Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cindyrella

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:03

Ik rij ook bijna altijd alleen! Met mijn trekpaard vind ik dat niet fijn, die is dan ietsjes onzeker. Maar met mijn haf ist geen enkel probleem, die is alleen eigenlijk precies hetzelfde als wanneer ik samen met een ander rijd.

Moet wel alleen! Paarden aan huis en niet veel paarden en ruiters in de buurt. Mijn vriend gaat weleens mee op zijn trekpaard, dan ist meestal een rondje van 5 tot 7 km en meestal stappen. Als ik alleen rijd probeer ik rondjes van 10km te pakken en wil dat zelfs ietsjes uitbreiden. En doe ik flinke stukken draf en wat stukjes galop.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:04

Ik rijd ook voornamelijk alleen.

Ben om half 5 nog ff een kort rondje strand wezen doen, was heerlijk! Lekker op t gemakje gereden, paar galopjes, 1 lang stuk gedraaft en verder alles gestapt:
http://instagram.com/p/jEzb2YN_kG/

Ben wel beetje jaloers op de kilometerslange bosritten die ik jullie zie maken hoor...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:06

Ik ben juist weer jaloers op het strand! daar kun je juist heerlijk een galoptraining doen bijvoorbeeld...
dat kan hier niet zo makkelijk...

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:08

Wil ooit endurance gaan starten, maar eerst meer oefenen met mijn 'angst' voor de galop in het bos :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:10

Ik zou zo hard draven juist enger vinden! Stuiter je alle kanten op...
Galoppeert je draver rustig? gewoon een keer proberen ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:13

Zou het strand ook nooit kunnen en willen missen hoor, maar sknds ik weekendje naar de LDD ben geweest mis ik echt zon gebied om in te rijden.

Strand ligt nu wel weer fijne voor lamge stukken galop, na de stormen de laatste keren was het echt drama!

Mijn trekpaard houdt de galop nog niet lang vol op 1 tempo. Hoe zouden jullie galoptraining aanpakken?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:17

kim345 schreef:

Draf is veel lekkerder haha, ik ga doorzitten, achterover leunen en het woordje: Draf zeggen. Aansporen en gaan haha. Is overigens een goeie oefening om zijn achterhand sterk te maken (die is op dit moment erg slap)
5 maanden geleden was ons record 42 k/m per uur harddraven.
Nou de tranen vlogen uit me ogen haha!
Was gelukkig wel op de racebaan die op de stal stond, waar ik toen stond met me paard.

Jaa, hij galoppeert lekker rustig, behalve na het hard draven dan is die actief en opletterig.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:21

kim345 schreef:
Mando schreef:
He dat rondje is bij ons om de hoek, wat goed te zien hoe je dan kan rijden Kim.

Er zitten ook een paar 'illegale' paden tussen maar dat zul jij dan vast ook wel weten... :P

Ik heb trouwens nog nooit zoveel paarden gezien onderweg als vandaag! heb er 11 gezien. Normaal komen we nooit iemand tegen!

Ik heb hier pas 1x onder de man gereden met mijn vriendin maar we zijn vandaag wel met de wagen weg geweest.

Hoe krijg ik mijn endomondo foto hierin

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:25

Ik ben ook jaloers op jouw strandritten haha! Ik rijd meestal ook alleen :j

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:29

xRiiannex schreef:
kim345 schreef:

Draf is veel lekkerder haha, ik ga doorzitten, achterover leunen en het woordje: Draf zeggen. Aansporen en gaan haha. Is overigens een goeie oefening om zijn achterhand sterk te maken (die is op dit moment erg slap)
5 maanden geleden was ons record 42 k/m per uur harddraven.
Nou de tranen vlogen uit me ogen haha!
Was gelukkig wel op de racebaan die op de stal stond, waar ik toen stond met me paard.

Jaa, hij galoppeert lekker rustig, behalve na het hard draven dan is die actief en opletterig.

hetzelfde doen maar dan een galopje! Is alleen een andere gang en het gaat waarschijnlijk zelfs langzamer dan een flinke draf...

@mando, de URL opslaan en tussen 2 img dingetjes zetten. dus hier tussen

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:35

Veel mensen hebben gereden zeg! Heerlijk :)

Ik heb vandaag ook eindelijk een buitenrit gemaakt! *\o/*
Niet op Bonny, helaas. Maar op Ugo (6-7 jarige ruin, sinds november ingereden)
Kort ritje van ruim 6 km gemaakt. Eerst heel stuk in de bak gereden.
Toen het goed voelde op pad gegaan. (samen met ander paard)
Helmcamera weer even getest. Nu stond ie net iets te laag. Volgende keer weer even kijken of hij nu goed is :)

Ik rij zowel samen als alleen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:00

Wat veel leuke ritjes! Was ook heerlijk weer vandaag om te rijden, wel fris maar toch een lekker zonnetje!

Snadrem heerlijk filmpje van gister, super kwaliteit ook! Ik kijk uit naar je volgende filmpje :D

Ik heb vandaag voor het eerst in de bak gereden met mijn nieuwe paard, had al wel een proefritje gemaakt bij de vorige eigenaresse, maar nu dan voor het eerst sinds ze bij mij is. Ze is heel onstabiel en erg zoekend nog, dus dat pakken we allemaal gewoon rustig aan. Morgen wil ik even longeren in de bak en daarna haar voor het eerst het bos laten zien aan de hand: daar is ze nog nooit geweest! Als ze een beetje rustig stil wil staan, komt er van mij dan ook weer eens een oortjesfoto, vanaf de grond dan :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:19

heb 2 ritten gemaakt..
ga met me schimmel niet meer met een groep na buiten hij was zo in paniek stuiteren op de plaatst.. uit halen naar achteren,
ging op geven moment achter de kar toen viel gelukkig mee heb echt heel rustig hand galopje gedaan terwijl de rest draafde,

Afbeelding

Afbeelding

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:59

Delaja schreef:
Hier het rondje dat ik vanmorgen heb gereden, samen met de verzorgster van Vanou.
Wel gek, hij zegt maximum speed is 37,4 (dat kan wel ongeveer kloppen) maar in de grafiek zegt ie op het hoogste punt 29,54...
[imghttp://i97.photobucket.com/albums/l239/Delaja_1988/Route12januari_zps2194dff2.png[/img]

Op de terugweg naar huis lekker uitstappen
[imghttp://i97.photobucket.com/albums/l239/Delaja_1988/foto1_zpsd4c3bf42.jpg[/img]

Dat met het max speed / grafiek verhaal komt bij mij dus ook vaak voor! Iemand een idee hoe dat kan?

Ik rij ook bijna altijd alleen. Vind het wel lekker om door te rijden. De mensen die ik ken stappen voornamelijk....

@moonforever Ziet er gezellig uit met zon groep!

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:51

Nessa schreef:
Deze vent ga ik tijdelijk rijden!
[ Afbeelding ]
Hier nog hengst. Hij is in oktober gecastreerd.

Leuk joh!!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:43

Vandaag weer genoten van een kort ritje met mijn blonde binkie Casper en mijn vriend met zijn trekpaard Uto!

Wat een temperaturen toch voor deze tijd! Als het zo blijft vind ik het prima... De bak is flink gedroogd, dus als het zo blijft kan ik daar ook weer eens in rijden!

Pica's via phone lukt nogsteeds niet! Dus dan maar 2 linkjes!

http://instagram.com/p/jHdYJDscUT/
http://instagram.com/p/jHTcnzscYK/

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:01

Wij hebben genoten van onze ritjes, :)
Helaas is me vakatie om en ga weekend weg ken helaas geen buiteritjes rijden ook minder hard zal ik dan gaan ..

Afbeelding

Afbeelding

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:19

*\o/* Hier afgelopen weekend ook EINDELIJK weer een ritje kunnen maken 8-) Tijd om de km's weer "in te halen" die we afgelopen periode hebben moeten missen :\ :D

Rustig aan circa uurtje door bos gegaan :) met prachtig weer {:} wat is dat toch heerlijk :z
en de paden vielen ook niet tegen +:)+
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door grid op 13-01-14 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:20

Ohh en ik rij dus ook veel alleen :j alleen ritten op andere locatie(s) en de trektocht zijn vaak toch wel met een groepje :) en verder soms iemand vanuit stal die mee gaat, maar meestal is dat dan "mee op sleeptouw" omdat ze niet alleen kunnen/ willen ;) Sayla & ik slepen ze dan wel het bos door :D

@Nessa Ohh wat leuk op U-go 8-) waarom is hij eigenlijk gecastreerd? die was toch GGK :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:33

Zodat hij lekker ook in de kudde kan lopen :)
Wat is GGK?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:38

GGK= Goed Gekeurd als Dekhengst

Dat is inderdaad wel lekker in kudde :z Ken gelukkig wel ook genoeg Tinkerhengsten die niet alleen hoeven te staan :) maar als dat niet kan is het inderdaad als Ruin door leven gaan veel fijner +:)+ 8-)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:21

Super dat jullie weer op pad kunnen Grid *\o/*

In het weekend rij ik meestal buiten met mijn vriend en soms nog een of twee vriendinnen die ook op dezelfde stal staan.
Doordeweeks meestal alleen of ook met een van de twee vriendinnen als we tegelijk vrij zijn. Twee vliegen in een klap, bijkletsen en je paard beweging geven :D .

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:53

Aankomende zaterdag wordt het super mooi weer!
Heb me dan voorgenomen om een nieuw record te maken voor mijzelf hoogste is tot nu toe 20,35 km gemeten (ofsoiets)
Wil ongeveer 24/35 km gaan rijden.
Met veel draven en galopperen (conditie van mijzelf verbeteren paard heeft top conditie +:)+ )

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:53

Beetje jammer dat ik volgende week tentamens heb -O-

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:26

Haha ik ben volgende week weer lekker klaar! Dan heb ik 4 weken blokken achter de rug.
Zaterdag moet ik helaas werken.. zondag heb ik dan weer wel tijd!