buitenrijclubje friesland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petra1970181

Re: buitenrijclubje friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:22

goeiemorge
ik ga dalijk buiten aan de wandel met paardje en als ie idd zo relext is..ga ik maar eens n klein stukje buiten rijden kijken of dat goed gaat veel plezier bij jullie paarden en als je op buiten rit gaat geniet er van

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:16

Het wordt zondag acht uur in het Drenst Friese woud. Voor wie mee wil, zijn wij dan op de parkeerplaats bij het informatiecentrum tegenover Appelscha.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:30

Wesabo schreef:
Het wordt zondag acht uur in het Drenst Friese woud. Voor wie mee wil, zijn wij dan op de parkeerplaats bij het informatiecentrum tegenover Appelscha.

Ik wil best een andere keer met je mee want ik weet daar echt niet de weg ;-)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:23

Fronika schreef:
Wesabo schreef:

Ik wil best een andere keer met je mee want ik weet daar echt niet de weg ;-)

Voor als je een keer zelf wlt, er zijn meerdere routes uitgezet die supermakkelijk te volgen zijn met de bordjes. Ruiterpaden staan ook aangegeven. Kaartjes kun je halen bij het bezoekerscentrum maar die heb je niet eens nodig, ht staat duidelijk genoeg op de bordjes.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:54

Wij waren gestart bij Villa Nova en hadden een kaartje mee maar wel de weg kwijt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:03

Hahaha, en ik maar denken dat ik alleen de weg kwijt raakte. Ik raak ook standaard de weg kwijt, zelfs in Gaasterland rijd ik altijd verkeerd.. :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:09

Fronika schreef:
Wij waren gestart bij Villa Nova en hadden een kaartje mee maar wel de weg kwijt

Is dat een startpunt van een route? Er zijn dus routes uitgezet daar kun je gewoon niet verdwalen. Ik rij ook altijd verkeerd ook in de endurancewedstrijden dus waar alles is uitgezet met lintjes maar in het dfw ben ik nog nooit verdwaald.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 10:26

@kim345 zelfs bij die routes kan ik verdwalen.
laatst de oranje geprobeerd, maar helaas.

de rode route gaat inmiddels wel vlekkeloos.
deze rode route start bij het bezoekerscentrum in appelscha en vind ik tot dusver ook de mooiste route

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:29

Ik meld mij hier ook maar eens.
Sommige ken ik zelfs wel van eerder meetings en zelfs van stal.

Ik heb een Groninger x Gelderse 1.70m die flink tempo heeft met stappen maar draf en galop zijn normaal.
Algemeen tempo weet ik eigenlijk niet zo goed, want dat houdt ik nooit zo goed bij.
Ik houd wel van tempo rijden maar galoperen doe ik liever nog niet in groeps verband aangezien meneer daar iets te enthousiast van wordt (lees gaat aan de kletter :o ).

We rijden wel wat vaker in groepsverband en we oefenen dus ook al wat op het gedragen met galoperen.
Lijkt me leuk een keer met een groepje te gaan rijden waarvan ik een beetje de garantie hebben dat ze mijn paard kunnen bijhouden in stap :D .

O ja mijn paard staat in de Wilgen en ik heb helaas geen trailer tot mijn beschikking.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:55

Joltsje schreef:
@kim345 zelfs bij die routes kan ik verdwalen.
laatst de oranje geprobeerd, maar helaas.

de rode route gaat inmiddels wel vlekkeloos.
deze rode route start bij het bezoekerscentrum in appelscha en vind ik tot dusver ook de mooiste route

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen de rode gereden heb, die kan ik nu wel dromen...
Ik wil binnenkort denk ik wel eens een andere proberen, dan start ik op de rode en neem ik bij een kruising de andere route, hopelijk kan ik dan eerondje maken van ongeveer 30 km of meer...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:57

@osmo ik wil best een keer een rodnje maken, misschien zijn er meer mensen van stal die meewillen?
Mijn vriendin staat bij jou op stal. Alleen stapt mijn pony niet snel... Draf en galop kan ze de grote paarden makkelijk bijhouden maar stap is een beetje een sjok tempo....

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:59

Ik sta ook bij OsMo op stal, zou ook wel een keertje mee willen. :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:01

Mayflower_ schreef:
Ik sta ook bij OsMo op stal, zou ook wel een keertje mee willen. :)

Leuk, ken jij sanne ook met choco? Dat is dus mijn vriendin, ik ga wel vaker met haar rijden. Ik denk dat zij ook wel mee zou willen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:05

Ja hoor die ken ik! Mijn paard staat vlakbij haar Choco in hetzelfde gangpad. :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 12:06

hmmz.. volgens mij hebben we inmiddels een hele club.
toch een keertje met zijn allen meeten? (voor de mensen zonder trailer moeten ff kijken).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:48

Waar op stal staan jullie dan?
*loopt een beetje om zich heen te kijken*..

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:12

Vandaag heerlijk in het Drents Frise woud gereden. Het weer voor volgende week ziet er goed uit. Als dat zo blijft ga ik volgende week zondag, dus de 19e weer. Wie gaat er mee en sluit zich aan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:16

Mando schreef:
Waar op stal staan jullie dan?
*loopt een beetje om zich heen te kijken*..

Wij (mayflower en ik) staan bij stal Bosma in de Wilgen (dat is vlakbij Drachten).

Kim Ik ken Sanne en Mirthe allebij wel en Choco staat bij mijn paard in de groep, ik kan wel eens vragen of zij mee willen. (Mirthe zit overigens ook op bokt).
Ik ben jou wel eens tegen gekomen in het bosje bij boornbergum.
Jij rijdt vaak in het oranje toch?

Wesabo wel grappig jou paard heet hetzelfde als mijn man.
Heb jij ook niet in de Wilgen gestaan met Armando? tenminste de naam van je pony komt mij bekend voor en dat is ook een haflinger.

Sultan en Sita ken ik van vorige meetings.

Joltsje lijkt me leuk maar in een hele grote groep doe ik een eerste keer wel rustig aan (stappen en draven) en galopeer ik eerst nog niet.
Eerst elkaars paarden maar leren kennen, ik wil namelijk geen ongelukken.

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:35

@Joltsje Met nieuwe paarden en een grote groep moet je altijd voorzichtig zijn en rekening houden met elkaar. Beter rustig aan en een gezellige dag dan te hard en ongelukken. Je hebt helemaal gelijk.

@Osmo er staat nog een haf in de wilgen die Armando heet dus vreemd is het niet dat het je bekens voorkomt toch? Maar ik heb daar inderdaad ook gestaan. Nu alweer bijna anderhalf jaar weg daar.

@Kim Ik volg nooit precies de routes i het df woud maar ik ken het gebied vanaf het info centrum inmiddels vrij goed. Al vind ik het lastig in te schatten hoeveel km je dan rijd. Ik heb geen gps.
Ga je ook een keer mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:43

Wesabo ik dacht het al dat jij het was :D Vrouw uit Siegerswoude met een haflinger die Armando heet. Kon niet missen 8-) .
Klopt idd dat er nog een haflinger op stal staat met die naam.
Jou bonte en mijn zwarte hadden op stal een innige kennismaking in de wei :+
Heb je die bonte niet meer?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:21

@osmo, jep knaloranje is niet te missen! Al ben ik al een tijd niet meer in de wilgen geweest, meestal ga in naar beetsterzwaag. Lijkt me leuk, ik kan sanne ook wel vragen we wilden binnenkort toch nog een keer weer samen rijden.

@wesabo
Lijkt me leuk, ik ken het gebied redelijk maar jij weet de weg dus beter, fijn! Ik heb geen gps maar je kan later de routes intekenen op www.afstandmeten.nl als je de afstand wilt weten. Kost wel even Tijd en je moet wel weten waar je langs bent geweest...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:25

Routes zijn toch allemaal rond de 20 km.

Ik ben met een vriendin aan de andere kant toen gestart, aan de kant van Wateren.
Grote parkeer plaats ook en we hebben volgens mij de blauwe route gereden.

Was ook erg leuk.

Ik wil best mee, ben geen racer maar rondje hobbelen vind ik prima, dit weekend kan ik helaas niet maar misschien het weekend erop even het weer aankijken.

Maar zou ook wel eens in het bos in bakkeveen willen rijden, daar ken ik de weg ook niet. Dus als iemand dat leuk vind.

Mijn Haf staat wel in Oostwold bij Leek en ik woon in Siegerswoude maar heb een trailer en kan overal komen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:54

Ik meld me hier ook, lijkt me leuk om 's samen te rijden :)

Bij mij is vervoer alleen wel een klein probleem: geen trailer en geen E achter B rijbewijs helaas. Maar het lijkt me toch leuk om dit even in de gaten te houden. Mijn paard staat in Boelenslaan..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:32

@mando, bakkeveen wil ik ook nog wel eens heen maar ik dacht dat je daar overal wildroosters nu hebt... Ik heb het horen zeggen ik zou het niet weten eigenlijk. Ik wil als ik weer langere ritten maak er best een keer heen. Bakkeveen is toch algauw 40 km denk ik.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:51

Wesabo schreef:
Vandaag heerlijk in het Drents Frise woud gereden. Het weer voor volgende week ziet er goed uit. Als dat zo blijft ga ik volgende week zondag, dus de 19e weer. Wie gaat er mee en sluit zich aan???

zoals het nu lijkt heb ik nog niks staan,

ik heb gisteren een buitenrit gemaakt in het kuinre bos met 16 man
dit was de eerste keer in een grote groep, ze vond het echt niet leuk, ze was heel nerveus, niet te kalmeren en ik moest voorop rijden
pppff dat was geen ontspannende buitenrit hiihhii