Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:33

daar kan ik ook niet tegen op.
Op dit moment kan ik alleen zondag en soms dinsdag naar buiten. door de week kan echt alleen weer als het langer licht wordt. Anders is het de moeite niet meer waard om het bos in te gaan

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:48

Echte ritten moeten nog even op zich laten wachten..
Mijn lieftallige viervoeter vind ik het namelijk leuk om gigantisch aan de kletter te gaan zodra hij een open veld spot. Heel fijn met 50% open veld hier in de omgeving :')
Dus hier moet ik eerst even een tijdje goed op oefenen en dan kunnen we hopelijk eindelijk lekker kilometers gaan vreten :D

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:17

Wat een heeeerlijk weer was het!! Toen ik thuis kwam van mijn werk, snel de honden gedaan en daarna op paard geklommen!! Dus nog lekker even genoten van het middagzonnetje, zelfs zonder handschoenen gereden! Das echt even geweldige manier om te ontspannen na een werkdag binnen!! 6,3km gedaan.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:20

pff ik heb weer 2 ritjes gemaakt hij had er geen zin in heb bos maar over geslagen en afslag eerder genomen hahaha en de andere had iets teveel zin in haha :-)

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:09

Balen, ik zou normaal gesproken vandaag naar vanou gaan, maar ik zit midden in mijn toetsweek dus heb ik daar geen tijd voor. Erg jammer, want zo'n ritje is toch altijd wel relax, en dat kan ik wel gebruiken met al die stress nu :(

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:46

Gevaarlijk SuperAssie, hopelijk kun je na veel oefenen weer veilig op buitenrit.

ElineMeike, herken het helemaal. Eigenlijk geen tijd hebben om te rijden, zit hier nu ook voor de tentamens.. Maar af en toe even ontspannen (rijden) is ook belangrijk ;)

Daarom ga ik de komende dagen nog wel paar korte ritjes en wat bakwerk doen :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:07

Ik heb wel een lekker ritje van ruim 11 km gemaakt met Vanou vanmiddag, was inderdaad erg relaxt :+ soms een beetje te relaxt (hallo slakkengang) maar heb toch heerlijk kunnen genieten, wat was ze braaf <3

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:32

Pff deadlinedag vandaag gehaald. Morgen ga ik weer rijden en dan gaan we het weer serieus oppakken, eens kijken of ik de top 100 nog kan halen!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:34

Top 100 is ook mijn doel. Ben nog niet lang begonnen, maar elk weekend maak ik 2 ritjes, dus wie weet.. :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:41

Maaiike94 schreef:
Gevaarlijk SuperAssie, hopelijk kun je na veel oefenen weer veilig op buitenrit.

ElineMeike, herken het helemaal. Eigenlijk geen tijd hebben om te rijden, zit hier nu ook voor de tentamens.. Maar af en toe even ontspannen (rijden) is ook belangrijk ;)

Ja niet alleen gevaarlijk, ook nog eens totaal niet leuk omdat ik dus alleen maar mini ritjes over de weg kan maken hierdoor..
Maaaar we gaan flink oefenen en dan hoop ik dat ie t zich afleert..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:43

SuperAssie schreef:
Maaiike94 schreef:

Ja niet alleen gevaarlijk, ook nog eens totaal niet leuk omdat ik dus alleen maar mini ritjes over de weg kan maken hierdoor..

Hoe ben je erop aan het oefenen? Is het een optie iemand die sterk in de schoenen staat mee te nemen, paard aan longeerlijn? Dat deze ervoor kan zorgen dat paard er al niet vandoor kan gaan. Of een ruiter met een hele stevige zit die het een aantal keer uitzit kan ook een optie zijn. Vervelend probleem wel! Heb ook zo zeker een halfjaar al steigerend in aardappelvelden gestaan, dus ken je frustratie :\ De oplossing bij mij was veel doen, en les nemen op buitenrit, met een instructeur naast me die op de padjes buiten 'les' gaf durfde ik veel meer doorpakken.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:37

Herken probleem.. had jaar geleden zelfde probleem zat 1x knop op dat was hard of hard heb toen eerst flink gereden in de bak en uit gaan stappen buiten en zo uit gaan bouwen nu rij ik met lange teugel op mijn tempo buiten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:00

Solleke_Noah schreef:
SuperAssie schreef:

Hoe ben je erop aan het oefenen? Is het een optie iemand die sterk in de schoenen staat mee te nemen, paard aan longeerlijn? Dat deze ervoor kan zorgen dat paard er al niet vandoor kan gaan. Of een ruiter met een hele stevige zit die het een aantal keer uitzit kan ook een optie zijn. Vervelend probleem wel! Heb ook zo zeker een halfjaar al steigerend in aardappelvelden gestaan, dus ken je frustratie :\ De oplossing bij mij was veel doen, en les nemen op buitenrit, met een instructeur naast me die op de padjes buiten 'les' gaf durfde ik veel meer doorpakken.

Klopt, ik ga iemand meenemen die hem de hengstenketting over zijn neus trekt en die vasthoud. Mag dat niet baten sleur ik de persoon mee die de jonge paarden inrijd bij ons op stal en parkeer ik die erop en als laatste optie heb ik nog een pelhambit met dubbele teugel. Maar die wil ik liever niet gebruiken, maar als hij me geen keuze laat hang ik m erin..

Eerst in de bak rijden heeft geen nut, ik kan m rijden tot ie zeik en zeiknat is en dan naar buiten gaan en het probleem blijft helaas..

Leuke is, als ik op een zand/grind of wat dan ook pad NAAST een open veld rij, géén probleem(bewijs: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 3841_n.jpg haha, na dat hekje was/is er een enorm open veld, liep ie zo langs), maar als hij maar één hoef ín het veld zet gaat er een knop om in die kop van m..
Als ik die knop vind.. ~~}>

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:55

Dat is jammer superassie, doet hij ook zo als je daar met hem gaat wandelen? Het ziet er daar trouwens wel echt super mooi uit! <3
Ik had vandaag ook een behoorlijk wilde rit, maar de extra energie is er nu uit, hogelijk morgen nog een rustig rondje.
In één keer een rondje van 10 km ga je trouwens ook van de laatste plek (171 ofzo) naar 141 :D, die top 100 lijkt al een stuk dichterbij

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:06

Ik ga lekker. :) sta nu op plek 44. :)) heerlijk ritje net weer gedaan van 13 km :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:27

AAAAH ik ben 2de geworden van de 22!!
1 klein foutje van mijn kant, het scheelde maar een halve seconden met degene die 1ste was :D
Afbeelding

Trots op mijn dravertje <3

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:29

Gefeliciteerd!! :))

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:33

Gefeliciteerd Rianne, nette prestatie!

Ik heb vandaag weer een buitenritje gemaakt, rustig ritje en niet zo ver.
Het was echt behoorlijk koud hier. Sommige paden waren best hard opgevroren ook.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:55

Gefeliciteerd Rianne :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:45

ik heb goed nieuws en goed nieuws.

vandaag weer op Bonny gereden!!!
Wel een kort en rustig ritje, maar o zo fijn!

En mijn camera doet het!
Filmpje in elkaar geknutseld.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:55

Leuk Nessa! Wat heb je nu anders gedaan dat je camera wel filmt?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:12

Ik heb vandaag ook weer even buiten gereden sinds lange tijd bakritjes met mijn jonge paard. Vandaag voor het eerst het bos in geweest, daar was ze nog nooit geweest. Mijn vriendin die erg veel ervaring heeft met jonge paarden en me bij alles begeleiding geeft, ging op mijn paard, en ik ging mee op één van de IJslanders van een stalgenootje, die mogen we eigenlijk altijd wel pakken als we dat willen dus erg fijn! Ging super goed! Ze vond al die nieuwe dingen heel erg spannend, maar ze was super braaf en liep het liefst gewoon lekker voorop. Alleen als er even hele gekke dingen kwamen, wilde ze toch even liever aan de IJslander kleven haha, maar daar was de IJs ook voor. Ze was ook al veel meer in balans om een rustig drafje te doen, in de natte bak vindt ze dat nog erg lastig en gaat dan liever hard rennen. Donderdag gaan we misschien weer, en anders ga ik in m'n eentje met de IJslander een rondje doen. Na 3 weken niet buiten gereden te hebben ben ik het wel heel erg gaan missen!

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:26

aan de oplader gegooid :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:56

Dat wil nog wel eens helpen :D

Ik ben weer terug van vakantie! Ik zie dat ik twee plaatsen gezakt ben, dus er is werk aan de winkel :7

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:16

Dankjullie :D