Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:48

Haha.
Vorig jaar,
op de manege een paard, lekker jong en vrolijk, moest ik mee t bos in,
omdat er niemand anders op kon. dus ik een paar keer mee,
ging prima. tot we bij een bocht kwamen, waarna we zouden gaan
galoperen, maar op de een of andere manier was de rest van de groep
al weg gegalopeerd en raakt ze in paniek, in volle rengalop over een graanveld,
maar t pad lag een stuk lager dan dat veld,
in paniek sprong ze dus van het veld af naar de rest,
een noodsprong dus,
dat was opzich geen probleem maar daarna ging ze bokken en
een noodstop maken. dus viel ik eraf, precies met mn elleboog
op een steen. En mevrouw ging staan eten. :+

ik zat helemaal onder blauwe plekken, en heb zelfs een half jaar bij t ziekenhuis
gelopen voordat ze wisten wat er nou eigenlijk was met mn arm,
dr was dus een botsplinter van 2cm/1cm los en die 'zweeft' daar gewoon.

Sanne96

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:38

ik ben er heel vaak op strand afgevallen
1x net op het randje voor de zee toen wou ik langs het randje gallopeeren springt ze ineens weg
en 1x toen struikelde ze en viel ze plat op de grond. en toen was dr hoofdstel af:P

evyy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:17

Ik was aan het galopperen en wou mijn paard in draf zetten om de bocht te pakken, maar paardlief wou niet afremmen
en de bocht namen we dus in galop waarna hij struikelt
en een te scherpe bocht maakt en waarbij we dan allebei op de grond lagen...
Al een geluk had ik nog 1 teugel vast anders zat hij in de velden op op het straat
We waren allebei ongedeerd al een geluk.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:52

ik ben 2x met een buitenrit gevallen,
1x toen samen met pony en al, en de 2e keer was hij het zat en ging effe rodeo'en, toen vloog ik heel sierlijk (lees: niet dus!!) het bospad op haha

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:01

Mij ook wel eens gebeurt. Maar heeel lomp haha.
Pony wilde achter de andere pony aan naar rechts, ik dacht neeeeee, je gaat naar links.
En toen ging hij bokken en steigeren haha.
Lag ik er zo naast. kijkt ie me aan , wat doe jij nou 8)7

Andere meisje, huuuuuh, waarom stap je af :+
die had het dus net niet gestaan.

Ben er meerdere malen stuk om gegaan haha.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:02

Ja, ik ook. Het ging eerst eigenlijk heel goed, ik was met een aantal mensen op buitenrit en mijn pony schrok van alles en nog wat. Op een gegeven moment is 1 anders paard gaan rennen en je kent het wel, de rest er achter aan, veel gebok, die van mij deed z'n hoofd naar beneden en daar lag ik. Hersenschudding |(

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:12

ik heb een jonge pony die erg bang is voor vogeltjes en koeien }:0 :( dus als ik haar loslaat (op een zandpad naast een kanaaltje) en er vliegt een vogel op of er staan koeien dan staat ze stil, deze week 3 keer gedondert 1x in het water %) maar gelukkig bleef mijn schatje gwn staan

Sharinex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:37

ik ben er zelf nog nooit afgevallen, maar me tante wel
we sprongen net aan in een galop en toen bokte het paard van me tante en maakte ze er een salto vanaf.
het zag er heel grappig uit alleen kwam ze wat minder fijn terecht.
ze moest met een jeep het strand af gevoerd worden waar daar de ambulance stond te wachten.
gelukkig kwam ze er vanaf met paar gekneusde ribben en een zere rug :).

zwijnenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:41

dat is dan goed afgelopen voor je tante,gelukkig maar

Sharinex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:02

ja we waren inderdaad blij, maar ze heeft sinds die tijd wel vaker last van de rug dus paardrijden zit er niet meer voor de in jammer genoeg..

LittleMissD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:40

Ben ooit één keer met buitenrit van een ijslander afgevallen. 'T deed gelukkig geen pijn en de pony bleef rustig staan dus ik ben zo weer op gestapt. Van m'n eigen paardje ben ik nog nooit buiten afgevallen. :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:58

Ik had mijn tinker drie jaar,ging altijd alleen met hem naar buiten.Hij had het soms zomaar in zijn koppie om om te draaien,ik ben er menig keer afgestapt en dan later weer er op als ik hem weer omgedraaid had {ivb met verkeer} Totdat ik in een soort park reed waar geen auto's rijden en bedacht dat ik me niet gek liet maken door hem,de rit ging goed totdat we langs een soort van hoge heuvel kwamen waar ik dus langs wilde en er niet over heen.Mijn Tinker besloot dat hij de wereld wel eens van af dat topje wilde zien en vloog naar boven,ik stuurde hem weer rustig naar beneden,daar draaide hij om en vloog weer naar boven,ik draaide hem weer naar beneden en dat zo'n vijf x,toen besloot hij dat als ik naar beneden wilde hij dat ook razend snel kon en in gallop gingen we er dus weer af.......niet zo erg als hij niet resoluut onder de heuvel tot stil stand kwam.En daar ging ik over zijn nek.....op echt een haar na belande ik net niet in de sloot.
Hij stond daar maar en volgens mij als hij had kunnen gieren van het lachen had hij dat toen gedaan.
Man wat was ik boos,ik ben eerst eens een eind met hem bij die heuvel vandaan gelopen en er toen met de bibbers in mijn benen weer opgestapt en naar huis gereden,weken later had ik nog zere handen omdat ik de teugels vast was blijven houden........

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:44

Vaak genoeg :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:48

Ik ben alleens bijna van m'n paard gevallen toen we in het bos aan het rijden waren.
Men paardje had de laaghangende tak gezien maar ik niet. Gelukkige stopte m'n lieverdje op tijd <3

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:20

Jaaa!!
In de winter in de Noordzee :+
Lekker fris :D

TheStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:54

Met mijn huidige paard niet maar met mijn oude shet ben ik wel eens heel ongelukkig gevallen, mijn stiefzus en ik waren aan het galopperen gaat haar paard ervandoor om dat die schrok van een ooievaar. Mijn (nou eigenlijk was hij toen nog van haar) shet erachteraan en gaat met een scherpe bocht naar links... ik ernaast natuurlijk had toen een gigantische opgezwollen lip en de dag ernaar hielden de ouders van mijn stiefvader hun 50e jarig huwelijksfeest..... en hartelijk bedank fattje (naam shet)

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:05

Ben wel eens met mijn vriendin een buitenrit gaan maken, naja wij gingen een stukje galloperen en ik ga een bocht om en opeens zie ik zo een heel klein hondje lopen ik schrok me te pletter, naja ik denk ik draaf er wel rustig lang met eenruime bocht. Paardlief had daar natuurlijk geen zin in dus die ging lekker in volle galop erlangs, wat er daarna gebeurde ging erg snel, ze viel op mijn benen (ze gleed uit) en ander paard achter mij die stapt zeg maar tegen mijn hoofd aan. Gelukkig niks er aan over gehouden dankzij mijn heilige cap [aa]. Op hoofdpijn na dan . xd

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:09

ja ik ook,
op een manege paard moos een haflinger,
binnen een kwartier tot 3 keer toe :')
iedere keer kop tussen de benen en een meter de lucht in,
daarna bleef ze doodleuk wachten tot ik erop zat :)
we hebben toen maar een ander paard gehaald :))

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:13

Jaren geleden heeft mijn paard op de rijksweg A4 gelopen.

Vriendin ging een stukje galoperen, ik had nog gezegd, als je eraf valt hou de teugels vast.
Nou dus niet he!
Hij rende eerst het viaduct over richting huis, alleen halverwege keert ie om en gaat het talut af zo de vluchtstrook op richting Leidschendam!
Gelukkig was het zondag ochtend, iemand is er toen naast gaan rijden en een ander er voor uit en die heeft toen een hek van een wei op de ventweg ernaast open gezet en het paard daar in gejaagd. Gelukkig ging ze ook die wei in. Man in zijn zondagse goed, met hele mooie dure schoenen hup de wei in om paard te vangen voor me.
Pfffff voel nog de angst die in toen voelde en het is toch al gauw 20 jaar geleden.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:11

Ik had mijn haffie net 2 dagen en dacht lekker stoer buiten te gaan rijden met mijn vriendin.
Hij was super braaf tot we op de terug weg over een dijk liepen en hij ineens volgas aangaloppeerde en niet meer te houden was. Hij sprong uit het gras het asfalt op en rende keihard door.
Verderop zag ik een gezinnetje met een kinderweg lopen dus ik brulde: PAARD STUURLOOS, PAARD OP HOL, en gelukkig gingen ze op tijd aan de kant.
Mijn vriendin zette de achtervolging in op haar paard en toen ze uiteindelijk vlakbij mij was, kreeg ik mijn haffie terug.
Ben gelukkig niet gevallen, maar het meest enge vind ik de controle over je paard verliezen!

x_Maybe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:41

ik ben zelf 1x gevallen buiten.
ik reed toen op een Welshje van de manege.
Alle pony's sloegen op hol & mn Welshje viel om.
Het was echt heel eng. ;s
maarja, ik viel in de modderplas. ;dp
We konden er later wel om lachen.

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:11

hahaha...ooit??? met buitenrit eraf gevallen....hihihi..??????????
jaaaaren geleden de tel al kwijt geraakt :D

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:28

Ja donderdag nog :D.......moet je je voorstellen,ruiterpad is zo'n 4 meter breed het fietspad ernaast nog geen meter.Waar val ik?......Juist! precies op het fietspad......Het kwam overigens door een ree wat haar kopje uit de bosjes stak :') M,n merrie schrikt bijna nooit en nu flipte ze nogal,BOEM daar lag ik :')
Gelukkig rende ze maar een klein stukje heen en weer en kon ik haar weer pakken.

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:34

paxine schreef:
Ja donderdag nog :D.......moet je je voorstellen,ruiterpad is zo'n 4 meter breed het fietspad ernaast nog geen meter.Waar val ik?......Juist! precies op het fietspad......Het kwam overigens door een ree wat haar kopje uit de bosjes stak :') M,n merrie schrikt bijna nooit en nu flipte ze nogal,BOEM daar lag ik :')
Gelukkig rende ze maar een klein stukje heen en weer en kon ik haar weer pakken.

hahahha je moet er ook gewoon op blijven zitten....
volgens mij had het erg weinig te maken met de 'wildlife' in het bos, en alles met een zekere pikeur die iets met brandnetels heeft.... :D :j

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:01

De enige keer dat ik met een buitenrit ben gevallen, is toen ik nog niet zo heel erg lang reed.
We gingen aan het einde van de les nog even een stukje door het bos op het terrein rijden. Eerste een stukje stappen en toen wat draven. Ik reed achteraan in de rij en zat helaas op een Fjord die erg snel overal van schrok. Dus het valt wel te raden wat er gebeurde toen wij dravend onder een laag hangende tak vol met bloemetjes moesten gaan. Na ieder paard kwam die tak natuurlijk terug swiepen en dat vond mijn paardje niet zo leuk :+
Paard steigerde en ik viel er (ik weet het nog heel goed :P) aan de rechterkant af vol in de brandnetels. Hield er gelukkig alleen maar een paar gekneusde vingers aan over en een tijdje irritatie van de brandnetels. Na het vallen was ik gelijk weer opgesprongen en achter de groep aan gerend en geroepen dat ik eraf lag. Gelukkig had diegene het voor me al snel door en stopte zo iedereen voor mij :) Daarna een rustig ritje terug gehad gelukkig :P