Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianlovesJet

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:10

meestal mag het wel vooral als ik een paard aan de hand heb maar als ik aan het rijden ben liever niet Haha! Vingers aflikken

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:15

LilianR schreef:
Je kent het vast wel, kinderen die uitermate enthousiast tijdens je buitenrit/wandelritje 'Paardje, paardje!', 'Paardje! Ik wil paardje aaien!', 'Paard, paard! Mag ik hem aaien?!' roepen.
Wat doe jij? Stop je en laat je ze aaien of rijd je door?

Bij mezelf verschilt het erg, als ze dicht bij zijn laat ik ze wel even aaien, zijn ze verder weg rijd ik door.

Gr. Lilian

nah, jij weet inmiddels wel wat ik doe Clown

het ligt er erg aan hoe het gevraagd word, wie hetzijn en met hoeveel.
Als ik rijd en er word gezeken roep ik heel simpel:
"als je er bij kan" en meestal zet ik dan aan ingalop...
als je t lief vraagt mag t best..maar niet met "he, ik wil ff aaien!"....ja kom maar halen...

meer dan 4/5 vind ikook niet bepaald leuk ofzo...dus of om de beurt of hij bijt en trapt Tong uitsteken

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:01

Ik laat het alleen toe als ik m'n paardje aan de hand heb. Als ik erop zit vertrouw ik het niet zo want ze durft werkelijk bijten (waarschijnlijk omdat ze denkt dat die kinderen snoepjes bij hebben), maar het is ook een beetje een buldozer, ze kan heel plots beslissen om verder te gaan en daar kan wel eens een kindervoetje de dupe van worden! Schijnheilig

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:02

Ik geef extra gas en rij door Doei!
Ben gewoon geen kindervriend

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:05

Ik zeg altijd: Nee hij bijt (doet ie ook maar niet gemeen ofzo) Ik heb er echt een hekel aan, ik weet het wel ik was vroeger ook zo, maar goed. Ik vind het ook altijd maar griezelig, al die kleine kindervoetjes en dan zo'n grote hoef Knipoog

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:07

mijne kan echt niet stil staan buiten het erf dus het kan wel snel en ik doe het ook wel als ik mensen ken. Maar anders rijd ik meestal gewoon door. (klinkt wel hard zeg!)

nee hij bijt. Is ook wel een goeie. Tong uitsteken

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:14

Meestal heb ik er geen zin in als ik aan het rijden ben. Ik ben bang dat de koters onder de hoeven van het paardje belanden of dat ze naar me toe of met me mee gaan rennen waar ik een enorme hekel aan heb Boos! . Dus jaag ik ze weg door te zeggen dat het paardje nog honger heeft Extreme duivel en wel een hapje vlees lust. Bloos

Als ik met een hele brave pony aan de hand wandel en het is goed weer, de pony is rustig en ik in een kindvriendelijke bui ben Schijnheilig ja dan laat ik ze wel aaien of ze mogen er even op als er een ouder bijloopt die ze vast houdt.

marjolein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:18

als het paard te vertrouwen is mogen ze hem wel even aaien. Haha!

vond ik vroeger ook leuk

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:25

ik rij door. Mijn paard wil geen seconde blijven stilstaan op wandeling... Die loopt die kinderen zo omver...

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:01

Ligt eraan welk paard ik onder mijn kont heb. Ik was eens te paard in de stad, maar ja, die werd natuurlijk ongeduldig waar ie normaal zo braaf was... Toen stond er ook een man met baby het paard te aaien. Als het een braaf paard is mag het van mij meestal wel even aangezien ik dat zelf vroeger ook zo leuk vond, maar als ik er teveel onderweg tegen kom doe ik het niet.

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:20

Kan dus concluderen dat het voor sommige paarden beter is om niet geaaid te worden wanneer er actief mee gereden word.

Iemand een idee om het op zo'n manier tegen de kinderen te zeggen zonder ze een trauma aan te praten. Wanneer je zegt dat je paard bijt e.d. zeg je min of meer dat een paard niet te vertrouwen is. Je moet dan ook niet denken dat die kinderen later nog zullen gaan paardrijden.

Deze manier komt dus op langer termijn niet ten goede van de ruitersport en sociaal gezien vind ik het toch al een erg kortzichtige manier van een kind benaderen.
Misschien dat je zoiets kan zeggen als "het paard is nu heel moe en vind het helemaal niet fijn om geaaid te worden"

(natuurlijk begrijp ik ook wel dat er baldadige rotjong tussen kunnen zitten, maar ik geloof er niks van als je zegt dat je alleen maar van dat soort kinderen tegen komt)

knollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:51

Het hangt bij mij eerlijk gezegd gewoon van mijn humeur af. Als ik een beetje tegendraads ben vind ik het zeurkinderen en als ik een blije dag heb is iedereen lief en mag het natuurlijk even... Bloos

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:46

Thefrodo schreef:
Kan dus concluderen dat het voor sommige paarden beter is om niet geaaid te worden wanneer er actief mee gereden word.

Iemand een idee om het op zo'n manier tegen de kinderen te zeggen zonder ze een trauma aan te praten. Wanneer je zegt dat je paard bijt e.d. zeg je min of meer dat een paard niet te vertrouwen is. Je moet dan ook niet denken dat die kinderen later nog zullen gaan paardrijden.

Deze manier komt dus op langer termijn niet ten goede van de ruitersport en sociaal gezien vind ik het toch al een erg kortzichtige manier van een kind benaderen.
Misschien dat je zoiets kan zeggen als "het paard is nu heel moe en vind het helemaal niet fijn om geaaid te worden"

(natuurlijk begrijp ik ook wel dat er baldadige rotjong tussen kunnen zitten, maar ik geloof er niks van als je zegt dat je alleen maar van dat soort kinderen tegen komt)

Maar 'hij is moe' is niet erg geloofwaardig als je paard op de plaats aan het dansen is Haha! Ik zeg altijd dat m'n pony buiten niet stil kan staan, en dat ze graag weer naar huis wil. (kan ze best, maar ik heb geen behoefte aan dat kleine grut om me heen)

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:50

meestal stop ik gewoon eventjes een minuutje ofzo. Die kindjes net zo blij (als ik vroeger was Haha!) en toch weer eventjes mooi bewezen wat voor geweldig lieve pony ik toch heb he!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:16

ik zou doorrijden want misschien schrikt mijn paard er wel van

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:34

Nja, dan zou ik toch even stoppen om het kindje te laten aaien en ondertussen mijn paardje geruststellen.
Je bent blij-> weer een kindje happy gemaakt Clown en het kindje happy Clown
Hoe zou je het zelf vinden als je klein was geweest? Knipoog

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:35

Aangezien. ik eigenlijk niks anders hoor. Zaza, en de ezels staan namelijk op een kinderboederij. Bij drukte lopen we meestal door. en als het niet zo druk is. laten we ze meestal aaien.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:55

Ik moet zelf een stuk langs een woonwijk voor ik het bos in kan, dus kom ik altijd wel kinderen tegen. Meestal mogen ze aaien, vind m'n paardje ook leuk (echt waar ze is gek op kleintjes, loopt er zo op af als ze de kan krijgt), heb ik echt geen zin dan zeg ik dat ze moe is of honger heeft en heel erg graag naar haar stalletje terug wil. Als kinderen achter haar gaan staan of lopen (moppie doet niets, blijft doodstil staan) dan waarschuw ik wel dat ze dat niet moeten doen (paardje kan schrikken en naar achter trappen doet au). Ach, ben zelf ook klein geweest, snap t wel. En als je zelf vriendelijk blijft krijg je het meestal ook wel terug. (d'r zijn grenzen, da's ook zo, dan gewoon hop hop in galop).

Jitss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:39

Ik rijd zelf op een manege, ik heb geen eigen paard..
We komen bijna geen mensen (zonder of met kinderen) tegen maar we stoppen niet...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:56

meestal laat ik ze wel even aaien. Soms als ik kinderen hoor roepen rijd ik ook wel eens door.

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:28

Ik zeg niet dat ik het niet juist vind als je b.v. gewoon doorrijdt, maar ik denk dat het zeker niet juist is om een kind bang te maken voor een paard. Tenzij het echt niet anders kan ten behoeve van de veiligheid van het kind zelf.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:14

Ik laat ze nooit aaien. Straks schrikt me paard toevallig ergens van, of ze staat op de tenen van kinderen. Dan heb ik het uiteindelijk nog gedaan en dat gezeur wil ik niet hebben. Er word dus niet geaaid.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:04

Als het kan ;waarom niet?

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:13

Shona mochten ze van mij altijd wel aaien als iemand in het bos dat vroeg, shona vond kinderen alleen maar leuk (jaaaa, snoepjes en aandacht Clown !) Toen er nog schoolkampen waren bij de stal, mochten ze er ook vaak even een rondje op rijden.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:14

Ik laat ze altijd wel even aaien als het dier op dat moment vertrouwd is
Als hij staat te hyperen en niet oplet; Nee! Haha!