Normaal rijd ik tussen de 10-20km ritten, wel met regelmaat.
Nu zitten we een weekendje op dop heets del dus nu ff wat meer kilometers en genieten van de prachtige Veluwe
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tijdens onze korte mencarrière had ik ook standaard langere ritten dan onder het zadel, denk omdat je zelf niet al te actief moet zijn ofzo? Had toen ook geen idee hoe pony zich voelde (slecht bleek achteraf) terwijl je dat onder het zadel wel makkelijker oppikt lijkt mij. Nu ik wandel heb ik dat trouwens nog veel sneller, als we nu bepaalde paden over gaan vind ik haast een soort van zielig dat ik "vroeger" daar onder het zadel over reed en nog vanalles verwachtte van mijn pony ook
Nu zal het vast niet zo extreem zijn, maar af en toe denk ik dat toch wel eens ... veel paden zijn toch moeilijker/technischer/vermoeiender dan je op het eerste zicht zou zeggen...
Zeker met een paard dat graag loopt is dat heel leuk.

Marije_jiplover schreef:Op zich herkenbaar hoor, CenB.
Met mijn ouwe gebakkie van 30 ben ik ook al blij met de ritjes die we nog doen.
Toevallig net een stalgenoot met een nieuw paard die nog wat onzeker is (de stalgenoot, het paatd is braaf) en met haar rijd ik nu met de Gouwe Ouwe weer wat rondjes rond de 5-10 km. En man wat voelt mijn ouwe zich belangrijk als zij haar paard achter hem parkeert omdat er iets "spannende" gebeurt. Zo gaaf en zo genieten, ook van alleen maar stapronde van 6 km op die manier.
Maar ben ook wel heel blij dat ik ook "het jonkie" er nu bij heb om van die langere trainingen te genieten.
Hier 2 ouwe gebakkies dus ik heb dubbel plezier, haha.
Dus we doen maar wat we nog kunnen, al steekt het soms wel. Ben nu bv. een trektocht(je) aan het plannen en de mogelijkheden zijn zo beperkt, gewoon omwille van de afstanden die we maar kunnen doen. En dat gaat leuk genoeg op zich zijn, het gaat om het samen wandelen en het doel bereiken, maar zou zo graag eens andere omgevingen zien ...