[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:44

Lief hoor zo fluffy :) Ik had de pony wel eens dwars over de hei willen zien gaan, hahaha, heb je dat niet gefilmd? :')

Is dat trouwens een halster dat over het hoofdstel zit, om af en toe af te stappen en uit te rusten?

Ik heb mijn Huugje verkocht, vind het verschrikkelijk,want ik was zo gek met hem, had hem ook al 6 jaar. Maar op buitenrit was hij zo sterk voor mij, dat ik een beetje bangig werd en ik eigenlijk niet echt meer op buitenrit durfde. Ik heb er een spaanse merrie voor teruggekocht, rustig van aard, erg lief en nergens bang voor. Ik wacht nog totdat ze naar huis komt, dan kan ik weer heerlijk buitenritten maken en fotos maken :)

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:03

Piekosjj, blijf je nog lang daar waar je nu bent?

Rocymax, de foto is helaas niet zichtbaar.
Lijkt me inderdaad moeilijk, om na 6 jaar afscheid te nemen.

Piekosjj

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:29

Ja, echte winterbeertjes. Foto is gemaakt in januari :D Ik zal je vertellen, 't was hilarisch. Ponylief had sowieso al wel eens de neiging om uit 't niks de bosjes in te vliegen, maar dit keer zaten we in een flinke galop - richting huis notabene - en Q is altijd de snelste dus wij reden voorop. Hoor ik opeens achter me "aaaaaaaaaah" en zie ik opeens Pipo met vriendin dwars over de hei gaan :') Zit inderdaad een touwhalstertje onder/boven. Vaak als we met z'n 2 naar de hei gingen, hielden we tussendoor even pauze om een broodje te eten en halstertje mee zodat de paarden wat konden grazen. Rianna ik ben hier nog maar een maandje! Heb het enorm goed naar m'n zin maar nu sinds februari niet meer gereden te hebben, heb ik toch wel weer zin om eens lekker op buitenrit te gaan! Ik ben in augustus thuis - dus verwacht een paarse Posbank! - en dan ben ik van september tot januari in Zweden te vinden!

Ach wat jammer dat je Huugje hebt moeten verkopen.. Maar bang zijn is enorm vervelend. Hopelijk kan je er binnenkort weer lekker op uit!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:35

Gisteren naar het dfw geweest.
Belaagd door hordes dazen.
Maar wel even gesparteld

Afbeelding

Vandaag mijn bijrijdster het bos in gestuurd

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:00

Haha, het klinkt ook echt hilarisch, Piekosjj!
En nog even aftellen dus voordat je weer thuis bent. Cool dat je daarna naar Zweden gaat, maar ik zou het niet kunnen, zo lang bij mijn paard vandaan :P

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:07

Ik heb het geluk dat ik een heel lief meisje heel blij heb gemaakt met Q die nu dus eigenlijk 'haar' pony is waar ze ontzettend veel van leert en heel veel plezier van heeft. En alle liefde en aandacht geeft die hij maar kan wensen. Het deed mij ontzettend goed om te zien hoe blij ze was toen ik d'r vertelde dat ze nog een half jaartje voor 'm moest zorgen. Ik mis 'm heel erg, maar ik heb er ook iemand zó blij mee gemaakt :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:47

Hahahha, geweldig Piekosjj, ik wou maar dat ik er bij was. Ik wil wel geloven dat je zin hebt om weer lekker te rijden en je lieverdje weer te zien. Maar het is ook erg fijn om te weten dat pony en verzorgster het zo goed hebben.
Wat ga je in Zweden doen?

Mooie fotos Mando.

Ik zal proberen de foto opnieuw te plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:48

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:30

Lekkere rit van 17km

Afbeelding
Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:23

Nog een paar fotos van een paar weken geleden op buitenrit met Huug en Bengel.

Afbeelding

Afbeelding

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:13

Ik heb afgelopen zaterdag ook weer na een lange tijd een buitenrit gemaakt van ± 24km in het Zutendaalse. Veel paden waren nog erg nat zoala men ziet op de foto´s
Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar weken wachten en dan mag ik weer met mijn eigen paard de training oppakken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:23

Afbeelding
Afbeelding
vanmorgen in t zonnetje

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:28

Mooie foto's.
Ik heb vandaag een rit op de stalen ros (gehuurde e-bike) gemaakt door onder andere het Dwingelderveld. Wat is het daar mooi! We zijn een weekendje weg en verblijven daar in de buurt.
Wel miste ik m'n paard echt, zeker tijdens het fietsen naast de lange rechte zandpaden :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:45

Weer allemaal heerlijke foto's! Ik ben zó jaloers op de mensen die bij het DFW wonen of de Veluwe. Daar zijn de paden toch iets begaanbaarder als in ons mooie Schoorl :')

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:09

Ja echt he!
Ik ga m'n paard eind van de maand overigens verhuizen naar de rand Alkmaar/Bergen. Dan zit ik in de buurt van de ruiterpaden in Bergen en die schijnen ook al een stuk beter te zijn :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:06

Is het zo veranderd dan in Schoorl? voorheen (ik praat over 30 jaar terug) kon je heerlijke ritten maken in de bossen en daarna lekker op het strand. Of iets gaan drinken in de berenkuil. :P Ik heb altijd heel erg genoten van de buitenritten in Schoorl. :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:40

Richting Hargen is het allemaal duinzand, dat zal toen ook al wel geweest zijn, maar die zijn echt heel zwaar. Eigenlijk vanaf ten zuiden van de Berenkuil zijn de paden beter en meer bosgrond. Er zijn natuurlijk ook nog stukken verbrand een paar jaar geleden, door een pyromaan. Dat maakt ook dat er ruiterpaden zijn omgelegd en door nog zwaarder duinzand zijn gelegd. Een gedeelte daar is afgezet met een hoog schrikdraadhekwerk en daar grazen nu runderen, daar liep vroeger een ruiterpad doorheen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk als ik daar zou wonen, ik na 10 keer alle ruiterpaden wel weet. Nu kom ik er af en toe en dan herken ik al hele stukken. Nee, Veluwe, DFW, Drenthe sowieso met de vele zandpaden, in Noord-Brabant ben ik een paar dagen wezen rijden in Landgoed de Utrecht, ook heel mooi. Nederland heeft veel mooie stukken, daarom vind ik het zo leuk om een week ergens met je paard naar toe te gaan en daar de boel te verkennen.

Birdieh83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:48

Wij hadden vandaag een superhectische dag op het werk en dus was het tijd om eerst even te gaan rijden.
Hoewel ik gepromoveerd ben tot massamoordenaar van de dazen (K**beesten) was het toch een fijne rit!

Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:57

Mooie foto Birdieh83.

Ja, dan is het idd snel bekeken. Ik ben als ik eerlijk ben nog nooit met mijn paard weggeweest, lijkt me wel helemaal geweldig hoor. De veluwe heb ik wel heel veel gewandeld en het is daar zo ontzettend mooi :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:48

Komen weer mooie omgevingen voorbij.
Heb zondag nog een ritje gemaakt van 20 km. De dazenplaag is hier vrij onverschillig zo heb je stukken bos waar niets zit en rijd je over de weg met weinig bomen en dan wordt je lek geprikt.

Afbeelding

Bergje op.
Afbeelding

@rocymax
Zijn de paarden daar goed aan gewend die paden met stenen?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:43

Ja, dat valt best mee, we laten ze meestal zelf een beetje hun weg zoeken, dus een wat losser teugeltje. Gaat prima hoor. Het is idd wel jammer dat er zoveel stenen zijn. Ik had liever wat zandpaden ook :)

EvalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:21

Gisteren weer richting het bos geweest. Helaas veel plassen en paardlief ingepakt omdat het anders geen doen is :(
Afbeelding

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:15

EvalynnS schreef:
Gisteren weer richting het bos geweest. Helaas veel plassen en paardlief ingepakt omdat het anders geen doen is :(
[ [url=m/LLJw8G.jpg]Afbeelding[/url] ]

handig zo'n deken dan!
dat pad is mooi, zou zo ons geliefde zandpad kunnen zijn!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 00:01

Even snel vanaf m'n gsm.
Weer hoop mooie foto's voorbij zien komen. <3
En ... hoe meer vermoorde dazen.. des te beter +:)+

Zondag was er in de zandgroeve bij ons achterom weer 4x4 rijden, dus was wel wat druk op het pad. De wapperende vaandels vond Eefke even niet zo leuk, maar op de terugweg had ze er al geen moeite meer mee.

De buschauffeur stopte en zwaaide dat we konden passeren.hij bleef netjes stil staan totdat we hem ruim voorbij waren +:)+

Een paar dagen ervoor ook op het pad bij ons achterom. De chauffeurs van de zandgroeve zetten ook altijd netjes hun motor uit ( alleen starten ze hem soms weer wat te snel ;) )

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 06:53

pfff wat moeten jullie dan een hoop verkeer trotseren, dappere schimmel voorop, ideaal zo kom je overal langs!