen eetsmakelijk

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:31

Maar Rivella en Radler zijn wel weer gezond, het gaat altijd om de balans :D :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:32

Lekker toch!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 19:34

Haha, nou het was in ieder geval lekker inderdaad :9
Nu weet terug bij de kar, snel een stukje schrijven met uitzicht op de buien die langzaam deze kant op komen.. :=

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:35

Buien? Ik zit niet zo ver bij jullie vandaan, maar het zou hier toch niet gaan regenen?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 19:49

welmoed__ schreef:
Buien? Ik zit niet zo ver bij jullie vandaan, maar het zou hier toch niet gaan regenen?

Al richting het zuid oosten gekeken?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:59

Hier in Hoogeveen rommelt het al mooi

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:08

Ik heb even gekeken en er lijkt inderdaad wat aan te komen. Maar in Assen is het nog mooi rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:10

Trekt hier idd aardig dicht

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 20:36

Met mooie donkere luchten in de achtergrond zit ik voor de wagen, terwijl Gerard de honden aan het uitlaten is. Moet maar beetje snel typen, want ik vrees dat het nog wel eens kan gaan regenen vanavond hier..

Afbeelding

Okey, dus verslag dag 2.
Het grappige is, dat iemand ons vandaag vroeg hoeveel dagen we al onderweg waren, en ik echt zoiets had van euhh oh damn dit is pas de 2e dag. Voelt nu al langer, grappig is dat..
Vannacht slecht geslapen, was het niet Gerard die aan het snurken was, was het wel iemand in die fancy camper.. grrr.. Tel daarbij op dat mijn rug en heupen aan het eind van de nacht flink aan het zeuren waren (iets met drukpunten en een dunne matras) en blehhh gegarandeerd brak als je om half zes wakker wordt.

Maarja, mag de pret niet drukken, lekker havermout gemaakt, en daarna alles ingepakt onder toeziend oog van de snurkende buurman/vrouw en vertrokken naar de Bakker in Gasselte. Want tja, brood is echt het eerste dat op gaat of slecht wordt als je er teveel van meeneemt. Ik had de kar prachtig geparkeerd voor de bakker, was vast een heel mooi plaatje geweest, als Gerard die foto tenminste gemaakt zou hebben.. := :P

Nouja, met verse broodjes weer onderweg, de lange 11 km lange rit :D naar Anderen (met zo`n naam kan ik ook heel veel grapjes bedenken, maar ik moet haast maken dus die bespaar ik jullie... Andere(n) keer :D

Afbeelding

Dus door het tunneltje, het bos in.. Tenminste.. Iets met vrachtwagens, asfaltmachines... Okey.. Braaaaaf span... En ze vonden het heel raar (zowel de paarden als de mensen die daar aan het werk waren volgens mij) maar deden het braaf.

Afbeelding

Een oplettende bokker zag al snel dat ik mij niet helemaal aan de geplande route hield (scherp hoor!). Maar de weg waar we opzaten was toch wel erg druk met verkeer, en na de 3e trekker, een brommobiel en weet ik veel hoeveel auto`s was ik het zat, en een snelle blik op de kaart leerde dat we ook een iets andere route konden nemen .. En zo geschiedde..

En blij zat, was een mooi stukje, waarop Gerard vele mooie foto`s gemaakt heeft.. Hier een paar daarvan:

Afbeelding

Afbeelding`

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En eentje met Gerard die de leidsels vast houdt, heel bijzonder want mag normaal niet van mij :D

Afbeelding

Vlak voordat we het bos uit gingen toch besloten te stoppen voor pauze, Gerard had zoiets van nog 3 km dan zijn we er al, maar nee.. Ik moet en zal lunchen onderweg! :D

De paardjes hadden schijnbaar niet echt honger, want al gauw stond Ciara in de verte te staren met een grasspriet uit haar mond hangend..

Afbeelding

En de honden waren ook al zo druk..

Afbeelding

Lekker gegeten van de dure bolletjes van de echte bakker :D (mag ook wel voor dat geld :D) en daarna het hele stuk naar Anderen gereden in een slakketempo want de dames hadden teveel gegeten volgens mij..

Daarna lekker afgespoten, op de wei gezet en daar staan ze nu nog :D

Afbeelding

Wij zijn op de fiets gesprongen, nou ja, lagen in de schaduw van de kar, Gerard sliep volgens mij al, en hadden zoiets van "laten we maar gaan.."

Even een klein stukje :D om gereden, en gezien dat het pad dat ik over het Ballooerveld had willen nemen niet een optie is bij 27 graden. Maar een goed alternatief gevonden dus dat was erg zinvol!

Afbeelding

Nou, het is nog steeds droog, dus tijd om dat te vieren met een borrel ofzo :D
Ik zal straks nog wel een update geven over het weer, "giet het gieten of niet?!"

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:39

Proost dan maar!

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:40

Leuk verslag! Hopelijk blijft het droog bij jullie!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:43

Goede keuze, zo te zien, dat bos. Heerlijk dagje weer gehad zo. Dat er nog maar een stuk of 8 op deze manier mogen volgen ...

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:49

Ik reed een uur geleden weg uit schoonloo en daar was het al lekker donker en rommelde ook al lekker.. hier nog niets...
Fijne avond!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:49

De foto met de honden languit in het gras en de paarden daar achter is echt de perfecte vakantiefoto. :))
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 22-05-18 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:51

ziet er inderdaad uit als een goede keuze om de route lastminute toch iets aan te passen. Ik duim voor jullie dat het droog blijft! Hier in Heerenveen is het wel wat grijs, maar ziet het er rustig uit, maar ik zie op buienradar wel een wolkenveld in jullie buurt overdrijven. Dan maar vooral duimen dat er niet teveel onweer uitkomt!