buitenrijclubje friesland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:41

Kim dat valt wel mee met wild roosters hoor.
Toen ik nog in Ureterp stond heb ik veel in het bakkeveens bos gereden.
Ze hebben er zelfs peciaal aangelegde ruiterpaden en men paden :j .
Je kunt er heerlijk rijden.

Adin

Re: buitenrijclubje friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:59

ik heb gister in de buurt van stal een rit gemaakt van 1,5 uur, jammer dat bermen niet gemaaid waren, daardoor konden we bijna niet draven of galopperen terwijl dat nou net leuk is.

Paardlief is wel superbraaf, kan gewoon langs de weg en door de woonwijk met mijn puppie paard!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:20

Ah oke dan ga ik ook wel eens een keer bakkeveen proberen. Eens zien hoe ik daar kom vanuit drachten, ik gok dat ruiterroute B daar naartoe gaat....

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:51

@Rianne. Je gaat ook wel eens met Danielle toch? Dan neem je die ook gelijk mee

@Bakkeveen. Ik vind het een leuk wandelbos maar om er te rijden vind ik dat er niet zo heel veel ruiterpaden zijn. En Kim, tenzij je er lopend heen wil kom je anders echt niet aan 40 km daar.

@16 man. Dat is een hele grote groep. Veel paarden worden daar niet echt rustig van. Ze jutte elkaar dan toch op. We houden contact voor zondag. Zoals het nu lijkt zijn we dan niet met heel veel.

afgelopen keer waren we met zn tweeen en de paarden waren heel relaxed. Meeste gestapt en af en toe een flinke draf. Heerlijk.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:57

@ Wesabo, klopt inderdaad. Zij heeft gelukkig meestal wel beschikking over een trailer en ook een E-B rijbewijs dus dat scheelt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:22

Wesabo Bakkeveense bos is idd niet zo heel groot maar als je stuk duurwouderheide erbij pakt heb je wel een leuk stuk rijden.
Wij gingen ook altijd vanuit Ureterp er heen en dan heb je die boerenplatteland weggetjes er heen die opzich ook al leuk zijn.
Maar alleen het bos kom je idd niet op 40 km.

Havelte lijkt mij ook nog een keer leuk :j Is volgens mij ook heel groot daar.

Maar goed ik ben ook nog nooit in Appelscha geweest (wel een keer met de huifkar) dus dat is mijn eerste doel.
Dan is het eigenlijk wel flink balen dat je geen trailer hebt en geen rijbewijs :o
Dus voorlopig is het vooral richting het beetsterzwaagster bos :D

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:23

kim345 schreef:
Ah oke dan ga ik ook wel eens een keer bakkeveen proberen. Eens zien hoe ik daar kom vanuit drachten, ik gok dat ruiterroute B daar naartoe gaat....

Mocht je niet alleen willen, dan lijkt het mij ook wel heel leuk om daar vanuit Drachten heen te rijden! In sept, een beetje tussen de data van DFW en Grolloo.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:36

Wesabo schreef:
@Bakkeveen. Ik vind het een leuk wandelbos maar om er te rijden vind ik dat er niet zo heel veel ruiterpaden zijn. En Kim, tenzij je er lopend heen wil kom je anders echt niet aan 40 km daar.

Ik zouer dan idd onder de man heengaan, vanuit drachten via beetsterzwaag naar bakkeveen. Dan heb je toch algauw zo'n 40 km als ik ook weer terug onder de man ga.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:37

BenteAmy schreef:
kim345 schreef:

Mocht je niet alleen willen, dan lijkt het mij ook wel heel leuk om daar vanuit Drachten heen te rijden! In sept, een beetje tussen de data van DFW en Grolloo.

Ik wilde jou ook al vragen of jou dat ook wat leek :) haha doen we!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:42

Bakkeveen lijkt mij ook gaaf! Nou ja er bestaan ook van die bedrijven die kunnen fungeren als taxi. Misschien is dat wat voor ons OsMo?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:50

Mayflower_ schreef:
Bakkeveen lijkt mij ook gaaf! Nou ja er bestaan ook van die bedrijven die kunnen fungeren als taxi. Misschien is dat wat voor ons OsMo?

Of wat vaker buitenrijden dan kun je er onder de man naartoe!
@osmo jij had toch ook uitgezoht hoe je naar de alberthoeve in wateren kunt rijden? Dat lijkt me ook nog wel leuk om eens te doen, is die route goed te doen?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:51

kim345 schreef:
Mayflower_ schreef:

Of wat vaker buitenrijden dan kun je er onder de man naartoe!
@osmo jij had toch ook uitgezoht hoe je naar de alberthoeve in wateren kunt rijden? Dat lijkt me ook nog wel leuk om eens te doen, is die route goed te doen?

Ik zou wel willen.. Maar ik heb niet altijd tijd om te trainen. :)

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:10

kim345 schreef:

Leuk! Weer iets om naar uit te kijken :D Deze maand gaat het niet lukken, maar september wel!
Is ook gelijk wat veiliger dan in je eentje.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:13

BenteAmy schreef:
kim345 schreef:

Leuk! Weer iets om naar uit te kijken :D Deze maand gaat het niet lukken, maar september wel!
Is ook gelijk wat veiliger dan in je eentje.

Precies heb je helemaal gelijk in, september komt mij ook beter uit, smurf heeft nu eventjes vakantie...
( en ik ook , we zitten nu in frankrijk )
Ik ken de route niet maar ik denk dat route B naar bakkeveen loopt, als je dat fietspad tussen de hemrik en lippenhuizen rechteoor gaat dan zit je op route B. Ik denk dat die daarheen loopt.

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:26

kim345 schreef:
Precies heb je helemaal gelijk in, september komt mij ook beter uit, smurf heeft nu eventjes vakantie...
Ik ken de route niet maar ik denk dat route B naar bakkeveen loopt, als je dat fietspad tussen de hemrik en lippenhuizen rechteoor gaat dan zit je op route B. Ik denk dat die daarheen loopt.

Ik dacht al dat je misschien op vakantie was. En dan nog op Bokt! (Verslaafd? ;) ) Geniet van je vakantie!
Het zal vast niet heel lastig zijn om in Bakkeveen te komen. En ik zal het dan van te voren even uitzoeken. Misschien hebben we hier nog wel een oud kaartje of ik kan een kaartje printen.

Zondag ben ik naar Dwingeloo geweest, is ook heel mooi daar! De Dwingelose heide is heel uitgestrekt. De paden zijn er heel mooi, breed, goed onderhouden en er zijn weinig boomwortels.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:27

BenteAmy schreef:
kim345 schreef:

Ik dacht al dat je misschien op vakantie was. En dan nog op Bokt! (Verslaafd? ;) ) Geniet van je vakantie!
Het zal vast niet heel lastig zijn om in Bakkeveen te komen. En ik zal het dan van te voren even uitzoeken. Misschien hebben we hier nog wel een oud kaartje of ik kan een kaartje printen.

Zondag ben ik naar Dwingeloo geweest, is ook heel mooi daar! De Dwingelose heide is heel uitgestrekt. De paden zijn er heel mooi, breed, goed onderhouden en er zijn weinig boomwortels.

Haha nouja we hebben hier wifi en ik heb mijn boek uit dus ja.... Haha
We komen er vast wel dan! Is dwingelo ver om te rijden met de trailer? Misschien kunnen we daar ook eens een rondje maken?

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:29

Haha, tja, dan moet je alles wel in de gaten houden..

Dwingeloo is van mijn huis zo`n 50 minuten rijden, dus nog best een eindje rijden. Ik bewaar de kaart, dus dan kunnen we er altijd een keer heen in de toekomst. Wie weet als ik ooit mijn e rijbewijs haal ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:10

Kim ja ik heb toen even gekeken hoe je naat Wateren het beste heen kon rijden, op zich wel te doen alleen er zit 1 stuk tussen dat wat minder is wel brede bermen maar twee drukke oversteek plekken.

Bakkeveen kun je het beste via Drachten doen omdat je de operhaud mare er tussen hebt zitten en je dan het beste onder het tunneltje kunt gaan.
Gewoon oversteken is loei gevaarlijk.
Dus zeg maar via kinder boerderij onder het tunneltje door en dan richting t sûd en dan via het suderheide richting Ureterp.
En dan eerste afslag in Ureterp naar de bûtewei en dan oversteken Beakendyk op en dan als maar recht door tot dat je het bos ziet.
Is een flinke toffel en niet allemaal echt bosrijk maar wel leuke boerenweggetjes.
Je kunt ook via Beetsterzwaag en dan het bos van Olterterp maar dan moet je over twee bruggetjes op gegeven moment en ik heb begrepen dat die niet heel stevig zijn en vaak erg glad.

Mayflower dat klinkt idd handig maar veel vervoersbedrijven rekenen wacht geld en dat vind ik het mindere er van.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:45

Waar zitten die bruggetjes? Ik heb nog nooit een brug hoeven nemen in het bos van olterterp... En ik ken het toch wel aardig. Je kan ook doorrijden denk ik en bijde stoplichten oversteken. Idd jammer dat die weg ertussen zit, ik heb wel gehoord dat er plannen zijn om er een tunneltje onderdoor te maken...

Langs ureterp trekt me niet zo, das een roteind over het asfalt...

Heb je die route van wateren ergens online staan? Ik ben wel benieuwd, dat wil ik ook nog wel eens doen. En dan daar overnachten en weer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:36

Die bruggen zitten over de vaart waar je via het fietspad op de mersken uit komt.
Dat fietspad kom je op via die klinker weg langs lauwwold af.
Dan rijd je als ware achter die grote opfok stal van Oosterwoud.

Ik wil dat ook nog eens proberen om naar Wateren toe te rijden en dan daar idd een nachtje slapen.
Ik heb die route niet online staan aangezien het geen erkende is.
We zouden toen met een groep van stal maar uiteindelijk afgeblazen omdat het voor veel toch te ver was.
En om gezamelijk gebracht te worden werd mij te duur.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:06

Ah ik denk dat ik nu een idee heb wat je bedoelt... Maar ik zou dan de ruiterroute B volgen, dat fietspad tussen de hemrik en lippenhuizen en dan daar rechtdoor richting wijnjewoude denk ik.

Ah ja dat klopte, oke alsnog bedankt

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:38

Volgens mij moet ik zondag tegelijk starten met de Faline die hier ook actief is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:47

Succes zal ik dan maar zeggen BenteAmy!.

Misschien ga ik met [paard] een 25 km tocht ondernemen, welliswaar aangespannen maar dat maakt de pret niet minder.
Startplek is vanaf Tolbert en de tocht wordt van uit het GrP stamboek georganiseerd.

Zijn er trouwens nog mensen die de Lits & Lauwers tocht een keer hebben gereden?

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:54

Dank je wel! :) Ik ga wel rustig aan doen, want heb niet zo goed kunnen trainen ivm afstuderen..

Volgens mij heb ik wel eens over die rit gehoord, maar ik kon nooit ontdekken wanneer hij werd georganiseerd. Ik heb er positieve geluiden over gehoord :)

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:10

heey,

ik meld me ook.
ik heb een 6 jarige e-pony merrie. ik rij hier veel buiten. maar jammergenoeg hebben we hier geen mooie ruiterpaden. ze is goed verkeersmak. soms wel wat een heet hoofd. maar tot nu toe is het nog niet voorgekomen dat ze dat op andere paarden over brengt. het is niet een paard dat overal van schrikt, alleen wil ze het liefst een beetje sneller dan dat ik wil :D ik ben wel een aantal keren in klein groeps verband weg geweest ( max 5 paarden) dat is altijd goed gegaan. met een grotere groep verwacht ik geen problemen.

het enige nadeel is dat ik geen vervoer heb. mocht er iemand zijn die (evt tegen vergoeding) ons mee wil nemen zou dat heel mooi zijn :D mijn merrie loopt tot nu toe altijd in 1 x de trailer op en is rustig en braaf op de trailer. ( de trailer weer uit lopen vind ze soms wel wat moeilijk)