Op dit pad hebben we lekker gedraafd en nog een klein stukje galop gedaan. Gave ervaring, had nog nooit in de sneeuw gegaloppeerd. Maar durfde het nu aan, had gisteren namelijk hetzelfde rondje gereden zonder sneeuw dus wist dat de bodem hier super was.
Wauw sneeuwfoto's! Hier is het nog zo'n 8 graden met regen vandaag, geen sneeuw te zien. Wist niet dat de sneeuw in het noorden ook echt zou blijven liggen, ziet er toch wel leuk uit!
Ook hier geen sneeuw. Wel de hele week er in gezeten, maar dat was in de Franse Alpen Gave foto's zeg! Lijkt me ook wel weer eens lekker, een sneeuwritje. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met haar ijzers (waarschijnlijk gewoon helemaal niet )
Hier weer een lekker ritje gedaan. 14 kilometer maar, om er weer even een beetje in te komen. Aan Alanda te merken hadden we het allebei gemist.
Hier een ritje met een koud windje, maar zeker geen sneeuw te zien. Dit is het eerste jaar dat onze sneeuwringen compleet nutteloos onder de ijzers zitten. Het kan nog komen natuurlijk, maar eigenlijk hoeft het van mij nu ook niet meer. Al is het mooi voor de foto's
Lekker ritje gemaakt, en ook galop gefilmd! Helaas camera net iets te hoog, je ziet de oortjes van mijn paard minder. Gelukkig niet zo erg, want voor mij reden er nog 2 anderen. Wel vreemd, heb niks veranderd.
Leuke sneeuwfoto's! Ik hoop dat het hier nog even meevalt met de kou, wil de komende week nog graag de bossen in nu ik er weer tijd voor heb
grid
Geplaatst: 26-01-14 18:21
Gaaf sneeuwritje en leuk dat je het een keer aangedurfd hebt om ook te galopperen
Hier was het nog ca +6 graden en scheen er een heerlijk zonnetje toen ik op pad ging
wel straf windje vooral op terugweg
Verder weer heel blij dat mijn paard na zoveel jaar de Rabotoertochten wel gewend is Toch jammer dat die dan zo het hele bos in beslag nemen drukke boel dus máár heb toch nog wel lekker lange stukken kunnen draven en zelfs ook nog "leeg" pad om te galopperen gevonden da's dan weer t voordeel als je het bos binnenstebuiten kent
Laatst bijgewerkt door grid op 26-01-14 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt
volgens mijn garmin was de max. speed 64,5km/u, maar dit klopt toch echt niet hoor! Zelfs op het moment dat paardje ervandoor schoot, heb ik die snelheid niet gehaald!!!! Had wel tot 3x toe aanvaringen met honden. Eerste hond stond op een duintopje en paard schrok. 2e aanvaring waren 3 honden op het strand en die kwamen in volle vaart van zij op ons afrennen (wij galoppeerden) en paard schoot er vandoor. had ik haar net weer rustig, komen die honden nogmaals. Baasjes deden één poging tot roepen.....honden luisterden niet en de onrust was weer aanwezig in de groep. Dit manegepaardje houdt gewoon echt niet van honden! Verder wel heerlijk gereden, geen sneeuw, wel heerlijk weer en niet al te koud! Bijna 15km afgelegd!
dit weekend ook weer een trainingsrit gehad. volgens Endomondo op mijn telefoon 6.89km afgelegd, maar volgens de GPS van onze mederuiter 8,89km afgelegd. Dat is inderdaad iets meer realistischer. Hoe kan je route aanpassen in Endomondo? of kan dat niet? De gereden km's zijn gelukt.
Je kunt inloggen op een speciaal deel van de APHA en daar vul je je ritten in, via de pc dus. Zij houden dan je uren bij.
Bij de appaloosa's kennen ze ook zoiets maar daar moest ik mijn km-ters bijhouden, ging wat sneller
macha6
Geplaatst: 27-01-14 19:55
Vandaag kwam af en toe zelfs het zonnetje er nog door! Op de foto net niet helaas. Het is hier (zuid drenthe) echt heel nat, alleen nog maar regen gehad, geen sneeeuw.. De paden worden dan heel slecht, of diepe plassen en modderig of ze zijn hard en dan komt er een laagje water op te liggen. In ieder geval glibberen je alle kanten op