Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:07

@marije we zijn begonnen in Zwolle. Vanaf daar naar oudleusen, stegeren Ommen (daar zijn we nu en blijven we tot zaterdag), Dalfsen (twee adressen) en dan maandag weer terug naar zwolle.

Lekker om zo vroeg op pad te gaan. Een paar weken terug was ik om half 4 snachts al wakker door de warmte. Ik ben toen ook naar stal gegaan en zat er om 5 uur op haha. Echt heerlijk. Maar had smiddags wel een vreselijk inkakmoment op mijn werk :')

Jorex

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:42

Wat een bikkels allemaal zo vroeg op te staan/trektochten te doen met deze hitte. Respect voor beide, want het eerste kan ik gewoon niet (ik slaap om 1 of andere vage reden op het moment pas op zijn vroegst om 1 uur) en het tweede wil ik ooit nog eens plannen als mijn pony's in tweespan gaan. Ik heb wel gisteravond met Jorie zonder enig zweet een "stap"ritje gedaan van 4 km. Jorie is pas 3 jaar en hij zet het liefst spanning om in rennen, dus aan het begin van de route wilde hij even constant gaan omdraaien. Hij rende uiteindelijk achter wat fietsers aan een doodlopend stuk straat in, toen had ik hem wel weer. Daarnaast heeft hij af en toe wat dribbelig gedraafd en stonden we veel stil te kijken naar enge dingen. Alleen de sprinkler van buren verderop was totaal niet eng, apart beest, hij springt namelijk van een tak in de berm al 2 meter de andere kant op _O-
Maar grootste deel van de rit verliep zoals op de foto, heerlijk relaxt.
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:23

Heerlijk zo vroeg. Wij zijn ook alweer terug van een rondje. Klein rondje maar, want mijn enkel is nog niet goed. Het was al behoorlijk warm in het bos.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:08

Ik kom weer even onder mijn meeleessteen vandaan, zag ineens een uitnodiging voorbij komen, hahaha.
Blijf wel meegenieten van jullie ritten en plaatjes <3 En ben vooral niet jaloers O:)

Moet eerlijk bekennen dat ik het rijden toch wel begin te missen... hoewel het heel erg gemengde gevoelens geeft. Pony lijkt het veel leuker te vinden dat ik mezelf niet op zijn rug parkeer, en heb tijdens een wandeling altijd wel momenten dat ik denk "blij dat ik er niet op zit". Daarom niet noodzakelijk omdat pony schrikt ofzo, maar omdat ik dingen zie en weet dat ik dan in het zadel al zou zitten denken "ohjee..." en vanaf de grond heb ik dat totaal niet.

Dus waarschijnlijk is het voor alle partijen beter om te blijven wandelen, maar toch mis ik het rijden :o

De laatste maanden trouwens ook qua wandelen echt veel te weinig gedaan.
11 wandelingen op 2 maanden tijd, schaam me dood := Toch maar weer proberen er iets aan te doen.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:58

Ik ga vanaf aankomende week ook weer meer oppakken :))

Oefenen voor de rally in oktober

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:03

Dayanaera schreef:
Ik ga vanaf aankomende week ook weer meer oppakken :))

Oefenen voor de rally in oktober

Precies met de nieuwe challenge. :D

[***], ik wandel ook veel hoor. Al rijd/men ik wel tussendoor ook. We wandelen ook regelmatig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:03

Ik heb vandaag weer 17km aan mijn afstand toegevoegd!

Ging alleen op pad, en na ongeveer 15min kwam ik een andere ruiter tegen. Mee aan de praat geraakt en hij vroeg of ik mee op pad wou. Zo gezegd zo gedaan! Nieuwe paden leren kennen, 2 fijne stopplaatsen leren kennen én blijkbaar is de manège vlakbij mijn weiland ook een stopplek. Ging daar als kind rijden, zijn nu nieuwe uitbaters maar gezellig herinneringen kunnen ophalen want ons kent ons natuurlijk.
En als kers op de taart te weten gekomen dat de binnenpiste daar gehuurd kan worden *\o/* Ze zitten op 1km van mijn weiland af, ideaal!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:06

Wat leuk varekaj!

Ik reed vandaag ook weer, alleen Endomondo had kuren. Dus mis zo'n 8 km van de route. Zal zien of ik dat alsnog kan toevoegen via de laptop. Ik durf verder eigenlijk nu niet meer het bos in na wat er gebeurt is. Ik zoek daarvoor dus een maatje eigenlijk. Wel een gezellige fietser tegengekomen

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:54

Iemand hier ook uit de omgeving ommen toevallig? Ga a.s zaterdag met paard aantal dagen kamperen in ommen

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:43

Trip schreef:
Iemand hier ook uit de omgeving ommen toevallig? Ga a.s zaterdag met paard aantal dagen kamperen in ommen

Simone en ik zijn net een week op trektocht geweest richting Ommen, jammer genoeg net terug anders konden we samen rijden haha, paard staat in Zwolle. Ze had er ook al wat over gepost zie ik.

De challenge is alweer bijna voorbij. Vanaf de volgende wil ik ook gezellig actief mee gaan praten in het topic :D ik vergeet dat steeds! wij staan nu op de 6e plek :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:22

Ik heb bijna 100 kilometer toegevoegd aan mijn lijstje afgelopen weekend.

Donderdag was het plan om naar de duinen te gaan, maar het was me toch te warm. Na 8 uur nog even naar het strand geweest, daar was het ook nog goed warm totdat het begon te stortregenen. Vrijdag, zaterdag en zondag vroeg opgestaan en richting de Veluwe gereden. Fijne rondjes gedaan :j , en de merrie heeft nu lekker een paar dagen vrij. Meer kilometers komen er dus niet meer bij voor de challenge 2017-2018, dus op naar de volgende :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:28

Klinkt wel goed, nog even 100 kilometer toegevoegd :+

Super Varekaj, zo zie je maar weer wat je nog allemaal niet weet in de buurt ;)

@ Dyonne: ik doe niets anders, ik heb er dit jaar volgens mij 2 keer op gezeten, waarvan 1 keer wel zeker 10 minuten was :')

Maar in mijn afstanden/snelheid voor de challenge zie je het verschil toch niet _O-
Al droom ik wel van al dat soort ritten dat iedereen hier doet, 20 kilometer en dan maar 2 uurtjes onderweg zijn bv. Lekker uitgebreid draven en waar ruimte eens een goede galop etc. Moet heerlijk zijn! Maar niet meer in dit leven denk ik...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:19

Ik wil eigenlijk nog 2.5 km rijden vandaag of morgen... dan heb ik 500 km dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:29

Dat moet lukken, toch? 8-)

Zijn hier nog mensen die met (Garmin) sporthorloges rijden? Heb nu een forerunner zo'n 5 jaar denk ik maar hij begint wat moeilijk te doen met opladen dus zat eens te kijken wat er zoal is. Kwam nu de Vivoactive HR tegen, dat is een activitytracker, sportwatch en smartwatch in 1. Maar heb er verder geen ervaring in. Iemand een idee of het een beetje een leuk ding is? Zit een beetje te twijfelen wat het tussen de paarden gaat doen, als je er alles mee kan bijhouden wil ik 'm ook graag altijd om, maar of die daar goed tegen kan?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:31

Ga vanaf de volgende challenge weer even wat actiever meepraten. Hopelijk lukt dat :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:24

Ik rijd met een Garmin fenix 3 en heb die tegenwoordig ook steeda vaker op werkdagen om, omdat ik het wel leuk vind om mijn stappen en aantal keren traplopen per dag bij te houden :+

Ik denk dat ik niet meer rijd deze challenge, maar als het morgenavond na het eten afkoelt misschien toch nog 1 laatste ritje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:46

Is er een bepaald reden dat je voor de fenix gekozen hebt? Zit in een andere prijsklasse maar is er ook veel verschil?

Wil de horloge eigenlijk om mij te stimuleren om buiten de paarden om ook wat actiever te zijn, zonder dat ik mijn routes en statistieken enzo verlies. Dus leek mij die vivoactive wel wat (ook owv de prijs) maar heb er verder geen ervaring mee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:48

Ik was vorig jaar op zoek naar een horloge met GPS functie en waar een hartslagmeter (voor het paard) aan kon.
En toen kwam de fenix 3 met korting omdat de 5 er inmiddels was en die voldeed aan mijn wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:55

Hartslag is voor mij geen vereiste, misschien leuk tijdens het dagelijks leven/de wandelingen maar geen noodzaak. Voor paard ook geen meerwaarde met wat we doen.

Ik twijfel altijd zo enorm met dat soort aankopen.. is het wel echt nodig, ga ik wel alles gebruiken, kan het niet anders/goedkoper, noem het maar.

Nu gewoon een simpel sporthorloge en die voldoet op zich ook, maar als je dan ziet dat je voor 30 euro meer heel veel meer functies hebt... Of misschien kan die van mij toch nog wel een tijdje mee ... aaaargh :')

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:04

Hier een Polar M430. Maar die is wel hele andere prijsklasse. Ik gebruik hem nu wel vooral voor mijzelf.

Vandaag weer paar km gewandeld.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:51

Welke heb je dan? Want als ik zo snel even via google polar m430 opzoek heeft die dezelfde prijs als de garmin vivoactive?

Mooie foto :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:02

[***] schreef:
Welke heb je dan? Want als ik zo snel even via google polar m430 opzoek heeft die dezelfde prijs als de garmin vivoactive?

Mooie foto :)

o, ik wist niet dat de Garmin ook in die prijsklasse lag. Ik las iets over 30 euro, denk dat is meer een activitytracker.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:05

Heb je de m400 niet meer? ;)

Ik heb nu weer een polar m400 maar gebruik m puur voor paardrijden :)

Ik ga het rijden volgende week weer oppakken eens zien hoeveel KM ik kan maken met Gwen in een jaar. Hopelijk een jaar waarin we gewoon door kunnen gaan zonder onderbrekingen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:56

Vandaag de laatste km’s voor de challenge gereden. Prachtige rit, met Emptywords van bokt :D
De heide wordt al weer paars en we hebben nog wat wild gezien.

Uiteindelijk precies 1050 km gereden deze challenge. 550 meer dan mijn doel was. En een 28e plaats :oo

Nog wat foto’s van vandaag :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:29

Mooie foto van dat zwijn! Moet mijn foto nog eens bekijken.

Dankzij Amanda over de 500 heen.