Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:37

Hier vandaag lekker op pad geweest en gisteren wezen zwemmen 8-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:18

Superleuk, Maddoxx! Ook een mooie omgeving zeg.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:07

Mooie foto's Maddoxx! Idd een mooie omgeving.

Wij zijn gister een dagje naar de Veluwe (Epe) geweest met paard en hond. We hadden het mooiste weer van de wereld en hebben ontzettend genoten <3
Ik had een route uitgestippeld die 20.4 km zou moeten zijn maar uiteindelijk werden het er 23.4. Toch ergens een foutje gemaakt denk ik. Op sommige plekken lagen de knoop punten route paaltjes omver......lekker handig :') Desondanks ontzettend genoten!

Inmiddels hebben we 358km op de teller!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:24

Afbeelding
Vanavond weer heerlijk bijna 6km gewandeld. Was fijn na een heel drukke dienst op mijn werk.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:45

Zo fijn om dan even je hoofd leeg te maken hè? :j Helemaal omdat het ‘s avonds vaak een stuk rustiger is.

Ik heb zaterdag met een stalgenootje weer lekker gelopen, maar zat die avond ook gelijk met bijna 40 graden koorts. Had iets beter naar mijn lijf moeten luisteren, denk ik. := Had al koorts, maar het weer was zo lekker en ik dacht “Kan wel even. Frisse lucht is ook gezond!”
Nu dus weer even rustig aan. O:)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:10

Echt heel fijn. Ik kwam echt een stuk lichter qua gevoel thuis.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 18:12

Mijn endomondo trackt mijn gps niet meer... Ook na opnieuw installeren ;(

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:20

We hebben met z’n allen gewoon al 1105 km gelopen. 8-) Best goed!

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:59

Dat is behoorlijk wat! Goed bezig :)

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:36

Hier een top avondwandeling gemaakt met de twee meiden, genieten!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:39

Fijn zeg!
Sorry voor mijn afwezigheid hier maar de laatste weken waren een beetje moeilijk. Moest veel werken, ben een weekendje weggeweest, toen ik terug kwam was [***] ziek, daarna weer werken, daarna [***] opnieuw ziek (ja echt) en daarna eigenlijk gewoon niet zo echt zin, zelf ook wat ziekjes/pijn :o

Donderdag heb ik een kleine wandeling gedaan maar moet ik nog inladen, plan is vandaag weer een rondje te doen. Ga proberen het vanaf nu weer op te pakken want het is te lang geleden ;)

Jullie nog plannen vandaag of de komende dagen?

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:49

Ik had eerlijk gezegd afgelopen tijd ook niet zo'n zin. Aankomende week gaat m'n vriend weer mee. Samen is toch wel veel leuker. Ik moet echt wel wat meer gaan doen nu want over een paar weken loop ik mee met de Eper paarden4daagse. Ik zou hem natuurlijk eerst gewoon rijden maar helaas gaat dat nu niet meer. Ik had me al opgegeven en de camping geboekt en betaald dus afzeggen vind ik ook zonde. We zien wel hoe ver we komen........Zie er eerlijk gezegd wel een beetje tegenop :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:04

Poeh, dat is wel een uitdaging zeg. Hoe zit dat ook alweer met die afstanden daar?
Ik vind het wel wat hebben eigenlijk, zou mij geweldig lijken om zoiets al wandelend te kunnen doen. Rijden is voor watjes 8-) :)) Maar het is inderdaad niet niks.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 15:28

Wauw paxine, dat is stoer van je! Hoeveel km is dat?

Ik heb vanochtend een klein uur gewandeld in ons plaatselijk bosje. Wat zijn er alweer een vliegjes met dit weer :(

Afbeelding
Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 16:13

Ik geloof dat mijn lange-afstand-wandel dagen vanaf vandaag voorbij zijn, tot de winter. Knollie gelooft dat zijn kudde weggaat terwijl hij weg is, dus hinnikt hij constant keihard en moet hij constant gecorrigeerd worden wat betreft zijn snelheid. Dat is gewoon niet fijn lopen :')

Vandaag wel positief afgesloten, zou graag een foto toevoegen maar de upload functie doet t niet.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:54

Euhm volgens mij zijn de afstanden elke dag 20+ km. De dagroutes zijn al wel bekend maar staan nog geen afstanden bij. Die zie ik als ik het boekje binnen krijg.......ik vrees nu al met grote vrezen :')
Er zit meestal ook een dag bij van 28 tot 32km. Dat red ik niet vrees ik :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:57

Aah, balen Maddoxx. Ga je nu helemaal niet meer wandelen dan? Misschien betert het nog wel met de tijd?

Het zal inderdaad de moeite zijn paxine. Maar wel zo ontzettend stoer als het je zou lukken!

Hier weer even een "echte wandeling" gemaakt, nog maar 6.7 km maar je moet ergens beginnen ;) Ging wel met een gemiddelde van 5 km/u (inclusief stopjes was het 4.9 km/u) dus dat vind ik wel ontzettend cool van ons :D

Alleen balen dat [***] zo'n enorm last van zijn hoofd had. Was echt niet fijn wandelen. Een headshaking-paard is toch echt maar niks, zowel voor paard zelf niet als voor de mens :o Weet niet of ik op deze manier 10 - 15 - 20 km kan gaan wandelen hoor ... *zucht*

Voor de beeldvorming:

-O-

Maar stukken gingen ook zo, dus het was niet alleen maar slecht (gelukkig).

Eefje_Sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:35

Vandaag en gisteren heb ik weer zo'n 40 minuten gewandeld maar het was wel erg warm. Ik liep namelijk in de zon want er is niet echt een plek in de buurt waar ik lekker kan wandelen in de schaduw.

[***] klein vraagje: wat heb je allemaal mee op zo'n wandeling? Wel handig dat je alles op je pony kunt binden.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:52

[***], ziet er goed uit!
Het is ieder jaar hetzelfde liedje. Zodra ze buiten komen is het bijna onmogelijk. Of heel laat savonds, dan weet hij dat er niks meer gebeurt. Maar dan kan ik ook geen lange afstanden meer lopen natuurlijk.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:58

Dat zijn aardige afstanden om te lopen Paxine. Respect!

Mooi wandelpaadje op de video’s [***]. Ik ben ook wel benieuwt wat je allemaal mee hebt op cobe zijn rug :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:07

Maddoxx schreef:
[***], ziet er goed uit!
Het is ieder jaar hetzelfde liedje. Zodra ze buiten komen is het bijna onmogelijk. Of heel laat savonds, dan weet hij dat er niks meer gebeurt. Maar dan kan ik ook geen lange afstanden meer lopen natuurlijk.

Nou, zo goed vind ik het er niet uitzien hoor :=
Wel balen zeg, en er is geen andere oplossing? Opbouwen met kleine stukjes ofzo? Dat je toch iets kan?

Voorlopig is er nog niet teveel bagage, het is meer om er aan te wennen en te testen en kijken of het niet gaat schuren onder diverse omstandigheden ed. Standaard zit er in een kaart van de ruiterroutes (maar dat is voor de show, haha), handschoenen, een hoevenkrabber, wat extra musketons, eventueel iets te eten voor mij en wat wortels. En dan heb ik nog een trui of jas of wat dan ook nodig is erop hangen, een reserve halster & touw en een drinkbushouder met een flesje water.

Nu, denk ook niet dat er veel meer in kan eigenlijk :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:09

[***], helaas niet. Zodra hij het erf af is begint hij al om zich heen te kijken, en na 10 minuten begint het spektakel. Helaas maakt het niet uit waarheen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:18

Zo hehe eindelijk kan ik weer meepraten en wandelen.
Wegens omstandigheden heb ik beide een tijd niet kunnen doen maar sinds een week zijn we weer goed op weg. :D

Vanavond lekker een wandeling gemaakt, langs een bloementuin gekomen. :>

Afbeelding

En de berg beklommen

De trap was enorm steil dus dat heb ik niet kunnen filmen. Dit was het laatste stukje.
Was met mn fjord en mn shet aan het wandelen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:51

Wat een gave omgeving, Onali! Fijn dat je het wandelen weer op kan pakken. De trap klonk idd zwaar. Wel goed voor je conditie. ;)

Gister ook weer een rondje gemaakt in het avondzonnetje. Op de terugweg komen we dan langs mijn huis, dus we hebben bij mijn ouders even om een banaantje gebietst. O:)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:17

Ziet er inderdaad de moeite uit die trap Onali, en dan met 2 paarden :Y)
Bloemen zijn mooi!

Fijn zo'n avondwandeling marley93! En banaantjes zijn altijd ok, haha.