''western ruiters'' en passeren.. aarrggh!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:33

kynshiri schreef:
_O-

ff roepen, koffietje uitschenken en sit back and enjoy the show

...en dan terug of met een boog door het terrein omheen.
Ondertussen hoop gevloek want jíj hebt dit uiteraard gedaan :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:05

Bonita_Bon schreef:
HC en Kugger,

Een auto rij je zelf ook, die heb je (neem ik aan) ook onder controle. Betekend dat je medeweggebruikers jou prima van rechts mogen inhalen, bumper kleven, geen voorrang verlenen etc? Hoe zeer je je 'voertuig' ook onder controle hebt, er zijn altijd factoren van buitenaf en bovendien geschreven en ongeschreven regels waar je je in goed fatsoen aan dient te houden..
En dat moet van 2 kanten komen, I agree.

Je (kromme) vergelijking klopt van geen kant; Wat je hier opnoemt (van rechts mogen inhalen, bumper kleven, geen voorrang verlenen) is allemaal illegaal.
In jouw vergelijking zou je van je medeweggebruikers mogen vragen (eisen...?) dat ze je in de tweede versnelling met 40 km per uur inhalen omdat jij het zo eng vind dat ze je sneller voorbijrazen....

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:12

Zo lees ik het stuk van Bonita bon absoluut niet. Misschien iets beter lezen...? In het verkeer houden mensen zich aan normen en vooral regels, dat mag je ook best vragen van ander weggebruikers. Van notoire bumperklevers, rechts inhalers etcetc mogen ze van mij hun rijbewijs innemen. Horen niet in het verkeer thuis. Zo ook voor menners en ruiters die geen fatsoennormen kennen. Als je iemand inhaalt en vraagt of je door kan draven, is dat een ander verhaal. Een paard kan binnen kuikenmak zijn en op de pinken gerden worden, buiten kan het een ander dier zijn......inherent aan dieren lijkt mij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:23

OKHannes schreef:
Zo ook voor menners en ruiters die geen fatsoennormen kennen.

...of dat nu de inhalers of de ingehaalden zijn :)*

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:26

Laten we het bij de inhalers houden. Krijg zelden de mogelijkheid om een menner in te halen. De meesten kletteren gewoon hard door, een zelfzaamheid dat een menner even op zijn omgeving let. En helaas geldt het hier voor een aantal ruiters ook....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:29

OKHannes schreef:
Zo lees ik het stuk van Bonita bon absoluut niet. Misschien iets beter lezen...? In het verkeer houden mensen zich aan normen en vooral regels, dat mag je ook best vragen van ander weggebruikers. Van notoire bumperklevers, rechts inhalers etcetc mogen ze van mij hun rijbewijs innemen. Horen niet in het verkeer thuis. Zo ook voor menners en ruiters die geen fatsoennormen kennen. Als je iemand inhaalt en vraagt of je door kan draven, is dat een ander verhaal. Een paard kan binnen kuikenmak zijn en op de pinken gerden worden, buiten kan het een ander dier zijn......inherent aan dieren lijkt mij.

Niks "beter lezen", kwestie van perceptie. Jij en Bonita vinden een normale (en legale) actie, een mederuiter in draf/galop passeren vergelijkbaar met allerlei illegale acties zoals rechts inhalen en bumperkleven in autoverkeer. Ik niet.
En wat betreft "inherent aan dieren", lees een eerder post van mij in dit topic nog eens aandachtig door...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:33

OKHannes schreef:
[
Overigens heb ik de grootste moeite met menners die zich aan geen enkele fatsoensnorm lijken te houden.

Oeps wat generaliseer je hier enorm..
Want wij menners komen ruiters tegen die eigenlijk niet buiten horen te zijn, als je paard als schrikt van het gerammel van een wagen wat doe je dan buiten
Dat we vaak in draf psseren is puur omdat de wagens dan juist minder rammelen dan in stap en minder lang want als we in stap achter je blijven hangen krijgen we dat gezeik weer om ons heen...
Waarom zijn menpaarden minder gevoelig en sensibel dan al die ohz paardjes bij elkaar, denk door de opvoeding en het goed verkeersmak zijn voordat we uberhaupt naar buiten gaan..

Ook hier weer dat iedereen over 1 kam scheren, jakkes, leer allemaal eerst je paard op te voeden ook leren dat andere paarden in draf voorbij kunnen komen en ga dan pas naar buiten..
Zelfs als wij wedstrijd hebben waarbij we een traject in bepaalde tijd moeten afleggen durven ruiters nog vingers naar ons op te steken en te gillen dat we rustig moeten rijden.
Ja duhuh ga je maar lekker ergens rijden waar geen wedstrijd is en ook dan halen veel menners elkaar in, gewoon in draf ene wagen langs de andere, nergens last van

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:34

[quote="Kuggur"][quote="OKHannes"]
[/quote]

Niks "beter lezen", kwestie van perceptie. Jij en Bonita vinden een normale (en legale) actie, een mederuiter in draf/galop passeren vergelijkbaar met allerlei illegale acties zoals rechts inhalen en bumperkleven in autoverkeer. Ik niet.
En wat betreft "inherent aan dieren", lees een eerder post van mij in dit topic nog eens aandachtig door...[/quote]

Volgens mij interpreteer je me verkeerd. Ik ben pertinent tegen in draf of galop inhalen........heb ik nu bij herhaling aangegeven. Dus lees mijn posts ook nog maar eens ;) . Volgens mij is de reactie van Bonita bon niet veel anders. En ik geef aan dat van notoire bumperklevers en rechts inhalers het rijbewijs mag worden ingenomen....Dus hoe kom je er bij dat ik het volkomen legale acties vind....Knap, heel knap als je het zo kan vertalen.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:41

[quote="Echwel"][quote="OKHannes"]
[
Overigens heb ik de grootste moeite met menners die zich aan geen enkele fatsoensnorm lijken te houden.
[/quote]
Oeps wat generaliseer je hier enorm..
Want wij menners komen ruiters tegen die eigenlijk niet buiten horen te zijn, als je paard als schrikt van het gerammel van een wagen wat doe je dan buiten
Dat we vaak in draf psseren is puur omdat de wagens dan juist minder rammelen dan in stap en minder lang want als we in stap achter je blijven hangen krijgen we dat gezeik weer om ons heen...
Waarom zijn menpaarden minder gevoelig en sensibel dan al die ohz paardjes bij elkaar, denk door de opvoeding en het goed verkeersmak zijn voordat we uberhaupt naar buiten gaan..

Ook hier weer dat iedereen over 1 kam scheren, jakkes, leer allemaal eerst je paard op te voeden ook leren dat andere paarden in draf voorbij kunnen komen en ga dan pas naar buiten..
Zelfs als wij wedstrijd hebben waarbij we een traject in bepaalde tijd moeten afleggen durven ruiters nog vingers naar ons op te steken en te gillen dat we rustig moeten rijden.
Ja duhuh ga je maar lekker ergens rijden waar geen wedstrijd is en ook dan halen veel menners elkaar in, gewoon in draf ene wagen langs de andere, nergens last van[/quote]

Sorry ik baseer mijn reactie op mijn eigen ervaringen. Er zijn van de acht menners die ik vaak tegenkom twee die daadwerkelijk rekening houden met anderen. Van de anderen kan je een grote bek krijgen, ook al vraag je iets vriendelijk. En ik zeg nergens dat mijn paard reageert :)* , sterker nog tis een super buitenrijpaard. Het drafgeluid van paardenhoeven op straat vind ik persoonlijk erger dan de wagen, en kan soms lang doorebben. En op mijn vorige stal stonden voldoende menners die mij allemaal wisten te vertellen dat je in stap inhaalt en rekening houdt met anderen, en vragen of ze doorkunnen draven ed. Is er ergens een menswedstrijd, dan hou ik daar rekening mee.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:56

Kuggur schreef:
OKHannes schreef:

En wat betreft "inherent aan dieren", lees een eerder post van mij in dit topic nog eens aandachtig door...

Wat leg jij mij nu voor woorden in de mond?!
Bovendien heb ik eerder al uitgelegd dat IK, als persoon, het niet storend vind als iemand me in rengalop denkt te willen passeren, asociaal vind ik het wel. Ookwel onfatsoenlijk. Ik heb mijn paard onder controle, hij reageerd nauwelijks. Schrikt hooguit een beetje als de bocht om stuiven, dan voel ik een schokje door zijn lijf gaan. Vaak schrik ik meer dan hij. Maar ik kan me best voorstellen dat ook hij zich een keer de ziekte schrikt en een sprongetje opzij maakt ( zwart gedacht: in het prikkeldraad, tegen een boom, talut af, kuil in, ik noem maar wat rampscenario's)

Het eerste wat ik leerde als klein meiske met mijn shetland/welch als ik naar buiten ging van de oude paardenboer waar ik stond: "andere paardenal-tijd in stap passeren of vragen of je door kan draven/galloperen en niet in volle galop op onoverzichtelijke stukken"

Maar omdat je blijkbaar een andere vergelijking wilt horen, prima. Je rijd op een 50 km weg, met een fietspad OP de weg (alleen door kleurverschil te herkennen) zoals die hier in heemstede ongeveer 100 meter is. Er rijd een moeder met kind in het kinderzitje op de fiets, haar dochtertje fietst achter haar, jaartje of 4, net geen zijwieltjes meer en slingerd dus een beetje. Moeder heeft het druk met schaapjes aanwijzen aan haar jongste kindje voorop. Passeer je die met 50?! Omdat dat daar mag en degenen op het fietspad hun eigen voertuig onder controle dienen te houden?!! Nee, die passeer je met hooguit 30 en met een ruime boog (naar de verkeerde weghelft) omdat het KAN en je het fatsoen hebt! Niet elk paard is onmiddelijk 100% verkeersmak, dit moet ook aangeleerd worden (klein kindje op de fiets), niet iedere ruiter let altijd even goed op (moeder die haar prioriteiten onterecht ergens anders legt), waarom het iemand moeilijk maken, hoe erg het ook diens schuld is. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:00

OKHannes schreef:
Laten we het bij de inhalers houden.

Wel, ik dacht relativerend te zijn, want wat voertuigbeheersing betreft in kunnen halen is normaal.
Zie WvW, wat iemand die niet buiten het bos kan rijden daar ook van víndt.
Ik maak tegenwoordig melding bij de dorpsagenten als ik weer eens een levensgevaarlijke groep onvaardigen ontmoet. Voor míj is het een kwestie van een omtrekkende beweging maar ze blijven een gevaar op de weg.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:04

Bonita_Bon schreef:
[Nee, die passeer je met hooguit 30 en met een ruime boog (naar de verkeerde weghelft) omdat het KAN en je het fatsoen hebt!

Jep 30 is een mooie snelheid :D
En als ik dat doe vind jij dat niet kunnen :?

Een niet verkeersmak paard is het probleem van?????? de begeleider en van NIEMAND anders. Indien DAARdoor, door het niet verkeersmak zijn!!!, het verkeer in gevaar gebracht wordt hou je daar rekening mee doch dat is een aanpassing aan iets wat fundamenteel al niet goed is. Je hoort ervan uit te kunnen gaan dat een paard wél verkeersmak is.
Paardrijden in de openbare ruimte is een zware verantwoordelijkheid VAN DE RUÍTER.

Maxime86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:06

Binnenkort ga ik met mijn jonge onervaren paardje naar buiten.. heb tot nu toe alleen aan de hand met hem gestapt buiten, nu ik hem in de bak goed onder controle heb, ga ik een begin maken onder het zadel. Ooit moet het er toch eens van komen en ik ben benieuwd hoe het gaat, maar ik ben me er zeker bewust van dat ik degene ben die verantwoordelijk is voor zijn gedrag.
Maar los van dat vind ik dat er altijd respect en begrip voor elkaar moet zijn. Even waarschuwen of vragen of je kan passeren (in welke gang dan ook) vind ik wel gepast. En meestal kun je dat al heel snel zien aan de reactie van de paarden of ruiters die je passeert.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:20

Maxime86 schreef:
Even waarschuwen of vragen of je kan passeren (in welke gang dan ook) vind ik wel gepast.

Dat is erg netjes ja. Als je met een motorvoertuig in gaat halen geef je die bedoeling ook in met een knipperlicht.
Ik begrijp dat een ruiter welke je achterop rijdt geen spiegels heeft dus dat je hand uitsteken waarachijnlijk niet opgemerkt wordt.
Dat de ingehaalde te paard geen achteruitkijkspiegel heeft zou deze door te luisteren enigzins moeten compenseren. Déze heeft geen spiegels en achteropkomend verkeer is wél normaal :)*
Vergelijk het met fietsen op het fietspad. Daarbij geef je ook niet standaard een belsignaal als je iemand in gaat halen.
Achteropkomend verkeer is normaal als je stapt. Stap is niet de maximum snelheid voor een paard.

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:22

Helaas heb ik ook een (ietwat andere) ervaring met aso ruiters. Wij hebben ook een ezeltje waar we mee wandelen (met wagentje erachter voor de kinderen) en als we paarden aan zien komen gaan we altijd aan de kant, omdat sommige paarden nogal heftig op een ezel reageren. Laatst liepen we op de hei en kwam een groep ruiters ons tegemoet (over het voedpad notabene). Wij dus netjes en vriendelijk aan de kant wachten, krijgen we toch opmerkingen naar ons hoofd geslingerd, over dat we moeten uitkijen dat we niet op de ezel gaan lijken etc. Echt belachelijk er kon geen bedankje vanaf dat we rekening met hen hielden, terwijl zij niet eens op het ruitepad reden.

Overigens reed de helft zonder cap (sukkels). Echt jammer dat er zulk mensen bestaan, en ik denk dat ze er in alle diciplines zijn....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:27

OKHannes schreef:
Volgens mij interpreteer je me verkeerd. Ik ben pertinent tegen in draf of galop inhalen........heb ik nu bij herhaling aangegeven. Dus lees mijn posts ook nog maar eens ;) . Volgens mij is de reactie van Bonita bon niet veel anders. En ik geef aan dat van notoire bumperklevers en rechts inhalers het rijbewijs mag worden ingenomen....Dus hoe kom je er bij dat ik het volkomen legale acties vind....Knap, heel knap als je het zo kan vertalen.

Je verwijt anderen niet goed te lezen, terwijl je zelf steeds weer de plank misslaat. Ik schrijf nergens dat je betreffende acties legaal vind, integendeel ik schrijf dat je deze illegale acties met legale vergelijkt (ik ging ervan uit dat je weet dat ze illegaal zijn, anders zou ik het niet eens waard vinden ueberhaupt op je posts te reageren...).
Dat jij vind dat in galop/draf inhalen ook niet zou moeten mogen is overigens vrij irrelevant (zegt hoogstens iets over competentie van jouw combinatie wat betreft openbare verkeersdeelname).
Algemene fatsoensnormen is een andere zaak, als ik zie dat iemand in de problemen is zijn/haar paard onder controle te houden zal ik er niet nog eens extra hard langs jagen (Integendeel, zou stoppen en afwachten of het goed afloopt, en zo niet de eerste hulp kit uit de zadeltas trekken...)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:35

Tjonge jonge, leuk die persoonlijke aanvallen.
Het woord ruiterfatsoen zegt jou dus niets.....???
Naast dat ik 25 jaar buitenrijervaring heb (inclusief 2 weken non stop op IJsland met een kudde) en weet hoe de regels werken, heb ik mij paard prima in de hand. Maar het blijven levende dieren die in een afgeloten binnenbak anders kunnen reageren dan buiten.
Beetje rekening met elkaar houden lijkt mij het minste. Verder sluit ik me werderom bij Bonita bon hierboven aan.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 17-11-09 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:42

Huertecilla schreef:
Bonita_Bon schreef:
[Nee, die passeer je met hooguit 30 en met een ruime boog (naar de verkeerde weghelft) omdat het KAN en je het fatsoen hebt!

Jep 30 is een mooie snelheid :D
En als ik dat doe vind jij dat niet kunnen :?

Een niet verkeersmak paard is het probleem van?????? de begeleider en van NIEMAND anders. Indien DAARdoor, door het niet verkeersmak zijn!!!, het verkeer in gevaar gebracht wordt hou je daar rekening mee doch dat is een aanpassing aan iets wat fundamenteel al niet goed is. Je hoort ervan uit te kunnen gaan dat een paard wél verkeersmak is.
Paardrijden in de openbare ruimte is een zware verantwoordelijkheid VAN DE RUÍTER.

HOOGUIT 30.
Waar heb ik gezegd dat je ruiters niet kan passeren in draf? Ik zei: dat je eerst even dient te vragen of je gewoon door kan draven, dat is netjes. Vervelend HC, dat je mijn posts en die van anderen door elkaar haalt.

Overigens ben ik het enigzins zat dat alle reacties naar mij en bijvoorbeeld OKhannes zijn dat wij onze paarden eerst maar onder controle moeten houden en niet moeten zeuren op anderen omdat wij niet competent genoeg zijn. Ik heb er een hekel aan om mezelf te verdedigen maar vooruit, Ik probeer het nog 1 keer: MIJN paard is braaf en niet bang, absoluut gehoorzaam en ik zit er bijzonder relaxed (qua instelling) doch alert genoeg op. Mijn paard schrikt praktisch nergens van en zowel dan ben ik kundig genoeg om het op te lossen en accepteerd mijn paard dit 'leiderschap' ik durf haast te stellen: te aller tijden! Dit weet je niet van je medeweggebruikers dus sein je, help je, maak je ruimte, waarschuw je, bedank je en pas je je aan. Als je enigzins fatsoen in je donder hebt zitten kom je dus niet in volle galop op een vreemde combinatie af, dit geld ook voor een stevige draf en al helemaal op asfalt/stenen (dit maakt zo'n klere-herrie dat veel paarden vanaf een afstandje al beginnen te stuiteren), omdat jij vind dat de andere combinatie dan maar had moeten leren rijden...

Hoe raakt een paard verkeersmak? Door veel te oefenen wbt leiderschap, vertrouwen en vooral je eigen rijkunst. Doort op je eigen terrein al eens langs tractoren e.d te lopen maar ook door uiteindelijk de stap te nemen om het verkeer in te gaan toch? Dat je paard braaf moet zijn is een must! In een vreemde omgeving een paard dat de hoek om komt in galop richting de stal van jouw jonge paard, dat is gewoonweg een groot risico. Natuurlijk kies je er zelf voor om dat risico aan te gaan door uberhaupt naar buiten te gaan, maar eens moet de eerste keer zijn... Mijn paard reageerde daar gelukkig nauwelijks op maar de ontspanning was heel ver te zoeken op dat moment, en dat was echt niet nodig geweest!
En dan haal ik maar even het voorbeeld van zojuist aan, waarom zou je geen rekening met elkaar houden? wat is daar de moeilijkheid aan? Als iedereen zou rijden alsof de wereld van hem/haar was en met niemand rekening zou houden want dat een kind onder een auto komt, een jong paard in het prikkeldraad springt of er een groep manegeruiters vandoor gaat is HUN probleem... Wat een instelling! Wat een aanfluiting....

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:48

_/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:26

Bonita_Bon schreef:
Overigens ben ik het enigzins zat dat alle reacties naar mij en bijvoorbeeld OKhannes zijn dat wij onze paarden eerst maar onder controle moeten houden en niet moeten zeuren op anderen omdat wij niet competent genoeg zijn.

Het topic is kritiek op inhalers i.c.m. een flippend paard.

Één reactietrent is: inhalen is normaal, je paard beheersen ook. De onderbouwing daarvoor is de WVW.

Als jij je daarop aangesproken voelt heb je werk aan de winkel.
Zo niet, dan niet.

Bonita_Bon

Re: ''western ruiters'' en passeren.. aarrggh!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:34

Niet aangesproken VOEL maar aangesproken WORD, dat is wat anders. Lees de comments maar eens op OKhannes haar post en ik heb 2 pb mogen ontvangen (welke ik niet tot in details mag bespreken, maar waarin mij word verweten dat ik blijkbaar geen controle over mijn paard heb).
Ik wacht overigens je reactie op de rest van mijn deels aan jou gerichte eerdere posts af...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:39

Cleo12 schreef:
Overigens reed de helft zonder cap (sukkels).

Wat is dát nu weer voor subjectief waardeoordeel wat NERGENS op slaat.

Voor ruiters is een valhelm niet verplicht in de openbare ruimte.
Wat jij daarvan víndt is persoonlijk.
Zo kunnen die ruiters zonder valhelm joú een sukkel vinden. Dat slaat net zo min ergens op.
Draag jij lichaamsbescherming? Nee, jee wat een sukkel?
Draag jij een bp met klapzak? Nee, jee wat een sukkel?
Wááát???? Geen nékbescherming? Jee, wat....
Het is gewoon geen onderwerp in de WvW.
Kan je niet fatsoenlijk rijden, ken je de regels niet of heb je geen beheersing over het rijdier? Hee, dát is WEL een probleem en verboden volgens de WVW.

In de openbare ruimte geldt de WvW voor ruiters als zijnde bestuurders.
Het kopje inhalen is van wel toepassing en over valhelmplicht staat er niets.
Je moet normaal ingehaald kunnen worden. De inhaler geeft dit aan en haalt veilig en vlot in. De rest is situationeel afhankelijk en ´In stap´ staat nergens.

Trek de schoen aan, of niet. Of je nu inhaalt of ingehaald wordt.
Haal beleefd in en geef beleefd gelegenheid.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:57

Ik vind het heel knap dat op basis van wat Bonita bon en ik zeggen, de conclusie wordt getrokken dat wij onze paarden buiten niet in de hand hebben... +:)+ Het tegendeel is dus waar.
En nogmaals, zijn fatsoensnormen (die hierboven ook door HC worden aangehaald) nou zo moelijk? Of werkt t in IJsland anders omdat je daar niemand tegenkomt (en ik spreek uit ervaring (trekttocht met kudde) ...en nee,. dit hoef je niet als persoonlijke aanval te zine want dat is t niet. .

Ik rij zelf overigens ook zonder cap dus ben ik ook een sukkel. Ik ken mijn paard en mijn eigen verantwoordelijkheid prima. Als ik zonder cap rij heb ik daar niemand mee behalve mijzelf...maar goed daar gaat deze discusise niet om.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:05

OKHannes schreef:
Ik vind het heel knap dat op basis van wat Bonita bon en ik zeggen, de conclusie wordt getrokken dat wij onze paarden buiten niet in de hand hebben... +:)+

Er stáát: ´Als jij je daarop aangesproken voelt heb je werk aan de winkel. Zo niet, dan niet

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:09

Saar4 schreef:
Hier in de buurt hebben we dat altijd met menners. Komt er ineens een vierspan vol gas langs je. Ik vind het ook mega-asociaal want je hoort elkaar gewoon in stap te passeren maar gelukkig wordt mijn paard er niet warm of koud van.

Ik denk toch, als je het echt over inhalen hebt, dat dat in stap eigenlijk niet te doen is.
Zeker als je een beetje groot paard hebt met ruime stap, komt een vierspannetje shetjes daar in stap niet voorbij. En al lukt het wel; je krijgt dezelfde ergernis als op de snelweg, wanneer een vrachtwagen met 86 km/h een vrachtwagen met 85 km/h inhaalt...
Da's inderdaad not done op de openbare weg.

Mijn vraag aan jou is, als je het dan mega-asociaal vindt, hoe zou zo'n vierspan dat dan anders moeten doen?

*ik weet dat ik in eerdere reacties wel heb gezegd dat ik het wél netjes vind om in stap te passeren. Wat ik daar bedoelde, is als je elkaar tegemoet komt of als iemand stilstaat. Met name als de ruimte krap is, vind ik dat wel zo fatsoenlijk, zeker als het bijv. wandelaars of fietsers betreft en er is weinig ruimte. Veel wandelaars zijn toch een beetje angstig voor zo'n groot galopperend paard en daar moet je wel rekening mee houden.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 17-11-09 14:14, in het totaal 2 keer bewerkt