Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:44

Jammer dat er al een tijdje niets is gezegd in dit topic... Heb net vanalles teruggelezen en heb toch o hard moeten lachen :') Zelf nog nooit echt iets heel geks meegemaakt op bosrit.. Wel een keertje dat ik met een vriendin op buitenrit was en we een stukje gingen crossen. Ik voorop en zij achter mij. Na een poosje had mijn pony er wel genoeg van dus ging ik weer draven. Ik kijk achterom en kom ik erachter dat ik mijn vriendin kwijt ben :j Ponylief was het maisveld ingeschoten _O-

Rianne_Tuck

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:51

Niet echt iets geks, maar mn paard werd door kinderen vaak aangezien als een stier :') hij is bont, maar verder is er toch duidelijk een paard in te herkennen lijkt me...

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:28

miriam2105 schreef:
ik maak zoveel rare dingen mee dat is teveel om op noemen. Rij zelf vaak buiten.
Kan alleen maar zeggen dat er een hoop mensen rond lopen die erg aso kunnen zijn en absoluut niet weten hoe een paard kan reageren. :?

Dit kan ik absoluut beamen.. Ik rijd regelmatig mee met buitenritten op manegepaarden. Heerlijk vind ik dat! Soms zijn er echter andere weggebruikers die de boel verstieren }:0 op een gevaarlijke en vreemde manier.
Zo reed ik vorige zomer in Egmond aan de hoef in een groep van ong. 7 ruiters. We kruisten een fietspad, staken in stap over...ik reed als een na laatste en zag alles gebeuren. Een wielrenner had aangegeven te stoppen... Op het laatste moment terwijl hij leek te wachten, trok hij op en scheurde hij tussen twee paarden door (er zat maximaal 2 meter tussen de paarden...). Het voorste paard schrok, sloeg naar achteren met beide benen! De man kreeg bijna 2 hoeven tegen zich aan. Ging net goed! De ruiter bleef zitten en de rest van de paarden bleven redelijk rustig. Wat een idioot!! Benieuwd naar andere soortgelijke ervaringen..

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:10

Dat heb ik inderdaad ook eens gehad! Meneer dacht slim te zijn om achter mn paardje langs te racen, jammer voor hem dat 'die van mij' scheten gaat laten als hij ergens benauwd van is :') kreeg toen 3 kilo scheldwoorden over me heen maar ik lach wel helemaal in een deuk samen met het meisje wat achter me reed

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:12

guusje_h schreef:
Dat heb ik inderdaad ook eens gehad! Meneer dacht slim te zijn om achter mn paardje langs te racen, jammer voor hem dat 'die van mij' scheten gaat laten als hij ergens benauwd van is :') kreeg toen 3 kilo scheldwoorden over me heen maar ik lach wel helemaal in een deuk samen met het meisje wat achter me reed

Haha! Net goed!! :)

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:28

Mijn paard vind echt niks eng (zelfs geen grote landbouwmachines), behalve het kleine shetlander hengstveulen van de buren! <<) Mn paard rent niet weg, maar blijft gewoon stokstijf staan 8)7 dan moet ik afstappen en na 15 m weer opstappen B-)

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:00

Wat zeer grappig was... Tijdens een buitentocht op verkeersmakke en brave friezen reden een vriendin en ik plus nog enkele ruiters acherelkaar in stap door een dorpstraat op Ameland.. Komt er plotseling met een noodtempo een kleine dreumes op een knalroze driewieler van een tuinpad scheuren.... Een rennende en roodaangelopen vader wist de dreumes tot stilstand te brengen voor de snufferd van het eerste paard... Het ging zo snel! Alle paarden deden synchroon een klein sprongetje opzij, zodat we uiteindelijk in een soort halve maanvormige cirkel stil stonden..
Leek wel een vreemd soort caroussel oefening... Haha! Het kleine meisje kraaide van plezier.. De vader bood keurig zijn excuus aan en vroeg of ze het paardje (grote fries van 1:70) mocht aaien.. Dit mocht! Gelukkig niets aan de hand verder.. :D

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:04

Welshponyfan schreef:
Mijn paard vind echt niks eng (zelfs geen grote landbouwmachines), behalve het kleine shetlander hengstveulen van de buren! <<) Mn paard rent niet weg, maar blijft gewoon stokstijf staan 8)7 dan moet ik afstappen en na 15 m weer opstappen B-)

Wow! Echt een bomproof pony! :)

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:45

Als ik buiten rijd ga ik vaak langs de snelweg. Bijna altijd is er wel iemand die toetert. Pony kijkt er niet eens naar, maar toch...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:52

Die mensen die toeteren kan ik me echt mateloos aan irriteren :') Schrik zelf meestal ipv het paard := Mevrouw vind bladblazers op 2m afstand geen probleem maar een kitkatverpakking in de bak springt ze spontaan met vier benen tegelijk de lucht van in _O-

AnnaFlorio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:52

Whaha echt een leuk topic :')

Ik heb ook een keer iets meegemaakt. Ik was met m'n zus en de pony's, mijn pony moest even zijn 'behoefte doen'. Mijn zus niks door, galoppeerd heel hard weg, toen mijn pony Klaar was, ging hij er als een GEK achteraan. Ik schrik me een hoedje, maar moest heel hard lachen :):)

Haikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:35

Flora is best nerveus op buitenrit. In begin vond ze alles eng, nu loopt ze vrij makkelijk langs vlaggen en trekkers ed. Maar ezels lopen hier niet in de buurt en toen we dr een tegenkwamen (vol beladen want we waren net op trektocht) keek ze eerst heel raar. En toen begon dat "monster"ook nog te balken! Zij heel snel achteruit en ik zag de sloot al erg dichtbij komen...maar met een steigering en halve draai hebben we t tog gered, ik ben maar snel afgesprongen toen ik de kans had en Flora maar blazen en doen. Toen kon ik haar tassen ff snel weer recht rukken (voor 2 euro gekocht en suuper blijven liggen :P ) voordat we er voorbij konden lopen :P weer overleefd....

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:21

Wat een leuke verhalen weer! jammer dat er nog weinig gereageerd wordt.

Ik ging samen met de nieuwe eigenaar van mijn pony te paard naar de club. ik liep los en de moeder had de pony van het meisje aan een touw. De club is zon km over het fietspad langs een 60 km weg.
ik ga normaal niet te paard omdat mijn paard niet alleen over de weg gaat. Veel ervaring heeft ze dus niet. maar ze is gelukkig heel nuchter.
De tweede keer over de weg. ging weer prima en lekker ontspannen. tot we bij het stuk komen waar en fietspad in een kronkel langs de weg gaat omdat er een huis in de weg staat. In de tuin zat een hond. Pony liep voor op. keek er wel naar maar deed niks. wij lopen in die kromming komt de hond aan de andere kant van het huis en begint te blaffen. pony van het meisje schrikt een beetje. waardoor mijn paard een halve draai maakt en net op dat moment zoeft er een auto langs de borst en onder de kin van mijn paard door. :wow:
ik had het pas secondes later door. Ik schrok wel even. gelukkig schrok mijn paard niet van de auto en ging daardoor de weg op of zoiets.

nou is dit gewoon een ongelukje en neem ik het de bestuurder niet kwalijk. maar als ik dieren (al helemaal paarden) zou naderen vlak langs de weg die er gespannen uitzien en stilstaan zou ik gas terug nemen.(hij reed wel met iets meer dan 60 km/uur langs) Of op zn minst als je bijna een botsing maakt even stoppen en vragen of alles oke is.

gelukkig is het allemaal goed gekomen :)

heeft iemand anders nog een paard met "verlatingsangst"?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:31

Niet echt verlatingsangst maar de eerste 10 minuten kijk paardlief soms achterom van; loopt er niks achter mij of zo?

Over weinig reageren; vind het heerlijk om alles te lezen. Ik rijd zelf wel veel buiten maar maak over het algemeen niet erg veel mee. Afgezien van af en toe de hooglanders tegen komen, hardlopers en af en toe mountainbikers. Maar niet echt aso's meegemaakt nog.

Ik kijk wel trouwens altijd goed om mij heen, als ik op straat ben ook vaak achter me, zodat ik niet verrast kan worden door een fietser, scooter oid. en paardlief indien nodig kan voorbereiden.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:48

dat valt nog mee gelukkig. ik krijg mijn paar niet eens richting de weg of hij raakt gespannen en komt omhoog. ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar ik wil het niet te gevaarlijk maken op de weg...
Ik hoop nog steeds dat iemand de oplossing heeft :P

ja ik heb hetzelfde! Er komen echt veel aso's en rare gevallen langs hier. Nog nooit zoiets meegemaakt.

Haikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:07

jaja hier ook het geval... maar wordt langzamerhand beter
zodra ze door heeft dat we alleen gaan wil ze of een heel klein rondje of blijft gewoon staan (probeert wel soms om te draaien maar dat laat ik niet toe) als ik haar dan weg krijg ziet ze overal monsters en spoken, maar dit ligt voor een groot deel ook aan mij(n spanning). Dus ik probeer haar veel te laten draven en zonodig voltes rijden...
op die manier ben ik eens onder een boom doorgekomen zonder het door te hebben (omdat ik druk was niet op de grond te belanden) en een laaghangende tak veegde mij zo uit het zadel |o :j gelukkig landde ik op mijn voeten en had haar goed vast... :))

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:20

Niet heel raar maar wel iets grappigs. Ik ging met een vriendin zonder zadel op onze pony's buiten een rondje rijden. In de buurt van stal zijn ze een huis aan het bouwen en lopen dus steeds van die bouwvakkers. Dus wij stapten daar langs, roept 1 van die mannen: 'heey, jullie zijn de zadels vergeten!' Roept mijn vriendin terug: 'Tja, crisis he!' :') :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:49

Nikkiloves _O- _O- _O- Meestal kom ik pas 3 uur later met dat soort comebacks :')

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:33

Ja ik ook, gelukkig is mijn vriendin hier sneller in :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:47

Leuk topic dit :) Ik heb zelf ook wel ns wat meegemaakt op buitenrit, niet doordat ik iemand tegenkwam maar vanwege mijn stuurkunsten toendertijd :=
Heel lang geleden, toen ik net begonnen met paardrijden, reed ik bij een ponyclub die altijd zonder zadel en met een simpel hoofdstel op Ijslanders door de bossen reed. Hartstikke leuk voor een beginner. Toen we een keer zo'n rit maakten moesten we op een gegeven moment een bergje op en daarna een bocht naar rechts. Nou dus ik met de pony dat bergje op, maar dat bochtje naar rechts kon je ook afsnijden. Ofja de pony, ik dus niet. Er stond namelijk een boom naast en een uitstekende tak ongeveer op mijn buikhoogte. Dus ik niet goed sturen, pony neemt shortcut onder tak door en ik bleef achter die tak haken dus ik werd gewoon rustig van mijn pony afgetrokken want ja, die pony liep gewoon door :+ Hing ik dus zo à la Epke Zonderland aan die tak :))

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:52

à la Epke Zonderland _/-\o_ geniaal! :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:13

Ik ging met mijn dochters een rit maken op ijslanders met vakantie in Duitsland.Spannend omdat we best wel stijl berg op en af gingen.Maar het zadel was niet goed aan gesingeld door de leiding en dochterlief zat bergaf met zadel en al op de nek van de pony en viel daarna in de brandnetels en bramen struiken. -O-

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:23

Ik heb op de manege 'vroegah' := weleens gehad dat ik op het sloomste paard van stal zat bij een buiterit. Ging er ineens een godgloeiende grasmaai-auto achter ons rijden! Nu zij die paarden echt zo mak als lammetjes maar hier kan ik wel van begrijpen dat ze schrokken hoor.. Zag hem zelf ook niet ankomen.. Gelukkig was die van mij echt niet onder de indruk en heb ik nog 2 pony's kunnen 'vangen' :') Meneer de grasmaaierchaffeur reed gewoon op zn dooie gemak verder terwijl er een stuk of 14 kleine huilende meisjes in de brandnetels lagen en er een heeuuuule boze instructrice op dr ruit tikte. 1 van die paarden zijn we een hele middag kwijt geweest _-:(

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:30

Britta31 schreef:
Ik ging met mijn dochters een rit maken op ijslanders met vakantie in Duitsland.Spannend omdat we best wel stijl berg op en af gingen.Maar het zadel was niet goed aan gesingeld door de leiding en dochterlief zat bergaf met zadel en al op de nek van de pony en viel daarna in de brandnetels en bramen struiken. -O-

Ohh dat is vervelend! Ik heb ook eens een keer zoiets gehad maar dat was gelukkig in een binnenbak :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:45

De rest van de rit was heel gezellig voor de groep,een huilende krabbende dochter op haar pony.Pony bleef wel rustig met het gesnik in zijn oor.