lot189 schreef:Ja maar je kunt "gezond verstand" niet afdwingen met regels! Dat is dezelfde stupide opvatting als denken dat je bedrijf veiliger wordt door meer regels te stellen. Veiligheid zit tussen je oren en verder helemaal nergens.
hier boven een quote van ikke......
voorbeeld, pas op het nos, een kleding fabriek was in elkaar gestort, achteraf is toegekend dat dit had kunnen voorkomen als de rechten, eisen en REGELS waren waargemaakt!
het is in mijn ogen totale onzin om te zeggen dat regels niet meer veiligheid bieden. als we alle verkeerregels op 0 zouden zetten en onze auto's op de snelwegen met 'gezond verstand'moeten gaan besturen zien ik het ongevallen aantal steigen met dik 5000 %. en dan heb ik het niet over de vergelijking paard--> auto, neee, over de vergelijking regels---> regels!
en ja, door meer regels voor ruiters tijdens het buitenrijden, en dingen niet overlaten aan het gezonde verstand zullen we allemaal met een veiliger gevoel buiten opstap gaan...
niet alleen wij, ook onze medeverkeerdelnemers.
ik ben sowieso morgen van plan om via de gemeente doorgestuurd te worden naar de juiste instantie die mij meer kan vertellen over dit onderwerp. paarden in het verkeer. ik ga dit ook zeker weer aan jullie mededelen!
keeep it on topic, hou het gezellig, deel je mening en blijf discussieren!
greeetsz de TS
Niet mee eens.
Puur alleen al volgens de regels zou ik in de berm of op de weg moeten rijden. Hier in de polder gaan ze met 70 a 80 km/h over die weg heen. De berm is gevaarlijk, deze wordt bijna weekelijks opengegooid voor het verwerken van kabels. Ik heb ooit een tinker door onaangestampte aarden zien zakken, godzeidank is dat toen goed afgelopen maar zoiets zien is zeker geen pretje.
Omdat de weg gewoon te gevaarlijk is en mensen hier niet gewend zijn om paarden op zulk soort wegen aan te treffen rij ik op het fietspad. Dit is veiliger voor mij en mijn paard en voor overige weggebruikers, maar mag volgens de regels dus niet. En wandelen doe ik al helemaal niet op een 50 km en/of 80 km weg niet.
Regeltjes zijn heel leuk, maar gezondverstand vind ik belangrijker. Als er een auto van links door rood rijd, en jij heb groen en rijd door, dan rij je toch ook niet boven op die auto? "omdat jij groen had en dus door moest/mocht rijden" Dan trap je toch ook op het rempendaal?
Nee ik analyseer liever zelf: Wat zijn de regels? -> zijn de regels veilig toepasbaar? -> is er een alternatief dat beter bij de situatie past?( al dan niet via legale of "illegale" wegen).