Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Binckydenice schreef:Ja, maar bij je ruiterbewijs leer je ook hoe je met mooilijke siuaties moet handelen. Ookal werkt het overige verkeer in jou nadeel.
Reijer schreef:Ik heb ruiterbewijs gehaald toen het "bijna" verplicht was.
Dat is zeker al 20 jaar geleden.
Je moet daarna ieder jaar een bedrag betalen om het bewijs geldig te houden.
Vooralsnog valt het bij mij onder de noemer GELDKLOPPERIJ!!!!!!!!!
Binckydenice schreef:Ja, maar bij je ruiterbewijs leer je ook hoe je met mooilijke siuaties moet handelen. Ookal werkt het overige verkeer in jou nadeel.
Reijer schreef:Ik heb ruiterbewijs gehaald toen het "bijna" verplicht was.
Dat is zeker al 20 jaar geleden.
Je moet daarna ieder jaar een bedrag betalen om het bewijs geldig te houden.
Vooralsnog valt het bij mij onder de noemer GELDKLOPPERIJ!!!!!!!!!
verography schreef:Mijn rijbewijs is 2 jaar geldig.
Nadya schreef:Binckydenice schreef:Ja, maar bij je ruiterbewijs leer je ook hoe je met mooilijke siuaties moet handelen. Ookal werkt het overige verkeer in jou nadeel.
Van mijn vriendinnen die wel een ruiterbewijs hebben, hoor ik dat helemaal niet. Zij moesten bijvoorbeeld 'correct' op- en afstijgen, stappen, draven en galopperen, zowel individueel als in de groep, een sprongetje maken en buiten rijden (richting aangeven e.d.). Had totaal niets met moeilijke situaties te maken. Dus vertel eens.....![]()
Ze vertelden me ook dat ik (als ik 'm ooit al zou gaan halen) zo wegrij met mijn ruiterbewijs in mijn zak, zo simpel als het is. Zij vinden het overigens ook geldklopperij, net als ik.
verography schreef:1 van die moeielijke situaties is wat je moet doen als je paard ophol slaat. Was een toetsvraag:
Wat doe je als je paard op hol slaat?
1. Je probeert hem terug te krijgen door zo hard mogenlijk aan de teugels te trekken.
2. Je stuurt hem op waar mogenlijk een volte en probeert hem zo te verlangzamen
3: je stuurt hem richting een boom, stopt die vanzelf wel
2 was uiteraard goed.
Maar ook zitten er wel degelijk goede vragen tussen. Zoals wat doe je als je moet invoegen met het overige verkeer. Wat doe je als je een tractor tegenkomt etc, etc. Toch zie ik nog te vaak dat er mensen zonder rijbewijs rond rijden en echt dom zijn in het verkeer. Dus dat het nodig is vind ik van wel.
@shadow: Wow. ga ik toch binnenkort even een biref naar het KNHS sturen
Shadow0 schreef:verography schreef:Mijn rijbewijs is 2 jaar geldig.
Die van mij zelfs 10 jaar?
verography schreef:1 van die moeielijke situaties is wat je moet doen als je paard ophol slaat. Was een toetsvraag:
Wat doe je als je paard op hol slaat?
1. Je probeert hem terug te krijgen door zo hard mogenlijk aan de teugels te trekken.
2. Je stuurt hem op waar mogenlijk een volte en probeert hem zo te verlangzamen
3: je stuurt hem richting een boom, stopt die vanzelf wel
2 was uiteraard goed.
Maar ook zitten er wel degelijk goede vragen tussen. Zoals wat doe je als je moet invoegen met het overige verkeer. Wat doe je als je een tractor tegenkomt etc, etc.