Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:46

Ik hoorde van een stalgenoot dat de paden nu wel goed te doen waren.

Ach ik heb Rogan voor het eerst laten vrijspringen, ook erg leuk!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:47

Suzan_bobar schreef:
Bedoel je mij Kim? Ik ben op het moment wat meer afwezig. Gisteren heen en weer naar de les over straat en tijdens de les endomondo op pauze gezet. Vandaag een clinic van Tonkie volgen over endurance. Elvis loopt gelukkig weer rad, dat is echt wel heel fijn. Wat een behandeling al voor verschil kan maken. Hij is blij dat hij zelfs soms bokt hahahahaha.

Haha sorry ik bedoelde somebitch! Maar jullie hebben dezelfde initialen.
Fijn dat hij weer rad is.
Hoe was de clinic? Ik ga 9 febr ook naar Tonkie, ben in 2011 ook naar een clinic van haar geweest voor de k1!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:53

Ik ga zo nog ff een rondje doen, vandaag druk met visite e.d., maar heb zin.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:00

Hier zijn de paden prima te doen!
Vandaag weer een lekker ritje gemaakt, zo'n 23 km samen met een enduranceruiter van stal en haar man.
Heel erg gezellig!
Afbeelding
Ons rondje van vandaag. Wel lekker lang in en uitgestapt dus dat drukt het gemiddelde behoorlijk.
De paden waren overigens prima te doen, op de hei stonden grote plassen op het pad, daar moesten we nog even het ijs breken.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:07

Lekker ritje Kim! Ik heb hier ook wat (dunne) ijspartijen gebroken :')

Alanda liep heerlijk! Heerlijk ontspannen, fijn aan de teugel, tempo was lekker relaxed en toch de vaart er in. Bij de heide was het behoorlijk nat, we moesten pootje baden om er te komen. Op de terugweg ook weer pootje badend er uit, en toen bleef de met haar ijzer hangen in een stronk of iets dergelijks. Ik merkte meteen dat ze een paar passen niet lekker liep, en toen ik een stukje verder aan draafde merkte ik dat ze kreupel liep. Haar ijzer zat los en was helemaal scheef getrokken. Gelukkig kon ik het er met de hand onder uit halen. Op het hard liep ze wat gevoelig, maar op de zachte bodem liep ze gewoon goed. Helaas was het merendeel van de terugweg harde ondergrond, dus ik heb een heel groot deel gewandeld. Op dat stuk Endomondo ook maar uit gezet, want wandelen telt niet ;)

Alles bij elkaar wel wat leuke filmpjes kunnen maken die ik zo ga terug kijken, en ik sta voor nu (heel even) op de tweede plaats in de challenge!

O, en het belangrijkste, Alanda loopt niet kreupel. Phieuw!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:19

He dat rondje is bij ons om de hoek, wat goed te zien hoe je dan kan rijden Kim.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:24

Hier is het ook allemaal modder. Moet het voornamelijk hebben van brede bermen en onverharde paadjes die door het bos gaan, maar op het moment dus helaas veel over het asfalt.
Gelukkig zijn er een aantal vaste onverharde paden in de omgeving die er altijd goed bij liggen, dus zorg gewoon dat ik rondje maak met die erbij in!

Vandaag weer lekker stukje gedaan, vriendin van me was mee op de fiets. Gaat niet lang meer duren en dan moeten we het even bij wandelen houden. Heb al ander zadel erop liggen omdat de Wintec te ver naar voren schuift. Bolle buik gaat toch behoorlijk in de weg zitten nu.

Afbeelding

Afbeelding

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:31

Mando schreef:
He dat rondje is bij ons om de hoek, wat goed te zien hoe je dan kan rijden Kim.

Er zitten ook een paar 'illegale' paden tussen maar dat zul jij dan vast ook wel weten... :P

Ik heb trouwens nog nooit zoveel paarden gezien onderweg als vandaag! heb er 11 gezien. Normaal komen we nooit iemand tegen!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:36

kim345 schreef:
Ik heb trouwens nog nooit zoveel paarden gezien onderweg als vandaag! heb er 11 gezien. Normaal komen we nooit iemand tegen!

Hier was het ook druk met 3 paarden. En ik ben doodgegooid met mountainbikers. Ik denk dat ik die wel 100 heb gezien, zonder te overdrijven. Volgens mij was er een wedstrijd of zo.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:44

Hier in het bos was het ook erg druk, maar dan niet met paarden maar met wandelaars.
Het was vanmiddag ook super mooi weer om te rijden! Paard was vanmiddag een beetje lui, ook wel eens lekker. Hebben weer dikke 12 km gereden. :)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:08

Pff, nu al meerdere keren gehad dat GPS het héél slecht deed, dus dat pas halverwege (of later) de route pas is getrackt. Nu hoor ik velen over de route in de kaart tekenen, hoe werkt dat precies?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:35

Afbeelding
Heerlijk rondje, mijn MAX. Speed is draven btw (tsja als je een draver hebt XD)
Voor het eerst weer een rustige galop gepakt en wauw dat voelt lekker.

Sommige paden waren echt niet te doen, maar de meeste wel.
Het amsterdamse bos was zegmaar best druk vandaag te paard.
Kwam elke keer weer ruiters tegen haha.

Ja ik weet het een apart rondje, had zin om verschillende kleine rondjes te rijden zodat ik andere plekken zag :)
Heb trouwens ook nog rust van 30 min genomen bij de picknik plaats. (longeer kraal die dicht kan metg picknik tafels er in) Toen was ik hem helaas vergeten op pauze te zetten stom ...

Stond op plek 139, nu 117 :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:56

Hier het rondje dat ik vanmorgen heb gereden, samen met de verzorgster van Vanou.
Wel gek, hij zegt maximum speed is 37,4 (dat kan wel ongeveer kloppen) maar in de grafiek zegt ie op het hoogste punt 29,54...
Afbeelding

Op de terugweg naar huis lekker uitstappen
Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:59

Rijden jullie trouwens vaak alleen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:59

kim345 schreef:
Is er iets SB of gewoon heel.druk?

Ik ga zometeen even rijden en als ik thuiskom direct weer aan de studie, tentamenweek !

Gelukkig enkel even druk met vervoer kopen voor m'n paardje. ;) Zembla heeft dit weekend dus vrij gehad. :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:00

Ik reed eigenlijk altijd alleen maar we gaan sinds ik Vegas heb vaak samen. Tussendoor ga ik nu nog steeds wel eens alleen en dat gaat met beide paardjes ook prima :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:02

Ik rij bijna altijd alleen :j

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:04

Ik rij ook bijna altijd alleen al was samen rijden vandaag wel een stuk leuker!
Dus als het even kan willen we dat vaker gaan doen!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:10

Okee, dan ben ik toch niet de enige die bijna altijd alleen rijdt haha!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:12

vandaag ook een rondje van 20 km gemaakt
Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:21

Ik heb vandaag een ritje gemaakt van 1.87 km :D

Ik had in de bak gereden en wilde hem buiten nog even uitstappen, beetje alternatieve route genomen.
Omdat ik nog nooit een route had ingetekend, deze dan maar eens gedaan als oefening.

Ik rij eigenlijk altijd met mijn dochter.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:21

Ik rij ook meestal alleen, vind het juist wel fijn. Lekker eigen tempo en route bepalen.

Af en toe rij ik wel eens met anderen, ook wel eens gezellig en ook leuk voor de paarden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:23

vaak ga ik alleen, soms met een ander, maar ik draaf veel en blijkbaar vind de rst dat niet zo fijn

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:28

Ik rij ook eigenlijk altijd alleen. Vandaag voor het eerst samen gereden met 'n nieuwe stalgenoot en dat ging leuk samen. Rondje was net even meer dan 21 km :)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:31

Ik zit al een klein poosje hier in het topic, maar heb me nog niet aangemeld!

Ik ben Lonneke, 20 jaar en rij sinds kort buiten met mijn 3-jarige merrie :D Zijn nog geen fantastisch grote ritten ivm verkeersmak zijn en haar leeftijd uiteraard. Wel vind ze het prachtig om buiten te rijden dus probeer ik regelmatig een stukje met haar te gaan! Vooral als ze even een flink stuk mag galopperen is ze helemaal in haar element. Voluit gaan we nog niet, maar vandaag heeft ze een aardig record gelopen.. Of z echt hard ging, ik denk zelf van wel, maar dat weet ik natuurlijk pas zeker als ik haar vaker wat los laat, maar dat vind ik zelf nog een beetje spannend :D

Ons ritje van vandaag:
Afbeelding

en de dame in kwestie vandaag :+:
Afbeelding

Oh en ik rij eigenlijk altijd alleen, samen met een ander paard is ze erg druk. Ze loopt van zichzelf in een behoorlijk tempo en als ik haar steeds moet inhouden en tegenhouden wordt ze erg gefrustreerd :j