Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurrr_

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:40

o ook een keer,
op ponykamp
we gallopeerde op een breed pad met daarnaast mais velden en sloot..
ik gallopeerde dus achter een wat jonge pony (zoon van miami haha)
Die pony haalt uit en boem, ukanho en ik belandde zo in de sloot haha!
paar passen doorgegallopeert en mijn pony springt zo weer de sloot uit!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:58

mltex schreef:
mltex schreef:
Nog nooit gelukkig. In de bak daarentegen...... *schraapt keel*

Moet mijn woorden intrekken, gister....in bos (dus in lekker bladerlaag zacht gevallen).
Zeg maar: aanvaring met ree gehad :')

Goh, herkenbaar :D

Ik heb een paar terug ook zo'n aanvaring gehad, in de duinen van Wassenaar.... paard draaide op zijn as linea recta om en ik bleef 'staan' :')

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:05

Ik ben een keer gevallen bij een sprong over een boomstam, paard vond het iets te leuk.. Ik dacht slim te zijn en haar af te remmen door op een boom af te sturen. Ze sprong op zij en ik niet.. Dus toen ik er naast. Uiteindelijk losgelaten en met behoorlijke kneuzingen er van af gekomen..

Andere keer ben ik uitgegleden met paard.. Ene moment zat ik er op en het andere moment liep ik er naast. Ik snapte er niets van :P

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:50

Door een over enthousiast paard dat in de zomer eindelijk weer naar buiten mag er meerdere keren
naast gelegen maar nooit echt hard ofzo.
Het ergste is dat ik in de sloot belande doordat het paard er vandoor ging en voor een sloot een
noodstop maakte waardoor ik over de hals heen vloog zo de iets te brede sloot in :')

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 01:09

Ik ben er gelukkig nog niet zo heel vaak naast gedonderd, maar als ik er dan een keer naast lag, was het ook meteen heftig :')

1x met paard en al gevallen, liepen op een pad langs een natuurgebied. Het had gevroren dus de grond was keihard, ik was lekker aan het stappen, ineens schrikt ze (denk ik) en springt in galop. Helaas kwam er niet een ongelijk stuk grond aan, paard glijdt uit en we knallen met z'n tweeën op de grond. Door de gladheid glijden we ook nog een stukje door (toen heel eng, nu best grappig :+ ), daarna krabbelde mijn paard al snel overeind en ging er vandoor. Ik had nogal pijn in m'n benen en kon amper overeind komen, toen sloeg de paniek wel even toe. Ik zag haar al helemaal de weg oversteken, over de brug gaan etc etc... Gelukkig waren er in dat gebied mensen aan het schaatsen, die zagen het gebeuren en kwamen helpen. 1 man deed z'n schaatsen uit en ging op z'n sokken achter mijn paard aan _O_ En hij had haar nog te pakken gekregen ook! Ben die man nog steeds dankbaar!

Andere keer liep ik over het strandje bij ons in de buurt, je had dan een strook met gewoon goed hard zand, daarachter lag blubber en modder, soort van drijfzand idee. Was lekker aan het stappen, schiet er vanuit het niets een hond het strand op die echt m'n paard aanvalt. Paard is normaal heel rustig en geduldig met honden, maar daar schrok ze zo van dat ze opzij sprong en doorrende, uiteraard precies die blubber in. Al meteen voelde ik hoe ze super diep wegzonk in de blubber, kon er gelukkig net op tijd afklimmen. Ik kon wel fatsoenlijk blijven staan, zij zat zelfs deels met haar buik in de blub :(:) Arme beessie probeerde uit alle macht eruit te komen, uiteindelijk is het ons gelukt door haar met touwen achter haar billen naar voren te trekken.

En nog een andere keer was gewoon heel erg grappig :') Ik was zonder zadel aan het rijden, zat nietsvermoedend in een handgalopje. Paard verdwijnt ineens onder me, struikelde en kwam op haar knieeen terecht, ik maakte een koprol, kwam op m'n rug terecht en paardlief stond heel lief boven me naar mij te kijken :+ Ik had het benauwd van de klap en het lachen tegelijk hahaha.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:45

Nou leuk hoor, vertel ik hier 2 verhalen..
3 x raden wat er gisteren gebeurde! Juist ja..

Ik heb het verhaal maar even gekopieerd ;)

We gingen even een buitenritje maken met dit heerlijke weer.
Alles ging goed. Op de terugweg nog even een flink stuk gegaloppeerd. Het paard waar mijn vriendin op rijdt is altijd een beetje een aansteller. Type; schrikt niet van vrachtwagens, trekkers etc, maar wel van blikjes, paaltjes etc.. Zo ook gister.. Er stond een paaltje in de berm (the horror!) En natuurlijk moest ie weer even debiel doen.
Vera schrok daar van en sprong op het asfalt opzij.. Daardoor gleed ze uit. Ik dacht 1 sec dat ze boven op me zou vallen, maar hoe ze het gedaan heeft weet ik niet, maar ik lag er niet onder! Wel met m'n hoofd op het asfalt gekomen, net als m'n knie en heup. Dus ik voelde het wel zeg maar..
Maarja, toen moest ik Vera weer zien te pakken, die al richting huis ging. Eerst in draf, maar later ging ze toch stappen. Dus ik achter haar aan.. Kijkt ze me eens aan: He! Jij ook hier?! Gezellig :D
Nou ja, toen weer opgestapt en richting huis gegaan. Ook nog stukje gedraafd..
M'n hoofd deed wel zeer en de rest ook, maar op zich had het veel erger gekund. Dus nog even daar gegeten en toen thuis onder de douche. Paracetemolletje gehad, en op bed..
Voel nu niets meer van m'n hoofd, heb alleen heul veel spierpijn, haha! En hier en daar blauw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:03

Vanmiddag een ongeluk(je) gehad bij buitenrijden.
Paard schrikt van een wielrenner,vliegt er van door,rent de wei van de buren (bijna thuis) in,(onderweg bijna tegen een boom en paal aan geknald) in volle galop naar voren,richting de weg. Op de weg vielen we samen,paard staat snel op,wat ben ik blij met de paarden van de buurman,daarom bleef ze staan. Gelukkig kwam er ook geen verkeer aan.

M'n paard heeft 3 schaafwonden,ik schaafwonden op mijn hand,knie (die ook dik is ) en heup en erge hoofdpijn. Wat ben ik toch weer blij met mijn cap,als ik die niet op had gehad! verder paar krassen op het zadel,kapotte singel en rijbroek,maar dat is allemaal te vervangen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:08

Ja, :j
Dat was op ponykamp, zonder zadel op de mini-shet,
MyLittlePony had er geen zin in, en begon te bokken _O-
Dus plop, daar lig ik dan, in het water, zeiknat _O-
Volgens mij heb ik de foto's nog ergens dat ik er af glij :)*

NicoleBon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:34

paard keer gevallen met buitenrit en 1 keer heel hard.
We gingen met de manege buiten rijden en natuurlijk een stukje gallop. We gingen nog eens niet hard maar we maakte een scherpe bocht. in de bocht (naar rechts) gebeurde het. Doordat mijn paard de paarden voor hem niet zag omdat die om de hoek waren ging hij extra hard in bocht in, kon hem niet terug halen en ging ik er langs. ik kwam schuin voor hem terecht en hij gallopeerde door, met mij aan de teugel. hij trok zo hard aan de teugel dat mijn LEREN handschoen scheurde.
maar had er geen last van alleen wat spierpijn.

:)

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:28

Haha,
Vroeger toen ik op een manege reed (daar leerde je zonderzadel rijden) reden wij buiten als de bak te nat was. najha ik reed altijd op 1 haflinger Spike, nou ik vond hem helemaal niks nooit gevonden ook. dus ik zat er altijd al een beetje met tegenzin op. maarja wij reden dus buiten. zonder zadel, langs een fietspad najha weetje houten was toen de fietsstad van het jaar (hier MOETEN de brommers op het fietspad) maarja daar reden wij veel vaker. maar opeens komt er een brommer achter me rijden en die me inhaalt en keihard optrekt met gevolg dat spike dat ook deed. nou echt ik had een hele sliding gemaakt van 3 meter 8-) me hele been was blauw, maar toen waren we nog net klaar want het was half 6 dus veel mensen waren op de fiets naar huis. die knol rent dus over het fietspad het veld ernaast op en begint te vreten gelukkig laten wij het halster er altijd onder zitten. maar meneer had het hoofdstel om zijn nek hangen en want lekker aan het eten, en iedere keer als wij hem wouden pakke rende hij weg, toen kwam er iemand met een appel aanzetten dus wij rustig met die appel naar hem toe en toen hij er in wou happen pakte we hem snel en gaven de appel aan een ander paard :P nou echt, ik heb nooit meer op die knol willen buiten rijden... dus wij moesten weer door het hele dorp terug naar de manege lopen met een paard met een kapot hoofdstel.. stombeest...

isabelle_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:42

Gelukkig nog niet. laat ik het maar niet te hard zeggen.. _/-\o_

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:43

Vaak zat.
Mijn lieve knollie stond dan heel stom te kijken: wat doe jij op de grond?? :+

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:46

Gelukkig nog nooit :D maar wat nog niet is kan nog komen... Heb genoeg verhalen gehoort van mensen die aardig hard van mijn knol afgedonderd zijn tijdens buitenritten.
(meneer kan heel gemeen bokken , maar tot nu toe heb ik het uit kunnen zitten , met moeite wel hahaaha..)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:52

Ja helaas wel,

Ik rij altijd alleen door het bos en alleen buiten waar dan ook. Moet wel verplicht mobiel bij mij hebben van eigenaar.
In het bos is paard gestruikeld in hoog tempo tölt, ze kan zichzelf niet meer omhoog krijgen en we vallen beide voorover.
Ik val over haar heen op de grond en zij rolt door weer vol over mij heen. Beide wel daarna gelukkig weer opgestaan maar de schrik zat er goed in kan ik je vertellen.

Gelukkig waren we beide helemaal in orde, ik had alleen een bloedblaar op mn hand. Zadel is er minder goed afgekomen aangezien het een pad was met veel grind erop, die heeft dus een schuurbeurt gehad...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:41

tot een week geleden konden we bij me verzorg paardjes alleen buiten rijden. En heb ook wel paar keer vlieg lessen gehad gelukkig ging ze dan altijd gewoon naast me staan grazen. Alleen de laaste keer dat ik viel kwam het omdat de singel stoten het begaven tijdens een blijdschaps bokje doet ze alijd als ze mag galopperen. En daar vloog ik door de lucht ben dr met een hoop spierpijn blauwe plekke en peesbeschadiging vanaf gekomen.

rodie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:57

Jaa ik ook!! Ik was samen met een vriendin, en de pony van mijn vriendin schrok, zij geloof haar evenwicht en viel er af pony ging er van door... Ik spong als een gek van mijn pony af maar mijn pony schrok ook!! Dus kik hield hem niet meer en liet los.. Het was langs een redelijke grote weg... Zij rende die weg helemaal totdat we ze niet meer konde zien. Ik ging de politie bellen.. Wij waren helemaal in paniek! Wij gingen door met zoeken van waar ze nou waren. We konden ze niet vinden:( maar opeens kwam er een man met een scooter naar ons toe en zij dat zij de pony hadden gevonden!! Wij helemaal blij en rende er naar toe.. Stonden ze daar dood leuk te grazen... Achteraf bleek dat ze die weg hadden overgestoken en over vee rooster hadden gesprongen en op de stenen waren neer gekomen..!! Zij hadden gelukkig niks.. Wij trouwens ook niet, dus het is uiteindelijk allemaal goed afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:01

Hahaha, heb ook zoiets meegemaakt. Mijn oude verzorgpony werd altijd helemaal gek op buitenrit. Die draaide dan het liefst om liep dan terug naar huis. Maarja, dat was natuurlijk niet de bedoelling. Dus ze was al een beetje aan het kloten. Ineens gaat ze keeeihard draven, en natuurlijk in 1x stoppen. Ik een eindje verderop. Komt ze doodlief naar me toegelopen, d'r mond vol gras, mij lief aankijkend.
Ben weer opgestapt en verder gereden. Is wel goed gekomen hoor.. ;)

xSproetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:23

Haha een keertje op een d pony, mijn voet bleef in de beugel hangen en ik viel er af ik werd een stukje meegesleurt tot de pony in de gaten kreeg dat er nog iemand aan hem vast hing, haha

Marije91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:19

is nu denk een jaar of 4 geleden..
ik was op ponykamp en we waren op buitenrit.. met een groep van 15 ofzo.. maar toen was er ineens afzetlint op het pad.. en dat waren die paarden niet gewend.. die lopen dat pad al jaren en nooit was er afzetlint geweest.. dus het 2e paard .. dat achter die van de begeleidster liep schrok heel erg toen. die ging er als een razende vandoor, terug naar waar we vandaan gekomen waren.. Daarvan schrok ook het paard van de begeleidster en toen gingen ze allemaal in eens keihard naar achter maar het was niet zo'n breed paadje en daarnaast liep het schuin op.
De pony waar ik op zat (echt een schatje trouwens) wou ook draaien maar werd op de achterhoef getrapt door het paard van de begeleidster die er langs stoof en aangezien het mul zand was gleed de pony uit. daar lag ik dan met paard en al op t pad. Heb geluk gehad het zadel zat precies zo dat mijn been niet afgekneld werd, haflinger op je been is nou niet echt alles ;)

uiteindelijk paar meter verder was het de begeleidster gelukt om de controle weer over haar paard te krijgen en is het gelukt om de rest ook te stoppen.. ook omdat ze er niet langs konden omdat er nog zoveel anderen stonden..
is vanzelf de pony waar ik op reed weer overeind geklommen en kon ik weer opstijgen.. toen kwam er nog een meisje uit de bosjes die aan een tak gehangen had.. haar pony was de struiken in gerend en kwam zonder haar eruit, ze had een tak door dat rondje boven op dr cap, zag er erg lachwekkend uit!

maargoed ben dus met de schrik vrijgekomen maar gelukkig hebben de pony en ik er niks aan over gehouden:)

Marjolein_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:32

2 jaar geleden ben ik in de galop met een bok vanaf gevlogen, zag hem totaal niet aankomen.. beetje stome eigenlijk.
En vorig jaar viel het paard voor mij met ruiter en toen sprong de mijne erover heen en ben ik eraf gesprongen.. maar dat telt niet vind ik:$

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:35

ik ben zondag weer in het bos gevallen :P
paard wou omdraaien, dus ik stuurde em heel zachtjes terug echt niets aan de hand, hij liep nog een stukje achter de rest aan en ineens gaf die rodeo.. voorbenen in de lucht achterbenen in de lucht om en om en tegelijk! naja ik bleef best goed zitten maar toen zag ik mijn beugel inneens voorbij vliegen en toen ging ik een klein beetje scheef en steeds schever en dat beest bleef maar doorgaan.. toen hing ik aan de zeikant en draaide die een soort van op zn achterbenen om en toen lag ik :P ik wou hem nog vasthouden maar toen dacht ik ja zo land die op me, het was een tinker maar mennn wat ging die hoog!!
en toen ik eraf lag ging die nog gewoon door ook haha!

kimgirltibor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:05

2 jaar geleden reden wij ook op een ruiterpad naast het fietspad. Kwam er een scooter aan, nou hebben we al niet van die heldhaftige knollen :+ Zijn ze als een gek gaan rennen over het fietspad gewoon :oo Nouja dat rennen was dan niet het ergste maar ik had weer zo een leuke pony die er geweldige sprongen bij ging maken. Ben ik er dus voor gevallen en is dat beest zo over me heen gerend. Ben nog 3 meter meegeslingerd over het asfalt. Gevolg: brandwond en 2 gaatjes in me arm. Gelukkig niet tot op het bot maar vlees was gewoon te zien. Was denk ik wel het engste wat ik ooit heb meegemaakt. Ben als de dood voor hegtingen dus eerste wat ik vroeg: moet dit gehecht worden?. Van de week had ik ook weer een eigenwijze pony mee. Het was nog vroeg dus we kwamen het pad uit waar we normaal richting huis gaan. Dit keer niet, pony was het er niet mee eens en begint terug naar huis te rennen :+
In een heel rustig galopje maar stil krijgen lukte niet. Heb ik der maar de bosjes ingestuurd.
Kwam de begeleider me halen, heb der wel enorm om gelachen. Dus ik was weer bij de groep
deden we nog even een leuk galopje. Pony draait zich om een geeft een bok in de draai. Nouja
daar lag ik dan. Stond op en zag zo me pony naar huis rennen. Gelukkig is ze onderweg toch maar gaan grazen. _/-\o_

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:41

ik ben 1 keer tijdens een buitenrit gevallen. we gingen met de pony's crossen op een lange uitgestrekte strook weide. en toen naderde we een klein heuveltje. pony zag het gras dicht bij komen dus die maakte een pitstop en toen vloog ik over zijn nek heen. viel wel een beetje verkeerd want kreeg eventjes geen adem. maar kon er uiteindelijk wel om lachen.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:42

ik kan me maar een keer herrinneren dat ik er buiten afgevallen ben, toen vloog ik met pony en al over de kop. We gingen in galop over het pad en pony week extreem uit, stuikelde over een paaltje en maakte een koprol met mij er bovenop, ik had wel een lichte hersenschudding erna, maar viel eigenlijk nog wel mee. Gelukkig viel die niet op me! :+

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:52

haha, nee gelukkig niet :+ (wel een keer degene met wie ik samenreed, paardje schrok en sprong opzij en ze was er niet helemaal op voorbereid :P) maar scheelde niet zo heel veel, of ik had er ook een keer naast gelegen, paardlief had andere plannen dan ik en wilde liever nog even doorrennen tot thuis... -.- (maakte daarbij een paar scherpe bochten...) maar ben blijven zitten :D