Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LilianR schreef:Je kent het vast wel, kinderen die uitermate enthousiast tijdens je buitenrit/wandelritje 'Paardje, paardje!', 'Paardje! Ik wil paardje aaien!', 'Paard, paard! Mag ik hem aaien?!' roepen.
Wat doe jij? Stop je en laat je ze aaien of rijd je door?
Bij mezelf verschilt het erg, als ze dicht bij zijn laat ik ze wel even aaien, zijn ze verder weg rijd ik door.
Gr. Lilian

. Dus jaag ik ze weg door te zeggen dat het paardje nog honger heeft
en wel een hapje vlees lust.
ja dan laat ik ze wel aaien of ze mogen er even op als er een ouder bijloopt die ze vast houdt.
Thefrodo schreef:Kan dus concluderen dat het voor sommige paarden beter is om niet geaaid te worden wanneer er actief mee gereden word.
Iemand een idee om het op zo'n manier tegen de kinderen te zeggen zonder ze een trauma aan te praten. Wanneer je zegt dat je paard bijt e.d. zeg je min of meer dat een paard niet te vertrouwen is. Je moet dan ook niet denken dat die kinderen later nog zullen gaan paardrijden.
Deze manier komt dus op langer termijn niet ten goede van de ruitersport en sociaal gezien vind ik het toch al een erg kortzichtige manier van een kind benaderen.
Misschien dat je zoiets kan zeggen als "het paard is nu heel moe en vind het helemaal niet fijn om geaaid te worden"
(natuurlijk begrijp ik ook wel dat er baldadige rotjong tussen kunnen zitten, maar ik geloof er niks van als je zegt dat je alleen maar van dat soort kinderen tegen komt)
Ik zeg altijd dat m'n pony buiten niet stil kan staan, en dat ze graag weer naar huis wil. (kan ze best, maar ik heb geen behoefte aan dat kleine grut om me heen) 
) en toch weer eventjes mooi bewezen wat voor geweldig lieve pony ik toch heb he!
en het kindje happy

!) Toen er nog schoolkampen waren bij de stal, mochten ze er ook vaak even een rondje op rijden.