[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:23

Mooie fotos allemaal weer, leuke sfeerplaten in de mist. En wel zo gepast van je om niet te ver het dorp in te gaan van manege Beukers, echt top van je.

toen las ik dit
Birdieh83 schreef:
de kruipdoorsluipdoorpaadjes zijn het gaafst inderdaad. Alleen lastig als je op een hoog paard zit ;) Mede daardoor hangt er nu ergens in een boompje een haarelastiek van mij :')

en ik moest meteen denken aan een keer toen ik in Benidorm woonde. Ze vroegen op de manege of we een nieuw meisje op buitenrit mee konden nemen omdat ze de omgeving nog niet kende. Mijn man en ik zeiden natuurlijk meteen ja en zodoende gingen we op pad. Alles ging goed totdat we bij een splitsend pad kwamen met een nauw paadje met een tak erboven en een iets ruimer pad. Dat meisje nam het ruime pad en ik dacht ach ik buk en dan past het wel. Maar Huug is nogal hoog en het paste niet, ik bleef met mijn t.shirt en bh aan de tak hangen :') shirt kapot en bh aan flarden, oeps hoe nu verder? Ik heb maar aan mijn man gevraagd of ik zijn tshirt aan mocht .... Wat zal dat een raar gezicht zijn geweest, 3 personene helemaal dubbel van de lach, een man in bloot bovenlijf, een niet al te slanke dame (ik dus) zonder bh en nog een ander meisje erbij. Wat hebben we verschrikkelijk gelachen :')

Oja, nog een vraag voor degenen onder ons die een westernzadel hebben, hoe bevalt het buitenrijden daarmee?

Annamarie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:57

Ik lees al een poosje mee, zo leuk al die foto's. Zal er nu ook een van mijn 'uitzicht' plaatsen...

Afbeelding

Birdieh83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:07

rocymax schreef:
...

_O- _O- _O-
Oh wat is het soms toch fijn om in plaatjes te denken !!

Afbeelding
Wij waren vanochtend om 8.45u al in het bos!
Resultaat: 1 ree (eindelijk weer eens een hertje gezien!) en een zwarte specht (die zie ik ook niet zo vaak) EN heel veel fluitende vogels en heel weinig mensen. Genieten!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:05

rocymax schreef:
Mooie fotos allemaal weer, leuke sfeerplaten in de mist. En wel zo gepast van je om niet te ver het dorp in te gaan van manege Beukers, echt top van je.

toen las ik dit
Birdieh83 schreef:
de kruipdoorsluipdoorpaadjes zijn het gaafst inderdaad. Alleen lastig als je op een hoog paard zit ;) Mede daardoor hangt er nu ergens in een boompje een haarelastiek van mij :')

en ik moest meteen denken aan een keer toen ik in Benidorm woonde. Ze vroegen op de manege of we een nieuw meisje op buitenrit mee konden nemen omdat ze de omgeving nog niet kende. Mijn man en ik zeiden natuurlijk meteen ja en zodoende gingen we op pad. Alles ging goed totdat we bij een splitsend pad kwamen met een nauw paadje met een tak erboven en een iets ruimer pad. Dat meisje nam het ruime pad en ik dacht ach ik buk en dan past het wel. Maar Huug is nogal hoog en het paste niet, ik bleef met mijn t.shirt en bh aan de tak hangen :') shirt kapot en bh aan flarden, oeps hoe nu verder? Ik heb maar aan mijn man gevraagd of ik zijn tshirt aan mocht .... Wat zal dat een raar gezicht zijn geweest, 3 personene helemaal dubbel van de lach, een man in bloot bovenlijf, een niet al te slanke dame (ik dus) zonder bh en nog een ander meisje erbij. Wat hebben we verschrikkelijk gelachen :')

Oja, nog een vraag voor degenen onder ons die een westernzadel hebben, hoe bevalt het buitenrijden daarmee?

Hahhaha, heerlijk dit! Ik lees nog steeds mee, heb heeel veel extra oortjes foto's maar op mijn tel en bokken op de telefoon vind ik niet fijn. En verder ben ik vooral buiten deze dagen. :+

Veel mooie foto's komen er voorbij, die in de polder zijn ook mooi, zo wijds! Inderdaad alleen op de wereld.

Ik heb een westernzadel op een van mijn paarden voor buiten en ik moet er zelf nog een beetje aan wennen in draf maar dat ligt meer aan het getrippel van madame dan aan het zadel. Verder zit het zalig. Het is een BF arizona nut. Boomloos dus en voor 'erbij' omdat ik voor de endurance etc een heerlijk boomzadel heb maar wilde dit al zoooo lang en ik kwam een mooie deal tegen en rijd onze oudewijvenritjes nu met dat zadel, pony loopt er heerlijk onder en het staat zo mooi! <3

RiannaB

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:13

Haha, wat een fantastisch verhaal, roxymax :P

Ik heb het erg druk met m'n werk de laatste tijd (dus helaas ook minder tijd voor ritjes), maar ik kijk nog altijd met veel plezier met jullie mee!
Ik kan niet wachten tot het weer langer licht blijft..!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:16

Ik rij normaal ook western, maar voor buitenritten bevalt het ook zeer goed. Ik heb er een met gelzitting. Eg comfortabel voor de billen :D

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:31

Rocymax, ben je specifiek aan het rondkijken voor een westernzadel?

Ik heb een boomloos zadel, een Ghost, en die bevalt super goed met buitenrijden. Sinds vandaag ook een wolletje erop, dus mijn billen worden maar weer verwend :D
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:32

Ik vraag me nou altijd af hoe het ooit lekker kan zitten als je maar zo'n klein zadeltje hebt, zit het niet enorm onstabiel? En hoe vies is je rijbroek elke keer vh huidvet? :))

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:45

Haha :P Ik vind het juist heel fijn zitten, zo weinig zadel. Close contact met m'n been aan m'n paard. Maar er zijn ook genoeg mensen die het niks vinden en voor een Ghost met zweetblad gaan hoor :)
En in het begin vond ik het wel een beetje wiebelig voelen, maar dat lag meer aan mijn eigen zit. Nu gaat het al veel beter (ik heb het zadel sinds oktober). En ik heb er tot nu toe bijna alleen maar met Muckboots mee gereden dus dat die vies worden maakt me niet uit en ik vind het nog wel meevallen met de viezigheid.

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:57

Hoii allemaal, ik lees al een tijdje mee maar het lijkt me wel leuk om ook regelmatig foto's te plaatsen. Wij genieten heel veel van het buitenrijden en zeker nu het voorjaar weer in het zicht is :o

Dit weekend zijn we lekker door de stad gegaan, altijd leuk
Afbeelding

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:12

Deze is van vandaag op mijn eigen paard. 2de keer dat ze mee ging. Met iemand ernaast die haar vast hield. Volgende keer ga ik het proberen zonder iemand ernaast. Gaat in ieder geval erg goed. Paar spannende momentjes. Maar dat is logisch.
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:18

Boo Laura, war rijdt jij? welke stad is dat? Het ziet er mooi uit met die oude poort! Het lijkt voor mij op Enkhuizen, maar dat ziet er denk ik toch weer anders uit.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:31

leuk topic!
Afbeelding
mijn uitzicht gisteren :)

rocymax:
ik rijd met een westernzadel, en dat zit goddelijk!
Maar ik speel wel beetje vals, want heb een heel zacht zadel
Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:46

Lekker fluffy aan je kont! :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:19

Annamarie, leuk dat je ook in het topic komt, gezellig :) Mooie foto zo op het strand.

Birdie, hahahaha, leuk he in plaatjes denken. Heb ik ook,af en toe lastig als er dan een proestbui op komt zetten. :D Wat heerlijk trouwens zo vroeg in het bos.

RiannaB, ik ben ook altijd weer blij als het langer licht blijft. Hier is het nu om 19.00 uur donker en bij jullie?

Amanda, heb je ook een foto van je zadel? Ik ben vooral nieuwsgierig naar de gelzitting :j :D

Rianne, we hebben 4 paarden. 2 hebben al hun eigen engelse zadel. Voor de andere twee lijkt het me leuk om op den duur een westernzadel en voor de ander een endurance zadel te hebben. Dus echt haast heeft het totaal niet, ben me gewoon een beetje aan het orienteren. :)

Boo-laura, wat een mooie foto, waar is dat?

Tigra, gaaf de 2e keer dat ze meeging op buitenrit, leuk joh!

Hoi Jet, hoe gaat het met jou?

Nessa, mooie foto en mooi paardje :) Jouw zadel ziet er confortabel uit, lijkt wel een beetje op een spaans zadel.

Hier vandaag niet kunnen rijden, het regent de hele dag al. Ik heb er echt zin in om weer lekker naar buiten te gaan met de paardjes.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:42

Hoi Rocymax, hier gaat het goed, maar ik heb al weer tijden niet buiten gereden. Paar maanden heel veel aan het werk geweest, nu weer ietsje minder, maar nu moet ik weer een stalgenootje zien te charteren, alleen gaat het nog niet lukken...

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:46

Ja jet, je hebt helemaal gelijk. Dit is Enkhuizen inderdaad. Daarna nog even over het industrie terrein terug richting stal. Goede oefening, alhoewel hij met verkeer eigenlijk altijd super braaf is. Maar we kwamen ook een klein fonteintje tegen en die was dan weer heel gevaarlijk ;) Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:52

Nessa, mooie foto en gaaf paard!

Rocymax, hier zo'n beetje rond 18.30

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:24

rocymax, dit is mijn zadel. Een Pools Denver van inmiddels een jaar oud. Na de keiharde oude Billy Cook een verademing voor mijn achterwerk :D
Afbeelding

Vandaag even lekker uitgewaaid op de dijk. En keihard tegen de wind in gegaloppeerd op een graspad. Heerlijk :D
Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:50

Wauw, wat een mooi zadel zeg :j Mooie foto ook, zo op dat dijkje.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:56

Grappig Boo-laura, dat ik het toch herkende. Dan zit je niet zo ver bij mij vandaan ( relatief gezien dan), Elvee staat in Oudesluis, vlakbij Schagen. Herkenbaar wel, vrachtwagens niet eng, maar een papiertje in de berm...

Amanda, leuk dijkje, is dat een fietspad?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:03

Ja is een fietspad inderdaad. Erg smal en hoog. Maar schitterend om te rijden :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:12

Ja, ziet er echt leuk uit en geen autoverkeer is al wel fijn!

ffnessence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:18

Oh ondek dit topic nu pas.
Ik heb wel een paar mooie plaatjes
Den Haag, pink ribbon ride, voor het eerst te water
Afbeelding

Twiske
Afbeelding
Oss voor het eerst mennen
Afbeelding
Twiske
Afbeelding
Bruidsshoot
Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:40

Wij hebben vandaag weer een ritje gemaakt met een weidegenootje en nog iemand. Twee kleine IJsjes, ik voelde me helemaal groot op mijn E-pony :P
Afbeelding
En als je daar naar rechts keek zag je dit:
Afbeelding
Allemaal krokussen! Jammer dat m'n telefoon de kleuren zo grauw maakt. Maar het was heel mooi om te zien.