manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:29

Poe wat een hoop negatieve reacties!
Ik ben er gisteren nog geweest en heb echt een superrit gemaakt!
Ja het klopt dat je er zonder begeleiding paarden kunt huren en dat dat misschien niet verantwoord is, maar ben je daar zelf niet bij?
Ik heb gister voor het eerst zonder begeleiding daar gereden en het ging super. De weg werd goed uitgelegd en we hadden 2 hele brave en voorwaartse paarden mee. Zelfs bij de wildhekken ging het goed!

Ik denk dat mensen het wel heel erg makkelijk vinden om de manege eigenaren de schuld te geven. Als je aangeeft dat je niet goed kunt rijden wordt je wel geholpen met alles en krijg je een braaf paard mee. Als je aangeeft dat je al een tijd rijdt en alles alleen kunt, dan komen ze inderdaad niet kijken. Is dat gemeen voor de paarden? Nee, volgens mij niet! Tenzij degene die aangeeft er verstand van heeft liegt..Ligt dat dan echt aan de eigenaar van de manege?! Lijkt me een beetje raar..

Het is misschien wat ouderwets dat wat paarden in stands staan en dat er schuine daken in de stallen zijn, maar de paarden worden volgens mij prima verzorgt en hadden een bak met eten klaar staan toen we terugkwamen. De paarden worden er ook best oud en zien er nog goed uit voor hun leeftijd.

Ik vind het een prima manege voor buitenritten en zal er ook zeker nog blijven komen!

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:32

Joolien schreef:
labyrinth schreef:
Het is natuurlijk wel drukker nu dan normaal,
maar daarnaast mag je op zondag sowieso niet het strand op met paarden, het gehele jaar niet, die regels hoort een manege te kennen.

Edit: Bij wijk aan zee teminste.

Is overal zo vanaf 1 april, voor 7 uur sochtends en na 9?? uur savonds.

Nee in Heemskerk mag je tot 1 mei het strand op :)

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:36

mick75 schreef:
Wat ik me alleen wel afvraag is wat er op het strand met deze paarden gebeurt. Tjibbe en Bella stonden niet bepaald te springen om het strand op te mogen, eerder het tegendeel. En in veel andere berichten in dit topic komt ook naar voren dat de paarden niet graag het strand op gaan. Terwijl de meeste paarden juist er niet af willen.

Ik ben gister nog op het strand geweest met de paarden Sietske en Morena, die werden wat enthousiast voordat we het strand op gingen, maar begonnen ook te draaien voor de strandopgang. Waarom ze dat deden weet ik ook niet, maar 2 meter verder waren ze weer heel braaf! Misschien waren ze ons aan het uitproberen ofzo..
Op het strand zijn ze wel te houden, maar je voelt wel dat ze er zin in hebben :D

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:00

Ilse_1987 schreef:
Nee in Heemskerk mag je tot 1 mei het strand op :)

Maar niet op zondag:

http://wijkaanzee.de/nl/paardrijden.php

Daar staat inderdaad vanaf 1 mei met aangepaste tijden, maar ook: De rest van het jaar mag u van maandag tot en met zaterdag op het strand rijden. Een manege hoort deze regels te kennen en zich eraan te houden.

Ilse_1987 schreef:
Ik denk dat mensen het wel heel erg makkelijk vinden om de manege eigenaren de schuld te geven. Als je aangeeft dat je niet goed kunt rijden wordt je wel geholpen met alles en krijg je een braaf paard mee. Als je aangeeft dat je al een tijd rijdt en alles alleen kunt, dan komen ze inderdaad niet kijken. Is dat gemeen voor de paarden? Nee, volgens mij niet! Tenzij degene die aangeeft er verstand van heeft liegt..Ligt dat dan echt aan de eigenaar van de manege?! Lijkt me een beetje raar..

Als manege kan je niet vertrouwen op de eerlijkheid van mensen, zij willen graag een buitenrit maken, het is dus ook in hun voordeel om te liegen als ze niet ervaren genoeg zijn. Hoe iemand handelt in moeilijke situaties kan je niet beoordelen en daarom vind ik sowieso dat er een begeleider mee moet die de paarden kent,
Maar je kan wel degelijk zien aan iemand of hij de gangen de beheerst door even in de bak te laten voorrijden.
Paarden lijden eronder als er iemand op hun rug zit die in het zadel klapt of ieman die galoppeerd waar het eigenlijk niet kan.

Een manege eigenaar is verantwoordelijk voor de paarden en moet er dus voor zorgen dat die paarden goed behandeld worden, dan moet je er ook voor zorgen dat er goed gereden wordt en dan kan je niet afgaan op een verhaaltje dat iemand die je niet kent je opspelt.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:45

Joolien schreef:
labyrinth schreef:
Het is natuurlijk wel drukker nu dan normaal,
maar daarnaast mag je op zondag sowieso niet het strand op met paarden, het gehele jaar niet, die regels hoort een manege te kennen.

Edit: Bij wijk aan zee teminste.

Is overal zo vanaf 1 april, voor 7 uur sochtends en na 9?? uur savonds.

wij rijden vaak van heemskerk tot castricum dus die problemen hebben wij niet, en wij rijden enkel naar wijk aaan zee als de wind de andere kant op staat omdat je niet met te veel tegen wind op het stand moet gaan galoperen dan is de kans op een bloed neus aanzienlijk groter.

AdnerB

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:02

na alle reacties gelezen te hebben heb ik besloten om ook niet naar deze manege te gaan voor een heerlijke strandrit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:12

@greetgibo, je kunt het wel doen, maar t mag niet. Niet dat ik ooit heb gehoord dat er iemand van strand is gestuurd. Maar ik vind het wel asociaal als je met je paard gaat galopperen waar het druk is. Dat is ook gevaarlijk, maar i heb een strandhuisje op wijk aan zee en m'n moeder op heemskerk en ik zie het nog vaak genoeg gebeuren. Net zoals mensen die door water gaa galopperen, levensgevaarlijk! Vaak zag ik toch wel groepen van Heemskerk voorbij komen en dat ging meestal wel goed.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:13

Joolien schreef:
@greetgibo, je kunt het wel doen, maar t mag niet. Niet dat ik ooit heb gehoord dat er iemand van strand is gestuurd. Maar ik vind het wel asociaal als je met je paard gaat galopperen waar het druk is. Dat is ook gevaarlijk, maar i heb een strandhuisje op wijk aan zee en m'n moeder op heemskerk en ik zie het nog vaak genoeg gebeuren. Net zoals mensen die door water gaa galopperen, levensgevaarlijk! Vaak zag ik toch wel groepen van Heemskerk voorbij komen en dat ging meestal wel goed.

daar heb je gelijk in ik had van de week ook een strand rit toen ben ik het strand niet op gegaan omdat het gewoon echt te druk was en dar ga ik niet riskeren.. en galopperen in het water is zeker levensgevaarlijk! ik stap ook alleen door het water. maarja het gebeurt soms wel..

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:35

Ik ben recent geweest met een klein groepje. En dat was geen al te beste ervaring. We kwamen aan, en eerlijk gezegd, we stonden echt even met onze bek vol tanden. We zaten zelfs even te twijfelen of we überhaupt nog wilden rijden. Sommig tuig was serieus gewoon antiek, niets mis mee als het kwaliteit betreft, maar dit waren gewoon keiharde en oude kussens, slecht onderhouden hoofdstellen, niet goed passend tuig... Singels met scheurtjes, bijna geen enkele stijgbeugel had een beugelblokje erin... Stallen waren bloedheet, geen doorluchting, erg donker en onpraktisch (schuine daken) om maar te zwijgen van de stands. In de voerbak bij Morena lag een half afgekauwd broodje, het leek op een koffiebroodje of iets soortgelijks. Lijkt me behoorlijk ongezond en ik vond het ook niet vreemd dat ze het niet eens op at.
Ik vond de paarden er matig uitzien. Wel tamelijk goed gevoed en schoon, maar de hoeven zagen er niet best uit. Ook vond ik de paarden vrij schichtig op stal. Een van de Friesen, Rosa geloof ik, leek mij ook niet gezond. Ze bleef enorm achter in tempo, zat te hijgen en deed steeds kleine plasjes.
Ook werd er totaal niet gekeken naar of wij konden rijden, terwijl er iemand met ons mee was die al een tijd niet meer had gereden. Ze hebben ons niet eens zien opstappen op de paarden. Ook niet iemand die even controleerde of het tuig goed lag o.i.d.
De paarden leken er in het bos wel plezier in te hebben, waren wel fijne paarden voor buitenritten. Luisterden goed en waren rustig maar alert (op Rosa na die echt niet vooruit was te branden).
Na het rijden wilden we de paarden even afsponzen maar dat kon niet, hadden ze niet en kenden de paarden ook niet...

Eerlijk gezegd vond ik het ook wel vrij typisch dat er een aantal meisjes in hun nette kleren en schoentjes (waaronder iemand met (lage) pumps!) stonden te vegen en hooi te geven... Mja, maakt niet echt een professionele indruk.

Overigens waren de mensen op stal wel aardig en behulpzaam als je een vraag had. Maar over het algemeen kan ik wel zeggen dat wij behoorlijk beduusd waren van de situatie en ook geen prettig gevoel er aan over hebben gehouden. De rit was prima en leuk, maar we zouden absoluut niet meer bij de manege komen.

Mloesblondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:47

Rosa is altijd wat sloom , Dat is haar karakter,
En je geeft aan dat zei kleine plasjes deed.
Dan is ze hengstig geweest en als ze hengstig is,
is ze altijd wat sloomer dan dat ze al sloom is .

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:46

Mloesblondy schreef:
Rosa is altijd wat sloom , Dat is haar karakter,

En dat hijgen en zwaar ademen hoort ook bij haar karakter?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:01

Rosa is die fries toch? Daar heb ik een aantal jaren terug ook een keer buitenrit op gemaakt.. Was toen juist alles behalve sloom, moest steeds wachten op vriendin die een andere fries (die met de doorgezakte rug) meehad.. Zij heeft uiteindelijk een zweepje gemaakt van een afgebroken takje om t paard een beetje vooruit te krijgen terwijl ik de blaren op mn handen had van t inhouden.. Niks mis mee trouwens hoor, een lekker voorwaards paard :) Maar ik vond dr iig absoluut niet sloom en zó belachelijk lang geleden is t nou ook weer niet dat t aan leeftijd te wijten kan zijn oid..

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:08

rosa heeft zo der momenten soms is ze behoorlijk eigenwijs en heeft totaal geen zin,
en soms heeft ze der echt pit in zoals jij al zei amy
en meestal als ze hengstig is is ze wat slomer en sagerijniger,
zoals mensen ook wel eens zijn.
maar over hijgen en zwaar ademen is bij ons niks bekend..
misschien kwam het omdat het warm was en door het stof ik de duinen..
ik zou het op dit moment niet weten sorry

JeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:34

Met mijn paardrijgroep uit Tolbert gaan we twee keer per jaar een strandrit maken in Heemskerk.
Ik heb er best goede ervaringen mee, alleen de manege zelf ziet er idd niet erg best uit.
Verder wel leuke begeleiding en een super ritten gehad!
Rosa was bij ons ook al traag, kon de groep niet erg bijhouden.... wel jammer opzich...

Dit jaar weer heen, ben benieuwd of de stallen en tuig al wat aangepast zijn....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:44

Grappig dat hier een topic over is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er vanuit ging dat deze 'manege' allang opgedoekt zou zijn.

dedeniesnies ik moet eerlijk zeggen dat ik me rotschrok bij je openingpost. Ik vind het heel erg fijn om te horen dat jullie veilig en wel weer op stal terug zijn gekomen.

Wij hebben 4 jaar terug hier een rit gemaakt en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een hel vond! Sowieso waren de stallen verschrikkelijk, de pony's zagen er niet uit, het tuig zat onder de modder, de singelstoten waren gescheurd, beugelriemen zagen er niet al te veilig uit enz.. enz..
Ik vroeg als bange scheiterd om het aller liefste en graag een wat trager paard. Paardje was volgens mij al wat ouder en stond in een stal met een schuin dak, ik kon er zelf niet staan als ik achterin de stal stond. Levensgevaarlijk als je het mij vraagt! Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als het paard rolt en opstaat terwijl het onder het schuine dak ligt.
Ik weet echt niet meer hoe al die paarden genoemd werden, maar we hadden die brave van mij, een bonte die snel was maar braaf, twee haflingers waarbij al gezegd werd dat ze wat lastig konden doen, een paard dat zou trappen en waar je een beetje voorzichtig mee moest doen en nog twee andere paarden. Wij gingen ook zonder begeleiding en eigenlijk vond ik dat al wat gek. Route op een papiertje getekend en wij gingen op pad. Route erheen was mooi, paardjes waren braaf en we hebben hele stukken gedraafd. Mijn paard had het wel wat zwaar en struikelde veel, was ook snel buiten adem. Bij de strandovergang gingen alle paarden braaf naar beneden, maar mijn paard wilde niet naar beneden toe. Op zich niet zo erg, zou het niet zo zijn dat alle andere paarden op het strand meteen aan de kletter gingen! Er stonden nog maar drie ruiters die de paarden wel konden houden. Toen ik bijna beneden was knepen die er ook tussenuit.
Mijn paard was gelukkig echt wel braaf. Hij hield de rest niet bij en ging halverwege het strand terug in draf. De rest kreeg overduidelijk de paarden niet makkelijk terug, maar kwamen mij uiteindelijk ophalen en vanaf toen ging het goed mis! Het paard dat schijnbaar trapte gaf enkel rodeo's en sloeg compleet om zich heen, meerdere keren ook raak naar de andere paarden, de twee haflingers waren niet te houden en crosste steeds alle kanten op. Kwam erop neer dat we steeds aan de kletter gingen, de paarden onbestuurbaar waren en we half door het water gingen (DOODENG!! al die kuilen... brrrr.... := ) De rit eindigde toen het trappende paard een van de meisjes op de haflingers vol raakte op het bovenbeen. We zijn allemaal afgestapt en toen waren de paarden enigszins te houden.
Ambulance en alles is moeten komen, de manege was laaiend! Twee ruiters kwamen het paard van het gewonde meisje en van mij ophalen zodat wij met de ambulance mee konden. Ik was er nog bij toen de twee ruiters aankwamen en die deden alles behalve vriendelijk! Achteraf hoorde ik dat de terugweg in rengalop ging en de dieren niet uitgestapt werden. De manege eigenaresse wilde ons niet meer terug zien.

Ik ben dus echt heel erg blij topicstarter dat het bij jullie relatief goed is verlopen. Ik vind de praktijken daar, zoals ik die deze dag gezien heb, echt hartstikke gevaarlijk! Achteraf gezien hadden we al om moeten draaien toen we het gebouw en de ponyles zagen.

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:44

Ik hoor bij het groepje waar RionaFjord het over heeft.
Ben het er idd mee eens dat de manege er niet super uitziet, maar de paarden waren braaf, helemaal niks mis mee. Heb zelf 2x op Arthur gereden, jong paard, maar superbraaf!
De begeleiding was ook goed, ook al is ze 'maar' 15 jaar.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:25

irmaroossien schreef:
Ik hoor bij het groepje waar RionaFjord het over heeft.
Ben het er idd mee eens dat de manege er niet super uitziet, maar de paarden waren braaf, helemaal niks mis mee. Heb zelf 2x op Arthur gereden, jong paard, maar superbraaf!
De begeleiding was ook goed, ook al is ze 'maar' 15 jaar.

hee irma,
leuk je hier ook tegen te komen, ik ben danique haha.
als jullie weer gaan rijden ga ik graag weer mee hoor, zijn leuke ritten met jullie.
en tja de manege is mischien wat ouder maar we zijn hard bezig met verbouwen momenteel
maar het heb tijd nodig..
hopelijk tot snel

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 04:29

Tja, van die verbouwing was dus weinig te zien met pasen. En dat terwijl in dit topic al een jaar word beweerd dat er verbouwd word. Ik waag het dus dat in twijfel te trekken.

Eerder in dit topic heb ik al benoemd wat jullie op heel korte termijn kunnen doen aan het beeld dat je nu krijgt als je aankomt, want dat is alles behalve uitnodigend. Integendeel, het is ronduit afstotend en je hebt al enig doorzettingsvermogen nodig om toch naar binnen te stappen. En als je dan het erf oploopt en een les ziet die gegeven word in een ieniemieniebakje, terwijl er in de grote rijbak, van fatsoenlijke afmetingen, 1 paard los staat dan denk ik al van dat kan ook andersom. Geef die les in de fatsoenlijke bak en laat het paard los in die veredelde paddock. Dat er op het ranke, smal gebouwde paardje waarop lesgegeven werd een veel te groot en veel te zwaar persoon zit en er een nog veel zwaardere en grotere lesklant klaar staat het paardje over te nemen is ook niet uitnodigend, beter gezegd, onze kaken lagen zo'n beetje op de grond en het kostte ietwat moeite die weer op hun plek te krijgen. Bij die tweede lesklant zag je alleen maar aan het feit dat diegene stijgbeugels aanhad dat er een zadel op moest liggen want dat hele zadel verdween onder diens achterwerk en bovenbenen... En dat de pony eerst overkruisd zat en later in de verkeerde galop werd niet opgemerkt... Dit waren mensen die niets op een pony te zoeken hebben en zeker niet op een ranke, maar gewoon op een groot en stevig paard thuis horen.

Maargoed, nogmaals een aantal tips die weinig geld kosten en een groot verschil kunnen maken: Koop een paar nette schuttingen, die kan je op marktplaats voor een prikkie vinden en nieuw zijn ze nu ook overal in de aanbieding. Zet die langs de buitenkant van het terrein en scherm de lading stenen die daar nogal slordig lagen opgestapeld daarmee af. Geeft een stuk netter beeld, en maakt de parkeerplaats een stuk netter. En een fraaie schutting met een fatsoenlijke in/ uitgang nodigt ook meer uit om eens verder te kijken en niet zoals nu heel erg snel te willen omdraaien.

Verder, ruim het terrein eens op. Maak de stallen veilig, dat kan zelfs met sloophout nog! Laat een paar dakramen/ lichtkoepels maken in het dak zodat er daglicht de stal binnen kan komen. Zou een wereld van verschil maken! Echt! Knap de omheiningen op en ruim de spullen die je gebruikt netjes op na gebruik in plaats van ze her en der neer te smijten. Richt een fatsoenlijke zadelkamer in, al gebruik je daar een container voor. Doe het tuig, alles, eens goed in het vet en kijk een serieus naar de pasvorm en staat van de spullen. Gooi het oude, kapotte spul weg en ga eens shoppen op Marktplaats of zo, of probeer in ruil voor reclame wat spullen los te peuteren bij een ruitersportzaak. Hou desnoods een inzamelingsactie/ evenement om de benodigde gelden bij elkaar te sprokkelen. Doen ze bij de manege waar ik les ook een keer per jaar. Een sponsorloop, rondjes ponyrijden voor 1 Euro, vlooienmarkt, clinics, wees creatief.

Ik ben o.a. best bereid eens te komen kijken wat er daadwerkelijk in hele korte termijn en tegen weinig kosten gedaan kan worden om het beeld dat je krijgt bij aankomst te verbeteren.

En kijk eens goed naar het personeel, please? Het is niet normaal dat je als vreemdeling gewoon over het terrein kan lopen, overal in en uit kan lopen zonder dat er maar iemand kijkt of vraagt wat je er komt doen. Het is er mogelijk om zo alle kostbare spullen, zoals zadels en hoofdstellen, ook die van pensionklanten maar zeker die van manegepaarden, zo in te laden en weg te rijden zonder dat er iemand kijkt. Het zou netjes zijn als er mensen komen dat die ook aangesproken worden door het personeel, in plaats van nog net niet weggekeken. De klanten voor de buitenritten brengen een leuke duit in het laatje, behandel ze dan ook zodanig. Beleefdheid kost niets. En kom juist bij die klanten die voor buitenritten komen ook even kijken of alles lukt, of ze hun paard wel netjes poetsen voor vertrek en of alle tuig wel goed is omgelegd en vast zit. Er komen ook mensen die weinig ervaring hebben, of mensen die jaren niet gereden hebben. Het is niet erg netjes dat je je paard toegewezen krijgt en daarna niemand meer ziet, en dat je, terwijl je er onbekend bent, niet eens in de bak mag opstappen maar dat gewoon langs de weg/ op de parkeerplaats moet doen zonder dat er iemand zelfs maar even kijkt of alles lukt en even checkt of alles ook echt goed zit. Dat geeft ook een serieuzere indruk dan wanneer je alleen maar je paard toegewezen krijgt en het verder maar moet uitzoeken. Vraag ook legitimatie en eventueel borg voordat je mensen de weg op stuurt. Daar is niets abnormaals aan en is ook geen extreem wantrouwen.

Dit zijn allemaal dingen die op korte termijn en tegen zeer lage kosten aangepakt kunnen worden, en als alles er wat netter uitziet zijn mensen vanzelf al minder kritisch dan als je binnenkomt in een kolerezooi en zelf het personeel moet aanspreken, terwijl er genoeg mensen rondlopen en rondhangen.

Het is zeker geen volledig afgeschreven zooi, hoewel velen dat wel zo doen voorkomen. Je kan er echt wel wat mee en je kan het in korte tijd al een visuele metamorfose geven. En als het personeel dan ook nog eens iets doet wat betreft klantvriendelijkheid geeft dat al een compleet ander beeld als je aankomt.

Kortom: Organiseer een klussenweek of zo waarin je iedereen oproept die iets met die manege heeft een of meer dagen of dagdelen te komen helpen de boel netjes en veilig te maken, na een week herken je dan als je het goed doet de manege niet meer terug.

Maar vooralsnog moet ik zeggen dat ik alle mededelingen over hoe hard er wel niet gewerkt word om dingen te veranderen met een dikke vette zak zout neem omdat het beeld dat ik had toen ik daar was, kort geleden, nog steeds volledig overeenstemt met wat er vorig jaar al is geschreven. Ondanks alle berichten van mensen van de manege zelf die constant beweren dat er gewerkt word. Mij zien jullie dus zeker niet terug voordat ik met zekerheid kan zeggen dat er veel veranderd is, en ik hoop echt dat dat op vrij korte termijn is!

Lisanne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:56

Hallo,

De mensen die zo negatief over de manege zijn kunnen beter nu is naar de manege gaan om te zien hoe veranderd alles er nu is. Ik rij nu al 5jaar bij de manege het is er altijd super gezellig altijd leuke paardjes. De manege is nu al vet lang bezig om alles op te knappen & het ziet er al een stuk mooier uit hoor! Zelf heb ik maar 1x meegemaakt dat er iets mis ging in het bos maar voor de rest gaat het altijd goed & komen de paarden gewoon weer goed terug.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:59

Liefie, als je even de post boven je had gelezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:10

Lisanne182 schreef:
Hallo,

De mensen die zo negatief over de manege zijn kunnen beter nu is naar de manege gaan om te zien hoe veranderd alles er nu is. Ik rij nu al 5jaar bij de manege het is er altijd super gezellig altijd leuke paardjes. De manege is nu al vet lang bezig om alles op te knappen & het ziet er al een stuk mooier uit hoor! Zelf heb ik maar 1x meegemaakt dat er iets mis ging in het bos maar voor de rest gaat het altijd goed & komen de paarden gewoon weer goed terug.

Ik ben al heel lang niet binnen geweest maar alleen van buitenaf al vind ik het niet aantrekkelijk om erheen te gaan, laat staan naar binnen te gaan. Dus nee ik geloof niet dat er veel is veranderd, zeker als ik Mick haar post lees...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:23

Ondanks dat het topic al een tijdje niet gebruikt is wil ik toch even reageren.

Ik heb op deze manege zo'n 4 a 5 jaar geleden 3 paarden gehuurd, tijdens het telefonisch contact werd mij gevraagd of ik kon rijden waarop ik antwoorde met...heb zelf 3 paarden en rijd vanaf mijn 6e....dat was voldoende.

Aangekomen op de manege vroeg ik mij eerst af of Tomtom mij wel naar de juiste locatie had gestuurd,wat een enorme bende en het stonk er ontzettend naar mest en urine.
Toch maar naar binnen gegaan om te melden,zaten een paar mannen aan de bar in een ontzettend donkere kantine die zich eerst 5 minuten aan ons zaten te vergapen voor er gevraagd werd wie wij waren. Mijn vriendin moest een cap lenen maar kon geen schoon en droog exemplaar vinden, uiteindelijk 1 opgedaan die zuur rook...dan maar even flink haren wassen na de rit.

In de stal mochten we zelf een paard uitzoeken,ik zag een leuke fries moeders een hafje en vriendin wilde graag een fjord.
Mijn vriendin werd meegenomen naar Herbie, verstopt tussen kasten,stallen onder een schuin dak.....in de box viel mij op dat elk paard grijs was van het stof, het tuig was oud,kapot en het dekje+deken was zeiknat van de rit daarvoor.

Na het opzadelen mochten wij direct gaan,niks rijden in de bak het was prima zo.
Idd had geen enkele stijgbeugel een blokje,erg fijn rijden, er werd ons gewezen waar we het bos in moesten en we begonnen aan de rit.

Mijn Fries vond alles erg spannend,wilde absoluut voorop lopen en was totaal niet aan de hulpen...afijn de rit zelf was nog wel te doen.
Bij terugkomst uit het bos was het aanzienlijk drukker op de rijksweg,mijn fries besloot dan ook uit zichzelf de weg over te razen toen hij de stal in het vizier kreeg. Ik heb 3 kleuren in mijn broek gedaan van angst en eindigde met een noodstop voor de manege,friesje afgezadeld en toen kwam er een klein schattig meisje van ik denk 9 naar me toe.....hoe ging het?? ik vertelde over de oversteek en het slecht aan de hulpen zijn....antwoord van meisje: vandaag was de 2e keer dat ze mee op buitenrit ging |( Ik ben toen razend naar binnen gegaan en kreeg als antwoord van de dame in de kantine...u kunt toch rijden??
Begrijp me niet verkeerd,ik rijd al heel wat jaren,heb op een handelsstal gereden op groene paarden,heb er zelf 3 waarvan 1 zelf beleerd maar bij dit antwoord ben ik toch even flink uit mijn plaat gegaan.

Ik kom hier nooit meer,de rit was prima en het paard opzich ook maar de manier van doen vind ik echt schandalig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:17

Ohja Herbie, die stond ook wel echt in een verdomhoekje. :(:)

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:54

@Fiffill

Ik heb ook eens eenstrandrit gemaakt op Prommes en vroeg me ook af waar die kettingen voor waren.
Heb het toen gevraagd en die zitten er omdat ze anders op haar teugels gaat kouwen en dan zit je ineens zonder rem en stuur hahaha

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:56

Ik ga er deze maand waarschijnlijk heen, ben benieuwd of we ook zulke negatieve ervaringen gaan krijgen. Klinkt niet altidj even positief :=