Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Erin

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:01

Whahahahahaha die is echt grappig!

Mijn grappigste ervaring is, dat ik met gepimpte pony's het bos in ging. Kwamen we zo'n meisje tegen en die zei 'mama, dat zijn sprookjespony's!'. Verder tijdens het ritje, begint het te regenen. Dus wij omkeren en terug naar stal, komen we datzelfde meisje tegen, zei ze 'mama, dat zijn sprookjespony's maar nu nat!'

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:38

Haha, ik heb vandaag mijn nieuwe zebra vliegendeken uitgeprobeerd. Liep ik langs een wei met schapen. Nou ik heb schapen nog nooit zo dom zien kijken. :')
en natuurlijk veel lachende gezichten in passerende auto's of fietsers die zowat van hun fiets vallen.

Toen ik de deken van de pony haalde vond ie hem alleen eng. :+ gekke pony

Er9300

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 02:45

Hallo. Vandaag samen met mij vriendin op haar haflinger,ik op mijn fjord,we hebben samen al veel buitenritjes gereden,we steken meestal 2keer een spoorovergang over,mijn fjord heeft het altijd geen probleem gevonden,ze heeft het altijd wel een beetje eng gevonden,maar stapte er altijd wel overheen.
Nu vandaag was ze halverwege en was het erg schrikken met haar achterbenen,net of ze stroom kreeg,
Bij het volgende spoor wilde ze er niet mee op,ik hebt moeite moeten doen om haar er over te laten gaan,toen gebeurde het weer,ik lag er bijna af,we rijden al wel 4maanden over die spoorwegovergangen,en dan nu dit!!we moeten daar overheen om in het bosgebied te komen,ze heeft al 2jaar vierkant ijzers,maar heeft een paar dagen geleden nieuwe ijzers gekregen,ik zou het wel jammer vinden om niet meer dat ritje te kunnen maken |( hoe moet ik haar dat nu afleren,zou het aanstellerij van haar zijn.
Groetjes :wave:

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:49

Vandaag echt gelachen,
Ik reed zo door het bos , en ik hoorde wat gezoem en ik dacht echt zo huh, en mn verzorgpony ook zo kijken. Komt er zo'n afstands bestuurbare auto het bochtje om :') dus ik rij stukje door en zie echt allemaal auto tjes ( echt van die mini's) met volwassen mannen haha :=
Lekker de autotjes uitlaten :')
Mn verzorgpony dacht echt zo van wtf maar ze ging wel gewoon door +:)+

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:03

de mijne gaat ze achterna, drijft ze een beetje op, maar als ze dat met een koe moet doen dan staakt ze of valt ze aan

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:09

bruja schreef:
Afgelopen week was ik met een stalgenootje op pad en we komen een geparkeerde auto tegen in het bos met op de achterbank een vozend stelletje... De vrouw in de auto zag ons en voelde zich waarschijnlijk betrapt ofzo. Ze wilde overeind komen en ik zag het al gebeuren dat mijn paard zou schrikken van een plotselinge beweging in die auto, dus ik riep richting het open raam: blijf maar laag, anders schrikken ze!
Mijn stalgenootje had niets door, dus zij dacht dat ik het tegen haar had. Dus zij duikt omlaag met haar neus in de manen van haar paard:):):)

hahaha _O-

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:54

Het was niet echt op een buitenrit, maar ik rij thuis in het weiland, dat naast een weg ligt waar heel veel wandelaars langs komen die richting het bos lopen. Het was een paar jaar geleden, toen ik nog een klein meisje was en nog op m'n helemaal zwarte Shetlander paste. Mijn vriendin reed op haar Fries, en ik dus op mijn Shetlander. Komen er mensen langs: Aahh kijk nou ze rijd op het veulentje van die grote!
-_-

En een paar weken geleden, toen het prachtig weer was, heel warm en zon scheen volop. 1 van m'n Shetlanders heeft zomereczeem, dus die is helemaal ingepakt met haar exzeemdekentje. Komt er een moeder langs met haar kindje voorop de fiets, zegt ze tegen d'r kind: kijk die pony heeft een dekentje op anders krijgt ie het koud
-_-

Sommige opmerkingen van mensen......

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:01

Geniaal topic zeg!

Ik heb ook heel wat mee gemaakt, ik fiets altijd met mijn shet en er komen altijd heel wat leuke opmerkingen van weg.. Ik zal eens nadenken..

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:13

haha, geniaal, het veulentje _/-\o_

Ik was aan het longeren ( niet buiten maar oke, )
er komt een vrouw langsgelopen(wel buiten ) en Dutchie liep een beetje te sjokken, ik was bijna klaar. De vrouw vroeg of hij ziek was :') haha, heb haar maar verteld dat hij was lui was, ze keek nog aardig bezorgd :Y)

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:18

Oooh zo weet ik er nog 1! Mijn Shetlander Freek werd vorige week gecastreerd, gewoon bij ons in het weiland en de weg naast het weiland komen een hele boel mensen langs. Dus dierenarts was er, pony onder narcose, gecastreerd en toen was de dierenarts weer weg. Dus ik heb nog een half uur naast Freek gezeten die op de grond lag onder narcose, te wachten tot hij wakker werd.
Je had die gezichten van al die mensen moeten zien toen ze langs kwamen... Hahaha
Twee hardloopsters vroegen is hij ziek? Ik nee hoor hij is onder narcose hij wordt zo weer wakker.
:P

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:11

haha, wat een geweldig topic weer dit! hou hiervan :o

laatst ook wat leuks met meneer verzorgfjord (ves) op buitenrit.
Wij reden doodleuk over het ruiterpad, haaks op dat ruiterpad kwam een ander pad uit dat vanaf de manege komt. staan boompjes op de hoek dus je kunt het andere pad niet goed zien.
Ves en ik hielden er een lekker ontspannen drafje op na, en reden mooi rechts op het ruiterpad (vrij breed) kwamen er links van dat andere pad 2 ruiters aan op bruine kwpn-achtige paarden. Die paarden zagen mij en Ves in 1x aankomen, 1 van de 2 staat doodleuk stil om te kijken. de ander schrikt, draait zich om en weet niet hoe snel die moest zorgen dat ie weg was! Had denk ik nog nooit een paard gezien met zoveel haar op zn nek :+ En ves stond met een beteuterd lipje te kijken... geen vriendjes ? -O-

Ook krijg ik vaak de vraag waarom hij al die sokken om zn benen heeft :+ (peesjes en springschoenen)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:16

haha die vraag kreeg ik ook begin van het jaar (had de mijne 2e kerstdag geschoren dus die had uchs aan tot zijn ellebogen) oudere man steekt hand op dat ie wat wil vragen dus we stoppen zegt ie waarom tot zo hoog beschermers om, dus ik zeg zo hoog? zo hoog vraag ik? ja zegt ie en wijst de rand aan van geschoren en ongeschoren.... :D :o

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 00:26

Vandaag een bejaard stel tegengekomen, waarvan de man de jurk van de vrouw tot haar schouders omhoog trok en die vrouw daaronder dus helemaal naakt was. Hij bleef zo met gaar lopen tot er andere mensen aankwamen. Brrrrr.....vreemd

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:51

Ik reed laatst door het bos en toen kwam ik een oma met haar kleinkind tegen. Het meisje wilde niet verder lopen totdat ze de vlecht in de manen van m'n paard gevoelt had. :')

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:01

haha wat een leuke verhalen! ik heb inmiddels na 9 jaar wekelijks naar buiten te gaan ook wel het een en ander meegemaakt...
Ik vind het heerlijk om te wandelen met mijn paard.. Lekker als ik dan een dag intensief getraind heb, de volgende dag lekker een flinke wandeling maken om de spierpijn eruit te lopen (bij ons allebei haha) maar wat voor opmerkingen je dan altijd krijgt: ''hey hoor je er niet op te zitten??'' tja... bij een stomme opmerking krijg je ook een stom antwoord... ik: ''nee, hij heeft een lekke band''... En die gezichten dan zijn echt prachtig!! gelijk naar zijn hoeven kijken hahahahahha

en ook afgelopen week reed ik buiten samen met een haflinger.. we hadden het erover dat allebei onze paarden bang zijn voor skeelers... en wat komt eraan?? 4 kinderen op skeelers.. Dus wij konden nog snel even een andere route nemen om de skeelers te ontlopen.. En jahoor... we hoorden de kinderen al van de verte roepen ''heeee paardjes!!!'' En jahorr,,,, de kinderen op skeelers als een gek achter ons aan om bij onze paarden in de buurt te komen om te aaien.... wij hebben door veel poortjes moeten gaan om ze te ontlopen.

en ik deed een keer een rit was een heerlijk ritje... kom ik onderweg een man tegen op een arabische volbloed hengst waarbij zijn handen onder het bloed zaten van het trekken aan de teugels en de mond van dat arme dier ook.. Hij kon hem niet onder controle krijgen.. Hij vroeg mij of hij even een stukje met mij mee mocht lopen... Nouja,,, prima waarom niet... En jahoor... dat paard gaat er als een raket vandoor, naja die van mij er dus achteraan.. Zijn paard was al snel uit beeld.. vraag me nogsteeds af hoe dat afgelopen is...

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:15

Paar dagen geleden op buitenrit.. nu heb ik ondervonden waar mijn paard als de dood voor is :')
Afbeelding

We zagen in de verte 2 fietsers aankomen, 1 daarvan met een kinderwagen erachteraan. Heb hier nog geen goede ervaringen bij gehad dus ik besloot even aan de kant te gaan staat op een pad in een klein bosje. Fietsers komen dichter en dichter.. hoe dichter hoe meer spanning bij de paarden, beginnen blazen staart in de lucht.
Man.. komt die voorbij en mijn paard krijgt het in z'n hoofd, begint daar te springen als een gek, over de doornstruiken als een konijn met z'n 4 benen in de lucht. Gelukkig is hij omgedraaid zodat we niet in de gracht belandden, met weer 3 fantastische sprongen over de doornstruiken... achteraf stonden ze beiden te trillen op hun benen. Man, wat was dat toch eng :')
Blij dat ik er nog mee kan lachen, waren we niet aan de kant geweest en op het pad gebleven was het helemaal fout afgelopen.. met langs beide kanten een gracht :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:20

Het raarste wat ik heb meegemaakt is wel 18+ hoor :D
Ik reed een pony-hengst in het bos. Komt er een poedelnaakte man in volle glorie (ieks) op me af om te pronken met zijn kinderbijslag. Ik geef pony een schop en galoppeer er vandoor en heb maar stug voor me uit gekeken zonder wat te zeggen. Toen ik op stal was, had ik pas door wat ik eigenlijk had moeten doen en zeggen: "kijk eens, zielig ventje, wat hier onder deze pony hangt! Dat is tenminste wat!" ~~}>
Maar ja, achteraf he? Dan heb je altijd de meest bijdehante opmerkingen.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:44

rien10 schreef:
Het raarste wat ik heb meegemaakt is wel 18+ hoor :D
Ik reed een pony-hengst in het bos. Komt er een poedelnaakte man in volle glorie (ieks) op me af om te pronken met zijn kinderbijslag. Ik geef pony een schop en galoppeer er vandoor en heb maar stug voor me uit gekeken zonder wat te zeggen. Toen ik op stal was, had ik pas door wat ik eigenlijk had moeten doen en zeggen: "kijk eens, zielig ventje, wat hier onder deze pony hangt! Dat is tenminste wat!" ~~}>
Maar ja, achteraf he? Dan heb je altijd de meest bijdehante opmerkingen.

Jammer he dat je altijd pas achteraf aan een goede opmerking denkt! Zou echt hilarisch zijn geweest :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:44

Tja, ik kan uit eigen ervaring melden dat een dergelijke mededeling over het verschil in grootte van bepaalde lichaamsdelen zo'n 'verkoper' niet echt van slag af brengen :n . En nee, ik ben niet gelijk zó ad rem als mannen in het bos zonder handjes staan te zwaaien naar me. Dit geval viel in herhaling en bleef langs het pad maar opduiken om voor helicopter te spelen.
Was er op een gegeven moment wel zó zat van dat ik toen heb gezegd dat ik serieus niet onder de indruk was van zijn speelgoed aangezien die van Mijn Hengst (eigenlijk een sullig ruintje maar hengst klinkt wat spannender :P ) toch vele malen groter was.

Heb terug op stal wel gelijk de politie gebeld, ze een goede beschrijving van de man kunnen geven en iets later hoorde ik dat ze daar een potloodventer uit het bos hadden gevist. Net goed! ~~}>

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:03

Ze hadden de lijnen op de dijk opnieuw hier en daar geverfd.
Als voorbeeld: dit soort lijnen
Afbeelding

Dat is voor het paard natuurlijk een heel nieuw ras en moet natuurlijk ook beschreven worden en worden toegevoegd in zijn "kan je van schrikken"encyclopedie
equus albus manducans lines oftewel: paard etende witte lijnen :+

En na een week is hij al weer vergeten dat ze eerst zo gevaarlijk waren :')

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:53

Paulaa_ schreef:
Ik ben laatst per ongeluk ik het homobos terecht gekomen, incl mannen in de bosjes... Wist niet hoe snel ik weg moest komen :Y)

Waarom? Je valt toch niet in de doelgroep?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:00

Het gekste wat ik ben tegengekomen was een soort hondenkar met sledehonden / husky's er voor.
Gaaf om te zien!
Paard bleef erg kalm die vond het minder bijzonder dan ik B-)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:19

Ik ben al twee keer iemand tegen gekomen die naaktrecreatie deed.
Een keer was hij in het vennetje aan het zwemmen waar ik ook met mijn paard in wilde (toen dus ff niet meer) en de andere keer lag hij tegen een heuvel aan te zonnebaden.
:+

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:38

Paard is 1.75 en daar bovenop zit ik. Dat is niet erg dat zijn wij zo gewend maar het is best hoog.
Komen we een pitbullachtige hond tegen die gelukkig een muilkorf droeg. En terwijl wij langs draafden schiet het beest over een wal heen en springt tegen mij op, niet tegen het paard nee tegen mij. Hij sprong keer op keer tot halverwege mijn boven been en probeerde me daar te bijten.
Intussen stond daar de eigenaar van de hond. Een ielig mannetje van een jaar of twintig met trainingspak en petje en hij piepte: "Terror, Terror, hier. Af Terror". Nodeloos te zeggen dat Terror daar geen boodschap aan had.
Intussen reed ik daar in stap inmiddels met een niet aflatende pingpongpitbull naast ons.
Mijn paard bewees weer eens dat hij echt een held is. Hoewel dan had hij Terror misschien een knal verkocht, een coole kikker dat is een beter woord. Geen stap verkeerd, geen stap.....
Uiteindelijk ben ik maar gestopt met pingpongpitbull nog steeds bijtend naar mijn kuiten. Het Petje heeft Terror maar bij ons opgehaald en mee gesleurd van het pad af. Sommige mensen zouden geen honden mogen hebben. En wat was ik blij met de muilkorf want die was er dus echt niet voor niks.

MerelM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:27

Mijn laatste buitenrit was echt heel gaaf!! Alleen hadden mensen een snoer over het ruiterpad gespannen waardoor het paard waar in op zat struikelde en allemaal gekke sprongen ging maken..