manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:18

Tancreda4 schreef:
Ik ga er deze maand waarschijnlijk heen, ben benieuwd of we ook zulke negatieve ervaringen gaan krijgen. Klinkt niet altidj even positief :=

Waarom ga je er dan nog heen?
Dat snap ik echt niet...

Tancreda4

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:56

Omdat ik ook andere verhalen heb gehoord.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:59

@Tancreda4, Wanneer ga je heen? "Mijn paardje'" staat daar ook in de buurt ;)

itsdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:33

VERAx schreef:
Je krijgt een kaart mee, en er zijn twee duinovergangen. :)
Ik zou niet de pony Jola nemen want die kregen we het strand niet op met gevolg dat de rest ook begon te staken _O-

Echt? Ik ben gister een strandrit gaan maken op Jola. Ze was super lief. Met tegenstelling tot de andere, die waren ontzettend vervelend; we waren net 10 seconde op het strand en toen rende er een terug. De andere erachteraan. en toen rende de halve groep weg. Tot overmaat van ramp werd er een meisje op een andere pony geplaatst midden in de duinen omdat ze haar pony niet aankon. De fries waar ze op werd geplaatst rende weg over een wildrooster met het meisje er nog op die de fries al helemaal niet kon houden. Verder hadden we gereseveerd met burgeleiding en daar extra veel geld voor betaalt. Maar er gingen 2 meisjes mee van max 14/15 jaar die de groep slecht bij elkaar kon houden.. Ik raad manege Heemskerk echt af..

itsdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:39

Fiffill schreef:
Ik ben daar vrij lang geleden wel geweest (zo'n 4 jaar terug), wat een achterlijke manege zeg. :n Brrrr. Echt vreselijk daar.
Stallen zagen er niet uit, donker en klein. Stond een Fjord (ik meende Herby) in een piepklein stalletje zonder raampje, met een schuin dak. Kon z'n hoofd niet normaal omhoog houden.
Shetlanders met zijn allen in een klein kapot stalletje gepropt, en overal in de stallen lag een smerig rood fijn poeder dat aansloeg op de ogen/mond/neus van de paarden. Dan zag je mensen de stal verschonen met mondkapjes op vanwege het fijne stof, en stond het paard er wel gewoon bij in te kuchen...
Om van de instructie maar niet te spreken, d'r was toen een vrouw die alleen maar aan het schreeuwen en aan het blaffen was tegen de kindjes op de Shetjes (en schelden dat ze deed...) Ik heb toen een begeleide strandrit gemaakt (op Prommes, leuk dier), maar ze gaven ook zomaar paarden mee naar het strand (toch van de zotte?) Ging een grote schimmel mee zonder begeleiding, mensen bleken helemaal niet zulke goede ruiters. Gevolg van toch galopperen bij vloed in het verkeerde zand: paard met een gebroken been, kon afgemaakt worden. Was echt een braaf beest, zat er nog over te denken om 'n keertje een ritje op hem te maken.

Ik weet niet hoe het er nu uitziet, maar ik zou er echt niet meer naar teruggaan. :n De mensen daar waren ook een beetje vreemd (in de omgang met hun dieren). Veel zomaar slaan van paarden, meisje met een Shethengstje waar ze te groot voor was en alleen maar zonder zadel langs de weg heen roste (beestje wilde helemaal niet, dus sloeg ze hem vooruit). Nee, ik vond het echt geen fijne plek.

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Wat een vreselijke plek om te zijn.. Ik werd gewoon misselijk toen ik die arme paardjes daar zag staan,, Afschuwlijk..

itsdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:46

Ik vind het een vreselijke stal,, kom er sws NOOIT meer en raad het iedereen af! :(

x

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:35

Ik lees een hoop negatieve dingen over de paarden zlef. Ik heb er gereden, en idd, de stallen zijn om te janken. Maar paarden die er van door gaan, niet te houden zijn etc etc??? Nou, misschien hadden ze dan een slechte bui, of klikte het gewoon simpel weg niet met de paarden. Wij hebben echt NERGENS Last van gehad, ik heb weinig buitenritten op gehuurde paarden gehad waar ik mij gelijk zo thuis en veilig op voelde. En ook mijn rijgenoten hebben heerlijk genoten van brave paarden. Vanwege verhalen waren we op het strand een beetje spannend, maar we hebben een hele eind gestapt voor we de drukte voorbij waren voor we ze in een galop zette. Die van mij kon KNOERT Hard en wilde ze ook, maar omdat ik het niet wilde zijn we langzamer gaan galoperen. Ze was PRIMA te schakelen, echt totaal geen probleem om haar in ene langzamere galop te zette en op dat tempo door te gaan. Ik snap niet dat er mensen waren die ze bij de opgang al gelijk niet meer konden houden, bij ons waren ze echt super braaf, ik heb heerlijk genoten, en eigenlijk de hele tijd met volledig losse teugel rond gehobbeld. Helaas moet je ze dan wel weer terug afleveren in die stallen om te janken.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:52

Ik denk dat dat een combinatie is van de juiste personen op de juiste paarden.
Wanneer een onervaren (buiten) ruiter op een paardje zit die er wel zin in heeft, dan gaat het fout. Met ervaring en een portie gezond verstand kom je veel verder.
Aangezien er bij de manege ook paarden zonder begeleiding worden verhuurd aan minder ervaren mensen komen de negatieve verhalen in de ronde. En de negatieve verhalen blijven altijd véél langer hangen dan de positieve....

Fijn dat jullie rit in ieder geval geslaagd is :)

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:24

Ik zal er niet zo snel meer heen gaan.

Gister een rit gemaakt en mijn vriendin ligt nu in het ziekenhuis.
Ze zat op Nelly en die stijgerde zo hoog dat ze eraf viel. Het was niet normaal hoog gewoon.
Ze viel op de stenen in het duin, vlakbij het strand en heeft nu een gebroken sleutelbeen, zware hersenschudding en er zit bloed tussen haar schedel en hersenen.
Vannacht waarschijnlijk een hersenbloeding gehad maar dat is nog niet zeker.

Gister van 6 tot half 10 in het ziekenhuis is amsterdam geweest. Ze viel en was meteen buiten bewustzijn.
Het was zo eng. Maar aan de andere kant, blijven paarden natuurlijk wel schrikdieren. Maar dit had nooit mogen gebeuren.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:32

jeetje zeg wat naar dat dit gebeurt is.
heel veel sterkte voor je vriendin en wat zullen jullie geschrokken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:33

Dat had nooit mogen gebeuren nee, maar dat had wel overal kunnen gebeuren.

Ik vraag me af of de aid daar ooit is langsgeweest eigenlijk?

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:46

Hè bah, dat had inderdaad nooit mogen gebeuren..

Ik kom vaak bij een stal in de buurt van manege Heemskerk, en rijd altijd buiten in hetzelfde gebied. Ik vind manege Heemskerk echt .. báh, vreselijk gewoon. Laatst eens wezen kijken met een groepje, wat een smeerboel, op de boxen van de paarden stonden dingen geschreven als 'bruin brood', 'wit brood'? Donkere, vieze stallen... Ik vond de paarden er ook niet supergezond uitzien... Bah nee werd er echt ziek van, we zijn vrij snel ook weer vertrokken.

Ik heb bij deze manege nooit paarden gehuurd, maar ik weet hoe onverantwoordelijk (naar mijn mening) dit gaat. Zal er echt nooit van m'n leven gaan rijden o.i.d.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:51

ik kom ook regelmatig mensen in het bos tegen die gewoonweg hun paard niet onder controle hebben. nou hoeven dat per definitie geen mensen van manege heemskerk te wezen maar eerlijk is eerlijk ik pik de paarden die van manege heemskerk vandaan komen er wel tussenuit.

een beetje off-topic Caro hoe is het met Friso?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:14

ik denk dat ik zowiezo niet zou gaan rijden bij een manege die paarden aan totaal onbekende meegeeft zonder begeleiding.... hebben ze niet echt het beste met de beesten voor denk ik :n

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:31

Kimberlie :oo Jeeetje... Hoe is het nu met haar? :(:)
Natuurlijk, had overal kunnen gebeuren, t blijven beesten. Maar een huurpaard dat zó hoog steigert is ook niet echt safe. Heel veel sterkte iig voor je vriendin!!!

Tsja, ik beschouw mijzelf toch wel als een redelijke ruiter, rij al een tijdje en heb de gekste knollen onder mn kont gehad. Maar ik voelde me niet echt safe de laatste keer hoor (1,5 jaar terug ofzo). Drama om de poortjes door te komen, galop hebben we maar niet eens gedaan. Toen we nog een stuk de andere kant op wilden gingen de paarden enorm in protest en met een plezierritje wil je dan ook niks riskeren dus laat maar. Ik had al een tijdje niet meer gereden dus dat zal gerust wel hebben meegespeeld, had ook speciaal gevraagd om een braaf maar voorwaards paard, had geen zin in moeilijk gedoe. Maar echt relaxed heb ik er niet op gezeten :n Vriendin die mee was koos een paard dat volgens hun enorm kon bokken en echt vervelend was blablabla, die gedroeg zich dus voorbeeldig zolang de teugels maar niet te kort waren :+

Nona206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:33

Vanmorgen heb ik op manege Heemskerk met een vriendin een duinrit gemaakt met begeleiding. Ik had dit forum gister gelezen en schrok me kapot!! maar naar mijn mening viel het opzich wel mee op de manege. Ja, de stallen zijn aan de krappe kant en de paarden glanzen niet. De buitenbak is niet groot, wel heel drassig en het geheel is klein en krap en rommelig. Maar we werden hartelijk ontvangen en iedereen was druk bezig met uitmesten, poetsen en rijden. Mijn paard Sjaak, een tinker met overal mestvlekken, stond in een kleine stal met schuin aflopend dak, nogal donker. Vond ik niet erg fijn, maar ja we gingen lekker snel naar buiten. Even inrijden in de bak, onze begeleiding bestond uit een man op een paard, vooraan, en een vrouw op een pony, achteraan. Het rijden was echt heel leuk! De begeleiding was duidelijk en gezellig, nog wat foto's gemaakt onderweg. Helemaal geen problemen gehad eigenlijk. Mijn paard had er onwijs zin in en stond echt te stampen om te galopperen, dus hij liep de hele tijd vlak achter de paarden voor mij, dit werd gelukkig later minder. We waren met z'n 5e, onderweg kwamen we een groep van zo'n 20! ruiters tegen, allemaal meiden in een rijtje achter elkaar. we passeerden elkaar op ruime afstand en ineens schoot er een kleine schimmel met het meisje erop weg uit die groep en racete er keihard vandoor. Het duurde even voordat iemand er achteraan ging, wat was ik blij dat wij niet in zo'n grote ongecontroleerde groep zaten!! De rit was leuk, echt gezellig gereden. ik wil heel graag nog eens zonder begeleiding daar rijden, maar dan wil ik wel de zekerheid hebben dat ik een paard heb waar een rem en stuur op zit. ;) Misschien dus eerst nog een keer met begeleiding zodat we het gebied ook beter kennen. oh ja, op de stijgbeugels zaten indd geen blokjes. ik stoorde me er niet aan maar het is wel fijner mèt. ik zou al met al de manege niet echt aanraden, want ja, er zijn zeker betere maar deze was nou ook weer niet afschuwelijk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:16

Kimberlie, wat een naar ongeluk zeg!!! Heel veel sterkte met je vriendin...... :(:)

Wij hadden Nelly oiok mee, en geen problemen gehad. Ja, die was wel wat druk soms. Was er wel eentje die je niet te strak moest nemen, want dan kon ze met haar hoofd gaan gooien (en wat mogelijk tot steigeren kan gaan leiden?). Dat is ons van te voren overigens gewoon verteld.....

Dit had nooit mogen gebeuren, maar kan iedereen gebeuren.

Ik snap niet dat er zoveel mensen de controle over de paarden lijken te verliezen. Dat ligt niet aan het gebrek aan begeleiding, of nou ja, misschien wel, want dan wordt er meer op de ruiters (en paarden) gelet. Ik krijg met zulke dingen altijd het idee dat er tig ruiters met grote monden daar komen, stoer een paard zonder begeleiding gaan huren om door de duinen en het strand te crossen. Flink gas erop, teugels strak bladieblaat, want he, het zijn toch niet je eigen paarden. Denk dat er een hoop van zulke mensen zijn (en ik zeg niet dat dit bokkers zijn)... Daarom vind ik het ook raar dat je toch de paarden zonder begeleiding mee krijgt.

Wij zijn trouwens een paar keer verkeerd gereden, en omdraaien was pas de problem voor die beesten.
Maar wederom, de paarden waren heel braaf en wij hebben heerlijk gereden.

Maar eigenlijk vind ik dat ze nooit paarden zonder begeleiding moeten meegeven, want zo verlies je de controle over hoe mensen met je paarden om gaan, en de verantwoordelijkheid van je paarden neemt.

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:21

hallo even een reactie
wij hebben met nelly het zelfde meegemaakt en toen zeiden ze bij terug komst dat we met haar het strand niet hadden opgemogen....
echt heel erg dit sterkte ermee en zal er iemand bijhalen dit kan niet

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:28

Dat is ook raar dat ze dat achteraf vertellen :?

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:32

ja idd
beetje jammer dat je er nog steeds paarden kan huren ne dit blijft gebeuren
ook raar dat er geeneen instantie is die ingrijpt vindt je niet?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:36

Ondanks alle andere dingen negatieve die ik hier genoemd heb was mijn rit verder prima. Hadden geen problemen met de paarden en het meisje dat mee ging was wel aardig, pony van vriendin (waren met z'n tweeën + het meisje die ons begeleide) wilde alleen eerst het strand niet op maar na even wat aanmoediging deed 'ie het wel gewoon. Maar verder waren ze niet druk oid, ook niet op het strand. Moet er wel bij zeggen dat we niet gegaloppeerd hebben op het strand zelf, omdat het heel hoog water was en het zand wat over was was veel te zwaar en er zaten kuilen in. Dag erna was er toen een paard dat zijn been had gebroken omdat ruiters daar dus wel hadden gegaloppeerd, die hadden dan ook geen begeleiding mee... dat vind ik vooral het kwalijke, om zomaar paarden mee te geven aan iedereen (al controleren ze soms of je kunt rijden of niet; maar daarmee controleer je nog niet of iemand buiten controle heeft, of weet van de omstandigheden in het duin/op het strand.)

Nona206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:57

Oh mijn vriendin zat vanmorgen op Nelly, helemaal geen problemen mee gehad gelukkig!! maar ik vind dat je wel paarden kan uithuren als je er ten minste van uit kan gaan dat de ruiters ze onder controle hebben en ze ook nog terugkomen. Desnoods regel je dat je verplicht 1x of meer met begeleiding moet doen ofzo. maar we moesten trouwens nu ook een formulier tekenen waar voorwaarden op stonden en ze vroegen ook naar onze ervaring. heerlijk gereden, hoop de volgende keer ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:00

Oh beginnen ze nu ineens met formulieren? Dat is volgens mij nieuw.

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:08

Ja, je moet tekenen voor eigen risico. Dus daarom kunnen we de manege ook niet aansprakelijk stellen. Niet dat we dat zouden doen denk ik, want het blijven paarden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:13

Ik vraag me af of je dat niet kunt doen. Maneges hangen in hun rijbaan vaak ook een bord waarop staat dat ze niet aansprakelijk zijn voor ongelukken en dergelijke. Grappige is dat ze dat dus wel zijn zodra het gebeurt bij hen op het terein of met een van hun dieren. Ik denk dat de manege dus gewoon aansprakelijk te stellen is, ook al heb je een formulier ondertekend.

Jammer van dat meisje in het ziekenhuis. Ik hoop dat ze er snel bovenop komt.

Tancedra, ik vrees dat jullie gewoon geluk gehad hebben. Bij ons waren de paarden toen in het bos ook heel braaf, maar zodra we op het strand waren niet meer. Ze konden alleen galoperen en als we stil stonden of probeerden te stappen, was een van de paarden als een dolle om zich heen aan het meppen.