Wie rijd er op strand Noordwijk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: Wie rijd er op strand Noordwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:01

En hoe moet ik weten wat die palen zijn? :+

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:25

Er staat een verbodsbord op het strand bij de eerste klucht gezien vanaf Noordwijk, ook wel de klucht bij manege Meeuwenoord genoemd.

Edit: bord staat er alleen in het seizoen.. :)

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:46

@Lifaya, haha, dank je! Hij is wel heel leuk he? ;)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:23

Ik ga morgen weer lekker naar het strand in Katwijk, lekker draf-/conditietraining :)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:25

En ik in noordwijkerhout :))

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:45

Veel plezier Roos en Nicky!! Heerlijk weer uitwaaien op het strand!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:38

Veel plezier! Zou ook wel weer effe willen, maar er moet ook gewerkt worden vandaag...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:09

Lekker veel plezier!

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:26

Nou het was echt heerlijk! :D ben van langevelderslag naar Zandvoort en weer terug gereden :)

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:28

Heeeerlijk Roos, goede inwijding van je vakantie :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:29

Heerlijk! :-)

D4J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:13

Dit weekend was het dan zo ver, rijden op het strand van Noordwijk.
Het was GEWELDIG !! :D
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:21

leuke foto's!
je had er super weer voor!

D4J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:28

Dank je !
Ja we hadden het niet beter kunnen treffen, het weer was heerlijk en de paardjes deden het super.
Ze waren nog nooit op het strand geweest, de zee gingen ze niet in de golven waren te eng.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:31

dat komt wel als het water een keertje heel rustig is en jullie vaker zijn geweest! :j

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:00

hoihoi,

Enige tijd geleden alweer dat er in dit topic is gereageerd, maar eind augustus komt mijn paard naar Noordwijkerhout. Zijn er mensen die ons wegwijs willen maken in de duinen en op het strand? Mijn Paint is in principe superbraaf, maar nog nooit op het strand geweest. Wij gaan staan bij Kees Wassenaar, op de Leeweg.

Groetjes, Simone

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:38

Welke stal kom je te staan bij Kees? De grote of de kleine? Niet dat het uitmaakt ;)

Ik sta op de grote stal en wil best een keer met je mee. Alleen ga ik de eerste 2 weken van september op vakantie :o
Maar er zijn er meerdere bij ons op stal met wie je mee zou kunnen naar duin en strand. Alleen rijdt niet iedereen even rustig op het strand :o Bij sommigen betekent strand scheuren.
Ik ben van het iets gecontroleerde tempo ;)

Maar als je idd bij de grote stal komt, zie ik je tegen die tijd vanzelf wel :D

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 07:52

Op de kleine, vanaf 24 augustus, maar wellicht vanaf de 18e al, dat hangt af van de mogelijkheid om wat vrije dagen op te nemen. Vind zo'n verhuizing van mijn paard altijd spannend. Ik ben ook een rustige rijder, galop is prima, maar gecontroleerd :)

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 01:23

Ik rij hier ook al een aardig tijdje rond, heb ook al wat bekenden langs zien komen. Ik heb een ouderwets type Haflinger, donker van kleur, zonder bles. Tegenwoordig rijden we boomloos. Nu rijden we niet zo veel meer op het strand en in het duin en bos, vroeger toen ik bij Meeuwenoord stond en later bij Bakker reed ik hier dagelijks. Nu rij ik veel met hem door Noordwijk en Noordwijkerhout en zo en toe een strandritje.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:24

Ninaka schreef:
Welke stal kom je te staan bij Kees? De grote of de kleine? Niet dat het uitmaakt ;)

Ik sta op de grote stal en wil best een keer met je mee. Alleen ga ik de eerste 2 weken van september op vakantie :o
Maar er zijn er meerdere bij ons op stal met wie je mee zou kunnen naar duin en strand. Alleen rijdt niet iedereen even rustig op het strand :o Bij sommigen betekent strand scheuren.
Ik ben van het iets gecontroleerde tempo ;)

Maar als je idd bij de grote stal komt, zie ik je tegen die tijd vanzelf wel :D

Mijn paard staat niet bij stal Wassenaar, maar ik kom wel vanaf die kant. Ik vraag me even af welke strandafgang je neemt? En welke periode mag je nou precies het strand op? En tussen welke tijden?

Bij voorbaat dank!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:00

wij hebben volgende week ook weer ons jaarlijkse dagje naar het strand bij noordwijkerhout. heb er weer erg veel zin in!

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:18

@Dani, ik ga meestal bij de oude manege Meeuwenoord het duin in en dan het pad volgen (bij splitsing paden, links aanhouden) en dan rijd je vanzelf aan op de afrit. Ik geloof dat dat nr 21 is.
Als je dan op het strand naar rechts gaat, kan je een heel stuk doorrijden. Als je naar links zou gaan, rij je richting Noordwijk boulevard en dat mag nu, geloof ik (alleen tussen oktober en maart ofzo), niet. Rij sowieso eigenlijk nooit naar links.
Maar als je naar rechts gaat, kan je afrit 22 weer op of eentje verder rijden naar afrit 23, dan kom je uit bij de golfbaan en vanuit daar rij ik meestal weer terug door het duin naar Meeuwenoord, maar je zou ook via de Schulpweg (langs Bakker en Smit) terug kunnen rijden.
En rechts het strand op mag altijd. Is ook wel goed te doen, is daar niet zo heel druk, omdat mensen toch een stuk verder het duin door moeten. Er zit wel nog 1 strandtent tussen afrit 21 en 23 ergens.

Ik rij meestal 's avonds en dan is het prima te doen. Als ik overdag ga, is het vaak geen strandweer (dan vind ik het vaak te warm om te rijden), dus dan is het ook prima te doen :D

Daarnaast hou ik ook altijd het tij in de gaten. Altijd fijn om rond laag water te rijden.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:13

Ninaka, heel erg bedankt!!
Ik wil er een keer heen wandelend met mijn paard. :o Hoe lang zou het stappend zijn?

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 05:22

Ninaka schreef:
@Dani, ik ga meestal bij de oude manege Meeuwenoord het duin in en dan het pad volgen (bij splitsing paden, links aanhouden) en dan rijd je vanzelf aan op de afrit. Ik geloof dat dat nr 21 is.
Als je dan op het strand naar rechts gaat, kan je een heel stuk doorrijden. Als je naar links zou gaan, rij je richting Noordwijk boulevard en dat mag nu, geloof ik (alleen tussen oktober en maart ofzo), niet. Rij sowieso eigenlijk nooit naar links.
Maar als je naar rechts gaat, kan je afrit 22 weer op of eentje verder rijden naar afrit 23, dan kom je uit bij de golfbaan en vanuit daar rij ik meestal weer terug door het duin naar Meeuwenoord, maar je zou ook via de Schulpweg (langs Bakker en Smit) terug kunnen rijden.
En rechts het strand op mag altijd. Is ook wel goed te doen, is daar niet zo heel druk, omdat mensen toch een stuk verder het duin door moeten. Er zit wel nog 1 strandtent tussen afrit 21 en 23 ergens.

Ik rij meestal 's avonds en dan is het prima te doen. Als ik overdag ga, is het vaak geen strandweer (dan vind ik het vaak te warm om te rijden), dus dan is het ook prima te doen :D

Daarnaast hou ik ook altijd het tij in de gaten. Altijd fijn om rond laag water te rijden.

Het klopt niet helemaal, zo zit het :

De eerste oprit bij meeuwenoord is 22, dan krijg je 23 die komt uit op de grens van het duin / bos, 24 kun je niet op dat is bij de strandtent, 25 is bij de golfbaan die na een stukje duin in het bos uitkomt.

Tot 22 zijn de opritten waar je niet mag rijden in de zomer. Na 25 mag je nog wel een stuk door rijden maar daar heb je geen opritten meer die uitkomen op het ruiterpad dus dan moet je omkeren.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:43

Dank je wel, Maxielover!