Mobiele telefonie en paardrijden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:34

mobieltje altijd mee, gaat met rijden op stil. Als het erg belangrijk spreken ze maar een voicemailbericht in, en daarnaast tjek ik na het rijden mijn telefoon, dus gemiste oproep = terug bellen.

Mobieltje mee = als er wat gebeurd en er is niemand in de buurt, wil ik wel bereikbaar kunnen zijn.
Mobieltje op stil = ik wil onder het rijden niet gestoord worden, punt.

Dominiqueee
Berichten: 788
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:02

Als ik gewoon rijd, laat ik m lekker in mijn kast liggen, met buitenrit neem ik hem altijd mee voor het geval er iets gebeurd

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:50

Ik heb hem altijd bij, als noodkreet zeg maar. Maar opnemen doe ik niet als ik gebeld wordt. Kijk niet eens wie het is. Ik bel wel terug als ik terug op stal ben.

__inge__

Berichten: 2211
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Zuidlaren

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:53

Ik heb hem altijd bij me, maar op het paard heb ik nog nooit gebeld, een keer ben ik gebeld en ben ik afgestapt. smsen doe ik dan weer wel.. tijdens het uitstappen ofzo.. maar dat is dan meer omdat ik me verveel Tong uitsteken

Ninx

Berichten: 14576
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:46

Ik neem em wel mee, dan kan ik inderdaad bellen wanneer er iets gebeurt.
Maar wel op stil inderdaad....hele gesprekken op het paard vind ik echt idioot, ik zie ze wel eens rijden op die manier.
Er is echter iets dat ik nog veeeeel erger vind; roken op het paard! Dat heb ik ook wel eens gezien en vind ik onbegrijpelijk! Dat was ff offtopic....

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:51

telefoons kunnen er niet tegen als ze van een paard vallen(spreekt uit ervaring). hij viel alleen hoor, zonder mij.

ik bel niet op het paard(ook niet op de fiets,brommer, in het ov). als het belangrijk is bellen ze wel weer.
als ik alleen ben heb ik hem wel op de bakrand liggen, maar ik neem niet op. als we op buitenrit gaan dan gaat hij wel mee. maar als je eraf valt en je valt op je tel, grote kans dat hij stuk is. dus meestal in een zadeltasje.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:58

jawel Lachen Lachen de mijne kan er goed tegen Lachen weet HC ook Lachen

madeleen

Berichten: 147
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Vlissingen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:25

Ik heb hem altijd bij me in geval van nood. hij staat op trilfunctie en neem zelf meestal niet op maar bel als er iets is gebeurd; eraf gevallen(ver van huis), bellen dat ik later thuis ben. dus gewoon voor noodgevallen Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 19:21

KiWiKo schreef:
jawel Lachen Lachen de mijne kan er goed tegen Lachen weet HC ook Lachen


Is inderdaad een schokbetonnen ding. Kun je gerust van de trap mikken.
Handig formaat ook, niet zo´n priegel én je kan het geluid zo instellen dat je er ook buiten in de wind wat aan hebt.

hc

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:54

Altijd foon bij me, staat op stil en bij een eventuele pauze doe ik dan wel even controle of er iemand heeft gebeld en of het belangrijk genoeg is om terug te bellen.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:33

ik rij altijd met telefoon op zak en aan ook maar wel dat ik niemand opneem onder het rijden ik heb hem bij me voor als er iets gebeurt..Knipoog

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:36

Sowieso is mijn telefoon alleen voor noodgevallen en specifieke situaties, hij staat standaard uit.
Met een buitenrit is hij dus ook uit, ik heb hem alleen bij me voor noodgevallen.

Feminsky

Berichten: 300
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: in dit kikkerlandje

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:46

altijd bij me Ja , op stil..en idd af en toe checken of er iemand gebeld heeft of n berichtje gestuurd heeft waar ik op moet reageren... is t niet belangrijk, hebben ze pech tot ik weer thuis ben... Knipoog

happyjoyce

Berichten: 4496
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:10

Als ik op buitenrit ga heb ik mijn telefoon altijd bij me, wel altijd op trilstand.
Bellen doe ik alleen tijdens het stappen en niet langs de weg.

Emmz
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-10-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:26

ik heb hem altijd op trillen staan. laat hem altijd in mn kast, tenzij ik een buitenrit ga maken, voor het geval er iets gebeurd idd. en ik heb hem ook op trillen staan omdat ik het gewoon echt storend vind als er zown disco in de manege af gaat.. dus vandaar Knipoog

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:00

Mijn mobiel gaat altijd mee als ik op buitenrit ben, je weet maar nooit of er iets gebeurd en dan is het toch handig als je naar huis kan bellen. Mijn mobiel staat altijd op trilstand, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik wel gewoon opneem als ik aan het rijden ben. Bloos

Als ik 1x per week les heb (de rest rijd ik altijd buitenritten) dan zet ik mijn mobiel natuurlijk uit.

x_Eefje_x
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-11-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:34

Zelf telefoneer ik niet terwijl ik aan het rijden ben.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:49

heb eingelijk mijn mobiel ook altijd bij me,
met een buitenrit doe ik hem standaard in me zak
als ik thuis blijf leg ik hem eruit

speedy_cindy
Berichten: 1474
Geregistreerd: 06-01-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:33

Ik heb hem bij me voor als er wat gebeurd maar ik gebruik hem verder niet soms als er iemand belt neem ik op maar zeg dat ik aant rijden ben. En dan hang ik weer op..

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:37

Heb altijd mijn telefoon bij me (bel en trilstand staan wel uit) voor het geval er iets gebeurt dat ik contact kan zoeken.
Als ik met mijn paard bezig ben hoef ik niet te telefoneren.

Martine

Berichten: 10277
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:37

Ik telefoneer niet tijdens het rijden. Of nouja afgelopen week wel, omdat het niet zo goed ging (understatement), en even hulp nodig had. Moest hem wel uit mijn kist ophalen, want heb hem verder alleen mee als ik een buitenrit ga maken.

Mocht ik worden gebeld, dan neem ik niet op. Ik bel na de tijd wel terug.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:05

Ik heb m'n gsm altijd bij voor het geval er iets gebeurd. Hij staat wel altijd op trilstand dus vaak merk ik er niks van als ik gebeld wordt.
En als ik het wel merk ligt het er aan wie het is of ik opneem of niet Haha!

Anoniem

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:14

ik heb mijn mobiel altijd ij me en hij staat altijd op trilstand als ik aan het rijden ben, als er slechts 1 malig gebeld wordt neem ik niet op,, dan is het vast niet nood, maar als ik vaker achter elkaar gebeld wordt neem ik wel op.. ligt er ook wel aan waar ik rijd en wat dik dan doe met rijden en hoe het verkeer is.. en natuurlijk hoe mijn paard is Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-07 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:43

Ook altijd foon bij me. In zo'n handig dingetje voor om je arm (zit hij niet in de weg in m'n broekzak). Staat op stil (paard hoeft niet onnodig te schrikken van mijn irritante beltoon). En ik heb hem op buitenrit alleen bij me voor noodsituaties. En in de bak om te tijd in de gaten te houden (heb nooit een horloge om, en al helemaal niet met rijden). Met buitenrit neem ik de telefoon niet aan als ik gebeld word, in de bak wel.

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 14:50

De route voor de trektocht komende week heb ik wat de kritische aansluitstukken betreft nu op mijn netvlies.
Is iets meer dan 150 kilometer waarvan 100 door behoorlijk ruig gebergte. Ik neem een bomvaste mobiel mee doch heb juist dáár waar de route het meest afgelegen is, is deze met meest complex en riskant, en is er geen dekking...
Ik neem het ding dus juist níet mee 'voor als er wat mocht gebeuren' maar omdat ik halverwege met een kennis heb afgesproken. Dat is ergens in de campo in een rivierbedding bij een kustdorp en na 65 kilometer bergrijden wil ik geen spoor hoeven zoeken. Een mobieltje is dan perféct Haha!
Ik blijf bij haar overnachten met paard en zij gidst mij een kilometer of 10 naar haar boerderij.

Beetje vervelend voor het thuisfront is dat er geen deking is waar ik in de campo overnacht: ben dan zomaar 2 dagen 'uit de lucht'.
Best veel gevraagd dat zíj vertrouwen in mijn paard moeten hebben Knipoog

hc