Skyefate schreef:Imala, doen jullie nu héél erg veel galop, of beeld ik mij dat in?

Leuk om te zien weer, de gopro filmpjes! En nette mensen kunnen je dag toch maken he.
[
Video ]
Volgens mij lijkt dat maar zo. Zit ook een heel stuk in stap bergaf tussen.
Denk dat we deze twee paden een langer galopperen
Ja, was echt een verademing, al die vriendelijke "mede- heide- gebruikers"
Citaat:
MalaQ, Ja, echt prachtig om te rijden hier! Ook erg verscheiden. Omdat we nu op hoger tempo rijden vermijd ik onze mooie bosjes een beetje omdat die nog steeds toch goed glibberig kunnen zijn. Geen enkel ruiterpad te bekennen, hier

Ach, ik ga niet klagen, vind het zo al zalig om te rijden. Lekker met alle andere mensen de weg delen, kom je nog al eens vaker mensen tegen dan alleen op een ruiterpad.

Ja, sommige plekken in het bos mijden we hier ook nog vanwege het glibberig zijn. Buiten de ruiterpaden is het vaak ook veel leuker rijden (lekker tussen de bosje door en [tijdig]bukken voor takken enz...) Maar een mooi lang en goed galop-pad is wel fijn. We pakken meestal van beide wat
Citaat:
Galoppaden heb je hier niet echt helaas, maar stukjes waar het wel kan durf ik het eigenlijk ook nog niet zo goed. Ben een beetje een scheiterd en ik ben dan bang dat m'n paard zo vrolijk wordt van een galopje (ook omdat ik dat met buitenrijden dus nooit doe) dat hij als een speer gaat en ik hem niet op tijd kan terugrijden

Hier geen ellelange galoppaden namelijk, maar meer kleine stukjes waar het zou kunnen.
Citaat:
RiannaB, hier ook een kleine bangeschijter, eigenlijk,
Ik ben ook niet zo'n moedige ruiter. Ik ben in oktober ook pas voor het eerst van m'n leven (ik rijd nu ca 20 jaar) helemaal in m'n uppie een buitenrit gaan maken ( meteen 2 keer in 1 week
) Ik merkte bij de eerste keer dat Eefke op de vlakke stukken ook wat meer tempo wilde maken in galop . Dus de keer erna heb ik alleen maar heuvel op gegaloppeerd, dan bleef het toch gemakkelijker een fijne handgalop.