Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hast92

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:26

Hoi.
Vorig jaar juni ben ik van het paard van mn leraar gevallen. Draver is met mij erop ervan door gegaan in het bos, toen hij twijfelde links of rechts, ben ik eraf gevallen. Het paard rende met volle vaart voorbij stal, mijn leraar is toen mij gaan zoeken. Ben daarna naar het ziekenhuis gegaan. Het paard werd 6uur later gevonden 6km verderop. Heb daarna niet veel contact met mn leraar gehad. Nu ben ik vandaag naar zijn stal gefiets, en hij heeft mij gevraagt of ik zijn paard vrijdag wilt berijden. Het paard waarvan ik viel, is verkocht. Want hij was niet snel genoeg voor de sulky, en hij had meer plezier in het rijden.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:28

3x zelfs Nagelbijten / Gniffelen

8jaar geleden tijdens een strand en duinrit paard wou rollen op de strandafgang. Lag en tot mijn knie onder (enkel zwaar gekneusd)
5jaar geleden pony wou niet voorop tijdens een buitenrit en na een tijdje proberen mijn evenwichtverloren en met mijn onderrug op de onafgewerkte straatrand gekomen.
En ruim 4 maand geleden vol op mijn rug en een fikse kneuzing. Nagelbijten / Gniffelen (wat uiteindelijk is uitgelopen op een zware overbelasting waarik ruim 2maand uit de running was )

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:35

Uhm buiten ben ik er 2 keer afgevallen. 1 keer was van een manegepaard die 6 keer heel gemeen bokte en bij de 6e bok lag ik er echt naast, behalve de lucht uit mijn longen en wat schrik verder niks.
Een andere keer was mijn pony flink gek aan het doen en bleef ik netjes zitten, maar toen ze in stap struikelde ging ik er met een salto af en landde loeihard op mijn nek en rug. Heb daarbij mijn nek en rug behoorlijk gekneusd. Nu inmiddels nog steeds veel last van en is al 2,5 jaar geleden.
Als de buitenbak ook telt, ben afgelopen zomer nog heel hard gevallen. Met mijn arm langs een plank van de omheining geschaafd en met mijn rug en nek op het hek gevallen. Gevolg een whiplash en een ontstoken arm.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:20

ik ben een keertje blijven hangen aan een tak van een boom Nagelbijten / Gniffelen
pony rende gewoon door om bij de groep te blijven en was gelukkig makkelijk te "vangen".
ook ben ik een keertje van een paard geworpen met een onverwachtse bok. paard rende over mij heen en ik ben toen in paniek naar huis gestrompeld en daar stond gelukkig het paard, die was al naar huis gerend.... Nagelbijten / Gniffelenen toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan. ik had 2 gebroken ribben, een ontwrichte schouder (waar ik nu soms nog steeds last van heb, heeft een ontsteking in gezeten Nagelbijten / Gniffelen ) maar gelukkig geen hoofd wonden omdat ik een cap op had.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:22

toen ik 10 was ben ik van een paard afgevallen dat ontzettend aan de kletter ging. Was in de Franse alpen en de ambulance had nogal wat problemen om bij mij te komen... Gelukkig maar 2 dgn in frans ziekenhuis gelegen.. Ik had niks, maar een half jaar later had ik wel mn eerste hernia Scheve mond dus ra ra Knipoog

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:22

Ja zeker en kreeg nog een trap na ook.
Paard naaide er tussen uit en ik kon HELEMAAL naar huis lopen
Met pijn aan mijn schouder.GRRR

Ilsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:28

ja hoor, mijn paard dacht wel even handstand te kunnen doen tijdens een buitenrit in draf, we waren van plan te galoperen en dat wist hij. dus toen salto er van af op mijn rug. En het ergste is dan nog dat je terug moet naar de manege met ontzende rugpijn en moeite te hebben met ademhalen. Maar ja, week daarna zo weer na buiten.

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:34

Ik 3 jaar geleden op kamp, door mijn eigen, domme fout overigens Tong uitsteken

We reden vanuit de bak naar buiten, maar er stond zo'n groot schoonmaak -iets- ding. En toen lukte het mij natuurlijk om
daar dicht langs te stappen, zodat een uitstekend ding van dat apparaat, in mijn beugel kon blijven haken Clown Dat maakte
natuurlijk een klote herrie en het sleepte achter ons aan, dus het paard waar ik op reed tripte en zette een sprint in Huilen van het lachen
Dat apparaat verdaagde los, paard ging nog even door met trippen en ik viel er echt hárd af Huilen van het lachen Knalde met m'n kop op de
grond en sleepte nog even mee met het paard óver het asfalt (voet zat nog in beugel Huilen van het lachen )

M'n knieen waren knalpaars en er zaten schaafplekken van hier tot daar op m'n reet. Ik ben wel gewoon gelijk meegeweest
op de buitenrit van 2(!!) uur en dat heb ik geweten ook Clown Het was niet meer mogelijk om zonder pijn te draven en te
galopperen en jeetje, wat was ík blij toen we weer terug op stal waren Bloos

speciallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:45

Nee, eigenlijk niet. Mijn pony is heel braaf.
Ik ben wel bijna gevallen tijdens de strandrit op ponykamp Knipoog

spa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:32

Nou en of. Was een nogal druk paardje en ging en kanon hard vandoor. Huilen

Bazoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:03

nee gelukkig niet..
wel met springen enz maar buitenrit..oeff
kdenk dat het dan lang duurt voor ik er weer op durf buiten dan

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:29

Ik ben vanmiddag met paard en al onderuit gegaan. We waren net aangedraaft, in de berm, toen hij ineens weg gleed Voor ik er erg in had lagen we allebei op de grond. Ino lag op mijn voet, wat is zo'n paard zwaar zeg Haha! . Het ergste was dat Ino eerst bleef liggen. Hoe lang precies weet ik niet maar wel lang genoeg voor mij om te bedenken dat ik een manier moest gaan verzinnen om onder hem uit te komen. Net toen ik kracht wilde zetten kwam hij overeind. Op dat moment besefte ik dat mijn voet nog in de beugel zat, ik kon net op tijd mijn voet er uit draaien, en dat deed toch een pijn.
Ino bleef eenmaal overeind rustig staan, brave vent, alleen toen ik ook opgekrabbeld was en we weer gingen stappen liep hij de eerste passen kreupel. Dus ik besloot om maar aan de hand naar stal te lopen (strompelen Clown ). Gelukkig liep Ino na ongeveer 20 meter weer normaal dus na 20 minuten strompelen besloot ik om er toch maar weer op te klimmen.
Ino lijkt er niks aan overgehouden te hebben maar dat weet ik morgen pas zeker. Ik zit nu gezellig op de bank met een enorme bloeduitstorting op mijn voet, maar dat komt wel weer goed.
Het gekke is dat ik vanmiddag heel rustig was, ook toen het gebeurde, en nu zit te trillen van schrik.

alegro_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:54

jah ik was voor de eerste keer buiten een het paard ook en het ging niet zo goed als ik gedacht had ik was al 20 min weg komt er op eens een hond de hoek om rennen . Paard schtikt zich dood begint te steigeren en ik val. gelukkig waren we met ze tweeen . Anders had het paard waarschijlijk onder een auto gelegen. die dag zou ik nooit meer vergeten nu denk ik twee keer na voor ik met een paard voor het eerst naar buiten ga !!!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:36

ja vorig jaar ofzo toen ging ik met een vriendin mee en daar kon je een pony huuren om een uurtje buiten te rijden nou paard ging allemaal bokkensprongen maken tijdens galop toen bleef ik wel zitten en toen gingen we springen over lage boomstammen heen en toen ie op de grond kwam een harde bok en toen viel ik

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:15

Vroeger in Spanje....elke zomervakantie mocht ik paardrijden op de "manege" die naast de camping zat. Ging al heel wat jaren goed tot een bepaald jaar kan ik me nog zo herinneren. Er waren wat andere frisse paarden en bij 1 strandrit durfde de begeleidster niet meer op het paard waar ik halverwege erg graag vanaf wilde en is zij ernaast gaan lopen....hihihihihi...week erna ging ik weer rijden en klapte eraf op zo'n hard strandpad, daar waar auto's rijden en het zand dus erg aangereden is.

Ben er wel weer opgegaan, maar toen zijn we ook terug naar huis gereden, ik was helemaal blauw aan een kant van mijn toen nog lichaampje en toen paps en mams dat zagen hebben ze mij verboden hier ooit nog op te klimmen.... Huilen met tuiten natuurlijk...nu mocht ik 3 weken niet paardrijden.

In Nederland ben ik er gelukkig nog nooit af gegaan, alleen komt dat de laatste tijd ook erg vaak dichtbij... Bloos

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:23

Nou ik ben in ieder geval zéker niet de enige! Clown

Afgelopen september ben ik er ook flink hard afgevallen. Ik reed voorop en we gingen galopperen. Ineens vond madame het zo leuk dat ze ging bokken. Ik hing op haar nek en ik hoop dat ze niet nog een keer zou bokken want dan lag ik eraf. Nou dat deed ze dus wel en ik viel kei hard vol op mijn rug. Het eerst wat ik zei was dat mijn rug zo zeer deed.. Maarja ik ging staan met flinke pijn in mijn rug en toen dacht ik, ja ik moet erop anders durf ik niet meer en anders kom ik niet thuis Clown

Toen ik eenmaal op de manege was gekomen ben ik meteen eraf gegaan. Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen weet ik niet want daarna kon ik het zadel en hoofdstel niet eens meer af doen en mijn laarzen uit doen en mijn schoenen aandoen moest ook niemand anders doen.

Thuis ben ik op bed gaan liggen en de dag daarna ook. Mijn moeder vond dat ik het maar moest gaan proberen weer op school dus ik naar school.. Bulten/hobbels en drempels in de weg waren een hel voor me, maar ik ben naar school gegaan. Ook al liep ik er als een zombie bij..

Al met al komt het erop neer dat ik veel te snel weer vanalles ben gaan doen. Ik heb er nu nog steeds last van en af en toe voel ik me echt een ouwe taart Nagelbijten / Gniffelen

Dat was dus mijn verhaal..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:45

Ja, ik ben een keer gevallen,
maar ik viel niet echt,
het was meer het paard. Hij struikelde en herstelde zich niet meer..
M'n been zat erondenr, dat was wel ff een pijnlijk moment..

Maar nu heb ik verzorgpaard, die nemen we altijd mee. Das een stuk beter! Vork

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:38

Helaas wel, tijdens een ruitervakantie in de Ardennen. Paard gleed uit op een erg natte ondergrond na een lange regenperiode en kiepte met mij erop ondersteboven. Ben even buiten bewustzijn geweest en had een hersenschudding, div. kneuzingen en een gezicht vol schrammen. Ik kan me van de val zelf niets meer herinneren, wèl het moment er vlak voor en er vlak na, toen ik al op de grond zat met iedereen om me heen. Ik ben met de ziekenwagen afgevoerd en heb een nacht ter observatie in het ziekenhuis doorgebracht.

Het is inmiddels 8 1/2 jaar geleden en het is nooit meer teruggekomen. Misschien daardoor heb ik er gelukkig geen angst aan overgehouden. Na een maand of 3 ben ik weer gaan rijden en ik maak nog steeds met plezier af en toe een buitenrit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:58

Een paar jaar geleden ben ik heel stom gevallen. Ik verzorgde een haflinger waar ik mee door het bos kloste. Ze had een zadel maar dat paste niet goed dus meestal reden we zonder (zoooooo penny Clown ) Op de bewuste dag kwamen we op het ruiterpad een boomstammetje tegen. Paard kon best springen maar had er de pest aan dus op het allerlaatste moment sprong ze... niet. En ging ik wel over het obstakel heen Vork

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:59

Alweer een hele tijd geleden, toen ik nog op de manege reed. We gingen met een groep op buitenrit, één paard schrok, gooide zijn ruiter eraf en vloog ervandoor. De rest vond dit wel een mooi idee dus vloog er achteraan. Ik was mijn beugels al kwijt van de plotselinge draai, en ik had toen nog zo'n flutcapje waarvan het elastiekje knapte toen ik nog niet eens gevallen was. Ben toen achterover met mijn hoofd op het asfalt geklapt, ben er nog goed vanaf gekomen met een lichte hersenschudding. *LOL*

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:05

Ja. Ik wilde even aan de andere kant van de (zeer rustige) weg gaan rijden, toen me vriendin alvast wegdraafde. Me paard die anders eigenlijk altijd bij me blijft wilde er achteraan. Gevolg dat we samen op de weg lagen. We hebben er verder niets aan overgehouden.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:21

2 weken terug helaas..

We galoppeerde over een veldje en ineens uit het niets zat er een gat, paardlief gaat erin staan en valt.
Zij had niks, ik heb een week mank gelopen (dikke en blauwe knie Vork )

Gelukkig voor ons beide geen blijvende schade, maar als ik het gat zag had het heel anders kunnen aflopen met haar maar ook met mij Nagelbijten / Gniffelen

Leanira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:59

De laatste tijd niet maaaaar vroeger wilde mijn schat zomaar ineens uit de berm de weg op rennen!! O.O Ik stuurde haar dus terug maar op dat gedeelte was het asfalt een beetje weg en aangezien we in gallop waren gleed ze onderuit. Mijn kaak en schouder lagen open en ik had flink wat blauwe blekken. Gelukkig had Rhona niets behalve een klein plekke. Dit is twee keer gebeurt en maar een keer zo erg de andere keer was het minder. Ze is ook wel is uit de berm 'gestruikeld' en dan gevallen. Tegenwoordig gebeurt het nooit meer en heeft ze ook niet meer van die kuren.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:39

NOOIT! Zij zijn groot en ik is klein!

anne_AVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:19

Hai,

Ik ben zelf nooit gevallen tijdens een buitenrit, maar 3 jaar geleden is er tijdens een ponykamp een meisje heel hard gevallen en sprongen bijna 3 paarden op haar rug. Ze rollde gelukkig wel aan de zijkant. Maar ze moest wel naar het ziekenhuis om foto's van haar rug te laten maken. Omdat ze op haar rug was gevallen.