Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:labyrinth schreef:Het is natuurlijk wel drukker nu dan normaal,
maar daarnaast mag je op zondag sowieso niet het strand op met paarden, het gehele jaar niet, die regels hoort een manege te kennen.
Edit: Bij wijk aan zee teminste.
Is overal zo vanaf 1 april, voor 7 uur sochtends en na 9?? uur savonds.
mick75 schreef:Wat ik me alleen wel afvraag is wat er op het strand met deze paarden gebeurt. Tjibbe en Bella stonden niet bepaald te springen om het strand op te mogen, eerder het tegendeel. En in veel andere berichten in dit topic komt ook naar voren dat de paarden niet graag het strand op gaan. Terwijl de meeste paarden juist er niet af willen.
Ilse_1987 schreef:Nee in Heemskerk mag je tot 1 mei het strand op
Ilse_1987 schreef:Ik denk dat mensen het wel heel erg makkelijk vinden om de manege eigenaren de schuld te geven. Als je aangeeft dat je niet goed kunt rijden wordt je wel geholpen met alles en krijg je een braaf paard mee. Als je aangeeft dat je al een tijd rijdt en alles alleen kunt, dan komen ze inderdaad niet kijken. Is dat gemeen voor de paarden? Nee, volgens mij niet! Tenzij degene die aangeeft er verstand van heeft liegt..Ligt dat dan echt aan de eigenaar van de manege?! Lijkt me een beetje raar..
Joolien schreef:labyrinth schreef:Het is natuurlijk wel drukker nu dan normaal,
maar daarnaast mag je op zondag sowieso niet het strand op met paarden, het gehele jaar niet, die regels hoort een manege te kennen.
Edit: Bij wijk aan zee teminste.
Is overal zo vanaf 1 april, voor 7 uur sochtends en na 9?? uur savonds.
Joolien schreef:@greetgibo, je kunt het wel doen, maar t mag niet. Niet dat ik ooit heb gehoord dat er iemand van strand is gestuurd. Maar ik vind het wel asociaal als je met je paard gaat galopperen waar het druk is. Dat is ook gevaarlijk, maar i heb een strandhuisje op wijk aan zee en m'n moeder op heemskerk en ik zie het nog vaak genoeg gebeuren. Net zoals mensen die door water gaa galopperen, levensgevaarlijk! Vaak zag ik toch wel groepen van Heemskerk voorbij komen en dat ging meestal wel goed.
irmaroossien schreef:Ik hoor bij het groepje waar RionaFjord het over heeft.
Ben het er idd mee eens dat de manege er niet super uitziet, maar de paarden waren braaf, helemaal niks mis mee. Heb zelf 2x op Arthur gereden, jong paard, maar superbraaf!
De begeleiding was ook goed, ook al is ze 'maar' 15 jaar.
Lisanne182 schreef:Hallo,
De mensen die zo negatief over de manege zijn kunnen beter nu is naar de manege gaan om te zien hoe veranderd alles er nu is. Ik rij nu al 5jaar bij de manege het is er altijd super gezellig altijd leuke paardjes. De manege is nu al vet lang bezig om alles op te knappen & het ziet er al een stuk mooier uit hoor! Zelf heb ik maar 1x meegemaakt dat er iets mis ging in het bos maar voor de rest gaat het altijd goed & komen de paarden gewoon weer goed terug.