Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ColourFocus

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:58

Ik ben er een 2 maanden geleden van afgevallen.
Het was op een grasveldje en was lekker aan het draven totdat er een witte kat uit de bosjes kwam.
Toen ben ik er van afgevallen. Gelukkig bleef ze staan. Clown

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:33

Ik ben er eens afgevallen tijdens een stuk galop. Ik reed achteraan op Ambo, een New forest kruising (is al een hele tijd geleden). Opeens stond hij stil en ik maakte een salto over z'n hoofd en landde op mijn voeten. Het paard stond er nog, dus ik er weer terug op en achter de anderen aan gegallopeerd. Toen we thuis kwamen zei de instructrice 'Janneke, hoe kom je zo onder het zand? Ben je eraf gevallen?'. Ze hadden het neit eens gemerkt! :p

Ook minder leuke dingen mee gemaakt. Gelukkig niet eraf gevallen. We waren eens aan het rijden in het bos, met twee groepen; een rustige en een snelle. De rustige groep was fout gereden en midden in het bos kwamen de twee groepen elkaar tegen, wat niet de bedoeling was. De ponies (zo'n 25) gingen helemaal over de rooie en de hele groep ging ervandoor. Ik kon mijn paard gelukkig tegenhouden, samen met de paarden van de andere leiding, maar alle ponies waar de kinderen op zaten renden op volle vaart naar huis. Iedereen viel eraf, behalve één meisje, die is met de groep ponies helemaal naar de stal gerend, langs een drukke weg en een recreatie meer waar veel mensen waren.
De schade viel gelukkig mee; Een iemand had een hoef in d'r oog gehad, maar had alleen een blauw oog. Een ander had een gebroken arm en nog een had een lichte hersenschudding. Natuurlijk was iedereen enorm geschrokken.

Twee jaar daarna met dezelfde groep nog zoiets meegemaakt. De leidster die voorop reed had haar paard niet meer onder controle en ging ervandoor. Natuurlijk die hele groep erachteraan. Een andere leider die in het midden reed, zette zijn paard dwars op het pad, zodat niet de hele groep ervandoor ging, maar net op dat stuk waren de bomen weggekapt, dus alle ponies gingen erlangs.
Ik reed vrij ver achteraan en zag de groep vooraan galloperen, maar ik dacht dat dat de bedoeling was :p Pas toen ik ze echt tempo zag maken aan de voorkant, had ik door dat er iets mis was. Een van de deelnemers die naast me reed stapte snel van haar paard, maar ik reed op een jong paard van 4 en die was al vertrokken. Dan doe je niet zoveel meer.
We kwamen bij een wegovergang met zo'n balk ervoor. De eerste helft van de groep sprong eroverheen op het asfalt. Een paar ponies en ruiters maakten een glijder. De andere helft kon zijn/haar paard stoppen voor die tijd. Ik was daar ook bij. Even stond alles stil...
En toen kwam de leider die dwars op het pad was gaan staan aangedraaft en die begon te schreeuwen tegen de leidster die voorop reed en daar schrokken een paar ponies van. Drie met ruiter en drie zonder ruiter gingen ervandoor, waaronder een pony die kreupel liep. Een van die ruitertjes was onderweg nog gevallen en een buikschuiver gemaakt op het asfalt, helemaal onder de schaafwonden. De kreupele pony had een diepe steekwond van een tak waarop hij was gevallen, maar hij was snel weer genezen. Twee kinderen en de leidster die voorop reed (die was ook gevallen), gingen naar het ziekenhuis, maar allee de leidster had gekneusde ribben.

Dat zijn echt situaties die je nooit wilt meemaken. Ik ben blij dat ik erop kon blijven zitten en dat de meesten met de schrik vrij zijn gekomen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:34

klinkt idd erg heftig! Nagelbijten / Gniffelen

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:51

woeliej schreef:
klinkt idd erg heftig! Nagelbijten / Gniffelen

Als jevaak buitenrijdt en meegaat als leiding op ponykamp dan kun je die pech wel eens hebben jah:p

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:26

we moesten een keer van de leidster van ponykamp in dameszit gaan zitten, vond mn vriendin het ff leuk om mij eraf te duwen Boos!
dus ja toen zat ik opeens op de grond Clown
maar daarna was het paybacktime dus toen ik er weer op zat, mocht ze zelf in het zand belanden (aka ik gaf haar ook een zetje Schijnheilig )

save

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:31

Haha zo vaak!
meestal viel (mooie woordspeling Tong uitsteken ) het wel mee! Een keer te grappig was ik niet aan het opletten en luidkeels een verhaal aan het verkondigen. Springt de pony die voor me reed opzij voor een of ander rooster en loopt verder mijn pony schrikt en aakt een noodstop en ik beland op haar nek! ik lachen en laat me op de grond zakken want kon niet meer in het zadel klimmen. Sta ik naast mijn pony te lachen zie ik mijn vriendin, die gewoon door was gegalopeerd, achterom kijken en ziet wat er is gebeurd. draait zich om van en roept gaat het..? en daarna: hoorde opeens geen hoefgetrappel meer achter me! Het was echt te komisch zij helemaal verbaasd en bezorgd ik schaterlachend!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:34

niet van mn paard maar met mn paard. 1,5 jaar geleden dacht lekker gauw bosritje voor ik naar school ging zat ik de uiterste hoek van het bos(vanaf stal gezien) en wil pony terugnemen vanuit galop ze is eigenwijs wil niet struikeld gaat over de kop en ik vlieg eraf. pony wou niet meer opstaan ik erheen omhoogduwen. lukte niet ik alles eraf(zadel hoofdstel enz) en toen even rustig bij haar gezeten en toen weer geprobeert. uiteindelijk stond ze op en had ze niks wat zichtbaar wa. zadel er los op hoofdstel aan en naar stal gelopen. uiteindelijk heeft ze een schouderblesure eraan overgehouden en loopt ze nu nog af en toe erg moeilijk

nickss19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:36

ben paar jaar geleden zo hard gevallen dat nog steeds niet vergeten ben ik was op buiten rit op me verzorgpony wat nu mijn paard is. Knipoog met een vriend van meej we waren op weg naar zandvalkte waar nogal los en zwaar zand was hij ging in galop rustig daarheen en me paard kom we gaan in volle galop naar toe.. we kwamen in een bocht. binnenbocht ze valt en ik val zo voorover af met gezicht in het zand me paard valt boven mij op mij Huilen Nagelbijten / Gniffelen ik heb geweten zo dat geen pijn ook met der volle gewicht op me rug. Nagelbijten / Gniffelen .auwwwww ik heb echt waar hele bos bij elkaar geschreeuwt van de pijn..wa had over gehouden en schaafwond op me rug en pijne rug me paard had gelukkig nicks
ik weet nu da geen 2 de keer meer doen, ik had wel een cap op nu altijd rustig aan Knipoog

het is allemaal goed aflopen gelukkig het was een pijnelijkee val Verdrietig

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:44

Ik ben aan aantal jaar geleden van een manege paardje (haflinger) afgevallen.
Deze haflinger was de grootste bok-pony van de manege.
We gingen op buitenrit, om in een soort parkje terecht te komen moesten we langs een weg. Dit was een landweggetje waar veel boeren op het land bezig waren met tractoren.
Op een gegeven moment kwam zo'n tractor van het land af onze richting op.
Mijn pony begon al een beetje druk te doen (de tractor was inmiddels naast me) de boer dacht er goed aan te doen om te stoppen, maar doordat hij dat deed begon de tractor heel hard te sissen!
Mijn pony flipte daardoor helemaal, en begon te bokken en steigeren.
Ik belande daardoor op een niet bepaald charmante manier op de betonnen weg!!
Heb hier gelukkig niets aan over gehouden behalve een stijve nek en een paar schaafwonden.

Jitkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:25

ik ook vandaag nog... boyo ging er als een speer vandoor.. volle rengalop en ik kreeg hem dus niet meer terug. ik hem gewoon laten gaan kwamen we bij een stukje weg... hij helemaal door het dolle heen. en stopde hij net op de kruising van de weg... ik ervanaf gekletterd.. hand gekneusd. kon ik terug met hem lopen.... nou had ik toch geluk gehad want het was druk op de weg.... ik schaamde me kapot en het paard was zo vervelend wie de pest...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:28

ik gelukkig nog niet in die 12 jaar nu 2 x waarvan eentje even pijnlijk ivb stuitje maar kon erna weer opstappen en de ander even pijnlijk maar had kunnen opstappen als hij niet bewust was omgedraait en echt over me heen was gerent (zette zich af op mn arm en been terwijl ik op de zij op de grond lag)
en dat was ECHT geen ongelukje aangezien hij al een paar meter verder was omdraaide en direct op me af rende.kon toen niet opstaan maar je snapt dat ik het toen dood eng vond dat hij nog steeds aant rennen was in de bak voor geval hij het nog eens zou doen!

maar ja dit alle 2 was binnen Haha!

Jitkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:50

heb ik vooral veel gehad op de manege's pony's zijn niet goed ingereden alleen etm zweep rijden en jah hoor gaan ze vollop bokken heb ik 1 keer klaplong gehad.. de andere keer gaan ze er ook vandoor en zijn ze niet te houden.. maja de ene keer val je er sneller vanaf dan de andere keer:Pdikke pech ook voor mij

N_ina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:14

Ik ben één keertje gevallen tijdens buitenrijden.
Dat was op kamp en we gingen de paarden zonder zadel naar de wei brengen, wat ongeveer 20 minuutjes rijden is.
Toen we er echt bijna waren gaf de pony waar ik opzat een bokje en toen lag ik op de grond Tong uitsteken
Gelukkig was de pony niet zo groot en ik kon mezelf makkelijk opvangen dus het deed geen pijn Bloos

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:16

Ik ging een keer galoperen, verlichte zit, lang pad lekker hard!

Tot mijn paard bedacht dat er een spook op het pad zat..
4 benen bij elkaar en 90 grade omgedraaid Nagelbijten / Gniffelen en ik ging nog rechtdoor..
2 botbreuken Nagelbijten / Gniffelen das eigenlijk het ergste, gelukkig!

Bloempjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:01

Ik ben 1 keer op het strand er afgevallen, paarden gingen er vandoor en ik lag er bijna direct naast (reed toen nog niet zo lang). Ik kan me alleen nog herinneren dat ik er bijna afviel en daarna herinner ik me dat we het strand afreden. Ik heb gewoon nog gereageerd op mijn ouders dat het goed ging enzo en dat ik er wel weer op kon, maar dat weet ik dus niet meer.

En ik ben vorig jaar nog gevallen, (tussen door ben ik er nog heel vaak afgevallen hoor, maar niet hard, en niet op buitenrit), ook door iets stoms, was eigenlijk helemaal niks aan de hand. Maar ik viel dus, en rolde daarna het ruiterpad weer in, waardoor ik onder mijn paard terecht kwam, gelukkig heeft ze alleen met der hoeven mijn rug geschrampt, wil niet weten hoe ik er nu anders misschien wel bij zou zitten.
Maar mensen hadden mij zien vallen en meteen ambulance gebeld. En die kwam ook, maar het was niet alleen een ambulance, er kwamen ook: 2 politiewagens, 2 agenten te fiets, de reddingsbrigade (was op een ruiterpad achter het eerste duin vanaf zee), een wagen van pwn en uiteindelijk dus ook de ambulance. En allemaal voor twee schrammen Haha!
Laatst bijgewerkt door Bloempjes op 02-02-08 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

eva_dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:03

Ben er gelukkig nog nooit afgevallen op een buitenrit. Met mijn vorige paard was ik daar altijd heel bang voor. ze vond het erg leuk in het bos en werd een beetje erg fanatiek Vork Deze blijft gelukkig naast je staan als ik eraf val, dus als ik er ooit afval, heb ik wel geluk.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:07

Ben een keer achter een boom blijven haken met mijn been tijdens de draf. Paard vondt het wel raar, ineens was de ruiter eraf. ahah Vork Ik had wel behoorlijk last van mijn been, maar achteraf alleen maar om gelachen.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:09

Ja 2x..
1x viel ik met paard en al op de grond..
en de andere x viel ik over de nek ..
en toen rende het paard nog over me heen:)

Jitkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:34

ajaj jah ik heb ook gehad voordat we naar buiten gingen voor dagtoch te maken.. zat ik op een arabier ruin. die was zowiezo al gek in de kop. dus gewoon op voltes rijden ging hij opeens volle galop.. ik d8t zo van wat is dit nou zeg:S opeens stopde hij bij de uitgang van de bak hij met alle 4 de benen de lucht in helemaal scheef bokken mij over de bakrand heen gegooid. jah toen lach ik een halfuur op de grond.. geen adem te krijgen.. was echt een klote paard:Sdeed hij bij iedere ruiter

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:38

Euh... nee. Het is ook niet dat ik vaak donder als ik buitenrij, het zal me nu 2 of 3 keer overkomen zijn... Maar als ik dan donder, dan land ik ergens in de bosjes/takken Tong uitsteken Het gevolg was dat ik even de takjes uit mijn haar moest halen en daarna mijn paard kon vangen. Hij was gelukkig wel zo slim geweest om een weilandje met lekker gras uit te zoeken Lachen
Vallen op buitenrit vind ik wel eng omdat je niet weet waar je paard blijft Knipoog

Jitkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:46

ja dat klopt.. dat vind ik ook altijd eng...Knipoog

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:49

Ja, 3 jaar geleden een keertje. Ik viel echt ontzettend hard, was ook even buiten westen. Ik had m'n ruggenwervel zwaar gekneusd omdat het paard erover heen gebanjert had. Het kraakbeen in m'n oor was ook kapot, omdat ik daar een hoef tegenaan had gehad en nog een hersenschudding. Heb daarna een jaar niet meer op dat paard gereden

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:38

Ik ben ook wel is gevallen, van mijn kleine pony Tong uitsteken..

Ik reed samen met een vriend van mij (hij op een new forest) en ik op mijn kleine a pony.
Wij reden in draf en toen kwam er opeens een hond uit de bosjes (die wij helemaal niet verwachte) baasje was trouwens ook niet in de buurt. De twee pony's maakte een nood stop en wij vielen er al snel af. Wat het grappige ervan was, dat ik ging lachen maar ik wist niet dat hij er ook van af gevallen was en andersom Tong uitsteken dus toen kreeg ik te horen wat lach je nou blablabla Tong uitsteken.. en ik bleef maar lachen, uiteindelijk kwamen we erachter dat we samen vielen Tong uitsteken.. Wat een lol dat wij hadden gehad!

Jessygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:59

Ik vind het nog steeds eng om een buitenrit te maken. Een paar jaar geleden ben ik tijdens een buitenrit zo hard gevallen dat ik elke x weer bang ben om een buitenrit te maken. Ik doe het wel, alleen altijd met meerdere mensen erbij!

Suuzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:24

connie1964 schreef:
8 weken geleden van mijn fries door dol werd,ambulance 3 dagen ziekenhuis,veeeeel pijn zware kneuzingen.Nu weer 3 weken geleden van mijn criollo die bokte me er weer af,ze dachten dat mijn rib mijn long doorboorde,gillende sirene maar gelukkig alleen maar weer alles gekneusd.

pffff krijg al de rillingen als ik het lees Koe