Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:39

Ik hoop dat ik straks wat meer kilometers kan gaan maken. Op dit moment lukt en wilt het niet.
Mn (bijna) jaarling staat uit logeren na een operatie en de andere 2 staan ergens anders. Ben dus alleen heen en weer aan het rijden tussen het drietal.
En als ik dan ook nog gewerkt heb :x

Gelukkig is het langer licht in de avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:55

Ik heb een nieuwe vriend-aanvraag staan in Endomondo, is dat iemand van hier?
Welkom aan de nieuwe melders! En veel wandelplezier! ;)

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:18

[***] schreef:
Ik heb een nieuwe vriend-aanvraag staan in Endomondo, is dat iemand van hier?
Welkom aan de nieuwe melders! En veel wandelplezier! ;)

Ik denk dat ik dat ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:24

Ik heb een uitnodiging gestuurd, als je niks hebt gehad dan was jij het niet :P

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:47

welke app gebruiken jullie om je afstand e.d. bij te houden?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:35

enjoy86 schreef:
welke app gebruiken jullie om je afstand e.d. bij te houden?

Ik gebruik voor het tracken mijn Polar M400 sporthorloge. En zet later de routes in Endomondo voor de challenge.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:54

Ik gebruik gewoon Endomondo. Die zegt dan per km hardop wat mijn (ronde)tijd is. Paard vond dat in het begin wel een beetje raar, maar inmiddels heeft ze het denk ik toegeschreven aan het zoveelste rare mensending, en zich erbij neergelegd. :')

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:28

Wat een leuk topic! Even een stipje gezet. Ik wandel ook veel met mijn pony en mijn doel is om met hem te gaan hardlopen. Ik hoop hier over een aantal weken mee te kunnen posten. Momenteel moet eerst mijn gebroken pols helen. Tot die tijd kan ik in ieder geval jullie leuke wandelingen volgen :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:08

Zou het geen fantastisch item voor in de paardensportbladen zijn? Hier kunnen zo'n beetje alle pensionstallen en maneges nog wat van leren.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:16

Willemina_L schreef:
Zou het geen fantastisch item voor in de paardensportbladen zijn? Hier kunnen zo'n beetje alle pensionstallen en maneges nog wat van leren.

Mee eens!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:07

Leuk topic dit! :) Ik ga je een vriendschapsverzoek sturen op endomondo.
Ik wandel ook veel met mijn pony, soms wegens gezondheidsredenen waardoor rijden te veel is, of gewoon ter afwisseling. :D
Leggen heel wat kilometertjes af op deze manier dus vind het leuk om mee te doen met de challenge! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:37

Welkom! Heb je toegevoegd en uitgenodigd ;)

Jij ook welkom Jayko!
Succes met helen .. toch niet gebeurd tijdens het wandelen/hardlopen? :P

@ enjoy86: ik heb een Garmin sporthorloge die ik aanzet en dan achteraf laad ik het in in Endomondo, maar je kan Endomondo ook gewoon rechtstreeks gebruiken (en rondetijden en ander gepraat kan je volgens mij wel uitzetten ;) )

@ Willemina_L : wat bedoel je precies? Het wandelen op zich?

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:22

Bedankt :) Nee gebeurd tijdens het rijden, dus beter maar verder gaan met wandelen haha :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 06:03

Ik bedoel dat als een paard niet gereden kan worden er zeker mee gewandeld kan worden. Goed voor mens en dier. In plaats van op stal laten staan bijvoorbeeld. En dat je er niet altijd persé op moet zitten. Een verrijking van het omgaan met paarden.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:19

Ben ik helemaal met je eens Willemina! Ik persoonlijk vind het zo gezellig en goed voor de band met je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:06

Haha Jayko, dan is wandelen misschien inderdaad een veiligere optie :Y)

Dat is waar Willemina_L :j Maar of daar echt veel aandacht voor gaat zijn ... Hoewel het best uitgebreid is, je moet namelijk niet alleen wandelen maar er is zoveel mogelijk qua grondwerk, vrijheidsdressuur, horse agility .. Je kan allerlei richtingen uit zonder te rijden. Is zelfs een hele facebook-groep over ;)

Ik heb er op 2 weken tijd nog eens 2x opgezeten en ik vind het op zich "wel leuk" maar het hoeft niet persé (denk ook omdat pony niet zo enthousiast is, het is duidelijk dat hij wandelen en het grondwerk een stuk leuker vind). Nu zal ik niet zeggen dat het niet eens kan dat ik, als we ooit lange tochten doen, er onderweg eens een stukje op spring ofzo, maar dan gewoon allemaal leuk & gezellig en gewoon stappen, niet echt rijden zeg maar. Maar dat is nog ver weg allemaal :P

Hoe wandelen jullie eigenlijk? Ben je aan het opbouwen naar iets? Heb je een bepaald doel?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:25

Ik wandel naar een tocht van 10+ km toe. Dat is in ieder geval de planning voor van de zomer. Nu zitten we op 5,2 ongeveer, en ik heb al een route uitgedacht om de 6 km aan te tikken. :)
Daarbij merk ik ook dat het wandelen gewoon kei goed is voor haar (en mijn) spierenopbouw, dus dat is nooit verkeerd. Rust roest!

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:46

Ik wandel nu gemiddeld 2 keer per week waarvan ik toch minimaal 1 keer per week wel de 6 km wel aantikken. Mijn standaard rondje is een kleine 4 km. Ik ben nu 24 weken zwanger, het wandelen gaat nog prima maar ben zelf wel wat sneller moe.

Ik probeer ook nog 1 keer per week te rijden buiten, ook een rondje van ong. 6-8 km en longeer haar nog 1 of 2 keer per week.

Morgen ga ik naar drenthe voor een buitenrit met een vriendin en zondag wil ik hier in de buurt weer een rondje wandelen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:47

Hier vandaag weer lekker op pad geweest na een week vakantie!

Afbeelding

Iets later en korter als gepland, want als pensionado mag je je middagslaapje natuurlijk afmaken.

Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:31

Die laatste foto is echt lief <3

Net nog even snel een stukje gelopen. Ik wilde eigenlijk een groter stuk doen, maar kon pas na het avondeten naar stal. En ik ben heilig fan van Flikken Maastricht, dus ik wilde ook weer op tijd terug thuis zijn. :o
Gelukkig kwamen we een trekker tegen waarvan de motor draaide, dus Zoor heeft met haar groot-verkeer-angst weer een mentale oefening gehad. :=

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 00:14

Maddoxx leuke foto's en een lieve pensionado :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 10:29

@ marley93 : mooi! Hoe bouw jij dit op? Hoeveel keer per week wandel je, zit daar een vast schema in? En wanneer verhoog je de afstand?

Over je andere reactie, geweldig, "gelukkig kwam er ... " .. Zo denk ik ook, het kan niet gek genoeg zijn wat er gebeurd! Zolang ik er maar langs sta/loop, erop vind ik het allemaal minder :P

Doe je goed bellehorses!

Aaaaw Maddoxx, lief hoor <3

Voor mezelf heb ik eigenlijk het doel 20 km/dag, stiekem liever nog ergens rond 20 - 30 km/dag maar dat spreek ik maar niet te hardop uit :+ Wil dit graag kunnen en dan graag ook nog een aantal dagen achter elkaar omdat ik al jaren eens een trektocht wil doen. Hier heb je wel genoeg eet- en overnachtingsmogelijkheden, maar niet op 10 km dus we moeten toch wel wat verder kunnen...

Maar het vlot niet zo goed :o Doen nu wel eens wandelingen rond de 12 km (en dan vaak in combinatie met de dag ervoor/erna nog iets van 8 km) maar dat verteren we allebei niet zo goed heb ik het idee -O- Dus ik weet niet of ik wat verkeerd doe, of ik op een andere manier moet opbouwen, of hoe ik het moet aanpakken ...

Had gehoopt dit najaar misschien een 2-daagse te kunnen doen met overnachting (daar wil ik graag mee beginnen omdat ik niet weet hoe pony reageert, maar ook niet hoe de thuisblijver reageert als wij niet thuiskomen) maar heb momenteel niet het idee dat het gaat lukken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 10:54

Ik ga vanmiddag ook weer lekker op pad! Beetje beweging voor mezelf en pony. Vind ze vast leuk op haar vijfde verjaardag :+

Doelen heb ik niet echt, maar gewoon lekker lopen. Als ik alleen ga wandelen doe ik al snel 6-8km. Maar mijn tempo alleen is wel aardig stuk hoger dan met madam erbij :')

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:18

Zo [***] dat zijn behoorlijke afstanden, hoe lang loop je daarover?

Linoleum gefeliciteerd met de verjaardag van je pony, veel plezier vandaag!

Ik moet eerst gaan werken aan het verder verkeersmak maken en tot die tijd lopen we maximaal een uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:39

Haha linoleum, ze zal er vast van wakker liggen, dat dat moet op haar verjaardag :P

Ik kan ook niet echt mijn eigen tempo lopen, hoewel ik moet zeggen dat ik de laatste wandelingen niet echt te klagen had, hij deed best goed mee! Dus hopelijk kunnen we dat uitbouwen.

@ Jayko : Bedoel je de 12 km? Laatste keer was het 12.3 km en dit heb ik in 2u45min looptijd gedaan (en onderweg ergens zo'n 10 minuten pauze, dus zo'n 3u onderweg). Heb ook al eens 12.4 km in 2u41min looptijd gedaan (ook pauze tussendoor). Daar zitten we nu wel zo'n beetje op, een gemiddelde van 4.5 - 5 km/u lopen, tussendoor staan we dan ook wel eens stil voor wat foto's en dergelijke, dus het is niet puur lopen, maar altijd mijn horloge stilzetten denk ik niet aan.

De 20 km zou dan ruim iets tussen de 4 & 5 u wandelen worden, maar dan neem ik ook wel een grote pauze tussenin (en nog wat kleinere tussendoor gok ik) dus dan ben je wel zo'n beetje een hele dag weg :Y)