[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:05

:')

Cros cros cros die was blij dat die buiten mocht geloof ik.
Er was zo een opgewaaide hoop sneeuw van +40cm ook en meneer kwam daar in terecht zijn gezicht was echt hilarisch toen.
Toen die maar zo bleef door doen maar achter m'n gsm gevlucht naar binnen :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:41

Sneeuwschuiver. :+ :')

adnariM

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:29

Dies leuk!!!

Vanochtend weer een sneeuwbui op mijn cap gehad ... :-(

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:34

Als ik jou paard aan mn vader laat zien is mijn vader verkocht :D
We zijn allebei gek op zwarte tinkers!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:39

ook een mooie snor vol met sneeuw :D

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:13

Jeetje wat een sneeuw !
Hier ligt echt helemaal niks, wel is het erg koud ... maar yentle en ik zijn toch maar weer een uur gaan stappen vanmorgen ... staprit met uitdaging zeg maar ;-) morgen hopenlijk weer uitbouwen naar meer draven als de grond wat is ontdooit !

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:53

Wat kan goede uitleg voor veel duidelijkheid zorgen. Blijk dus om een oude scheurmann te gaan waarvan ik de naweën heb. Vanaf een maandag cesar therapie en veel (fanatiek) sporten waaronder dus ook paardrijden. Vooral paardrijden en dan bewust zijn van je houding. Ben alleen gestopt met fanatiek paardrijden, omdat ik het lichamelijk niet meer trok. Maar zorg dus wel dat mijn spieren goed getraind zijn waardoor ik dus weinig last zal hebben.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:24

Oh Marcella, dat is dus opzich een fijne therapie??
Spannend hoe het nou gaat, zal toch fijn zijn als je weer pijnloos alles kan!

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:32

Beterschap Marcella.
Wie rijdt hier trec en wie enjoy the ride? Ben er nog niet goed uit wat te doen. Wil eigenlijk gewoon lekker met een of meerdere ruiters lekkere buitenritten maken en genieten van mijn paard en de natuur. Ga binnenkort een trailer aanschaffen dus vervoer is geregeld. Ga nu in april voor het eerst meedoen aan trec om te kijken hoe het bevalt. Moet eerlijk zeggen dat ik het inschrijven (as zondag tussen 12 en 13 uur ) al niet fijn vind. Ga dan liever lekker in het bos rijden op dat tijdstip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:00

Ik wilde dit jaar TREC starten,maar helaas is het ons nog niet gegund wegens longproblemen pony.
Heb 1 dag de TREC laagsoeren gereden,echte aanrader hoor!!

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:06

Dat is jammer darkchrystal. Gaat het al wat beter met je pony?
Trec lijkt mij ook wel leuk maar ik ben slecht in oriënteren dus zal altijd met tweeén moeten rijden want alleen met zo'n kaart kom ik waarschijnlijk nooit meer thuis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:21

welke trec ga je rijden?
Je kan met 2 starten he....zou ik ook doen als ik ga starten.

Met mijn pony gaat het nog niet veel beter,ik hoop dat dit gebeurt als hij 24/7 buiten komt.
(volgende week,als het weer het toelaat wat ik wel verwacht)

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 07:08

Nou, duurt lang zeg met je pony. Hoop dat hij 24/7 in de frisse buitenlucht wel op gaat knappen.
Ik start in Kaatsheuvel. Inderdaad samen met iemand. We maken er mooi 3 dagen Loonse en Drunense duinen van met overnachtingen in herberg de Brand

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 08:41

Marij120462 schreef:
Beterschap Marcella.
Wie rijdt hier trec en wie enjoy the ride? Ben er nog niet goed uit wat te doen. Wil eigenlijk gewoon lekker met een of meerdere ruiters lekkere buitenritten maken en genieten van mijn paard en de natuur. Ga binnenkort een trailer aanschaffen dus vervoer is geregeld. Ga nu in april voor het eerst meedoen aan trec om te kijken hoe het bevalt. Moet eerlijk zeggen dat ik het inschrijven (as zondag tussen 12 en 13 uur ) al niet fijn vind. Ga dan liever lekker in het bos rijden op dat tijdstip

TREC en Enjoy-the-ride zijn totaal niet vergelijkbaar. TREC is een sport, inkl competitie, terwijl Enjoy-the-ride een duur georganiseerde buitenrit is, met wat onzinnige poeha er omheen (waar je dus voor betaald).

Wil je gewoon gezellige buitenritten, dan is de NVVR ( http://www.nvvr.info ) een goed alternatief maar als je graag een competitie-element erbij wil, dan kun je voor TREC kiezen.
Uiteraard hoeft het een het ander niet uit te sluiten :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:47

Fijn om het filmpje van Jack en zijn sneeuwschuivende snor te zien... is er tenminste nog iemand blij met sneeuw voor de vierde keer! :P

Ik ben die sneeuw BEU!!! Alanda stond net sinds een week of zo op ijzers en vervolgens ligt er weer een laag witte troep overal :( Als ze dat even netjes hadden aangekondigd had ik nog wel gewacht of er zooltjes tussen laten zetten of zo.

Gisteren leek het rondom stal al aardig gedooid te hebben, dus ik ben vol goede moed richting het bos gegaan met Alanda. Daar lag echter nog sneeuw genoeg en na het een paar meter heel eigenwijs geprobeerd te hebben bleek het toch te glad te zijn voor een fatsoenlijk ritje. Dus zijn we maar weer in de binnenbak gaan spelen. Vorige week heb ik tegenspel mogen bieden bij de collega's van de Bereden Politie en ik heb besloten Alanda ook wat trucjes te gaan leren :) Dat blijkt voor Alanda wel goed te zijn, die wordt er lekker stoer van!

We zijn nu bezig een beginnetje te maken aan de charge: netjes wachten en stilstaan, en vanuit daar vertrekken. Voor de leuk heb ik er zelf maar een commando (soort fluitje) aan vastgeplakt. Dit wil ik dan gaan uitbouwen (snelheid, afstand, met obstakels, mensen die opzij moeten, geluid). Alanda snapt volgens mij zelf al dat ze er een beetje stoer moet uit zien, want het valt me op dat ze echt haar nek er op zet als we dit een paar keer achter elkaar doen :')

Verder hebben we gisteren tijdens onze poging tot buitenrit nog mee gegaloppeerd naast een auto (door de sneeuwvrije berm), dat is ook allemaal al niet meer zo spannend als dat het een tijdje geleden nog was. Yay, politiepaard! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:30

Wat leuk!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:53

Marcella ; succes met je herstel !! Fijn dat je toch lekker kunt blijven paardrijden !

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:06

ikke schreef:
Marij120462 schreef:
Beterschap Marcella.

TREC en Enjoy-the-ride zijn totaal niet vergelijkbaar. TREC is een sport, inkl competitie, terwijl Enjoy-the-ride een duur georganiseerde buitenrit is, met wat onzinnige poeha er omheen (waar je dus voor betaald).

Wil je gewoon gezellige buitenritten, dan is de NVVR ( http://www.nvvr.info ) een goed alternatief maar als je graag een competitie-element erbij wil, dan kun je voor TREC kiezen.
Uiteraard hoeft het een het ander niet uit te sluiten :D

Enjoy the ride is idd duur voor wat je krijgt, maar mijn ervaring is wel dat het goed georganiseerd is en heel leuk :) .
Maar het is puur buitenrijden, TREC is idd meer competitie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:34

Josien_ schreef:
Enjoy the ride is idd duur voor wat je krijgt, maar mijn ervaring is wel dat het goed georganiseerd is en heel leuk :) .
Maar het is puur buitenrijden, TREC is idd meer competitie.

Precies en om nu te gaan betalen voor een rit, dan kan ik dat zelf ook wel. Bovendien kan ik dan zelf bepalen hoe ik rijd, waar ik rijd en hoelang ik erover ga doen. Die organisatie voegt voor mij niks toe.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:49

Komen jullie gezellig hier de 3 daagse rijden ;-)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:22

Wat een leuke sneeuwschuiver :)) En daarna die koude neus zeker in je gezicht :P

Naast een auto galopperen doen ze in het volgende filmpje ook. In de woestijn kan dat nl heel goed :D En voor iedereen die een stukje wil meerijden in de woestijn, incl zien hoe je vanuit galop flessen water aanneemt.
Zag net nl een mooi filmpje langskomen van een Noorse YR die de PresidentsCup ook heeft gereden.
Voorbereidingen, wedstrijd zelf incl dus koelen onderweg, vetgates ed.

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:57

adnariM schreef:

Ja, leuk, ik meld me al aan :j

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:03

Marij120462 schreef:
adnariM schreef:

Ja, leuk, ik meld me al aan :j

Oh nee, te vroeg gejuicht. Ben dan op vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:32

Oh die 3 daagse lijkt me ook leuk,als ik dan kan en pony is goed...
Anders kom ik misschien wel helpen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:47

adnariM schreef:

Ja, wei en overnachtingsplek zijn al geregeld. Moet alleen het herstel van en opbouw na de blessure van m'n merrie nog even aankijken, maar vooralsnog lijkt dat ons eerste uitje weer te worden :j