[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:58

Ik ben net geopereerd, mn laatste buitenritje is dus al even geleden.
Ben nu begonnen met vrijheidsdressuur met mn pony.
Ook leuk.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:00

ikke schreef:
Josien_ schreef:
Enjoy the ride is idd duur voor wat je krijgt, maar mijn ervaring is wel dat het goed georganiseerd is en heel leuk :) .
Maar het is puur buitenrijden, TREC is idd meer competitie.

Precies en om nu te gaan betalen voor een rit, dan kan ik dat zelf ook wel. Bovendien kan ik dan zelf bepalen hoe ik rijd, waar ik rijd en hoelang ik erover ga doen. Die organisatie voegt voor mij niks toe.

Voor veel mensen is dat niet zo simpel hoor :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:02

Josien_ schreef:
ikke schreef:
Precies en om nu te gaan betalen voor een rit, dan kan ik dat zelf ook wel. Bovendien kan ik dan zelf bepalen hoe ik rijd, waar ik rijd en hoelang ik erover ga doen. Die organisatie voegt voor mij niks toe.

Voor veel mensen is dat niet zo simpel hoor :D

Als ik ergens wil rijden waar het zo simpel niet is, bel ik een NVVR-lid in de buurt. Ik moet de eerste keer nog meemaken dat ik geen rijmaatje kan vinden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:30

Marcella schreef:
Sneeuwschuiver. :+ :')

Ja inderdaad :')

@Dancer ben helemaal gek op hem :D

Marcella goed dat je van meer weet nu!

Inderdaad die is tenminste blij met de sneeuw, het dooit hier en valt terug en zo voort. Snadrem
Ziet er al goed uit op commando.

Djilna@ Daarna meerdere keren in mijn gezicht inderdaad, op het laatste van het filmpje ook. Ook poging gedaan tot mijn gsm (is het eerste wat ik vond met filmfuntie) opeten :')

Zou ook graag wel eens een 3daagse meerijden maar zit allemaal in nederland, misschien over enkele jaren met eigen rijbewijs enzo.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:39

ikke schreef:
Als ik ergens wil rijden waar het zo simpel niet is, bel ik een NVVR-lid in de buurt. Ik moet de eerste keer nog meemaken dat ik geen rijmaatje kan vinden.

Ja dat geld voor jou, maar niet voor iedereen dat bedoel ik ;)

Idd mooooi die zwarte tinker :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:45

Josien_ schreef:
ikke schreef:

Ja dat geld voor jou, maar niet voor iedereen dat bedoel ik ;)

www.nvvr.info }:) heeft geen ballotagecommissie :D

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:41

Djilna schreef:
Wat een leuke sneeuwschuiver :)) En daarna die koude neus zeker in je gezicht :P

Naast een auto galopperen doen ze in het volgende filmpje ook. In de woestijn kan dat nl heel goed :D En voor iedereen die een stukje wil meerijden in de woestijn, incl zien hoe je vanuit galop flessen water aanneemt.
Zag net nl een mooi filmpje langskomen van een Noorse YR die de PresidentsCup ook heeft gereden.
Voorbereidingen, wedstrijd zelf incl dus koelen onderweg, vetgates ed.
[ Video ]

Wat een gaaf filmpje!! Echt super leuk om te zien!
Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel jaloers ben dat Joyce en Marijke daar mochten rijden :D
Wat een ervaring.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:25

Darkcrystal: Het is je geraden om te helpen hihi. Maar ik hoop voor jou dat je lekker mee kunt rijden!!
Hilli: Leuk dat je mee doet, altijd weer leuk een bokker te zien :-)

ikke: Wat een goede site! Die kende ik niet eens...

Gaan jullie nog rijden van het weekend? Het word wel oliebol weer.... :-(

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:59

Gister 2 uur door het oliebol gereden, vanochtend is het droog en ga ik een rondje lage vuursche doen :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:18

Jeetje doordeweeks schijnt de zon en in het weekend is het pisweer, yes :(

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:35

Hier lijkt het vandaag mee te vallen (als in: het komt niet met bakken uit de hemel, wat ze van de week nog wel voorspelden). Ik hoop dus vanmiddag na mijn les lekker een buitenritje te kunnen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:19

adnariM schreef:
Darkcrystal: Het is je geraden om te helpen hihi.

:= :D

Ik hoop ook dat ik mee kan rijden.

Jammer he,dat het dit weekend slecht weer wordt?
Volgens mij is echt iedereen in dit topic toe aan een fijn ritje in de zon met een lekkere temperatuur!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:21

Vandaag wordt het geloof ik wel redelijk ;)
Ik ga me er straks toch aan wagen :)

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:52

Na het super weertje van vorige week kan ik niet meer wachten om lekker te trainen.
Volgende week zondag groomen bij endurance KWB, hopelijk kan ik er zelf ook nog eentje rijden met mijn jonkie dit jaar :-).

Iedereen fijne rit vandaag, ik zit lekker aan de computer en telefoon gekluisterd vandaag op 't werk...

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:59

Ik ben ook aan het werk, morgen weer rijden ...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:36

Wat een heerlijk weer! Ik moet vanmiddag werken dus ben vanochtend erop uit geweest. Pony was redelijk vervelend (lente in de bol), dus flink aan het werk gezet. De eerste keer sinds zijn gedwongen vakantie dat hij echt weer flink aan de bak mocht. Hij vond het geweldig. Ontzettend lekker gereden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:32

Vanmiddag lekker even een klein rondje in het bos gedaan met jonkie mee aan de hand. Die begon met wat spatjes, maar was na 2 drafjes een stuk makker :P

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:34

Ondanks het keiharde weer nog een lekker stukje gewandeld, paardlief had de wind in zn oren en draafde eindelijk een keer harders als ik :D

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:07

Was optijd klaar gelukkig, dus heb toch nog heerlijk 2 knollies kunnen rijden, en weer wat wild gespot; 3 reeën en 11 zwijnen.... erg leuk weer!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:16

Nou een groep jongens die voorbij fietsten hadden ook wild gespot, mn pony haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:33

Oh ja, we hebben ook twee reeën gespot, viel niet tegen dat ik ze opmerkte, was nogal in het begin van de rit toen 't jonkie nog wat druk deed :+

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:38

Blijft altijd weer geweldig he...

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 01:12

de eerst keer dat ik met mijn oude verzorgpaard mee naar het bos mocht, was ik zo druk met blijven zitten in galop(was een dressuur galopje in de bak gewend) dat ik een ree miste die recht voor ons het pad overstak :').

Morgen ga ik rijden in het bos, wou eigenlijk in de bak rijden(vanwege duinloop), maar blijkbaar wordt die verbouwd. Dus, ik hoop maar dat we het bos redelijk inkomen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:38

We hebben gisteren eindelijk weer eens allemaal geboft met het weer!! adnariM, je bent een hoop wild tegen gekomen zeg! Ik heb het gehouden bij het vogelwerk: wat eenden, ganzen en zwanen, musjes en roofvogels. O, en een idioot wilde hond die mijn paard door het hek heen wilde op eten. Het was voor ons de eerste keer dat een hond zo te keer ging tegen ons, dus ik maakte er meteen een training voor Alanda van door te blijven staan en te belonen. Begon die eigenaar van die hond nog te zeiken ook: "Rij door met dat paard!!" Voedt je hond op, l*l. Doe ik met mijn paard toch ook?

Maar we zijn nog even lekker naar het Bankven geweest :D Ik ben nou een paar keer alleen met Alanda naar buiten geweest, en ons tempo ligt al een stuk hoger. Ik merk zelf dat ik het stappen nu ook wel behoorlijk saai vind, en Alanda heeft ook energie voor tien ondanks dat we van tevoren nog dressuurles hadden gehad. We hebben dus lekker veel in draf en galop gedaan. Een uurtje weggeweest, ongeveer 8 a 9 kilometer gereden en nog lekker in het water gespeeld. Zie filmpjes :D

Filmpje 1: In galop naar het Bankven en weer terug. Op de terugweg haalt Flos Alanda een klein stukje in. Ik merkte toen al dat ze dat niet heel erg tof vond, maar het pad was breed genoeg om de inhaalmanoeuvre te tolereren voor Alanda. Een stukje verder is het pad echter een stuk smaller en probeert Flos het weer. Daar staat dan ook een megabok/ karatetrap tegenover :')

Filmpje 2: Draven door het water:

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:51

Ik heb gister heerlijk gereden. Zo'n 20 km :D en droog gehouden.

Judy is haar conditie nog niet echt kwijt, we hebben flinke stukken kunnen draven en ik had moeite zat om haar bij me te houden. Ze wil zo graag lopen.... In de beukenburger- en riddenoordse bossen gereden. Een paar natte stukken maar verder mooi droog.

Leuke filmpjes Snadrem!

Iedereen weer lekker op pad geweest dus :) en wild gespot.