Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shirley schreef:Jongens, 15% van het lichaamsgewicht meenemen aan noodrantsoenen betekent dat je de paarden verder niet kunt belasten, ze lopen dan alleen mee voor de gezelligheid en om hun eigen eten te sjouwen![]()
Een extra pakpaard lijkt leuk, maar ook dat dier moet eten en drinken...
Shirley schreef:Jongens, 15% van het lichaamsgewicht meenemen aan noodrantsoenen betekent dat je de paarden verder niet kunt belasten, ze lopen dan alleen mee voor de gezelligheid en om hun eigen eten te sjouwen![]()
safina schreef:Shirley schreef:Jongens, 15% van het lichaamsgewicht meenemen aan noodrantsoenen betekent dat je de paarden verder niet kunt belasten, ze lopen dan alleen mee voor de gezelligheid en om hun eigen eten te sjouwen![]()
Ze zouden er naast kunnen gaan lopen in plaats van erop te zitten. Spaart de paarden energie....
dereizger schreef:Shirley schreef:Jongens, 15% van het lichaamsgewicht meenemen aan noodrantsoenen betekent dat je de paarden verder niet kunt belasten, ze lopen dan alleen mee voor de gezelligheid en om hun eigen eten te sjouwen![]()
Deze 15% is niet bedoeld voor noodrantsoen, er werd gezegt dat een paard 15% van zijn eigen gewicht kan tillen maximaal daar zal ik rekening mee houden maar 15% van het gewicht aan noodrantsoen is niet de bedoeling.
dereizger schreef:En dit zal ook vaak gebeuren heb ik ook meedere malen verteld, wij hoeven en WILLEN niet de hele rit op het paard zitten. Vandaar ook dat we niet gaan voor een huifkar of andere karren die eerder werden vermeld.
safina schreef:Heb je al bekeken of er over de gehele route voldoende voedzaam gras te vinden is? In het wild foerageren paarden vele uren per dag en verbruiken ze vrij weinig energie. Dan kunnen ze toe met een schraal dieet. Bij een trektocht moeten ze veel en lang werken en hebben ze minder tijd om te eten. Dan moet hun ruwvoer dus rijk zijn. Hoe ga je dat oplossen?
connie64 schreef:kijk eens naar de criollo tocht in argentinie.de paarden daar lopen met maximaal 100 kilo op de rug en krijgen onderweg geen eten of drinken.de tocht is dacht ik 1000 km.
ze zijn afhankelijk van wat ze onderweg vinden.
ze overleven t allemaal.
aangezien ts zegt genoeg geld te hebben kan je onderweg betalen voor goed hooi en ze dit desnoods laten brengen naar een plek 20 km verderop waar ze zouden overnachten.geef die mensen geld ervoor,zij blij,ts blij,paarden blij.
ik denk dat t drink en eetprobleem voor de paarden opgelost kan worden als je niet teveel de wildernis ingaat,alleen is de vraag hoe ga je rusland inkomen?ivm met visa,en russen zijn nou niet t meest makkelijke volk die t leuk vinden dat jij daar met paarden aankomt.
Hier in Europa ga je denk ik best veel hulp kunnen krijgen en mensen vinden die dit leuk vinden maar in mongolie of rusland?
lau,als jouw paard niet achter jou aan loopt en zich losrukt is ie niet goed opgevoed ;}en ziet hij jou niet als zijn leider.
dereizger schreef:Deze route plannen duurt maanden misschien zelfs langer en er zullen ook alternatieve routes gepland moeten worden. Ze krijgen bij ons de tijd die ze nodig hebben om te eten en niet alleen savonds maar ook over dag als het nodig is zullen wij meerdere stops maken. En dan heb ik het niet over een stop van 10 minuten.
.
secricible schreef:dereizger schreef:Deze route plannen duurt maanden misschien zelfs langer en er zullen ook alternatieve routes gepland moeten worden. Ze krijgen bij ons de tijd die ze nodig hebben om te eten en niet alleen savonds maar ook over dag als het nodig is zullen wij meerdere stops maken. En dan heb ik het niet over een stop van 10 minuten.
.
Volgens mij was er al eerder voor je berekend dat als je geen rustdagen neemt en iedere dag 20km aflegt je alsnog op een tocht van 2 jaar uitkomt. Met rustdagen, werkpauzes enz. zul je eerder aan de 3 jaar komen. Ik denk dat maanden echt lichtelijk overpositief gedacht is....
secricible schreef:dereizger schreef:Deze route plannen duurt maanden misschien zelfs langer en er zullen ook alternatieve routes gepland moeten worden. Ze krijgen bij ons de tijd die ze nodig hebben om te eten en niet alleen savonds maar ook over dag als het nodig is zullen wij meerdere stops maken. En dan heb ik het niet over een stop van 10 minuten.
.
Volgens mij was er al eerder voor je berekend dat als je geen rustdagen neemt en iedere dag 20km aflegt je alsnog op een tocht van 2 jaar uitkomt. Met rustdagen, werkpauzes enz. zul je eerder aan de 3 jaar komen. Ik denk dat maanden echt lichtelijk overpositief gedacht is....
dereizger schreef:safina schreef:Heb je al bekeken of er over de gehele route voldoende voedzaam gras te vinden is? In het wild foerageren paarden vele uren per dag en verbruiken ze vrij weinig energie. Dan kunnen ze toe met een schraal dieet. Bij een trektocht moeten ze veel en lang werken en hebben ze minder tijd om te eten. Dan moet hun ruwvoer dus rijk zijn. Hoe ga je dat oplossen?
Als ik zeker weet dat het gaat lukken begint het maken van de route verder. Maar eerst de duidelijkheid krijgen hoe het met invoeren gaat naar Rusland/kazachstan/Mongolie en of dit ook daadwerkelijk kan en gaat volgens de legale weg.
Deze route plannen duurt maanden misschien zelfs langer en er zullen ook alternatieve routes gepland moeten worden. Ze krijgen bij ons de tijd die ze nodig hebben om te eten en niet alleen savonds maar ook over dag als het nodig is zullen wij meerdere stops maken. En dan heb ik het niet over een stop van 10 minuten.
Wat zou een goed ritme zijn voor een trektocht bijvoorbeeld 2 uur lopen uur rusten? En met lopen heb ik het er niet over dat we zullen gaan draven maar gewoon rustig genieten van de toch.