Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Livanna schreef:Ronduit Asociaal! helemaal mee eens!
Gewoon passeren in stap.
Doe ik zelfs als er een fietser aankomt.
Hou in als je iemand passeerd ongeacht of je dressuur of western rijt een ruiter is een ruiter...
Huertecilla schreef:Livanna schreef:Ronduit Asociaal! helemaal mee eens!
Gewoon passeren in stap.
Doe ik zelfs als er een fietser aankomt.
Hou in als je iemand passeerd ongeacht of je dressuur of western rijt een ruiter is een ruiter...
Euh en hoe haal jij dan een fietser ín???![]()
Ik kijk om of het kan, steek indien wel mijn hand uit, ga op de andere weghelft rijden en er in vlotte galop voorbij om het verkeer zo weinig mogelijk te hinderen. Hier geen ruiter- noch fietspaden namelijk.
Bij een stappende ruiter is passeren in draf normaal (want anders ga je er niet vlot voorbij) en vráág ik of galop mag. Wederom om het overige verkeer zo weinig mogelijk te hinderen.
Als inhalen niet kan omdat het paard flipt haal ik uiteraard niet in, maar dat is wel fundamenteel fout fout FOUT! Die ruiter hoort dan niet op de openbare weg.
oomens schreef:Livanna schreef:ik zei dat doe ik zelf als er een fietser aankomt of als ik die moet paseren
Dat wil ik dan wel eens zien. Er zijn niet veel paarden die vlot 20-25 km/h stappen, en dat moet je toch echt wel gaan als je een fietser wilt passeren.
hyppolyte schreef:Uiteindelijk zijn we het allemaal wel eens dat je een paard in draf moet kunnen inhalen, maar dat er wel een inschatting van de situatie moet worden gemaakt en dat als een paard flipt, je even gas terug neemt en niet ten koste van een ander toch je zin doordrijft, hoe vervelend je dat misschien ook vindt.
Kuggur schreef:Erg of niet blijkbaar heeft het wel tot gevolg dat de "inhaalmanouvre" zoals ik hem beschreven heb als normaal wordt beschouwd, enigzins tot mijn verbazing , dat wel. Je moet er als nederlandse ruiter dus van uitgaan dat je mederuiters gevaarlijk incompetent(daar is die aanstootgevende term weer...) zijn.
Als je dit hier zou doen zou men je erg verbaasd aankijken...
hyppolyte schreef:Dus er is geen sprake van die incompetentie zoals jullie die omschrijven.
Huertecilla schreef:>10 jaar geleden koos ik al voor daluur-rijden en de ontwikkeling van het ruiterniveau is zich sinds de jaren zestig omgekeerd everedig met de groei.
OKHannes schreef:Hardlopers op ruiterpaden..levensgevaarlijk. ...maaer moutainbikers en crossmotoren met asociaal gedrag mogen ze dan ook gelijk opruimen. ....
dat ligt natuurlijk aan míjn mentaliteit
als je samen met je paard lekker hardlopend en groep ruiters achteropkomt en in wil halen. Zelfs ´incompetent´ dekt de lading niet. Buiten hun wereld is correcter.