De Treekhoeve?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

es203

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:47

Hoooi,
ik zag op de site dat je maar een half uur voor dat je gaat paardrijden dat je dan pas naar je pony mag... Ik wil ook wel naar de Treek gaan alleen is het fook zo dat als je je eigenpaard meeneemt dat je dan ook maar een half uur van te voren bij je paard mag zijn? Of mag je dan wel vaker omdat het je eigenpaard is?

Ik hoor het wel ;)

lovebelly

Re: De Treekhoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:02

Je mag naar je paard wanneer je wilt hoor!
Manege pony's/paarden niet.
Maar ik bedoel het is je eigen paard dus daar hebben zij niks over te zeggen toch?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:06

lovebelly schreef:
Maar ik bedoel het is je eigen paard dus daar hebben zij niks over te zeggen toch?

Ik was dan niet met eigen pony, maar wat ik ervan heb meegekregen deed de begeleiding vet moeilijk als men naar hun eigen pony wou..

Ben het er trouwens wel mee eens dat hun daar niks over te zeggen hebben, maar dat denken hun wel :P

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:50

Nou ik weet wel dat de mensen met eigen pony's dan echt zoiets hadden
het is mij pony en jij hebt daar niks over te zeggen dus als ik naar hem/haar
toe wil ga ik daarheen.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:47

Laurahh schreef:
lovebelly schreef:

Ik was dan niet met eigen pony, maar wat ik ervan heb meegekregen deed de begeleiding vet moeilijk als men naar hun eigen pony wou..

Ben het er trouwens wel mee eens dat hun daar niks over te zeggen hebben, maar dat denken hun wel :P

De leiding deed daar niet zo moeilijk over hoor :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:07

Naar je eigen pony mag je altijd :j.

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:52

Het ligt eraan wat voor leiding je hebt. Heel vaak doet de leiding er niet moeilijk over, maar als je pech hebt wel. (Volgens mij) Het was ook zo dat je in de ene week meer mocht als in de andere week, maar ja iedereen is anders. :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:55

Marian0557 schreef:
Inderdaad staan de paarden in de stand, wat er helemaal niet fijn uitziet, want het is er inderdaad ook heel erg donker.
Klein, en de agresiefste staan aan een ketting. Zoals Basje waar me dochter toen opreed.
Moet eerst het hoofdstel om, en daarna kon ze poetsen.
Basje werd ook gereden met pessoa bit met 3 ringen op het onderste ringetje, me dochter snapte dat toen nog nooit natuurlijk.

De pony's staan tegenwoordig niet meer in stands! Ze hebben nu allemaal een eigen ruime box! Hier waren ze ook al jaar of twee mee bezig even uit mijn hoofd.
En ik dacht dat iemand een keer zei dat Basje vroeger niet zo fijn is behandeld, maar sins hij een stal heeft is het echt een lieve teddy beer hoor! Soms is het nog wel een beetje uitkijken maar met een beetje geduld zijn komt het helemaal goed.
En de pessoa word wel eens op de derde gedaan bij Basje omdat hij verschrikkelijk kan gaan hangen en sterk zijn en soms geeft hij dan hele fanatieke bokken. Toen ik een jaar of 8 was, lag ik er onder na een mooie serie bokken. Owja, ik ben zelf trouwens geen voorstander van scherpe bitten hoor

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:19

Danique_G schreef:
Marian0557 schreef:
Inderdaad staan de paarden in de stand, wat er helemaal niet fijn uitziet, want het is er inderdaad ook heel erg donker.
Klein, en de agresiefste staan aan een ketting. Zoals Basje waar me dochter toen opreed.
Moet eerst het hoofdstel om, en daarna kon ze poetsen.
Basje werd ook gereden met pessoa bit met 3 ringen op het onderste ringetje, me dochter snapte dat toen nog nooit natuurlijk.

De pony's staan tegenwoordig niet meer in stands! Ze hebben nu allemaal een eigen ruime box! Hier waren ze ook al jaar of twee mee bezig even uit mijn hoofd.
En ik dacht dat iemand een keer zei dat Basje vroeger niet zo fijn is behandeld, maar sins hij een stal heeft is het echt een lieve teddy beer hoor! Soms is het nog wel een beetje uitkijken maar met een beetje geduld zijn komt het helemaal goed.
En de pessoa word wel eens op de derde gedaan bij Basje omdat hij verschrikkelijk kan gaan hangen en sterk zijn en soms geeft hij dan hele fanatieke bokken. Toen ik een jaar of 8 was, lag ik er onder na een mooie serie bokken. Owja, ik ben zelf trouwens geen voorstander van scherpe bitten hoor

Sinds wanneer zijn de stands dan weg?

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:21

Sinds september/oktober geloof ik :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:29

Ja zoiets ja, nog niet zo lang dus, maar er is geen stand meer te bekennen nu! :D

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:34

Gelukkig niet nee, vond het altijd zo zielig, die paardjes tegen de muur.
Snap wel dat ze een stuk vrolijker zijn nu. :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:47

Ja het is zo leuk om ze zo te zien als ik dan oude foto's terug zie dan denk ik echt: 'Jeetje wat zag het er uit.' Ik heb Basje zelfs betrapt op kriebelen met Evita! Die Bas toch, hij blijft me verassen.
Nu nog een weiland! Maar ik vrees dat dat er echt niet in zin..

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:48

Ooh jawel hoor :)
Anneke vertelde dat als die vos een veulen zou krijgen ze de crossbaan in ging zaaien :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 01:01

Owja is waar ook!
Maar alleen voor haar paard en het veulen?
Ik hoop ook voor de manegepaarden en pony's! En eigen paarden ook(A) Maar dat zal wel niet want het gras gaat dat niet overleven denk ik.

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:04

Misschien zo een regeling ofzo?
Manegeponys max. 1 uur per dag.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:52

Ow dat zal echt al super zijn ja.
Maar volgensmij is die vos nog niet drachtig..

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:36

Afgelopen zomer nog wel :j
Was de 2e poging zei ze.

Heeft ze die zwarte nog??
Dat is echt mijn beest :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:44

Oke, laten we duimen!
Die zwarte, Don bedoel je toch?
Nee die heeft ze niet meer, was een leuk paardje ja! Die heeft ze niet meer sins... september/oktober? Misschien zeg ik nu iets heel geks hoor en dat het een hele andere periode was

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:49

Oke nou ja, die vond ik echt zó stoer he.
Echt een mooi/gaaf beest!
Heeft ze vast een godsvermogen voor gevraagd, mag ook wel natuurlijk.

Die vos vond ik ook leuk hoor haha ben benieuwd of het veulen er nog komt.
Ze zei wel dat ze heel graag een veulen van dr wilde en dat ze, als het nu niet zou lukken,
ze nog wel een keer ging proberen.

Wat voor paard heeft ze nu dan?

Zijn er nog nieuwe ponys?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:11

Haha ja zeker, als die liep dan steeg die nog net niet op!
Ja ik ook, het zal wel leuk zijn, zo'n klein veulentje.
Ze heeft nu een jong paard, ook een heel leuk paardje.
Uhm... Ik weet niet precies welke jij al weet, maar er is een nieuw paard, Nancy (sins september?) lief beestje is dat. En Oliver (sins de zomer dacht ik), ook leuk maar kan niet springen, maargoed dat maakt hem niet minder leuk. En Katja (sins een paar weken) ken dat paardje ook niet echt maar het lijkt alsof ze heel lief is.
Want jij was toch van ponykamp? Jij had in 2009 Legien toch? Wat een lekkerding was dat he

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:30

Na klopt inderdaad Legien wat ik daar allemaal mee beleefd heb in een week.
Met er leuke tongie. :)
Stond ze weer stijgerend met die lap uit er mond hoor haha.
Ik ben ook gelanceerd geweest niet normaal. Ze was wel leuk heet :)
Maar ze hadden zo een scherp bit erin gedaan dat vond ik gewoon echt zielig.
En als ze ging ging ze ook echt dus ik probeerde dr dan terug te krijgen (logisch)
schreeuwde ze vanaf de kant dat ik niet zo hard moest trekken want ze had een scherp bit in...

Afgelopen zomer had ik twister waar het in eerste instantie niet mee klikte.
Maar na een poosje was het echt mijn lieverd.
Kwam grotendeels door Eva hoor dat het niet klikte. Mocht haar ook niet.
Maarja ik ben eigen pony gewend dus dan is een manege paard sws al anders.
Ik vond Linda wel aardiger. Maar andere Linda van 2009 was toch wel echt de beste
die ik daar gehad heb. Eva is ook een van de redenen waardoor ik niet zon zin meer heb
in de treekhoeve.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:44

Ja jammer dat gekkie beestje weg is, maar ze is naar een particulier gegaan dus ik was daar wel heel blij mee toen ik dat hoorde maar ik mistte haar in het begin wel heel erg.
Twister was echt gek, het ene moment haalde hij zowat het bloed onder me nagels vandaan maar 1 seconde later smolt ik gewoon weer door zijn gekke koppie en zijn gedrag. Had echt een haat liefde verhouding met dat beest.
Maar ik heb dan wel goed nieuws! EVA IS WEG! Ik mocht haar ook niet, in het begin wel, maar ik had een keer springles van haar. Was echt dom, gingen zo op de diagonaal een sprongetje nemen, dus ik zat in de verkeerde galop zegt ze: 'jaaa danique je zit goed' Ik: 'eh nee hoor' even later, nog steeds in dezelfde galop, eva(zwaargeirriteerd) : 'Danique je zit verkeerd!'. Ik dacht echt woow chill.
Zij was echt een beetje gek.
Er zijn ook weer twee nieuwe instructeurs/instructrices bij: Annebeth en Gert Jan. Annebeth is heel aardig en Gert Jan ook, hij is ook mijn bijrijder.
En owja, Twister en Bounty zijn weg helaas..:(

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:59

Ja ik weet het.
Twister is echt zielig.
Niemand wil hem hebben dus gaat ie van handelaar naar handelaar
En van manege naar manege. Als ik hem mocht en wist waar die was
kocht ik hem meteen.

En bounty is naar een vriendin van mij. :)
Anders was die naar de slacht gegaan en zij rijdt nu weer met hem duw das
goed nieuws :)

En ik mag niet met me eigen pony naar de treekhoeve en heb niet echt
zin meer in een manege pony :o ik ga hem dan toch wel vergelijken met m'n eigen
"topknol" want ja die is pErfect voor mij. En dan heb ik gewoon een mindere week.
Dus daarom mijn beslissing om pony mee te nemen naar de knhs. Sta nu op de wachtlijst
maar hoop dat ik mee mag.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:19

Ja hij was best lief, maar volgensmij was hij nog best jong dacht ik teminste.. Het was een etterbak maar hij kon opzich best leuk lopen als hij wou haha, en kon best vaak om hem lachen met z'n lieve oogjes. Ik hoop echt dat hij een leuk baasje vind die gewoon lekker met hem gaat rijden en springen haha dan kon die opeens wel lopen als die een hindernis zag!
Ja naar zo'n meisje dat al op de treekhoeve reed, ken dat meisje niet maar ik ben wel blij. Bounty was altijd zo'n lieverd. De slacht had hij echt niet verdiend, geen een pony trouwens. Ik kan daar zo boos om worden hoe er soms met paarden word omgegaan, maar dat heb ik eigenlijk wel met elk dier dat niet word behandeld zoals het hoort.

Ja ik snap het wel, eigen paard is het leukste, van een manege pony moet je ook weer afscheid nemen enzo. Ik ben ook wel blij dat ik niet meer op de manege pony/paarden rijd, hoewel ik het wel soms mis die gezelligheid. Maargoed elk voordeel heeft zijn nadeel en ik ben toch heel blij met me paardje.:D
Oke leuk:), ik heb er wat dingen over gehoord ja! Lijkt een beetje op de sgw week van de Treekhoeve toch? Of zeg ik nou iets heel geks? Hoop voor je dat je mee kan dan!