Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:39

Ik wandel meestal tussen de 3 en de 5 km per keer. :') Ongeveer twee keer per week. En dan heb ik het gevoel dat ik ver gewandeld heb. :+
Zette m'n endomondo wel altijd op wandelen, ook i.v.m. andere challenges, dus moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen. :=

Afgelopen dagen sowieso weinig van gekomen want moest veel werken en 's avonds ook allerlei plannen. Maar vanaf morgen wat rustiger, dus wat meer km maken, zowel onder het zadel als er naast. :)
Laatst bijgewerkt door Ntlie_ op 14-04-18 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jayko

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:43

[***] dat zijn toffe tochten :) en super gezond zo'n tijd wandelen zeg!

Ntlie op zoiets zitten wij ook, prima afstand. Al lijkt het me ook tof om wat langer weg te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:11

@ Ntlie_ : De challenge telt mee onder Fitness Walkin/Nordic Walking (afhankelijk van welke Endomondo je hebt) dus het komt niet in gedrang met gewoon wandelen. En je moet ergens beginnen hé :Y)

@ Jayko : Dank je. Doet pony ook wel goed volgens mij, beter een paar uur wandelen dan een half uur rijden ... Moet alleen nog een manier vinden om na zo'n wandeling(en) niet 3 dagen te moeten bekomen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:12

Gisteren kleine wandeling gedaan, ging heel fijn!

Afbeelding

De natuur staat mooi in bloei <3

Afbeelding

En niet letten op [***], die zag alweer de volgende uitdaging aankomen _O-
Gisteren wel genoeg gehad zeg .. Begon met mensen die op een hoekhuis een houten schutting aan het zetten waren, waarbij je om de 5 cm een plankje had wat ze met een automatisch nietpistool aan het vastnieten waren. Neem daarbij nog de de bestelauto waaruit de stroomvoorziening kwam en het feit dat we dat vanuit een "niet zichtbare hoek" (dus wel horen maar niet zien wat het is) naderde en [***] was toch wel beetje :wow: Maar gewoon rustig de tijd voor genomen en ging verder prima!

Stukje daarna nog 3x een "zeikwagen" (weet niet hoe jullie dat noemen? Die enorme tractors met van die grote tonnen erachter waar ze de velden mee bemesten), vlak achter elkaar. Dat hadden we ook weer goed uitgekozen. De eerste stopte netjes, maar daar konden we niet langs (pad was te smal, tractor te breed, noem maar op) dus die reed dan heel langzaam langs ons door, geen probleem. De 2e passeerde gewoon heel langzaam, ging ook goed. En de 3e die had gezien dat [***] toch niet schrok van de 2e waarschijnlijk dus die vlamde gewoon langs ons heen :') Vond [***] toch niet zo gezellig, dus die hing in de struiken ... Vlak daarna kwam uit de andere richting nog zo'n omploegding met van die grote tanden, dus [***] maar even omgedraaid zodat hij kon kijken maar hij vond het toch erg spannend. Gelukkig bleef hij wel bij mij en de rest van de wandeling geen gekke dingen meer tegengekomen. Was toch blij dat ik er niet op zat 8-)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:09

Ach, weer wat geleerd zeggen ze dan maar _O- Hoe vaker ze het zien, hoe rustiger worden ze hopelijk, toch? Haha

Hier vandaag en gisteren in totaal ook weer een 15km gelopen.

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:51

Leuke wandeling [***], wel jammer van alle traktors, de tijd van het jaar..heeft je pony het goed gedaan! Wel een blije pony op de foto :)

Maddoxx ook een fijne wandeling gehad, mooie afstanden hoor. zo genieten in het voorjaar!

Vandaag heeft mijn vriend me even naar raf (pony) gebracht. Zo onhandig dat ik geen auto mag rijden met die pols.. Maar fijn raf even kunnen kunnen poetsen

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:26

Poh, ik ging voor ongeveer 6,3 km vandaag, maar toen zaten we ineens op 7,5. Oeps. := We waren op het eind beide ook wel een beetje moe. :')

@[***] ik wil eigenlijk per week uitbouwen, liefst met een kilometer erbij ongeveer. Zo heb ik het bij mezelf ook gedaan met hardlopen, maar dan qua tijdverbetering op dezelfde afstand.
Ja, paar jaar terug had ik altijd wel angst voor dat soort situaties moet ik zeggen, ook omdat Zohra zo ontzettend debiel kon reageren, maar nu denk ik: "Mooie uitdaging, met 5 minuten is ze toch weer wat rustiger." Het helpt ook dat ik haar nu een stuk beter ken (en zij mij).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:15

Maddoxx schreef:
Ach, weer wat geleerd zeggen ze dan maar _O- Hoe vaker ze het zien, hoe rustiger worden ze hopelijk, toch? Haha

Dat zou je denken ... maar het is niet bij te houden hoeveel we er al gezien hebben, het went niet :') Maar het ligt echt aan hen ... hij heeft er gewoon problemen mee als ze op hetzelfde pad zijn als wij en als ze snel voorbij rijden ... Zijn ze in het veld bezig of rijden ze rustig voorbij ofzo maakt het allemaal niet uit, dan kijkt hij niet eens.

Dank je Jayko. Pony is best wel vrolijk de laatste tijd :j Sinds ik er niet meer op rij :')
Fijn dat je toch even kon gaan, is vreselijk als je iets hebt waardoor je niet gewoon naar je paard kan.

@ marley93 : haha, kan gebeuren zeggen we dan maar?
Misschien moet ik zoiets ook proberen, een wat vaster schema en mij ook echt houden aan die afstanden en dan wordt het misschien vanzelf wat makkelijker ...

Gisteren nog 7.3 km gedaan, ging heel fijn. Hij heeft wel erg last van zijn hooikoorts maar doet toch vrolijk mee, het drukt het tempo niet dus dat is wel een goed teken. Hij gaat nogal eens achter mij plakken (ook waarschijnlijk om z'n neus wat te beschermen, maar ook om gewoon te klooien) en ik vind het wel gezellig als hij naast mij loopt dus dat probeer ik nu te stimuleren. Gisteren ineens iets gevonden wat blijkbaar wel werkt, hij werd er zo blij en enthousiast van dat ik hem tegen het einde van de wandeling niet meer kon bijhouden en echt moest vragen of het wat rustiger kon ipv de hele tijd voor mij uit trippelen _O- Maar is wel fijn dat hij ook de lol van alles begint in te zien, liever zo dan een zure pony die je vooruit moet sleuren...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:21

[***] wat fijn dat wandelen zo goed gaat! Afgelopen jaren in endomono bokt challenge topic toch meegekregen dat de hooikoorts van Cobe toch behoorlijk wat problemen en frustraties gaf.

Marley, lekker toch! Ik verander onderweg ook nogal eens spontaan mijn route.

Maddox, lekker fanatiek gewandeld :)

Jaiko, lief van je vriend dat je zo toch je pony kon zien.

Zaterdag heb ik 6,5 km gewandeld. Cat begint altijd heel langzaam en moet flink overtuigd worden. De vorige keer ben ik daar halve route mee bezig geweest. Maar zaterdag was dat snel voorbij en hebben we daarna lekker door kunnen wandelen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:28

Linoleum, dat opstarten herken ik ook wel idd. En dan voorbij een bepaald punt komt er ineens vaart in.

[***], zou een lang vliegenmasker, of neusnetje misschien helpen bij die pollenalergie? Las vanmorgen toevallig ergens dat het klachten nog wel eens kan verbeteren. Gister nog met neusnetje gelopen vanwege een snel verbrandde neus. Geen porem, maar het helpt wel.
Plus, het hielp ook om wat overenthousiaste kinderen op afstand te houden. “Ze bijt, daar is dat ding voor.”
Heel slecht, want Zohra is altijd wel oké met kinderen, maar ik had er helemaal geen zin in. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:38

@ linoleum : het geeft nog steeds problemen & frustraties hoor, het is nog altijd niet zoals ik het graag zou willen, en heb het idee dat het dit jaar erger is/hij minder op de medicatie reageert dan vorig jaar. Nu ben ik onderweg ook wel met iets anders gestopt wat er in principe niks mee te maken heeft, maar wie weet toch wel, dus daar ga ik weer mee beginnen als het deze week binnen is en dan zien we wel weer ...

Ik blijf het een moeilijk iets vinden: doe ik hem een plezier met buiten te gaan wandelen of niet? Maarja, in een binnenbak doe ik hem sowieso geen plezier, dat is saai en als het wat stoffig is (ondanks regelmatig sproeien hou je dat niet tegen jammer genoeg) is dat ook een probleem voor hem. Dus neig ik toch dat buiten wandelen en "frisse" lucht beter is voor hem ...

Hier had ik ook altijd opstartproblemen, maar de laatste wandelingen zijn die ineens verdwenen ofzo, hij gaat meteen van het begin mee in éénzelfde tempo, loop nog steeds verbaasd op mijn horloge te kijken :')

Maskers & netjes heb ik al diverse van geprobeerd, hij wil ze niet. Hij verdraagt niks op zijn neus en gaat dan heel erg proesten en briesen en dan krijgt hij jeuk en wil aan z'n been krabben, dus dat lost ook niks op. En als zijn ogen bedekt zijn heeft hij het idee dat hij niks meer ziet dus wordt hij heel schrikkerig (van gewone simpele dingen, heb er zelfs eens de DA bij gehad omdat ik dacht dat hij blind aan het worden was :o Hij zou een slecht blind paard zijn :') ).

Zit nu wel te denken om binnenkort te gaan kijken voor een masker, maar waar ik dan een stuk voor rond te ogen uithaal (of laat uithalen) zodat hij wel gewoon ziet maar zijn hoofd beschermd is. Want ik heb een geweldige vliegendeken, die werkt super tegen dazen, maar het nadeel is dat ze dan allemaal op z'n hoofd gaan zitten :roll: Maar ben er nog niet uit of dat met of zonder neusstuk zal zijn, vermoed zonder ...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:47

En heb je al eens een vliegengordijntje geprobeerd (vast wel, maar het staat er niet)? Dus een "frontriem" voor aan het halster met sliertjes eraan? Die zwieberen los voor de ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:49

Die heb ik ook liggen inderdaad (zelfs compleet met oorbescherming) :j Dat zwieberen krijgt hij het van op z'n systeem en gaat dan meeschudden op maat van het zwieberen 8-) (en je ziet ook niet zo goed als het voor je ogen hangt..) Heb al zitten denken om ze in trosjes vast te binden zodat ze niet voor z'n ogen zitten en niet zo hard zwieberen, maar dat had ik nog niet geprobeerd. Kan ik wel eens doen ...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:59

:)* Als je die 1 of 2 slierten die precies voor zijn ogen zitten nou eens afknipt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:01

Heb ik ook aan zitten denken, maar dan zwiebert de rest net zo hard door en dat is op zich ook een probleem ... dus moet nog even aan de knutsel denk ik, eerst dat ding maar eens terug vinden :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:34

Ah ja dat proesten en schuren herken ik wel. Helaas moest Zohra hem echt om ivm verbranding, en nu vind ze het gelukkig prima. Eerste jaar was het twee, drie dagen protest (op een gegeven moment alleen als ze mij zag, want ‘vrouwtje heeft vast medelijden’) en daarna ging het.

Merken jullie ook dat de billen van jullie paardjes echt lekker gespierd worden van veel wandelen? Straks loopt zij met een betere kont dan ik. :')

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:23

Oh yeah, ik heb vandaag de eerste wandel km voor 2018 gemaakt. Ze staan ook in de app.Afbeelding
Ik ben super slecht in selfies gelukkig

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:18

En ik heb ook mijn oude wandelingen van eerder dit jaar om kunnen zetten....

En kan ik trouwens deze audio coach ook uitzetten als ik niet een premium versie heb. Wat is dat irritant onderweg.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:32

Ja kan gewoon onder instellingen naar mijn weten. Ik had dat ook altijd uitstaan, vind dat heel irritant onderweg ineens die telefoon te tetteren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:37

Proficiat jeetje77! En nog veel kilometers erbij ;)
In de instellingen vind je vast wel wat, herinner mij toch niet dat ik dat had toen ik de app nog gebruikte...

Vandaag nog een wandeling gedaan, 7.69 km, ging heel fijn!
Afbeelding

Het "naast-mij-stimulatie-trucje" werkte vandaag ook weer, zelfs een beetje te goed
Afbeelding

Afbeelding

Kon met momenten zelfs niet volgen _O-
Maar het wandelt wel een stuk fijner zo :D

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:50

Oeh, daar moet ik ook nog even naar kijken, vergeet het steeds.
Zelf vind ik het wel handig, maar paard heeft er een hekel aan voor mijn idee.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:01

Zoooo :wow: Ik ben even een poosje niet in het topic geweest! Jullie kletsen aardig door haha! :D
Welkom aan iedereen die nieuw is!
Vandaag staat een dagje wandelen op de Veluwe in de planning. Het wordt zulk mooi weer dus we nemen het er even van!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:15

Lekker, Paxine! :)
Hier even een paar daagjes rust gehad. Die sprong naar 7,5 km plus Zoortje’s enting hakten er even in, ze was echt moe. := Maar vanavond maken we weer een 5 km als het goed is, gezellig met stalgenoot en haar paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:58

paxine schreef:
Zoooo :wow: Ik ben even een poosje niet in het topic geweest! Jullie kletsen aardig door haha! :D
Welkom aan iedereen die nieuw is!
Vandaag staat een dagje wandelen op de Veluwe in de planning. Het wordt zulk mooi weer dus we nemen het er even van!

Al 16 km ver zag ik net 8-)
Zal vast genieten zijn!

Hier even niks, zit met nachtdiensten en dit weekend kan ik ook niet. Morgen ga ik nog wel even maar het wordt hier 25°C+ en mijn oudjes hebben daar wat last mee dus denk niet dat we veel gaan doen (en na een nachtdienst heb ik ook niet zo meteen de energie voor grote wandelingen, laat staan met zo'n warmte). Volgende week weer veel werken dus wie wil inhalen: het is de moment :Y) :))

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:29

Nou er moet wel iets heel raars gebeuren wil ik jullie nog kunnen inhalen. Laten we er maar niet op hopen dus! _O-