kynshiri schreef:![]()
ff roepen, koffietje uitschenken en sit back and enjoy the show
...en dan terug of met een boog door het terrein omheen.
Ondertussen hoop gevloek want jíj hebt dit uiteraard gedaan
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bonita_Bon schreef:HC en Kugger,
Een auto rij je zelf ook, die heb je (neem ik aan) ook onder controle. Betekend dat je medeweggebruikers jou prima van rechts mogen inhalen, bumper kleven, geen voorrang verlenen etc? Hoe zeer je je 'voertuig' ook onder controle hebt, er zijn altijd factoren van buitenaf en bovendien geschreven en ongeschreven regels waar je je in goed fatsoen aan dient te houden..
En dat moet van 2 kanten komen, I agree.
OKHannes schreef:Zo lees ik het stuk van Bonita bon absoluut niet. Misschien iets beter lezen...? In het verkeer houden mensen zich aan normen en vooral regels, dat mag je ook best vragen van ander weggebruikers. Van notoire bumperklevers, rechts inhalers etcetc mogen ze van mij hun rijbewijs innemen. Horen niet in het verkeer thuis. Zo ook voor menners en ruiters die geen fatsoennormen kennen. Als je iemand inhaalt en vraagt of je door kan draven, is dat een ander verhaal. Een paard kan binnen kuikenmak zijn en op de pinken gerden worden, buiten kan het een ander dier zijn......inherent aan dieren lijkt mij.
OKHannes schreef:[
Overigens heb ik de grootste moeite met menners die zich aan geen enkele fatsoensnorm lijken te houden.
. Volgens mij is de reactie van Bonita bon niet veel anders. En ik geef aan dat van notoire bumperklevers en rechts inhalers het rijbewijs mag worden ingenomen....Dus hoe kom je er bij dat ik het volkomen legale acties vind....Knap, heel knap als je het zo kan vertalen.
, sterker nog tis een super buitenrijpaard. Het drafgeluid van paardenhoeven op straat vind ik persoonlijk erger dan de wagen, en kan soms lang doorebben. En op mijn vorige stal stonden voldoende menners die mij allemaal wisten te vertellen dat je in stap inhaalt en rekening houdt met anderen, en vragen of ze doorkunnen draven ed. Is er ergens een menswedstrijd, dan hou ik daar rekening mee. Kuggur schreef:OKHannes schreef:Zo lees ik het stuk van Bonita bon absoluut niet. Misschien iets beter lezen...? In het verkeer houden mensen zich aan normen en vooral regels, dat mag je ook best vragen van ander weggebruikers. Van notoire bumperklevers, rechts inhalers etcetc mogen ze van mij hun rijbewijs innemen. Horen niet in het verkeer thuis. Zo ook voor menners en ruiters die geen fatsoennormen kennen. Als je iemand inhaalt en vraagt of je door kan draven, is dat een ander verhaal. Een paard kan binnen kuikenmak zijn en op de pinken gerden worden, buiten kan het een ander dier zijn......inherent aan dieren lijkt mij.
Niks "beter lezen", kwestie van perceptie. Jij en Bonita vinden een normale (en legale) actie, een mederuiter in draf/galop passeren vergelijkbaar met allerlei illegale acties zoals rechts inhalen en bumperkleven in autoverkeer. Ik niet.
En wat betreft "inherent aan dieren", lees een eerder post van mij in dit topic nog eens aandachtig door...
OKHannes schreef:Laten we het bij de inhalers houden.
Bonita_Bon schreef:[Nee, die passeer je met hooguit 30 en met een ruime boog (naar de verkeerde weghelft) omdat het KAN en je het fatsoen hebt!
Maxime86 schreef:Even waarschuwen of vragen of je kan passeren (in welke gang dan ook) vind ik wel gepast.
OKHannes schreef:Volgens mij interpreteer je me verkeerd. Ik ben pertinent tegen in draf of galop inhalen........heb ik nu bij herhaling aangegeven. Dus lees mijn posts ook nog maar eens. Volgens mij is de reactie van Bonita bon niet veel anders. En ik geef aan dat van notoire bumperklevers en rechts inhalers het rijbewijs mag worden ingenomen....Dus hoe kom je er bij dat ik het volkomen legale acties vind....Knap, heel knap als je het zo kan vertalen.
Huertecilla schreef:Bonita_Bon schreef:[Nee, die passeer je met hooguit 30 en met een ruime boog (naar de verkeerde weghelft) omdat het KAN en je het fatsoen hebt!
Jep 30 is een mooie snelheid![]()
En als ik dat doe vind jij dat niet kunnen![]()
Een niet verkeersmak paard is het probleem van?????? de begeleider en van NIEMAND anders. Indien DAARdoor, door het niet verkeersmak zijn!!!, het verkeer in gevaar gebracht wordt hou je daar rekening mee doch dat is een aanpassing aan iets wat fundamenteel al niet goed is. Je hoort ervan uit te kunnen gaan dat een paard wél verkeersmak is.
Paardrijden in de openbare ruimte is een zware verantwoordelijkheid VAN DE RUÍTER.
Bonita_Bon schreef:Overigens ben ik het enigzins zat dat alle reacties naar mij en bijvoorbeeld OKhannes zijn dat wij onze paarden eerst maar onder controle moeten houden en niet moeten zeuren op anderen omdat wij niet competent genoeg zijn.
Cleo12 schreef:Overigens reed de helft zonder cap (sukkels).
Saar4 schreef:Hier in de buurt hebben we dat altijd met menners. Komt er ineens een vierspan vol gas langs je. Ik vind het ook mega-asociaal want je hoort elkaar gewoon in stap te passeren maar gelukkig wordt mijn paard er niet warm of koud van.