Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Fyenna schreef:Met buitenrijden vind ik dat mijn pony en ik zich lekker kunnen ontspannen, ze hoeft dus niet aan de teugel te lopen
) door wat nageeflijkheid te vragen..
) toch gewoon Z1 dressuur gelopen, werd juist veel fijner te rijden in de bak als ie zich geregeld ff mocht uitleven in het bos!Liedje schreef:Het ligt er eigenlijk een beetje aan ... als mijn pony ontspannen is lat ik der lekker lopen... als ik merk dat ik wat spanning krijg pak ik de teugels even op en houd der bezig door de wat ronder te rijdenZo vergeet ze de spanning
Precies hetzelfde.
. dus lekekr aan een los teugeltje. crossen
Chubby schreef:Uiteraard; been is been, halt is halt, links is links en rechts is rechts.. Dat geldt in de bak tijdens de training en dat geldt buiten tijdens een ontspannen ritje...
Maar ik vraag verder weinig v.w.b. stelling, buiging en nageeflijkheid.

Ik wil dat Omar buiten lekker ontspannen loopt en absoluut niet in de krul. Lekker ontspannen los teugeltje, oren naar voren en lopen maar
rij dus alleen recreatief en buiten mag mijn paard lekker op zijn eigen benen lopen. Thuis ook hoor, ik heb geen bak maar rij dan gewoon hier op het landje of in de paddock en ook daar mag hij gewoon op eigen benen lopen, los teugeltje en als het nodig is neem ik wat meer teugel maar meestal niet dus.