[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birdieh83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:24

Wij hebben vandaag weer vrede gesloten nadat Winde afgelopen donderdag als missie had om mij te laten zandhappen (niet gelukt HA!)
En vandaag was ze weer haar eigen lieve zelf en dus kon ik ook foto's maken ;)

Eerst een stuk door plassen baggeren:
Afbeelding

En toen lekker de hei op en in de zon weer opdrogen:
Afbeelding

Het voorjaar is nu echt begonnen. We hebben echt heel veel vlinders al gezien! Heerlijk gedartel om je heen.

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:38

Gisteren dit topic gevonden en laat ik nu dol zijn op oortjes-foto's <3 Aantal pagina's door gekeken en wow; wat ben ik toch jaloers op al de mensen die op de Veluwe wonen.. Grote wens van mij om ooit een keer mijn verzorgpony in te laden en een aantal dagen door dat prachtige gebied te (ver)dwalen. Maar helaas niet de middelen om dit te kunnen uitvoeren, dus moet ik het maar doen met mijn eigen uitzicht, wat ook zeker niet heel slecht is hoor! :D Hier een aantal van mijn favoriete plekjes!

Heerlijk pad om ff gas te geven
Afbeelding

Stukje langs de weg waar tussen het hoge gras een paadje is gemaaid in de zomer.
Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en natuuuurlijk het strand!!!
Afbeelding

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:51

Eindelijk kan ik me weer melden in 1 van m'n favoriete bokt-topics! :D
Wat een heerlijke plaatjes worden er weer gedeeld! Die bos plaatjes en heide plaatjes word ik toch stiekem altijd wel jaloers van :o

Maar ik heb zelf gelukkig na een paar maanden zonder bijrijdpaard weer een nieuwe trots waar ik heerlijk mee naar buiten kan <3 Het was voor haar de eerste keer bitloos en de eerste keer met mij naar buiten, maar ze deed werkelijk geen stap verkeerd!

Afbeelding

Afbeelding

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:57

Marije, jij hebt toch ook een heel mooie omgeving zo met de foto's! :o Zoveel verscheidenheid.

MalaQ, wat super dat het zo gegaan is! Ook hele leuke rechte stukjes om te galopperen, zie ik. En nog een haflingerkopje! :D Die van mij heeft ook dubbele manen, maar zijn wel een klein beetje vuiler momenteel. Staat ook 24/7 buiten en ze is denk ik ook een beetje donkerder.

Een heel klein stukje galop gefilmd met de gsm. Let niet op mijn gebrabbel. :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:12

Meer bruine oortjes met witte manen, zo zie ik ze graag.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:13

Oh wauw, jij rijdt ook in een mooi gebied zeg! En ook een haflinger! :D
Moet zeggen dat ik heel blij ben weer een haflinger te rijden. Heb de nuchterheid en grappigheid echt gemist :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:52

Leuke foto's allemaal weer! Leuk om daar tijdens m'n lunchpauze (naast een lekker broodje) even van te genieten.

En leuk al die Hafjes!

Galoppaden heb je hier niet echt helaas, maar stukjes waar het wel kan durf ik het eigenlijk ook nog niet zo goed. Ben een beetje een scheiterd en ik ben dan bang dat m'n paard zo vrolijk wordt van een galopje (ook omdat ik dat met buitenrijden dus nooit doe) dat hij als een speer gaat en ik hem niet op tijd kan terugrijden :P Hier geen ellelange galoppaden namelijk, maar meer kleine stukjes waar het zou kunnen.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:29

Wat komen er weer mooie (eindelijk lente) foto's en filmpjes voorbij.

Welkom marijepagter, prachtige foto's!!!

Super MalaQ, ook weer te paard aan het genieten *\o/*

Hier was het eindelijk ook weer eens lenteweer, dus zondag jl weer genoten van een zonnige rit (zonder jas) {:}

Volgens mij kwam het door de zon er de warmte dat iedere mountainbiker die we tegenkwamen vriendelijk was en iedereen netjes rekening met elkaar hield. Twee mountainbikers die ons wilden passeren kwamen rustig achter ons aan gereden en gaven aan dat ze rechts van ons in kwamen halen +:)+

Brunssummerheide (zuid-oost Limburg)

https://youtu.be/6ik9bil7zhg

heuvel op/mountainbikers

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:33

Imala, doen jullie nu héél erg veel galop, of beeld ik mij dat in? := Leuk om te zien weer, de gopro filmpjes! En nette mensen kunnen je dag toch maken he.

MalaQ, Ja, echt prachtig om te rijden hier! Ook erg verscheiden. Omdat we nu op hoger tempo rijden vermijd ik onze mooie bosjes een beetje omdat die nog steeds toch goed glibberig kunnen zijn. Geen enkel ruiterpad te bekennen, hier :') Ach, ik ga niet klagen, vind het zo al zalig om te rijden. Lekker met alle andere mensen de weg delen, kom je nog al eens vaker mensen tegen dan alleen op een ruiterpad. :P

RiannaB, hier ook een kleine bangeschijter, eigenlijk, maar dan op een andere manier :') Ik klim alleen op paarden die hun grondwerk kennen of deftige manieren hebben. Ik prijs mijn vroegere zelf die drie maanden op de grond heeft gespendeerd om ons Lanatje op te leren. Daarom rijden wij nu dus zo (zelfs in de galop! Ik heb haar geleerd gewoon op zit terug te komen en te relaxen, dus er is echt niks aan). Maar ik zou zeggen, gewoon eens proberen, als ze het op kleine stukjes goed doen gaan ze het op grotere stukken meestal ook goed doen. Of andersom.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 00:09

Skyefate schreef:
Imala, doen jullie nu héél erg veel galop, of beeld ik mij dat in? := Leuk om te zien weer, de gopro filmpjes! En nette mensen kunnen je dag toch maken he.
[ Video ]

Volgens mij lijkt dat maar zo. Zit ook een heel stuk in stap bergaf tussen.
Denk dat we deze twee paden een langer galopperen :D

Ja, was echt een verademing, al die vriendelijke "mede- heide- gebruikers" :j

Citaat:
MalaQ, Ja, echt prachtig om te rijden hier! Ook erg verscheiden. Omdat we nu op hoger tempo rijden vermijd ik onze mooie bosjes een beetje omdat die nog steeds toch goed glibberig kunnen zijn. Geen enkel ruiterpad te bekennen, hier :') Ach, ik ga niet klagen, vind het zo al zalig om te rijden. Lekker met alle andere mensen de weg delen, kom je nog al eens vaker mensen tegen dan alleen op een ruiterpad. :P
Ja, sommige plekken in het bos mijden we hier ook nog vanwege het glibberig zijn. Buiten de ruiterpaden is het vaak ook veel leuker rijden (lekker tussen de bosje door en [tijdig]bukken voor takken enz...) Maar een mooi lang en goed galop-pad is wel fijn. We pakken meestal van beide wat :x :=

Citaat:
Galoppaden heb je hier niet echt helaas, maar stukjes waar het wel kan durf ik het eigenlijk ook nog niet zo goed. Ben een beetje een scheiterd en ik ben dan bang dat m'n paard zo vrolijk wordt van een galopje (ook omdat ik dat met buitenrijden dus nooit doe) dat hij als een speer gaat en ik hem niet op tijd kan terugrijden :P Hier geen ellelange galoppaden namelijk, maar meer kleine stukjes waar het zou kunnen.

Citaat:
RiannaB, hier ook een kleine bangeschijter, eigenlijk,
Ik ben ook niet zo'n moedige ruiter. Ik ben in oktober ook pas voor het eerst van m'n leven (ik rijd nu ca 20 jaar) helemaal in m'n uppie een buitenrit gaan maken ( meteen 2 keer in 1 week :D ) Ik merkte bij de eerste keer dat Eefke op de vlakke stukken ook wat meer tempo wilde maken in galop . Dus de keer erna heb ik alleen maar heuvel op gegaloppeerd, dan bleef het toch gemakkelijker een fijne handgalop. :D

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:50

Goede tips voor de galop! Misschien moet ik het gewoon eens doen, een klein stukje.. :P Al vind ik dat dus best spannend..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:26

Supergave fotos zie ik weer voorbij komen :j Als het bij jullie mooi weer is, is het bij ons meestal slecht weer. Het heeft hier aldoor zo gestormd, weleen maand lang en nu ook met verschrikkelijke hoosbuien erbij.als het hier regent dan is het echt heel erg. De hele paddock staat onder water.

Ik ben ook niet meer zo'n moedige ruiter. Voorheen durfde ik vanalles,maar sinds dat ik 2 jaar terug een flinke klapper gemaakt heb met de paarden, ben ik veel voorzichtiger geworden. Maarja ik ben ook niet zo,n jonge ruiter meer :=

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:38

rocymax schreef:
Supergave fotos zie ik weer voorbij komen :j Als het bij jullie mooi weer is, is het bij ons meestal slecht weer. Het heeft hier aldoor zo gestormd, weleen maand lang en nu ook met verschrikkelijke hoosbuien erbij.als het hier regent dan is het echt heel erg. De hele paddock staat onder water.

Ik ben ook niet meer zo'n moedige ruiter. Voorheen durfde ik vanalles,maar sinds dat ik 2 jaar terug een flinke klapper gemaakt heb met de paarden, ben ik veel voorzichtiger geworden. Maarja ik ben ook niet zo,n jonge ruiter meer :=

Hier in het ook een hele poos erg nat geweest. Nu ook weer met tussenpozen en temperatuur is helaas ook weer gedaald.
Herinner me nog wel wat van je klapper. Was dat met die weg bergaf?

Hihi..ik ben ook niet meer zo piep ( ik word maandag 58) :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:28

Heerlijk topic, ik geniet altijd zo van jullie oortjes-foto's!

Voor de gene die het leuk vinden: aangespannen pony oortjes :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duinen

Strand

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:46

Wat een leuk bontje voor de wagen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:47

Leuke filmpjes en het topic leeft echt weer, heerlijk!

En wat zijn die aangespannen oortjes leuk! Mooie billen ook! :7

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:49

Eergisterenavond voor het eerst weer een avondrit gemaakt, zo lekker! Het bos is altijd heel mysterieus dan, Beer en ik houden er van!

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:57

Die laatste foto, wauw! Dit soort plaatjes maken mij het buitenrijden thuis zó missen!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:50

Wat leuk die foto,s van het mennen :)
En die laatste foto, zo krijg ik ook weer zin om avondritten te maken.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:57

:) Dank, het was ook een bijzondere avond, reetjes gezien en zooooveel vogeltjes! Het had veel geregend eergisteren en toen we naar het bos gingen begon de zon tevoorschijn te komen, zalig einde van de dag!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:06

Dank allemaal!

Wauw die foto met dat avond zonnetje, heerlijk nu het ook weer langer licht is om 's avonds te rijden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:03

Imala204 schreef:
rocymax schreef:

Hier in het ook een hele poos erg nat geweest. Nu ook weer met tussenpozen en temperatuur is helaas ook weer gedaald.
Herinner me nog wel wat van je klapper. Was dat met die weg bergaf?

Hihi..ik ben ook niet meer zo piep ( ik word maandag 58) :D

Inderdaad Imala, dat was die weg bergaf. Mijn man hing in een dennenboom en ik lag op de grond. Herinner me er nauwelijks iets meer van hoor. Gelukkig, maar ik ben wel veel voorzichtiger geworden.

Jelleee, wat een prachtig paardje heb je, mooie fotos ook van het mennen.

En die foto met het zonnetje, wauw, Kristelhans.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:12

Het is hier maar stilletjes!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:14

Jouw paardje lijkt me helemaal bomproof, Tyrcanol. Mooie fotos!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:16

Mooi!

Had ik deze al geplaatst? Is van donderdag.
Afbeelding