Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:49

Ik dacht gisteren: doe eens gek :Y)

Het is niet veel, hij liep niet zo goed op de stenen en toen de dazen ook nog eens begonnen aan te vallen hadden we het wel gehad :+ Veel stilgestaan, iets wat ik hem probeer te leren, als hij iets spannend vindt of het niet goed meer weet gewoon gaan stilstaan, is wel zo handig bij een blind paard :P

Niet voor de challenge, maar was toch leuk :)

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:03

Is ie echt blind?

Vandaag klein rondje voornamelijk gestapt. Wat een hitte! Caj heeft steeds wat opgezette pijpbenen, dus nu eens begonnen met cold packs na de rit. Maar dat helpt goed! *\o/*

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:56

Gaaf zeg die sticker!
En lijkt me leuk meet ik ook eens een bokker :D.

Sabine dat moet machtig gevoeld hebben of niet?
Knap Hoor!!

Fabster hoe komt het dat hij dikkere pijpbenen krijgt, enig idee?
Fijn dat de coolpacks helpen!

Wij hebben er ook weer een (iets langer dan geplanned) ritje op zitten vanmorgen. Heerlijk genoten wat heb ik toch een brave merrie.
Hoe meer we rijden hoe verliefder ik word <3.
In het begin was er totaal geen klik maar nu zijn we zo goed op elkaar ingespeeld!

Afbeelding
Afbeelding

Ik verbaas me iedere keer weer over onze "achtertuin" 4 jaar wonen we nu hier. Denk totaal een kleine 1400km gereden in deze omgeving en toch nog zoveel onbekende paden en routes.
Echt fantastisch!

Vandaag was het heerlijk rustig.

Nog een koekoek gehoord onderweg :D

Mevrouw laat mijn ruin altijd even weten dat ze buiten is. En hij roept dan vrolijk terug _O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:02

Tyrcanol, nee geen idee. Het is niet warm, het doet geen pijn en ze loopt ook niet kneupel. Hoefsmid er gisteren naar laten kijken en die heeft de stand van haar voet wat aangepast. Maar eerlijk gezegd denk ik dat haar lymfestroom niet zo goed werkt. Ik zag van de winter al ribbels op de achterbenen. Zou op CPL kunnen wijzen. Maar tot nu toe geen echt problemen. Maar nu dus wel het opzetten van de pijp. Niet heel erg, maar toch, hè... maar ben blij dat koelen helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:39

Hij is helemaal echt blind :j DA checkt het ook elke keer omdat die het ook niet geloof ofzo denk ik, haha. Hij gedraagt zich net alsof hij nog alles ziet, maar zijn ogen zijn gewoon kapot dus dat kan niet :+

Voelt inderdaad altijd wel speciaal :j Elke keer als ik er op zit besef ik dat ik dat veel te weinig doe ... en toch zit er steeds zoveel tijd tussen, denk dat ik er dit jaar 5 keer ofzo op gezeten heb. Mij nu dus weer voorgenomen om er meer mee te doen, hij is zo blij als hij wat mag doen ... is echt een lief paard.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:24

mijn endomondo is vandaag wel drie keer gewoon uitgegaan. iemand een idee hoe dat kan?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:40

[***] schreef:
Hij is helemaal echt blind :j DA checkt het ook elke keer omdat die het ook niet geloof ofzo denk ik, haha. Hij gedraagt zich net alsof hij nog alles ziet, maar zijn ogen zijn gewoon kapot dus dat kan niet :+

Voelt inderdaad altijd wel speciaal :j Elke keer als ik er op zit besef ik dat ik dat veel te weinig doe ... en toch zit er steeds zoveel tijd tussen, denk dat ik er dit jaar 5 keer ofzo op gezeten heb. Mij nu dus weer voorgenomen om er meer mee te doen, hij is zo blij als hij wat mag doen ... is echt een lief paard.

Dat is wel bijzonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:57

Ach, valt wel mee. Er zijn mensen die heel wat meer doen met blinde paarden dan een beetje rondstappen ;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:12

Vandaag - heel rustig vanwege het weer, zelfs een stuk ernaast gelopen - een mooie rit gemaakt.

Voor het eerst een stukje het Wekeromse zand op, nog niet de hele ronde. Het smaakt naar meer! Voor de hele ronde nog even wachten op iets gematigder weer.

Afbeelding

Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:25

En wij liggen er weer zo goed als uit de running voor de rest van de challenge. Had vrijdag zadelmaker op stal omdat er van alles mis was metmijn zadel(dacht ik). Blijkt het niet aan het zadel te liggen, maar aan mijn paard die een beetje erg aan het hollands welvaren is en zo;n RUIME 100kg te dik is. Hij is ook echt "in verhouding" dik dus het valt niet eens zoveel op, maar zijn schoft is aan beide kanten ruim 10cm dikker door al het vet en er is met geen mogelijkheid een ander zadel op te krijgen.

Dus nu maar longeren tot we erbij neervallen, grondwerken, equikinetic en zonder zadel rondjes naar buiten maar hier heb ik zelf de houvast niet voor dus dat is alleen stappen en dus weinig km's :(

Grr hopelijk over een maand of 2/3 weer echt rijden, voor nu staat pony op een streng dieet en bewegingsschema.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:40

Dat is balen. En is een ander verstelbaar/boomloos zadel niks als tijdelijke oplossing? Enkel maar longeren ed lijkt me doodsaai, zou ik hier niet eens klaar krijgen := Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:54

missanita84 schreef:
mijn endomondo is vandaag wel drie keer gewoon uitgegaan. iemand een idee hoe dat kan?

was je ondertussen foto's aan het nemen of aan het telefoneren die dingen? dat gebeurt wel eens bij mij ook

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:09

Gaaf met boke lekker naar buiten.
Iedereen verder vandaag van het mooie weer genoten. Leuk de filmpjes, gezellige koekoek :+

Wij zijn expres pas laat vertrokken vandaag. Mijn paard heeft nooit zoveel last van warmte, maar is toch wel zo fijn. Vooral voor mij dus eigenlijk haha :D vriendlief was gezellig mee op de fiets. We zijn elkaar nog kwijt geraakt op de heenweg en hebben op de terugweg nog een ijsje gehaald.

Ook geoefend met hekjes open maken, ging echt zo goed! De hekjes naar je toe lukt me meestal wel, maar van je af is moeilijker. Rolo kreeg door dat hij gewoon met z'n borst er tegen moest duwen en dan kon ik hem verder open houden voor ons met m'n voet :D Echt heel knap!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren nog gefietst, maar weer vergeten m'n horloge uit te zetten daarna dus die gegevens kloppen niet echt grr.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 06:55

chalinka schreef:
missanita84 schreef:

was je ondertussen foto's aan het nemen of aan het telefoneren die dingen? dat gebeurt wel eens bij mij ook

Nee dat doe ik.dan expres al niet.. heel raar heeft het maar een seconde gedaan.zag ik ,later helemaal niet en de derde keer.een half uur

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:23

[***] schreef:
Ach, valt wel mee. Er zijn mensen die heel wat meer doen met blinde paarden dan een beetje rondstappen ;)

Nou, ik ken maar 1 iemand die een blind paard had. Deed indeedaad heel veel met dat paard, maar alleen in de bak. Dus ik vind het echt bijzonder hoor!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:25

SuperAssie schreef:
En wij liggen er weer zo goed als uit de running voor de rest van de challenge. Had vrijdag zadelmaker op stal omdat er van alles mis was metmijn zadel(dacht ik). Blijkt het niet aan het zadel te liggen, maar aan mijn paard die een beetje erg aan het hollands welvaren is en zo;n RUIME 100kg te dik is. Hij is ook echt "in verhouding" dik dus het valt niet eens zoveel op, maar zijn schoft is aan beide kanten ruim 10cm dikker door al het vet en er is met geen mogelijkheid een ander zadel op te krijgen.

Dus nu maar longeren tot we erbij neervallen, grondwerken, equikinetic en zonder zadel rondjes naar buiten maar hier heb ik zelf de houvast niet voor dus dat is alleen stappen en dus weinig km's :(

Grr hopelijk over een maand of 2/3 weer echt rijden, voor nu staat pony op een streng dieet en bewegingsschema.

Ik dacht ook meteen aan een boomloos. Zelf heb ik een Ghost. Ik had een moddervet paard. Door de vele trainingen (die ik ben gaan bijhouden in de challenge) werd ze mooi slank. Maar stiekem kwam ze toch weer dik de winter uit. Maakt voor mijn Ghost niet uit. Zit altijd goed.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:37

Mooie foto's weer!

Bij mij liep door Endomondo mijn telefoon opeens snel leeg. Ik moest nog maar 6 km en hij was nog maar op 11%. Heb hem toen maar uitgezet. Ik ik mis wat km! :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:41

Mij mij valt Endomondo uit, als ik de batterij niet voldoende heb opgeladen. Bij ong 40 procent batterij gaat mijn telefoon op de spaarstand en dan gooit hij Endomondo eruit. Ik laadt dus altijd mijn telefoon helemaal op tot 100% voor ik op pad ga.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:48

Dat doe ik ook altijd! Endomondo is ook niet uitgegaan, ik heb hem zelf uitgeschakeld op 11%
Ik vind het belangrijker dat ik bij een probleem iemand kan bellen dan dat ik mijn km geregistreerd heb ;)

Maar is gewoon vreemd dat ie gisteren de batterij zo snel heeft leeg heeft en normaal nooit.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:29

Je kan ook je internet uitzetten. Dan werkt endomondo nog wel, maar scheelt wel boel in energie verbruik.

Gisteren zelf kort eindje gedaan in voornamelijk stap. Zo blij dat Carrera weer lekker loopt en niet meer in staking gaat. Binnenkort eens kijken of iemand ons mee wil nemen naar bos en sowieso nu afstand en tempo rustig aan opbouwen. De rit zelf moet ik nog even van mijn polar overzetten op mijn endomondo. Maar wel al een foto:

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:11

Klein berichtje van mij; afgelopen zaterdag Endurance Zuid Veluwe, 60 km met 11.52 km/h, zeer zeer technisch terein (Leersum is er niets bij). Erg trots op mijn sportfjord, goed eten/goed drinken braaf en meewerkend met het rijden en ze lette erg goed op haar eigen benen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:15

Zo! Stoer hoor, wat een afstand en fijn dat het zo super ging!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:31

Ik heb daar ook gereden, maar dan de klasse 1, 31 km.

In onze eigen achtertuin, dus was wel gewend aan het terrein, al rijd ik het blauwe rondje normaal andersom, dan heb je dat hele technische heuveltjes gedeelte voor het eerste groompunt omhoog ipv naar beneden, dat vind ik persoonlijk prettiger rijden.

Maar ik heb ervan genoten en ponylief was zo braaf!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:32

goed bezig!!

nee mobiel 100 procent opgeladen en geen foto,s gemaakt hij is gewoon tot drie keer toe uitgevallen.
miss runtastic erop zetten ipv endomondo of is dat net zo

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:44

Marije_jiplover schreef:
Ik heb daar ook gereden, maar dan de klasse 1, 31 km.

In onze eigen achtertuin, dus was wel gewend aan het terrein, al rijd ik het blauwe rondje normaal andersom, dan heb je dat hele technische heuveltjes gedeelte voor het eerste groompunt omhoog ipv naar beneden, dat vind ik persoonlijk prettiger rijden.

Maar ik heb ervan genoten en ponylief was zo braaf!

klopt, naar beneden is veel zwaarder voor de voorbenen.. vandaar ook technisch. Ik heb er al een keer getrained en rustig aan gedaan dus het was te doen.

Ik heb je bij de BBQ zien zitten met Djilna, was niet te missen het Elmo vest :j