Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 09:29

Uit bed, om er achter te komen dat het wel droog is, jaja zie zelfs in de verte iets dat op blauwe lucht lijkt, maar het nog wel stervenskoud is.. Net 8 graden.. Dus eerst maar eens aan de thee en havermout om op te warmen.

Vandaag gaan we onder het zadel het bos hier verkennen. En de bedoeling is om naar het infocentrum bij Appelscha te gaan. En dan hopen dat de toko ernaast open is, ijgenweis, want daar hebben we vorig jaar lekker gegeten..

Ben nu wel blij dat ik mijn (droge!) rijlaarzen mee heb. Gerard moet zo zijn natte schoenen aantrekken bahh.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:34

*\o/* we doen een anti regendansje voor je om het droog te houden ;)

Fijn dat het wat beter weer is, ik krijg spontaan zin in een huifkar vakantie als ik die foto's zo zie! Veel plezier vandaag!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 11:21

En weer onderweg

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:22

Veel plezier : D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:28

we gotta move Xd

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 12:50

Afbeelding

*\o/*

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 13:35

Aangekomen bij de eettent.. Het weitje was gelukkig nog leeg, dus de paarden staan nu lekker te eten, terwijl wij dat ook gaan doen. Het was op sommige stukken erg modderig, dus in plaats van een rode en een witte hond, heb ik er nu twee in aardtinten.. :D

De schapen onderweg waren ook machtig interessant :D
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:42

eet smakelijk

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:34

Het is ook nog steeds best koud he! Goed dat jullie nu zelf rijden, word je warm van!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 15:00

Ik ben zo heerlijk aan het rijden in het ZONNETJE!!!!

Wou ik even laten weten :D :D :D

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:06

Hier niet,

Nog steeds zwaar bewolkt hier (Limburg) ga zo de mest maar eens op ruimen.
Jullie nog een fijne vakantie en ik lees gewoon lekker mee.

gr /3

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:06

Wij rijden nu in de regen, met een temperatuur van 11,5 graden. Ik zat net aan jullie te denken!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:08

hier ondertussen droog maar komt zo als goed is nog meer regen aan zucht

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:32

Mariska_28 schreef:
Ik ben zo heerlijk aan het rijden in het ZONNETJE!!!!

Wou ik even laten weten :D :D :D

Dat hebben jullie ook verdiend na al die kou. Ben heel blij voor jullie. Ook voor de paardjes dat ze eens even lekker mogen rennen want ze mogen voor de kar geen stap verkeerd doen, en nu mogen ze effekes jong zijn en mogen eens goed bewegen. Helemaal top. Fijne rit en een hele fijne vakantie dag. Dat er nog vele zonnetjes dagen mogen volgen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:40

Morgen van oude willem af weer door?

Ziet er wel lekker uit, DFwold is heerlijk om te rijden...

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:27

Leuke dag gehad vandaag?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:33

Soms heb je van die momenten dat je intens gelukkig bent... Zulke momenten probeer ik altijd even bij stil te staan en van te genieten.. Vanmiddag had ik er 1. We reden in de prachtige bossen, met mijn allerliefste paard, man, hondjes, het zonnetje scheen... Intens genieten.. Vergeten is de regen van gisteren, sterker nog, door zo`n dag waardeer je de zon en zijn warmte nog meer... Het leven kan zo simpel zijn, en zo geweldig..

Nou dat was EMO deel voor vandaag, alhoewel.. ik had er nog 1.. Maar daar misschien later over.. het moet natuurlijk wel een leuk verslag worden, en niet over alles waar ik me druk over maak :D

Ik zal jullie eerst eens even jaloers maken met onze campingplek.. Dit is kijkend naar de kar, niet echt bijzonder:
Afbeelding

Maar als je dan met je rug tegen de huifkar aan gaat staan zie je dit :D
Afbeelding

Vanmorgen werd ik wakker om 6 uur :D en het regende.. En echt, ik was boos op de regen... De avond ervoor nog op buienradar gekeken en die zei vanaf middernacht droog, dus het mocht niet regenen.. Boos weer omgedraaid en mezelf voorgenomen pas uit bed te gaan als het droog werd.. Hopende dat dat niet zou betekenen dat we tot 2 uur in bed zouden moeten blijven liggen. :D

Toen ik om half 9 weer wakker werd, leek het droog, maar nee, dikke druppels vielen precies op het zeil boven mijn hoofd. Ik werd iets wakkerder, en bedacht dat het toch wel frappant was dat het dan alleen precies boven mij regent, en de rest van het zeil geen geluid maakte.. En toen bleek :D Het waaide best wel hard, en daardoor klapperde het zeil op die plek af en toe, en dat maakte het geluid. Nou, dan moeten we er maar uit hè :D

Daarna dus gaan rijden, was echt genieten, op een gegeven moment kwam zelfs de zon er nog bij. De paden waren goed te doen, wel nat op sommige plekken, maar de enige die daar last van hadden waren de honden. Die zagen er op een gegeven moment niet meer uit, maar gelukkig door hun korte vacht zijn ze ook zo weer schoon.. We kregen nog bezoek van een "schapen controle meneer" die ons vertelde dat er geen honden op de hei mochten tussen half maart en half augustus. "Dat meeeen je", was mijn antwoord. Wist het ook echt niet, en bij geen van de toegangspoorten staat er hier ook maar iets over. We mochten wel gewoon doorrijden, hij zag ook wel dat de honden de schapen niets konden doen.. Wouden ze wel trouwens :D Ze vonden ze machtig interessant, vooral als ze dan ook nog weg gingen rennen.. Ze trokken Katinka nog net niet mee de hei op, maar scheelde weinig haha :D

Gerard heeft trouwens een nieuw stopwoordje (meer zinnetje):"..en nee, dat hoeft niet op bokt". En toen Gerard dat zei, zei ik al meteen, dat gaat op bokt vanavond :D :D
Vanavond zijn we trouwens uit eten geweest, bij een eetcafe iets verder op. Heeeerlijk gegeten, Gerard spareribs en ik vega lasagne.
Tijdens het eten waren we over van alles aan het praten.. vooral over hoe geweldig we het nu hebben.. "Eigenlijk wil ik nog wel een dag langer", zeg ik. En Gerard kijkt me een beetje merkwaardig aan (ja doet ie wel vaker, maar nu echt merkwaardig :D ). Oh wil jij wel snel naar huis dan, vraag ik? Nee zegt ie, ik dacht net precies hetzelfde :D :D

Kortom, waarschijnlijk blijven we in Lhee een dag langer staan (als dat kan) zodat we de verloren dag van gisteren in kunnen halen.. :D :D We gaan dan dus morgen nog een dagje het df-woud onder het zadel onveilig maken, dan zaterdag terug naar Lhee, waar we dan dus 2 in plaats van 1 dag blijven staan, en dan terug naar Zwiggelte en daarna naar huis.. Klinkt aan de ene kant nog heel ver weg, aan de andere kant is het over minder dan een week.. slik..

Nog een paar mooie foto`s van vandaag:

Toen ik op bokt aan het posten was hoe heerlijk ik aan het rijden was :D Kijk ook even naar "witte" Abby :D :D
Afbeelding

Een van de vennetjes, met mijn kanjer Katinka.. Zo zou je toch niet zeggen dat ze al 23 is?? Het bit wat ik in heb is ook alleen maar om haar tegen haarzelf te beschermen (en ervoor te zorgen dat ze honden niet in volle rengalop mee sleurt :D). Als het aan haar lag zou ik weinig van de omgeving zien, en we binnen een uur weer terug bij de huifkar zijn :D :D Muts is het dan..
Afbeelding

Even poseren.. Hierna wou ze niet meer stil staan en ging ze steigeren..(gelukkig kan ze niet zo hoog) :D
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:43

Ziet er weer geweldig uit! En weer een leuk verhaaltje hihi Gerard die weet het al alles komt op bokt wij willen alles weten en meegenieten! Hopelijk kunnen jullie een dagje langer blijven zou leuk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:44

Wow wat een uitzicht :oo , ziet er weer geweldig uit!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:46

Wauwie geen verkeerde kampeerplek he :D

Erg leuke foto's! Wat fijn als jullie nog een dagje langer kunnen blijven!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:56

Weer een super verslag vandaag! *\o/*

Ik vind je man echt schattig, geen idee waarom. Hij lijkt zo stoer, maar volgens mij is hij gewoon een doetje binnenin.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:05

Uitzichtje hè :D paar jaar geleden op tocht in zuid Limburg iets soortgelijks gehad, op een helling, over een dal. Dat zijn van die plekjes die je alleen bij toeval krijgt/ontdekt :j Van die kleinoodjes die je dag maken.

Lekker genieten hoor, ook voor ons lezers. Als je ooit in de buurt bent, be my guest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:07

Ik vind dit echt zo gaaf om zo met jullie mee te mogen kijken, ik geniet zo al vanuit mijn huis maar wat moet dit ongelooflijk gaaf zijn om het echt te doen :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 22:09

poedersuiker.. de Whiskey is op... :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:09

Kijk elke dag weer uit naar je verslagje tis net of je er een beetje bij bent.