Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
schirocco24 schreef:Pichu schreef:Het enige wat ik me afvraag is hoe je aan zoveel geld komt zonder te werken?
Toch wel ja.. Maar dan nog.
Dus mogen wij niet vragen hoe je aan geld komt om iets te financieren?
Laten we het geld vragen even afsluiten. Is het dan een idee om TS bewust te maken wat een paard kost. Gewoon in ons dagelijks leven alleen al en nog niet eens op trektocht.
secricible schreef:dereizger schreef:Deze route plannen duurt maanden misschien zelfs langer en er zullen ook alternatieve routes gepland moeten worden. Ze krijgen bij ons de tijd die ze nodig hebben om te eten en niet alleen savonds maar ook over dag als het nodig is zullen wij meerdere stops maken. En dan heb ik het niet over een stop van 10 minuten.
.
Volgens mij was er al eerder voor je berekend dat als je geen rustdagen neemt en iedere dag 20km aflegt je alsnog op een tocht van 2 jaar uitkomt. Met rustdagen, werkpauzes enz. zul je eerder aan de 3 jaar komen. Ik denk dat maanden echt lichtelijk overpositief gedacht is....
Niet dat ik het realiseerbaar acht maar hé, ik ken jullie niet, god weet waartoe jullie in staat zijn.
Als ik ooit op trektocht zou gaan, that is. Ik wil wel, maar voorlopig zie ik nog teveel beren op de weg. 
Goof schreef:cheybinky schreef:En ga je dan 2 paarden kopen? En mogen die daarna weer weg?
Ik zou dit alleen maar als mishandeling zien.
Je moet zelf hoefijzers kunnen beslaan, hoefijzers ergens kopen, niet mee te nemen en zeker niet voor 10.0000 km wat met rust dus zoals iemand al zei 2 jaar duurt, wat nou als je op een dor stuk komt en er geen eten voor de paarden is?
Ik zou zeggen, neem een jaar les, maak dan een keer een buitenrit met de manege,
Al heb je 80jaar ervaring, paardwaardig is het niet.
Of was het de bedoeling dat je halverwege een ander paard koopt?
Niet paardwaardig?
Ts wil met het paard doen wat het van oorsprong altijd gedaan heeft; trekken, veel lopen.
Ik denk dat een paard beter af is en veel gelukkiger is als het jarenlang een trektocht mag lopen dan dat het niets anders ziet dan iedere dag dezelfde (binnen)bak en iedere dag dezelfde training doet.
Dee_Es schreef:Deze link was denk ik al gedeeld? http://www.timcopejourneys.com/index.pl?page=1446

cheybinky schreef:Goof schreef:
Niet paardwaardig?
Ts wil met het paard doen wat het van oorsprong altijd gedaan heeft; trekken, veel lopen.
Ik denk dat een paard beter af is en veel gelukkiger is als het jarenlang een trektocht mag lopen dan dat het niets anders ziet dan iedere dag dezelfde (binnen)bak en iedere dag dezelfde training doet.
Daar heb je zeker gelijk in, maar dit kan toch niet, dan kies je niet voor het paard, zoals ik al las, zal je grote kans hebben dat je er een moet afmaken en een nieuwe moet kopen, nou nou, wat een band en wat mooi, ik ben naar mogolie gereden maar heb wel 2 paarden de dood in gereden.
Maargoed als ze daar trots op wil zijn, be my guest
Rex_Rolfo schreef:Wat betreft tijden en afstanden, hoe lang heeft Dzjengis Khan er over gedaan om vanuit Mongolië Europa onveilig te maken? Of waren de afstanden 800 jaar geleden nog niet zo groot?
cheybinky schreef:Dus als je van te voren weet dat je 1.2 misschien wel 3 paarden verliest in zo'n trip, zou je dit doen?
Goof schreef:cheybinky schreef:Dus als je van te voren weet dat je 1.2 misschien wel 3 paarden verliest in zo'n trip, zou je dit doen?
Dat weet je niet. Er is 0,0 garantie dat je paard doodgaat tijdens zo'n tocht.
Er is een risico ja. Paard kan doorgaan, kan ook gebeuren in stal, in de wei, in de bak, tijdens een buitenrit etc etc.
Een paard kan altijd doodgaan op ieder moment door wat voor omstandigheid dan ook.
Goof schreef:cheybinky schreef:Dus als je van te voren weet dat je 1.2 misschien wel 3 paarden verliest in zo'n trip, zou je dit doen?
Dat weet je niet. Er is 0,0 garantie dat je paard doodgaat tijdens zo'n tocht.
Er is een risico ja. Paard kan doorgaan, kan ook gebeuren in stal, in de wei, in de bak, tijdens een buitenrit etc etc.
Een paard kan altijd doodgaan op ieder moment door wat voor omstandigheid dan ook.
Babeth schreef:Ik kom mij als mede nomade en momenteel werkende als tourguide voor dag en trektochten te paard in IJsland ook even melden, ik denk dat ik een waardevolle bijdrage kan leveren aangezien ik zowel hetzelfde leven als ts leef, als ook het leven dat ts wil gaan leven.
Het leven dat je nu leeft ts, is niet te vergelijken met de tocht die je nu wilt maken. Ook ik raad het je ten zeerste af. De redenen daarvoor hebben andere bokkers je al gegeven.
Ook ik leef al 3,5 jaar zonder vast huis, op alle plekken ter wereld. Ik leef minimalistisch en met bijna geen bagage, maar ook ik zou zo'n trip niet maken desondanks dat ik nu voor mijn werk lange trektochten en dagtochten maak. Ik doe dit al dagelijks, maar er komt bij zo'n grot tocht als de jouwe nog meer bij kijken dan wat ik nu al dagelijks doe.
De enige manier om dit te verwezelijken is als je het volgend kunt realiseren;
*een gedegen opleiding in hoefonderhoud
*een paraveterane opleiding + uitbreiding paardenfysiotherapie/chiroprator
*een kudde paarden om met regelmaat per 3 uur te kunnen wisselen van rijpaard, pakpaard, rust etc.
*een gedegen rijopleiding + algehele kennis van het paard en verzorging.
Wat betreft bagage kom je echt wel op meer dan 10kg uit, je moet namelijk ook materiaal voor je paarden meenemen. Denk aan hoefijzers, medische materialen, verzorgingsmaterialen etc. De lijst is groot.
Je kunt op vele plekken namelijk niet zomaar even een hoefsmid of een dierenarts vinden.
Ook de omgeving waarin je gaat rijden vergt erg veel van 1 type paard, daar zijn ze niet voor gebouwd/gefokt. Een harde mongolische pony gedijdt goed op de mongolische steppe, maar een ander ras zal het daar niet trekken. Een bergpony gedijt goed in de bergen, maar een kwpner bijvoorbeeld weer niet.
Mits je van typ paard kunt wisselen en dus per nieuwe omgeving je kudde in kunt wisslen voor een kudde paarden die gedijt in die omgeving, moet je er niet aan beginnen.
Ik zou een kortere trektocht maken in een andere omgeving als je zo graag een trektocht wilt maken.
Deze droom die je nu hebt is niet realistisch en dat zal je niet waar kunnen maken, tenzij je paarden kapot wilt gaan rijden.
Er is nog zoveel meer dan ik hier in mijn bericht hebt gemeld, maar dan word de post echt te lang. Je mag je altijd pben met vragen overigens.
Neem dit aan van een mede nomade en trektochtleider.