Ja, westernzadel snap ik wel dat je sowieso meer aandacht aan goede pads moet besteden,ivm geen kussens (toch?) Mijn zadel past op zich prima. Te dik dekje lijkt me niet goed?Maar te dun is misschien ook niet goed??
Attitude
Geplaatst: 08-04-13 21:26
Ik neem nooit m'n hond mee met rijden omdat het hier gewoon megadruk is met verkeer. Voorheen reed ik in het bos en ging ze wel mee. Dan is ze hartstikke braaf en blijft schuin achter me lopen.
Ik rij met eskadron dekjes onder m'n Hulsebos dressuurzadel. Voor de wedstrijd heb ik de meest eenvoudige van Eskadron.
Ik vind de dekjes van BR wel fijn (BR event) en heb nog wat pads van Anky en QHP. Ik ben over allemaal best wel tevreden, ze zijn niet door en door doorweekt na een pittige rit en blijven goed liggen, maar voor de zomer ga ik nog wel op zoek naar een lekker dun dekje.
Veel dekjes zijn mijn pony dus ook nog eens te lang,dus ik zoek zadelvormige. Heb een eskadron dekje die wel fijn is...BR event is inderdaad ook goed ja. Pads zijn sowieso te lang.
Henkje
Geplaatst: 08-04-13 21:44
Ik heb er of een grandeur dek onder of een woilach. Wel handig bij stops om als deken te gebruiken
Hond was al veel rustiger bij de paarden en ging er ook gewoon bij zitten. Komt wel goed denk ik!
Ik heb wat ankypads en look-a-likes en ik heb er iig al 1 laten verbouwen tot zadelvormige pad en ik ben van plan om er nog 2 aan te gaan opofferen om zadelvormig te gaan worden.
Ik moet alleen ff een beter adresje vinden dan waar ik de eerste heb laten verbouwen, want die is verre van netjes gedaan...
Maar dit bevalt me wel goed. Ik heb een zooi van die oude Anky pads via marktplaats en toen nog Eenmaal Andermaal op de kop getikt, oude modellen, oude kleuren. Vind ze nl eigenlijk wel erg duur, zeker als ik ze dan ook nog eens stuk ga knippen tot zadelvormig model. Maar vind het wel fijn dekjes verder en de kleuren maken mij niet zo heel veel uit, ik heb toch geen setjes verder.
nou,mocht je een goed adres weten houd ik mij aanbevolen hoor. Ik heb niks met merkjes,kleurtjes en setjes. Als het maar goed zweet opneemt,niet schuift en qua kleur beetje oke is én zadelvormig,haha.
Lori
Geplaatst: 08-04-13 22:14
Ik heb gewoon boomloos dekje, wil op zich nog een ander dekje voor boomloos.. Alleen om nou te investeren als ik over 1 of 2jaar wil een western zadel laten passen op hem...
Net zonder zadel rondje dorp gedaan, deed wel raar in draf was echt al lang geleden dat ik nog zonder zadel had gereden. Ging wel super geen gebonk op de rug gewoon doorzitten en meegaan .
Anoniem
Geplaatst: 08-04-13 22:19
Ik kan trouwens bijna niet meer lopen haha, gisteren rondje gereden,vandaag weer en vanavond pilates gedaan...auw....
Jullie ook blij met de regen? Ik heb besloten dat ik van de week een sulky ga aanschaffen voor een van de ponys en dan wat fanatieker ga mennen... heel benieuwd hoe ze dat gaat oppakken. Reed altijd 2span met ze, maar gezien opa alweer 26 is, wil ik hem niet meer zo extreem aan het werk zetten, en die ander word een beetje te rond hihi, dus die kan wel wat km in de benen gebruiken
ikke
Geplaatst: 10-04-13 12:18
Die regen was niet een klein beetje noodzakelijk! Als je gras wil, zul je regen moeten hebben Bovendien hebben we stro van eigen land, dus ja, ik heb direct belang bij voldoende nattigheid. Daarbij is dit hele zinvolle nattigheid, namelijk eentje die goed doordringt in de grond.